Sivu 16/24
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 06:00
Kirjoittaja Jukkis
Juksi kirjoitti:Humppanisti kirjoitti:Bike doctorilla K8 vakio (siis vain R22 sliparit ja niissä killerit paikallaan)
-samassa linjassa näyttää olevan kuin muutkin K8:sit tuossa penkissä-
Säädettiinkö samalla? Ja jos niin paljonko tuli laskua?
Kuka sitä pelkkää käppyrää sieltä hakee ??? Kyllähän se tärkein asia että pyörä TOIMII kun se sieltä lähtee
.. kyllä se alle 500e on
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 08:55
Kirjoittaja 72-1202239073
Ksthb kirjoitti:mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???
No Jamppa, tuo taas johtuu kuskista
Sun pitäisi ajaa varttimaili tuolla K8:silla, niin homma olisi vasta vertailukelpoinen.
Juksille; joo säädettiin omaa boxia ja lambdaeliminator-palikka maksoi yhteensä 240,- euroo.
Doctor totesi kans, että hänen mielestään hyvin potkii K8.sit, eli tehtaan lupaamia arvoja.
Nyt toimii mopo kuin unelma , ei mitään pintakaasu nypytyksiä ja vastaa heti kaasuun, normaali ajettavuus parani entisestään.
minunkin kohdalla kysymys oli säädöstä, tuo käppyrä nyt sattui tulemaan mukana ja tehot riittää mulle sunnuntai-ajeluihin, oli ne mitä vaan paperilla.
Edited By Humppanisti on 1213250366
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 09:09
Kirjoittaja 74-1180640985
Humppanisti kirjoitti:Ksthb kirjoitti:mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???
No Jamppa, tuo taas johtuu kuskista
Sun pitäisi ajaa varttimaili tuolla K8:silla, niin homma olisi vasta vertailukelpoinen.
Juksille; joo säädettiin omaa boxia ja lambdaeliminator-palikka maksoi yhteensä 240,- euroo.
Doctor totesi kans, että hänen mielestään hyvin potkii K8.sit, eli tehtaan lupaamia arvoja.
Nyt toimii mopo kuin unelma , ei mitään pintakaasu nypytyksiä ja vastaa heti kaasuun, normaali ajettavuus parani entisestään.
minunkin kohdalla kysymys oli säädöstä, tuo käppyrä nyt sattui tulemaan mukana ja tehot riittää mulle sunnuntai-ajeluihin, oli ne mitä vaan paperilla.
Onko käsitystä, paljonko oli säätötarvetta?
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 09:48
Kirjoittaja 72-1202239073
Ilmeisen paljon, sillä jos tuohon (ja yleensä K8:siin) olisi laittanut vielä vaparisuotimen ei oman boxin säätö enää riitä....sanoi tohtori ?
Ja tuo lambdan pelistä pois ottaminen ilmeisen tärkeä, kun se yrittää säätää päästöjä euronormeihin eli koko ajan ilmeisesti laihalle. Käsittääkseni jos lambda-anturia ei eliminoida , ei säädöistä ole juurikaan hyötyä tuossa pintakaasualueella (saa ammattilaiset korjata jos olen metsässä) eli johtosarjaan tuli valmis palikka (vastus) jolla lambda saatiin pois pelistä.
Tyhmä kysymys , mutta kysyn kuitenkin häpeillen : Miten muuten lasketaan moottoriteho eli paljonko tuo meikäläisen takanakkiteho on muutettuna kytkimelle ?? miten se lasketaan, kun ei ole koskaan tullut asiaa mietittyä :1087
Edited By Humppanisti on 1213253595
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 09:55
Kirjoittaja hajahuja
13% jää välille
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 15:57
Kirjoittaja 98-1197316477
Miten voi uusien bussien säädöissä olla noinkin paljon eroja,kun olen nyt näitä käppyröitä katsellut missä seokset on mukana,niin jossain peleissä on vakio putkillakin seokset siellä 13.5-14 kieppeillä,sitten kun putket vaihdetaan niin menee laihemmalle entisestään.
Oman pyöräni seokset on putkilla siinä 12-13 paikkeilla kautta linjan,eikä edes oman boxin säätämiseen nähneet mitään järkeä pajalla.
