Sivu 19/33

Lähetetty: 12 Syys 2015, 12:19
Kirjoittaja jouniri
Pohdintaa 9.9.2015 testiajojen tiimoilta...

https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=nf

Lähetetty: 23 Syys 2015, 09:16
Kirjoittaja jouniri
Onko kellään fakta tietoa paljonko Suzukin valmistamaa hayabusan lohkoa käyttäen on suurin teho mitä on penkitetty tehoja ulos?

Mistä kohtaa lohkon puolesta on ensimmäisenä alkanut antamaan periksi silloin kun käytössä on ollut vetoakselin lisälaakerointi?

Lähetetty: 23 Syys 2015, 17:50
Kirjoittaja Titaani
Semmoista tietoa on että Suomessa on penkitetty yli 700hv ja Nm on reilusti yli 500Nm, se rikkoo vaihteiston voimalla ajossa. Kolme meni peräkanaa. Akselit erkanee toisistaan ja päräyttää rattaat tuhannen paloiksi / sileeksi.
Eli rajat ovat menneet yli ;)




Edited By Titaani on 1443019892

Lähetetty: 23 Syys 2015, 22:59
Kirjoittaja jouniri
Titaani kirjoitti:Semmoista tietoa on että Suomessa on penkitetty yli 700hv ja Nm on reilusti yli 500Nm, se rikkoo vaihteiston voimalla ajossa. Kolme meni peräkanaa. Akselit erkanee toisistaan ja päräyttää rattaat tuhannen paloiksi / sileeksi.
Eli rajat ovat menneet yli ;)

Teho josta kerroit oli ilmeisesti koneelta? Olisiko luokkaa 640hp renkaalta? Taisi olla ko. tapaus ilman vetoakselin lisälaakerointia?

Onko tietoa tapauksista joissa lohko on ruvennut antamaan periksi voiman edessä vaikka lisälaakerointia on käytettykin? Ja jos niin mistä silloin antaa periksi ja millä tehoilla?

Oma mutu on että +650-700rwhp tehoilla alkanee lohko "notkua", eikä kampiakseli linja enää pysy kuosissaan + hattu lähtee päästä lohkon heikkoudesta johtuen??

Lähinnä siksi kyselen, että kun tässä on pari vuotta kontattu kentällä niin ensi kauteen on tarkoitus ajaakin eli pidetään kentällä tehot "varmalla" alueella ja Jos hyvin käy niin 2016 syksyllä penkitetään Taxi III:n 80-100% ilokaasusatsilla riskit tietäen, mutta sen eläkkeelle siirtyminen olisi mahtavaa tehdä +700rwhp raja rikkoen.




Edited By jouniri on 1443065541

Lähetetty: 24 Syys 2015, 21:47
Kirjoittaja tenhulttio
Ottamatta kantaa saavutettuihin ja saavuttamattomiin tehoihin -> sitä kävin tässä miettimään, että notkuuko se lohko oikeasti? Vai taipuuko vain akselit?
En nyt just muista missä järjestyksessä vaihteiston rattaat on, oliko akselin keskellä 3-4 rattaat? Ja millä vaihteella laatikko porsii (Titaani)?

Lähetetty: 24 Syys 2015, 22:08
Kirjoittaja Titaani
Snuggellssi voisi itse muistella mikä pykälä oli päällä, mutta Kauhavalla 4 ja eri pykälä on ollut muilla kerroilla jos oikein muistan.
700RWHP ei ole enää mikään ongelma pukata näistä ahdetuista kun pannaan pyttyyn lisää painetta, kestoikä vaan on aika lyhyt. On vaan se ongelma että ei sitä saa oikein millään hyödynnettyä ja muut lelut särkyy ympäriltä.

