Jos oman pyöräsi haluat nopeammin kuosiin niin tule pyörähtämään Oulussa niin katsotaan josko sitä IAP karttaa saisi hierottua hieman kuluttajaystävällisemmäksi kulutuksen osalta.kajbusa kirjoitti:PetriK kirjoitti:Paineanturilla saat tuntuvampia muutoksia. Laitat sen rinnalle tai perään säätövastuksen ja säätö toimii.
Tosin jos käytössä on K2-K7 niin toki silloin keinot ovat paremmat...
Jep, tarkoitus olis K2-K7 testailla kun Jarim ehtis käydä opettaa "kädestäpitäen".... väittävät et sähkötyöt ei vaadi kuin pienen meisselin ja vähän rohkeutta!!! minulta ilmeisesti puuttuu rohkeus
Onko sulla tietoa millainen paineanturi/vastus tarvii olla?? mitä arvoja orkkis MAP antaa??
Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Torstaina pitäis käydä OYS:ssa... oletko silloin maisemissa??jarim kirjoitti:kajbusa kirjoitti:PetriK kirjoitti:Paineanturilla saat tuntuvampia muutoksia. Laitat sen rinnalle tai perään säätövastuksen ja säätö toimii.
Tosin jos käytössä on K2-K7 niin toki silloin keinot ovat paremmat...
Jep, tarkoitus olis K2-K7 testailla kun Jarim ehtis käydä opettaa "kädestäpitäen".... väittävät et sähkötyöt ei vaadi kuin pienen meisselin ja vähän rohkeutta!!! minulta ilmeisesti puuttuu rohkeus
Onko sulla tietoa millainen paineanturi/vastus tarvii olla?? mitä arvoja orkkis MAP antaa??
Jos oman pyöräsi haluat nopeammin kuosiin niin tule pyörähtämään Oulussa niin katsotaan josko sitä IAP karttaa saisi hierottua hieman kuluttajaystävällisemmäksi kulutuksen osalta.
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Enköhän minä ole, ei ole sovittuna mitään kummempaa ensi viikoksi, töissä 8-16 mutta liukuva työaika mahdollistaa kyllä aikaisemmankin poistumisen. Dataloggeri (meiltä löytyy, kiitos PetriK:n) pyörään kiinni ja testilenkki pohjantiellä niin eiköhän tuosta jotain selvinne.kajbusa kirjoitti:jarim kirjoitti:Jos oman pyöräsi haluat nopeammin kuosiin niin tule pyörähtämään Oulussa niin katsotaan josko sitä IAP karttaa saisi hierottua hieman kuluttajaystävällisemmäksi kulutuksen osalta.
Torstaina pitäis käydä OYS:ssa... oletko silloin maisemissa??
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei ole mitään erityistä dokumentoituna. Periaatteessa on kolme vaihtoehtoa:
1) LM1 tai LM2 ja sen pitäminen tankkilaukussa ns. irroitettavana loggerina. Oulussa on tällainen ja siinä on turhaksi jääneen PowerCommanderin liitin niin että ko setuppi on kytkeä ja irroittaa suoraan olemassa oleviin liittimiin.
2) Pelkkä LC-1 ja kannettava tietokone toimii loggerina, voi irroittaa ja kiinnittää kohtuullisella vaivalla. Tätä ei kuitenkaan ole vielä käytännössä testattu ja rakennettu käytännölliseksi järjestelmäksi.
3) LC-1+DL32 joka asennetaan kiinteästi pyörään mahdollistaen loggauksen. Itselläni on tämä käytössä.
-----------------------
Dokumentoidaan myös tämä sähköpostilla vastattu tänne palstalle:
TPS = Trottle Position Sensor [value 0-100].., käytössä vain 10-100% arvoilla
IAP = Intake Air Pressure, käytössä alle TPS<10% eli suurimmassa osassa ns. normiajossa
MS = Map Select, eli ns. TPS kakkoskartasto joka voidaan valita kytkimellä. Käytetään esim Ilokaasukarttana tai DB killerin kanssa vs. Ilman DB killeriä.
1) LM1 tai LM2 ja sen pitäminen tankkilaukussa ns. irroitettavana loggerina. Oulussa on tällainen ja siinä on turhaksi jääneen PowerCommanderin liitin niin että ko setuppi on kytkeä ja irroittaa suoraan olemassa oleviin liittimiin.
2) Pelkkä LC-1 ja kannettava tietokone toimii loggerina, voi irroittaa ja kiinnittää kohtuullisella vaivalla. Tätä ei kuitenkaan ole vielä käytännössä testattu ja rakennettu käytännölliseksi järjestelmäksi.
3) LC-1+DL32 joka asennetaan kiinteästi pyörään mahdollistaen loggauksen. Itselläni on tämä käytössä.
-----------------------
Dokumentoidaan myös tämä sähköpostilla vastattu tänne palstalle:
TPS = Trottle Position Sensor [value 0-100].., käytössä vain 10-100% arvoilla
IAP = Intake Air Pressure, käytössä alle TPS<10% eli suurimmassa osassa ns. normiajossa
MS = Map Select, eli ns. TPS kakkoskartasto joka voidaan valita kytkimellä. Käytetään esim Ilokaasukarttana tai DB killerin kanssa vs. Ilman DB killeriä.
