Sivu 17/19
Lähetetty: 05 Maalis 2022, 19:52
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Jos säädin jää tuohon kohdin,
niin voi tulla toiminta vaikeuksia
Johtuen lämmöstäkö vai mistä? Tuossa on asennuspaikka valmistajan oman turbosetin ohjeen mukaan eli rcc stage 1 kitin asennusohjeiden mukaan. Tuo alumiininen asennuskulma tuli siis säätimen mukana ja on tuohon ilmanputsarin pulttiin tarkoitettu. Ei tietysti ole poissuljettua asentaa tuota jonnekin muuallekin, mutta ei tuolle mötiskälle kovin paljoa vapaita paikkoja löydy kun bensapumppukin pitää kuitenkin johonkin saada. Tarkempaa sijoitusta pääsee kuitenkin mallailemaan vasta kun kone on takaisin rungossa kiinni.
Lämpö Siksipä juuri,
Ne toimiviksi todetut paikat mihin sopivat
pumppule ja säätimelle
Tulikin tuolla aiemmin laitettua,
Voihan sen sinne kuumankin jättää,
Siitä vaan yleensä seuraa sitä paljon kuultua että Gen1
Omalla eculla ei saa säätöihin ilman jotain lisä boxsia
Lähetetty: 06 Maalis 2022, 17:47
Kirjoittaja juu-zo
Nyt kun kaikki osat oli soviteltu niin pääsi katteita mallaamaan paikalleen. Oikean puolen kate meni lähes suoraan paikalleen. Downpipe on kuitenkin sen verran iso että ottaa katteeseen alhaalta kiinni. Ei muuta kuin pikkasen katteen muokkausta ja alhaalta pieni palanen sopivasti pois. Vasemman puolen kate vaatikin sitten hieman enemmän muokkausta. Rälläkkää ja sovittelua ja ahtoputkelle, hukkaportin kellolle ja ilmansuodattimelle tuli isonnettua aukkoja. Muokkauksia kuitenkaan tuskin erottaa alkuperäisestä jos vieressä ei ole toista pyörää. Ulospäin setistä näkyy siis lopulta vasemmalla puolella vähän sinistä ahtoputkea ja alhaalla hieman putsaria ja hukkaportin kelloa. Kohtalainen sleeperi kuitenkin.


Mallailin lopuksi vielä hieman bensapumpulle paikkaa. Ehkä mahdollisesti sopisi tuohon rungon oikealle puolelle kiinni. Yritin katsella myös FMU:lle jotain muuta paikkaa kuin tuossa ilmanputsarin paikalla, mutta ei tuohon tankin alle kauheasti tyhjää tilaa jää. Katsotaan nyt saako sitä sinne mallattua mitenkään vai onko pakko jättää tuonne eteen.

Luisu ei ole vielä soitellut plenumista mitään eli ei liene ole viime viikolla sitä kerennyt katsomaan. Joka tapauksessa voisi ensi viikolla hakea jo finjectorilta suuttimet ja polttoaineletkut ja liittimet valmiiksi.
Lähetetty: 06 Maalis 2022, 18:46
Kirjoittaja 1340R86
Homma lähtee aina mukavasti eteen päin kun pääsee
osia sovittamaan,
säättimelle on hyvä paikka heti takavalon etupuolella, katten alla,
(säätöruuvi etten päin niin saa helposti säädettyä purkamatta mitään
bensapumppu menee kivasti huohotimen taakse poikittain,
kiinitys npäärästi semoisella kumipäälysteisellä pannalla yhden huohotimen pultin alle
Lähetetty: 06 Maalis 2022, 20:29
Kirjoittaja juu-zo
Kävin vielä vähän mallailemassa ja säädin mahtuisi tuohon takapenkin alle. Samalla kulmaraudalla saisi ruuvattua tuosta muovista läpipultin pitämään paikoillaan. Aivan perällä on tuo toinen akku 24v starttia varten joten sinne asti sitä ei saa laitettua, mutta näytti tosiaan korkeuden puolesta tuohon mahtuvan.

Lähetetty: 08 Maalis 2022, 15:02
Kirjoittaja 1340R86
Siis
24v startti systeemi turbo pyörässä
minkäs moinen puristus suhde siinä on
että moista tarvitsee ?
sähköjä monimutkaistamassa
Lähetetty: 08 Maalis 2022, 18:24
Kirjoittaja juu-zo
Puristukset on kyllä tuolla 2mm spacerillä laskettu sinne 9:1 luokkaan, mutta 24v startti systeemi tuli rakenneltua jo pari kesää sitten ja ei sitä nyt ole tarvetta tuosta purkaa. Toinen akku on vain sarjassa kun startataan eikä välissä ole siis mitään erikoisempaa tekniikkaa kuin johtoa. Jos näyttää että tuon haluaa tuosta purkaa myöhemmin niin ei ole kovin kummoinen homma. Säädin näyttää kuitenkin mahtuvan ihan hyvin tuohon penkin alle.
Lähetetty: 09 Maalis 2022, 20:40
Kirjoittaja juu-zo
Pikainen kyssäri huonon piirroksen kanssa. Eli alipaine linjojen ja takaiskuventtiilin laittamisesta kysymystä. Vakio map sytyttelee siis herkästi fi valoa jos pääsee ylipaineen puolelle. Nyt kysymys että miten takaiskuventtiili kannattaa asentaa estämään tuo? Oheisessa kuvassa kaksi vaihtoehtoa. Keltainen on läppärunko, sininen vakio map, vihreä t-haara ja punainen on takaiskuventtiili jonka suunta merkitty nuolella. Onko jompi kumpi tapa tehdä tuo parempi ja jos on niin miksi?

Lähetetty: 09 Maalis 2022, 20:55
Kirjoittaja Jape79
Tuleekos tuollanen viritys toimimaan ollenkaan? Vaihat suosiolla vaikka gm:n 3 bar mapin.
Lähetetty: 09 Maalis 2022, 21:06
Kirjoittaja juu-zo
Jape79 kirjoitti:Tuleekos tuollanen viritys toimimaan ollenkaan? Vaihat suosiolla vaikka gm:n 3 bar mapin.
Ymmärtääkseni gen1 ecussa ei ole mahdollista vaihtaa map anturin käyrää eli edelleen ecu luulee että kun ylitetään tietty jännitetaso niin menään ylipaineen puolelle ja fi valo syttyy. Saa korjata jos minulla on väärä käsitys.
Lähetetty: 10 Maalis 2022, 10:31
Kirjoittaja 1340R86
Vakio map toimii vallan hyvin.
takaiskun kanssa ainakin vielä 1.5bar
vaseman puoleinen kuva eli niin että taka isku päästää
ylipaineen ulos, kannattaa myös ottaa liitos useammalta kurkulta
E: kun muisteli enemän niin vaiko map taisi toimia
ilman takaisku haaraa vielä 1barin systeemissä,
laittamalla EE:en asetus rasti päälle
mutta ainkin takaiskulla toimii
Edited By 1340R86 on 1646929796
Lähetetty: 22 Maalis 2022, 11:39
Kirjoittaja juu-zo
Lähetetty: 28 Maalis 2022, 21:13
Kirjoittaja juu-zo
Lähetetty: 29 Maalis 2022, 08:43
Kirjoittaja jarim
On kyllä mukava lukea ja katsella hyvin dokumentoitua projektia pitkästä aikaa. 