Lähetetty: 25 Syys 2015, 23:53
Kirjoittaja Bärräbete
jouniri kirjoitti:
Titaani kirjoitti:Semmoista tietoa on että Suomessa on penkitetty yli 700hv ja Nm on reilusti yli 500Nm, se rikkoo vaihteiston voimalla ajossa. Kolme meni peräkanaa. Akselit erkanee toisistaan ja päräyttää rattaat tuhannen paloiksi / sileeksi.
Eli rajat ovat menneet yli ;)
Teho josta kerroit oli ilmeisesti koneelta? Olisiko luokkaa 640hp renkaalta? Taisi olla ko. tapaus ilman vetoakselin lisälaakerointia?

Onko tietoa tapauksista joissa lohko on ruvennut antamaan periksi voiman edessä vaikka lisälaakerointia on käytettykin? Ja jos niin mistä silloin antaa periksi ja millä tehoilla?

Oma mutu on että +650-700rwhp tehoilla alkanee lohko "notkua", eikä kampiakseli linja enää pysy kuosissaan + hattu lähtee päästä lohkon heikkoudesta johtuen??

Lähinnä siksi kyselen, että kun tässä on pari vuotta kontattu kentällä niin ensi kauteen on tarkoitus ajaakin eli pidetään kentällä tehot "varmalla" alueella ja Jos hyvin käy niin 2016 syksyllä penkitetään Taxi III:n 80-100% ilokaasusatsilla riskit tietäen, mutta sen eläkkeelle siirtyminen olisi mahtavaa tehdä +700rwhp raja rikkoen.
Eikö kannattaisi käydä ajamassa kentällä ensin alkuun +200 mph lukema nykyisellä Taxi kuskilla?siis pienemmillä tehoilla.olen ymmärtänyt,että rakennatte kenttä pyörää.

Lähetetty: 26 Syys 2015, 09:33
Kirjoittaja jouniri
Täysin oikein ymmärretty ja juuri näin olemme tehneetkin. Tosin viime vuonna kuten tänäkin vuonna nokkaketju katkesi jo pelkillä vaparitehoilla joten siltä osin ei ole ollut asialla mitään tekemistä käytettävän tehon kanssa.



Edited By jouniri on 1443249489

Lähetetty: 26 Syys 2015, 09:49
Kirjoittaja snuggles
Vaihteistoropleemit alkoi 4-vaihteen rikkoutumisella eli siinä akselin keskivaiheilla, josta ajatus akselien taipumisesta, tätä myös tuki kokeneimpien mielipiteet. Busassa vaikea toteuttaa lisätuenta mitä on käytetty kisalaatikoissa, lähinnä autojen käyttämissä. Meillä turbossa Robinsonin vetoakseli mutta vakio kytkimen akseli, mikä onkin suht heikko, vääntyy herkästi kierteelle.
Itse moottori on saatu suht kestäväksi kun modattu runkolinjan kiinnitys sekä löydetty toimivat kanget. Joka kerta kun aski rivahti tällä kaudella, räjähti sitten kytkin tms, niin kone jäi käymään eikä aiheuttanut vaurioita laakereihin tahi muualle.

Lähetetty: 26 Syys 2015, 10:11
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Vaihteistoropleemit alkoi 4-vaihteen rikkoutumisella eli siinä akselin keskivaiheilla, josta ajatus akselien taipumisesta, tätä myös tuki kokeneimpien mielipiteet. Busassa vaikea toteuttaa lisätuenta mitä on käytetty kisalaatikoissa, lähinnä autojen käyttämissä. Meillä turbossa Robinsonin vetoakseli mutta vakio kytkimen akseli, mikä onkin suht heikko, vääntyy herkästi kierteelle.
Itse moottori on saatu suht kestäväksi kun modattu runkolinjan kiinnitys sekä löydetty toimivat kanget. Joka kerta kun aski rivahti tällä kaudella, räjähti sitten kytkin tms, niin kone jäi käymään eikä aiheuttanut vaurioita laakereihin tahi muualle.
Juuri tuo runkolinja lienee avain isoilla tehoilla kestämiseen tai ei kestämiseen. Helposti mietitään vain kampiakselin periksi antamista kun enemmänkin omien selvityksien mukaan kyse on juuri runkolinjan periksi antamisessa. Sun turbossa woima alkaa olla jo sillä tasolla että niitä heikkoja lenkkejä ei kestä olla yhtään ja niiden kartoittaminen ei enää ole oikein mahdollista kuin kokeilemalla rohkeasti.

