PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).
Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.
Tepa, joku varmasti on toista mieltä (tyyliin olipas tyhmä jätkä kun lähti kuumeisella koneella kentälle eikä avannut sen sijaan mosaa ajoissa) ja saa ollakin. Itseäni vaan *tuttais nyt enemmän jos ois ajot jääneet ajamatta, vaikka olisikin selvinnyt esim. pelkän pahvin vaihdolla. Mitäs sitä mopolla kun tuolla sataakin...
Joka hetki eletään täysillä ! Nyt kun on tänä keväänä kaksi kertaa irroittanut ja purkanut moottorin sekä sitten vielä kasannutkin sen niin eipä tuo nyt kovin suuri juttu sittenkään ole. Päivässä selviää irti-auki-kiinni työrupeamasta jos tekee systemaattisesti koko homman. Ymmärtää hyvin tuota että täysillä mennään joka tilanteeseen... seuraavaa kun pitää odottaa ja pitkään.
-A- noi runkotyökalut on nyt vapaana jos haluat noutaa, tai sitten ajelen itse teillepäin mopolla palauttamaan ne nyt juhannuksen aikoihin.
Itselläni on nyt mielessä öljypohjan parannus - kun on katsonut pohjaa nyt muutamaan kertaan alkaa tuntumaan siltä että ehkä sinne pitäisi saada jonkinlaiset loiskelevyt.
Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...
Lauteilla ollaan yhä, löylyäkin tuntuu riittävän. Mites siellä alalauteilla, paleleeko varpaat?
Ai katos - en huomannutkaan, juuri avasin huurteisen täällä porealtaassa noita mainostettuja lappeenrannan myyjiä odotellessa.
Se on kumma juttu miten harvasta bussista saadaan 300rwhp ulos mutta jo 80 luvun gsx1100:sesta tuli saman verran teho turbotettuna ja pyörä on vieläkin suomessa liikenteessä. Upean kapeat pakosarja ennen turbolle menemistä tekee siitä koneesta varmaan ainutkertaisen herkän kierroskoneen.
-Artsi- kirjoitti:Ruumiinavaus tuli tehtyä, männät entiset, kansi ja ryhmäkin lienee vaihdon tarpeessa, harmillisin löytö oli ykkösen kiinnileiponut kiertokanki. Kunhan nyt saan alakerran auki niin näkee meneekö kampurakin ahventen seuraan.
Kostoksi täytyy seuraavasta koneesta kaivaa vielä enemmän koneja.
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).
Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.
Tepa, joku varmasti on toista mieltä (tyyliin olipas tyhmä jätkä kun lähti kuumeisella koneella kentälle eikä avannut sen sijaan mosaa ajoissa) ja saa ollakin. Itseäni vaan *tuttais nyt enemmän jos ois ajot jääneet ajamatta, vaikka olisikin selvinnyt esim. pelkän pahvin vaihdolla. Mitäs sitä mopolla kun tuolla sataakin...
ymmärrän hyvin sun pointin,pääasiahan taas kerran oli,että vaparimiehet sai sun toimesta kynsilleen... :rasberry:
ite koetan tuota omaa mosaa persaukisuuden takia olla hajottamatta,pikku hiljaa tehdä siittä varmempaa ja tehokkaampaa...
nimimerkillä taas on moottori irti odottamassa,josko tuo laatikko edes tulis vihdoin kuntoon...
kai sä nyt laitat sen pakopainemittarin tohon omaas,ku saat sen muuten kondikseen...?
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
PetriK kirjoitti:Onhan joensuussakin makkaranmyyntiä tapahtuman yhteydessä ?... vai oliko se enemmänkin siellä Kimmelissä ?
Jouni tulee kuitenkin paikalle ja pilaa muiden makkaranmyyjien markkinat jakamalla makkaraa kaikille. Kimmelissä sitten varmistaa vielä kilpailijat pois pelistä tarjoamalle näille
Kauppamiäs mikä kauppamiäs
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).
Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.
Tepa, joku varmasti on toista mieltä (tyyliin olipas tyhmä jätkä kun lähti kuumeisella koneella kentälle eikä avannut sen sijaan mosaa ajoissa) ja saa ollakin. Itseäni vaan *tuttais nyt enemmän jos ois ajot jääneet ajamatta, vaikka olisikin selvinnyt esim. pelkän pahvin vaihdolla. Mitäs sitä mopolla kun tuolla sataakin...
Niin tai sit ei... Mistä noista koskaan tietänee, kun heppoja änempi ulos tuotetaan.
Kenttäennätys edelleen nimissä
Musta taas on hyvä et vaihtoehtoja löytyy virittämisen saralla. Omien tarpeiden ja likviditeetin mukaan.
Ite olen ainakin ollu erittäin tyytyväinen suhteellisen vakioon mopoon ja huolto tarpeiltaan ainakin ollu huoleton
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
Kujo kirjoitti:En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?
Olikos se sukin pyörä sellainen "ratakäyttöön tehty pyörä"?
Ai niin eihän siitä tullutkaan vuosi sitten keväällä takapallolle kuin vajaat 350rwhp, painetta tais olla jopa se 0.9bar?
No sen ainakin tiedän että mun pyörä ei ole sellainen paljon puhuttu "ratakäyttöön tehty pyörä".
PetriK kirjoitti:
Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...
Lauteilla ollaan yhä, löylyäkin tuntuu riittävän. Mites siellä alalauteilla, paleleeko varpaat?
Ai katos - en huomannutkaan, juuri avasin huurteisen täällä porealtaassa noita mainostettuja lappeenrannan myyjiä odotellessa.
