Sivu 14/16

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:27
Kirjoittaja Kujo
En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:28
Kirjoittaja PetriK
Kujo kirjoitti:En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?
No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:29
Kirjoittaja -Artsi-
Jaakko kirjoitti:
kalle kirjoitti:Parasta kuitenkin koko tapahtumassa oli söpö makkaranmyyjä

foto ois kiva

Hänkö?

vai

joku heistä?

Tässä mikelle kuva.
Liekö noista jokin täysitehoinen, tjaa-a, jäi selvittämättä. :baaa:

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:33
Kirjoittaja PetriK
-Artsi- kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
kalle kirjoitti:Parasta kuitenkin koko tapahtumassa oli söpö makkaranmyyjä

foto ois kiva

Hänkö?

vai

joku heistä?

Tässä mikelle kuva.
Liekö noista jokin täysitehoinen, tjaa-a, jäi selvittämättä. :baaa:
Onhan joensuussakin makkaranmyyntiä tapahtuman yhteydessä ?... vai oliko se enemmänkin siellä Kimmelissä ?

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:40
Kirjoittaja kalle
http://picasaweb.google.com/heikki.nuut ... 2420042354

No hemmetti!
Juuri hän:)




Edited By kalle on 1213731654

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:43
Kirjoittaja -Artsi-
gsxr kirjoitti:M12 pultit vois olla kova sana Artsilla. Muistelisin että 1,5mm nostolevyllä puristukset 9,5. En kyllä mene takuuseen väitteestä.

Tuollaisetkin ois jemmassa mutta kun ei ole varmuutta onko noista enempää hyötyä kuin nykyisistä 10mm APE:n pinnapulteista? Kuulemma lohkoja saatu halki kun koitettu kairata jättipultteja hentoon kevytmiiniin ja sitten vetää sata nyyttonia momenttia perään.... onko kellään omakohtaista kokemusta noista? Mitä pitää huomioida jos tommosiin lähtee?

Katselin Wisecon sivuilta speksejä, rutut 9,5:1 nostolevyn paksuudella ,032".

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:50
Kirjoittaja -Artsi-
PetriK kirjoitti:Onhan joensuussakin makkaranmyyntiä tapahtuman yhteydessä ?... vai oliko se enemmänkin siellä Kimmelissä ?

Jouni tulee kuitenkin paikalle ja pilaa muiden makkaranmyyjien markkinat jakamalla makkaraa kaikille. Kimmelissä sitten varmistaa vielä kilpailijat pois pelistä tarjoamalle näille :kippis:

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:53
Kirjoittaja Kujo
PetriK kirjoitti:
Kujo kirjoitti:En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?

No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...
Erityisestä pyynnöstä vaikenen. Asianomainen avautukoon aiheesta, jos tarpeelliseksi kokee. Tuskin.

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:55
Kirjoittaja PetriK
-Artsi- kirjoitti:Katselin Wisecon sivuilta speksejä, rutut 9,5:1 nostolevyn paksuudella ,032".
Onpas rutattu tuo kone, katsoin myös kuvat - laskentamalli sanoo että saman verran ennakoita pois kun yhdellä spsb kuskilla, muistaakseni 8 astetta vääntöalueella niin ei detonoinut enään niin paljoa.

Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 22:57
Kirjoittaja PetriK
Kujo kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
Kujo kirjoitti:En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?

No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...

Erityisestä pyynnöstä vaikenen. Asianomainen avautukoon aiheesta, jos tarpeelliseksi kokee. Tuskin.
Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 23:01
Kirjoittaja Tepa
PetriK kirjoitti:
Kujo kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
;-)), pitääkö tätä jotenkin perustellakin ???

Täystehoisen määritelmänä pidän noin 400hp tehoa nykyaikaisessa penkissä - mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipide.

Henk. kohtaisesti pidän outona tuota "täystehoisista" vouhkaamista, yli 500rwhp busan moottorista on kuitenkin mitattu Suomessa jo parisen vuotta sitten, eikä kehitys täälläkään ole kovin paljoa takaisinpäin mennyt. Vai onko nyt kuitenkin kyse _nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_

..jossain tämän foorumin toisessa topicissa mainittiin jotain tähän suuntaan että "...ne todelliset "gurut" eivät paljoa taida vaivautua tänne kirjoittelemaan" ..pitänee paikkansa, vai mitä mieltä olette?

Nyt taidetaan puhua eri asiasta - ratakäyttöön tehty pyörä vs. maantiellä pääsääntöisesti ajettavaksi tarkoitettu tehokas katupyörä. Vai mitä mieltä olette... ;-)

Vartilla kone ehtii hädintuskin pyöriä tuhatta kierrosta ennen kuin se huolletaan ... katupyörällä ajetaan lappeenrantaan ja joskus jopa sieltä takaisin.

Tahallani kärjistän koska sellaine turbo ei ole täystehoinen jonka kanssa vähän viritetyllä vaparilla tai normaalissa ajossa olevalla kaasutetulla bussilla ollaan samalla hehtaarilla. Näkihän tuon taas lappeenrannan tulosluettelostakin.

Mutta samaa mieltä olen että mitä tehoon tullee niin asiantuntijat löytyvät muualta kuin täältä foorumilta...
itse olen sitä mieltä,että vähän viritetty vapari ei pärjää missään olosuhteissa vähän ahdetulle turbopyörälle...

kaikki rispekti Artsille siittä,että ajoi pyöränsä Lappenrantaan nopeusajoihin,vaikkakin sen tuhoutumisen lähtölaskenta oli jo aloitettu siinä vaiheessa,kun sitä oli jo kipurajoilla penkissä kiusattu...

toisilla tuntuu olevan jokin pakkomielle vähätellä turbomoottoreita,se on vain tapa ahtaa moottorista lisähevosia,aivan yhtälailla,kuten esimerkiksi nostamalla puristussuhdetta,suihkuttamalla sinne ilokaasua tms...

ketään tai kenenkään moottoreita väheksymättä,tämä oli oma mielipide,enkä ala siittä sen enempään kinailemaan...

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 23:02
Kirjoittaja gsxr
Mcxpress vahvasti suositteli nimenomaan noita M12 silloin kun itselläni asia oli ajankohtainen. Päädyin kuitenkin laiskuuksissani M10. Ei ole kuplia näkynyt.

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 23:07
Kirjoittaja gsxr
Tuo "samalla hehtaarilla oleminen" voisi muuttua jos panostettaisiin tosissaan alustaan, runkomuutoksiin, ahtopaineen ohjaukseen. Kaikki työntövoima vain eteenpäin.

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 23:17
Kirjoittaja -Artsi-
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).

Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.

Tepa, joku varmasti on toista mieltä (tyyliin olipas tyhmä jätkä kun lähti kuumeisella koneella kentälle eikä avannut sen sijaan mosaa ajoissa) ja saa ollakin. Itseäni vaan *tuttais nyt enemmän jos ois ajot jääneet ajamatta, vaikka olisikin selvinnyt esim. pelkän pahvin vaihdolla. Mitäs sitä mopolla kun tuolla sataakin... :)

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 23:20
Kirjoittaja Kujo
PetriK kirjoitti:
Kujo kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...

Erityisestä pyynnöstä vaikenen. Asianomainen avautukoon aiheesta, jos tarpeelliseksi kokee. Tuskin.

Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...
Lauteilla ollaan yhä, löylyäkin tuntuu riittävän. Mites siellä alalauteilla, paleleeko varpaat? :D