Lähetetty: 29 Syys 2015, 08:55
Kirjoittaja Snowman
moron, Mitää mistään tiedä mutta tuli yöllä mieleen seuraavaa. Kuis tärkeä 4vaihde on maililla? eli kolmoselta suoraan vitoselle? Voisikos sen vaihteen heivata pihalle ja akselien kasausvaiheessa laittais 4:sen tai jonki muun vaihteen rattaiden tilalle laakerit?? tekis ala- ja yläpuolelle "palikat" joiden väliin laakerit jäisi. palikat olisi muotoiltu lohkon muotoihin.. laatikko sais näin ylimääräisen tukipisteen. Mahdoton ajatus tai sitten ei. Kiits ja anteeks..valvottu taas yks yö ei sentään tämän takia. :D



Edited By Snowman on 1443506189

Lähetetty: 30 Syys 2015, 12:54
Kirjoittaja snuggles
Snowman kirjoitti:moron, Mitää mistään tiedä mutta tuli yöllä mieleen seuraavaa. Kuis tärkeä 4vaihde on maililla? eli kolmoselta suoraan vitoselle? Voisikos sen vaihteen heivata pihalle ja akselien kasausvaiheessa laittais 4:sen tai jonki muun vaihteen rattaiden tilalle laakerit?? tekis ala- ja yläpuolelle "palikat" joiden väliin laakerit jäisi. palikat olisi muotoiltu lohkon muotoihin.. laatikko sais näin ylimääräisen tukipisteen. Mahdoton ajatus tai sitten ei. Kiits ja anteeks..valvottu taas yks yö ei sentään tämän takia. :D
Jotain ideaa tuossakin. Yksi suositeltu asia oli tehdä yhdyspanta akselien välille laakereineen, myös jonkun vaihteen tilalle, mikä estää akseleita erkanemasta toisistaan, mutta ongelma on se että aina toisessa akselissa on sivuttain liikkuvia osia minkä kanssa tämä ratkaisu aika vaikea toteuttaa.

Lähetetty: 28 Loka 2015, 22:39
Kirjoittaja jouniri
Taxi II projektin kimpussa oltu melko tiiviisti viime päivät,

https://www.facebook.com/Teamfor....theater

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 10:04
Kirjoittaja jouniri
Huom! KaMc ja ahdettujen omistajat/rakentajat, toki muutkin.

Aluksi olisiko KaMc:llä järjestäjän ominaisuudessa intoa järjestää myös ajokauden päätös ajankohtana (esim. syys-lokakuun taitteessa 2016) vastaava tapahtuma kuin ajokauden alussakin oleva Kajaanin penkkipäivä?

Teemalla "ennätys jahti". Tällöin jokainen voisi talvea vasten pienellä riskilläkin tavoitella oikeasti isoja lukuja ilman että ottaa riskiä ajokauden pilalle menosta.

Taxi III:n tavoite on syksyllä 2016 rikkoa renkaalta 720hp tehot eli vaatii kaasua täydet 100%:a ja koska halutaan myös ajaa kaudella 2016, niin keväällä tuota riskiä ei ole järkevää ottaa. Tietysti voimme tuon penkityksen tehdä privaatistikkin, mutta jäisi turhat spekulaatiot pois kun samaan aikaan paikalla olisi myös kaikki muutkin joilla esim. tehokkaita turboja on.




Edited By jouniri on 1449043637

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 11:20
Kirjoittaja snuggles
Ei pöllömpi idea, tämä täytyy lähemmin tarkentaa kesällä. Vaarana tietty että kauden ajotapahtumissa tms tekniikka hajoaa ja ei syksylle enää kerkiä/pysty kasaamaan uusiksi.