Sivu 16/87

Lähetetty: 01 Touko 2013, 12:04
Kirjoittaja waiski10
täältä löytyy tukesin hyväksyntä jotta saadaan kaasut käyttöön.

Lähetetty: 01 Touko 2013, 19:48
Kirjoittaja SMR
Kiitokset osallistuneille, Jamo, Pete, Jari ja Veke.
Jotain saatiin tehtyä mutta tyypillisesti tais tulla esille enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

Pikku rundit kolmella isolohkolla sai hyvän fiiliksen päälle.

Lähetetty: 01 Touko 2013, 21:40
Kirjoittaja jamonaattori
Olipas mukava Vappupäivä ja jotain tosiaan saatiin aikaiseksi.Oishan tuota juttua riittäny mut valitettavasti joutu lopettaa ajoissa ku työt aamulla kutsuu.
Kiitokset kaikille ja tietenkin eväsvastaavalle ku ruokki meidät hyvillä eväillä :thumbup:

Lähetetty: 01 Touko 2013, 21:50
Kirjoittaja Bärräbete
Oli harvinaisen hieno Vappupäivä.aurinkopaistoi,pajotusta hyvässä seurassa ja pyörällä ajoa 478 km ilman sakkoja ( vain yksi kamera otti kuvan)

Lähetetty: 01 Touko 2013, 22:13
Kirjoittaja toimeve
...no että eipä tiimimestari tartte kiitellä meikäläistä: näillä minun, ei vähäisillä vaan olemattomilla, ropaustaidoilla tuli vaan katteltua huuli pyöriänä ja yritetttyä pysyä pois tieltä...toishaalta helevetin mukavaa seurata kun hommat toimii hätäsesti turhia nikottelematta ja joutusasti. Ja selekiästi tullee erinäisiä ajatuksia suunthan jos toishen kun mietithän yhessä (tai siis te muut mietitte), että mitenkä pitäs se ja tämä ja tuo juttu tehä. Tai miten se kannattais tehä.

Nautinnollista seurata. Ja toishaalta en kokenu ittiäni niin raskhasti tiellä olevaksi, kun kaikki tiiättä sen, että en ossaa muuta ku tankata ja ilmanpainhet tarkistaa.

Ja by the way: etusessa 2,55, takasessa 2,4. Nyt on 3,0 molemmissa :laugh:

Ja ihan itte.

Lähetetty: 02 Touko 2013, 13:10
Kirjoittaja SMR
Nyt oot Veke ihan liian vaatimaton, sulta tuli hyvää vinkkiä alustan säätöjen suunnitteluun, tiedät siitä enemmän ku tiimin moottorimiehet, ja tässäpä juuri porukan vahvuus, on erilaista osaamista ja näkemyksiä mitä koitetaan sitte saada toimimaan.

Lähetetty: 04 Touko 2013, 19:17
Kirjoittaja SMR
Lisää pajotusta, lisää bensaa ja ruuveja tiukemmalle

Lähetetty: 07 Touko 2013, 22:48
Kirjoittaja toimeve
...jonkin verran apuja tarttee tallilla jossain vaiheessa alkukesästä: ehkä on järkevää vaihtaa tuo jousi hieman nöyremphän. Meinaan, että kun tännään ajelin töihin kohtuullisen mukavasti ja joustavasti nopeusrajotusten mukasesti ja tuo Jämsä-Mänttä tie on vähän monttunen, routavaurioinen ja muutenki sinne päin, niin huomas kyllä tuon jäykän jousen "ongelmat" noissa patikoissa. Ja nopeuksissa. Ei hjuva. Ehkä kuitenki kokkeilen Alastarolla kuun lopussa, että miltä se rata-ajossa tuntuu. Onpa sitten vertailukohtaa, josko sais vaihatettua ennen Kemoraa 13.6. Apuja tallilta löytynee...?