Edited By busai on 1213275674
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 17:05
Kirjoittaja Sutii
Ksthb kirjoitti:Hmm.. onkohan tuossa penkissä mittaus normi vaihtunut.
Talvella vanhanliiton busa työnsi slipareilla/säädettynä 145hp ja siihen tuloksen verrattuna K8 tulos pitäis olla n.160hp noilla vermeillä. ???
Epäilempä että on mittausnormi muuttunut kevään kuluessa.
Tosin tuloshan alkas olemaan tehtaan kans samoilla linjoilla.
Hmm.. pikaisen ynnäilyn jälkeen toi penkki on ruvennut yks kaks näyttämään n.7-8 % enemmän takikselle.
No mene ja tiedä, mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???
No nyt alan ymmärtää ZX14R:n tulosta 214hp takis tehoa tossa penkissä
Vaan eipä ole normit muuttunu.Penkissä ollu sama mittausnormi käytössä alustapitäen.Asia tarkastettu Miksulta tänään,eli soitappa vaikka ite jos et usko.
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 17:18
Kirjoittaja 109-1180512207
Ksthb kirjoitti:Talvella vanhanliiton busa työnsi slipareilla/säädettynä 145hp ja siihen
toukokuussa special yksilö 158hp :rasberry: mutta kyseessä olikin siis se tehtaan edition model, tehtaalta näitä edition malleja tuli ainoastaan tämä yksilö näin mulle ainakin sanottiin ja vakuuteltiin kun kaupat tehtiin
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 17:37
Kirjoittaja 72-1202239073
Oonkohan minä nyt ihan pihalla tässä topicissa :1087 :1087
Ensin kaikki puhelee kuinka ankara ja vähän hevosia antava tuo Miksu tohtorin penkki on ja nyt taas keskustelu kääntyy toisin päin , että se näyttää liikaa ? ja sitä täytyy todistella ?
Käsittääkseni monet muut penkit on näyttänyt "vakio" slipariviritteisille K8:seille jopa yli 10hv enemmän ?
Anteeksi maalaisuuteni
Eikös tuo mun ja esim. Jukkiksen K8 takanakkitulos (miksulta) ole vähän niin kuin K8:sien huonoimmasta päästä Suomessa, kuitenkin keskenään hyvin samanlaiset ?
Edited By Humppanisti on 1213282133
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 19:40
Kirjoittaja Jukkis
Maailmassa on monta ihmeellista asiaa...
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 20:04
Kirjoittaja Sutii
Humppanisti kirjoitti:Oonkohan minä nyt ihan pihalla tässä topicissa :1087 :1087
Ensin kaikki puhelee kuinka ankara ja vähän hevosia antava tuo Miksu tohtorin penkki on ja nyt taas keskustelu kääntyy toisin päin , että se näyttää liikaa ? ja sitä täytyy todistella ?
Käsittääkseni monet muut penkit on näyttänyt "vakio" slipariviritteisille K8:seille jopa yli 10hv enemmän ?
Anteeksi maalaisuuteni
Eikös tuo mun ja esim. Jukkiksen K8 takanakkitulos (miksulta) ole vähän niin kuin K8:sien huonoimmasta päästä Suomessa, kuitenkin keskenään hyvin samanlaiset ?
Kyllä se on edelleenkin yhtä ankara ja vähän tehoja antava kun ennenkin.
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 22:40
Kirjoittaja Purkuosia.com
PetriK kirjoitti:kajbusa kirjoitti:5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......
Miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon ?
Takarenkaan halkaisija on erilainen eri nopeuksilla/kierrosluvuilla sekä kierroslukumittari virheet tekee osansa. Kajaanin penkin tarkkuus (toistettavuus) luokkaa 0.5 HP jos moottorissa/ympäristössä pysyy muuttujat vakiona ja ajetaan samalla kalibroinnilla. Suomen tarkin penkki ja tarvittaessa ankarista ankarin
Tuossa alla kolme ajoa päällekkäin. Noin 0.5 HP luokkaa "tarkkuus".
http://img501.imageshack.us/img501/9587/img41651mr0.jpg
edit by jarim: kuva editoitu linkiksi
Edited By jarim on 1213302635
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 23:10
Kirjoittaja 72-1202239073
Lähetetty: 12 Kesä 2008, 23:20
Kirjoittaja Purkuosia.com