LC-1 kanssa pelkkänä näyttönä voinee käyttää myös pelkkää halpis digitaaliyleismittaria...PetriK kirjoitti:Ei ole mitään erityistä dokumentoituna. Periaatteessa on kolme vaihtoehtoa:
1) LM1 tai LM2 ja sen pitäminen tankkilaukussa ns. irroitettavana loggerina. Oulussa on tällainen ja siinä on turhaksi jääneen PowerCommanderin liitin niin että ko setuppi on kytkeä ja irroittaa suoraan olemassa oleviin liittimiin.
2) Pelkkä LC-1 ja kannettava tietokone toimii loggerina, voi irroittaa ja kiinnittää kohtuullisella vaivalla. Tätä ei kuitenkaan ole vielä käytännössä testattu ja rakennettu käytännölliseksi järjestelmäksi.
3) LC-1+DL32 joka asennetaan kiinteästi pyörään mahdollistaen loggauksen. Itselläni on tämä käytössä.
LC-1:ssa on ilmeisesti kaksi ohjelmoitavaa lähtöa.
Joten asettamalla 0.7 volttia AFR arvoon 7 ja 2.2 volttia maksimiarvoon AFR 22. Sitten kiinamittari kiinni ja desimaalipilkun 1.47 voltissa... Voisko?
Kyllä juuri noin - mutta LC1 ei anna kierrosnopeutta eikä myöskään salli muita sensoreita. Eli tarvitset läppärin jolla logataan TPS asento, kierrosnopeus yms. ECUn protokollan avulla. Myöskään logille ei ole graafista esitysmuotoa tai tallennusta. Lisäksi tällöin lämpömittari menee punaiselle ja sitä ei voi seurata. Dynossa tämä vielä menettelisi mutta ajaessa vähän hankalaa ?
No tuota läppärillä loggaamista voisi kokeilla jo nyt, sehän on siellä datastream näytöllä - jos toimii tyydyttävästi niin myös LC1 on vaihtoehto.
Pelkän näyttölukeman perusteella on vähän vaikeaa tehdä tuunausta, kyllä se vaatii sen graafisen esityksen miten ajaminen on tapahtunut.
No tuota läppärillä loggaamista voisi kokeilla jo nyt, sehän on siellä datastream näytöllä - jos toimii tyydyttävästi niin myös LC1 on vaihtoehto.
Pelkän näyttölukeman perusteella on vähän vaikeaa tehdä tuunausta, kyllä se vaatii sen graafisen esityksen miten ajaminen on tapahtunut.
PetriK kirjoitti:Kyllä juuri noin - mutta LC1 ei anna kierrosnopeutta eikä myöskään salli muita sensoreita. Eli tarvitset läppärin jolla logataan TPS asento, kierrosnopeus yms. ECUn protokollan avulla. Myöskään logille ei ole graafista esitysmuotoa tai tallennusta. Lisäksi tällöin lämpömittari menee punaiselle ja sitä ei voi seurata. Dynossa tämä vielä menettelisi mutta ajaessa vähän hankalaa ?
No tuota läppärillä loggaamista voisi kokeilla jo nyt, sehän on siellä datastream näytöllä - jos toimii tyydyttävästi niin myös LC1 on vaihtoehto.
Pelkän näyttölukeman perusteella on vähän vaikeaa tehdä tuunausta, kyllä se vaatii sen graafisen esityksen miten ajaminen on tapahtunut.
Mulla ei toimi tuo läppärille loggaus, onko syynä vakiolambda (Datastream dialogissa LC-1 ON)?
Muuten tiedonkeruu näytöt toimii realiajassa.
Edited By Busaixu on 1218372694
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Itselle ja muillekin muistiin tällainen asia tuosta flashayksestä: eli jos ECU:a on säädetty Yoshboxilla tms. ei kyseiset muutokset tällä ECU:n uudestaan flashayksellä katoa (PetriK:n mukaan ovat erillisellä EPROM:illa tallessa). Tällainen asia tuli vaan mieleen kun noita putkiviritteisen karttoja on useampaan pyörään laitettu ja osa tuntuu käyvän paikoitellen aika paksulla kun taas toinen pyörä saattaa olla ihan kohdillaan. Vanhat muutokset siis voivat vaikuttaa.
Edited By jarim on 1218703086
Edited By jarim on 1218703086
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mulle on laitettu ala-alueelle ihan pikkusen lisää... Ja flashayksen jälkeen on pelannu kyllä hyvinjarim kirjoitti:Itselle ja muillekin muistiin tällainen asia tuosta flashayksestä: eli jos ECU:a on säädetty Yoshboxilla tms. ei kyseiset muutokset tällä ECU:n uudestaan flashayksellä katoa (PetriK:n mukaan ovat erillisellä EPROM:illa tallessa). Tällainen asia tuli vaan mieleen kun noita putkiviritteisen karttoja on useampaan pyörään laitettu ja osa tuntuu käyvän paikoitellen aika paksulla kun taas toinen pyörä saattaa olla ihan kohdillaan. Vanhat muutokset siis voivat vaikuttaa.