Se on kumma juttu miten harvasta bussista saadaan 300rwhp ulos mutta jo 80 luvun gsx1100:sesta tuli saman verran teho turbotettuna ja pyörä on vieläkin suomessa liikenteessä. Upean kapeat pakosarja ennen turbolle menemistä tekee siitä koneesta varmaan ainutkertaisen herkän kierroskoneen.
Ai niin, nyt yhtäkkiä kun miettii niin en tiedä yhtään alle 300rwhp turbobusaa?? Tai tiedän yhden mutta eiköhän silläkin voima asu jos ne paineet vaan malttaa nostaa yli sen 0.6 :rasberry:
makebusa kirjoitti:liekkö kukaan vakiolla puhkassut 300kmh? / onko sitä teoriassakaan mahdollista saavuttaa mailin matkalla
Tiedossa ei ole. Kaikki jotka tuohon on yltäneet ovat olleet tavalla tai toisella muunneltuja (putkea, pönttöjä, kaasua tms). Eli aerodynamiikkaa paranneltu vakiosta, joissain tehojakin. Vaatinee melko täydellisen suorituksen ja olosuhteet vakiokuntoisella mutta uskon että mahdollista on.
Tässäpä siis oiva tavoite uusille kuskeille Joensuun ajoihin! Vakiot Viivalle!
Excelin laskentakaavojen perusteella ei taida päästä täysin vakiolla tuohon Suomen olosuhteissa. Jos lämpötila alkaisi lähenemään 40C ja ilmanpaine 995mbar niin lähellä olisi 300km/t vakiolla.
Tässä laskennallisia tehoveikkauksia mailin loppunopeuksien perusteella, muistaakseni lämpötila oli 17C ja ilmanpaine 1005mbar.
292km/t, 152rwhp/166hp, normaalikorkuinen
300km/t, 168rwhp/183hp, normaalikorkuinen
308km/t, 184rwhp/201hp, touring plexi +5cm
328km/t, 214rwhp/233hp, madallettu 5cm
335km/t, 228rwhp/248hp, madallettu 5cm
369km/t, 300rwhp/329hp, madallettu 5cm
392km/t, 360rwhp/393hp, madallettu 5cm
Noissa luvuissa on varmaan pientä heittoa suuntaan jos toiseenkin. Kuskin koko, paino, ajoasento yms. vaikuttavat myös paljon - jotta saan kerättyä paremmin vertailudataa niin tätä laskentaa saa mielellään kommentoida omalta osaltaan !
ps. 10 asteen lämpötilanmuutos vastaa noin 10hp pienempää tehontarvetta eli jos tulee nopeuksia muista tapahtumista niin täytyisi tietää ilmanpaine ja ilman lämpötila.
PetriK kirjoitti:Excelin laskentakaavojen perusteella ei taida päästä täysin vakiolla tuohon Suomen olosuhteissa. Jos lämpötila alkaisi lähenemään 40C ja ilmanpaine 995mbar niin lähellä olisi 300km/t vakiolla.
Tässä laskennallisia tehoveikkauksia mailin loppunopeuksien perusteella, muistaakseni lämpötila oli 17C ja ilmanpaine 1005mbar.
292km/t, 152rwhp/166hp, normaalikorkuinen
300km/t, 168rwhp/183hp, normaalikorkuinen
308km/t, 184rwhp/201hp, touring plexi +5cm
328km/t, 214rwhp/233hp, madallettu 5cm
335km/t, 228rwhp/248hp, madallettu 5cm
369km/t, 300rwhp/329hp, madallettu 5cm
392km/t, 360rwhp/393hp, madallettu 5cm
Noissa luvuissa on varmaan pientä heittoa suuntaan jos toiseenkin. Kuskin koko, paino, ajoasento yms. vaikuttavat myös paljon - jotta saan kerättyä paremmin vertailudataa niin tätä laskentaa saa mielellään kommentoida omalta osaltaan !
ps. 10 asteen lämpötilanmuutos vastaa noin 10hp pienempää tehontarvetta eli jos tulee nopeuksia muista tapahtumista niin täytyisi tietää ilmanpaine ja ilman lämpötila.
Mielenkiintoinen kaava sinulla.
Pystytkö vilkaisemaan mitä tuo 166Hp 3 cm madallettu teoriassa ottaisi mailin matkalla. Lappeenrannassa tulos jäi 287
Ja jos nyt asiaa ajatellaan voisiko olla mahdolista ylittää tuo 300 jos vaihtaa 18 piikkisen eturattaan ja vetää vitosella rajoittajaa vasten?
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
makebusa kirjoitti:liekkö kukaan vakiolla puhkassut 300kmh? / onko sitä teoriassakaan mahdollista saavuttaa mailin matkalla
Tiedossa ei ole. Kaikki jotka tuohon on yltäneet ovat olleet tavalla tai toisella muunneltuja (putkea, pönttöjä, kaasua tms). Eli aerodynamiikkaa paranneltu vakiosta, joissain tehojakin. Vaatinee melko täydellisen suorituksen ja olosuhteet vakiokuntoisella mutta uskon että mahdollista on.
Tässäpä siis oiva tavoite uusille kuskeille Joensuun ajoihin! Vakiot Viivalle!
JanneT pudiksessa tuuppasi 1500 metrillä 304km/h - putki viri, normikorkeus tuplakupla plexi ja peilit paikallaan.
Mulla Lpr pieni vastatuuli, putkiviri vakiokorkeus ja 73kg kuski ilman peilejä ja orggis pleksillä 294km/h.
Ja Samin dynossa 159,4rwhp/176,7hp ilmanpaine: 1006,6mBar lämpötila 28,9 C.
PetriK voi kertoa Samille terveisiä, että ton verran meni.