Mutta mistä jousi...ja mikähän se kannattais sitten laittaa? Tarjottiin jo (gen2) 120Nm (???), vai pitäskö teettää 150Nm...tuossa jottain näistä enemmän tajuava (ja ratasäädöistä ymmärtävä) totes, että vaikka ajaisin kaksi päällä ja täyessä matkavarustuksessa, niin 150Nm ois maksimi mitä kannattaa käyttää...ehkä joustan tässä... (olipa huono sanaleikittely :laugh: )

edit: ja tuo maksimi 150Nm kaverin mielestä siis normikorkuselle ja -pituselle. Eli mullahan se tuommosena myös pyssyy, en pidennä tai matalenna normiajoon. Enkä radalle.




Edited By toimeve on 1367956842

Lähetetty: 07 Touko 2013, 23:05
Kirjoittaja Titaani
Siis veke gen 1 jousi on 131Nm ja gen2 vakio on aavistuksen jäykempi 140+ Nm eli se on siihen sun öhläriin vakiopitkälle optimi jousi. Mikä tämä 120Nm, onko se joku speciali, ei vakio kuitenkaan??

Lähetetty: 07 Touko 2013, 23:11
Kirjoittaja toimeve
Titaani kirjoitti:Siis veke gen 1 jousi on 131Nm ja gen2 vakio on aavistuksen jäykempi 140+ Nm eli se on siihen sun öhläriin vakiopitkälle optimi jousi. Mikä tämä 120Nm, onko se joku speciali, ei vakio kuitenkaan??
...ja muistin siis varmasti väärin. Jos gen2 on 140Nm vakiona, niin käyköhän se tuohon Öhlinsiin - ilmeisesti?

Tämmösen löysin hätäsesti --> http://www.24mx.fi/mp....378 ja tuossa siis tuo 140Nm näyttäs olevan "jäykin". Ja kun selostuksessa puhuthan rata-ajosta, niin siellähän käytetään noita reilusti löysempiä...ei ehkä Busassa mutta "oikeissa" ratapyörissä.

Lähetetty: 07 Touko 2013, 23:12
Kirjoittaja Tomppa
Mulla yksi 110Nm siihen ylimääräsenä... :)
Ja jos tuolta
tilaat, niin saavat asennettua sen samantien irtoiskariin.

Lähetetty: 08 Touko 2013, 08:52
Kirjoittaja SMR
Jos oon ymmärtäny oikein ni sul ei oo TTX öhläri, mut se ei tarkota ettei siihe kävis juuri tuo 24MX:n 140m.
Ensten piti tyrkyttää Lautamäen jousia,

http://www.lautamakimotorsport.fi/kynajouset1.htm

,mut sulla täytys mitata minkä pituinen siellä on kun siinä esijännityksen kaukosäätö. Busan orggis on 193mm ja Lautamäeltä saa 200mm sekä 150mm, mitä ny näihin vois aatella.
Helpoin vois olla kysyä Öhlärin omaa mallikohtaista jousta.

Lähetetty: 08 Touko 2013, 09:40
Kirjoittaja toimeve
...kyselyä MP-Racingille laitettu. Tuo Lautamäki olisi ilmeisesti edullisempi, mutta oottelen nyt vastauksen ensin tuolta firmalta, liekö näitten maahantuojaki, jos nyt oikein tulukittin noita nettisivuja?

Lähetetty: 08 Touko 2013, 23:07
Kirjoittaja toimeve
...ja homma selevä, tilattu uus jousi. Ja sovittu tallivelhon kans operoinnista pumpun saamiseksi reppuun Hyvinkäälle kuskausta varten, kunhan se jousi saapuu...ensi viikolla joskus.

Lähetetty: 10 Touko 2013, 21:18
Kirjoittaja SMR
SMR kirjoitti:1. n. 165hv
2. 201.7hv
3. 213.2hv

jatkoa seuraa, sekä paperilla että todellisuudessa
1. 165 hv
2. 201.7hv
3. 213.2hv
4. 301 hv

Titaani teki minkä lupas ja pukkas yli 300hv takaselle.
Nyt on meil muilla pasmat sekasin, millä tuosta enää yli mennään.