Lappeenrannan kenttäajot.. 14.6.2008
Jaakko kirjoitti:kalle kirjoitti:Parasta kuitenkin koko tapahtumassa oli söpö makkaranmyyjä
foto ois kiva
Hänkö?
vai
joku heistä?
Tässä mikelle kuva.
Liekö noista jokin täysitehoinen, tjaa-a, jäi selvittämättä.
Club 100 m/s
Onhan joensuussakin makkaranmyyntiä tapahtuman yhteydessä ?... vai oliko se enemmänkin siellä Kimmelissä ?-Artsi- kirjoitti:Jaakko kirjoitti:kalle kirjoitti:Parasta kuitenkin koko tapahtumassa oli söpö makkaranmyyjä
foto ois kiva
Hänkö?
vai
joku heistä?
Tässä mikelle kuva.
Liekö noista jokin täysitehoinen, tjaa-a, jäi selvittämättä.
http://picasaweb.google.com/heikki.nuut ... 2420042354
No hemmetti!
Juuri hän:)
Edited By kalle on 1213731654
No hemmetti!
Juuri hän:)
Edited By kalle on 1213731654
gsxr kirjoitti:M12 pultit vois olla kova sana Artsilla. Muistelisin että 1,5mm nostolevyllä puristukset 9,5. En kyllä mene takuuseen väitteestä.
Tuollaisetkin ois jemmassa mutta kun ei ole varmuutta onko noista enempää hyötyä kuin nykyisistä 10mm APE:n pinnapulteista? Kuulemma lohkoja saatu halki kun koitettu kairata jättipultteja hentoon kevytmiiniin ja sitten vetää sata nyyttonia momenttia perään.... onko kellään omakohtaista kokemusta noista? Mitä pitää huomioida jos tommosiin lähtee?
Katselin Wisecon sivuilta speksejä, rutut 9,5:1 nostolevyn paksuudella ,032".
Club 100 m/s
PetriK kirjoitti:Onhan joensuussakin makkaranmyyntiä tapahtuman yhteydessä ?... vai oliko se enemmänkin siellä Kimmelissä ?
Jouni tulee kuitenkin paikalle ja pilaa muiden makkaranmyyjien markkinat jakamalla makkaraa kaikille. Kimmelissä sitten varmistaa vielä kilpailijat pois pelistä tarjoamalle näille
Club 100 m/s
Onpas rutattu tuo kone, katsoin myös kuvat - laskentamalli sanoo että saman verran ennakoita pois kun yhdellä spsb kuskilla, muistaakseni 8 astetta vääntöalueella niin ei detonoinut enään niin paljoa.-Artsi- kirjoitti:Katselin Wisecon sivuilta speksejä, rutut 9,5:1 nostolevyn paksuudella ,032".
Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).
Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...Kujo kirjoitti:PetriK kirjoitti:Kujo kirjoitti:En tainnut mainita käsitettä "ratakäyttöön tehty pyörä" ?
No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...
Erityisestä pyynnöstä vaikenen. Asianomainen avautukoon aiheesta, jos tarpeelliseksi kokee. Tuskin.
itse olen sitä mieltä,että vähän viritetty vapari ei pärjää missään olosuhteissa vähän ahdetulle turbopyörälle...PetriK kirjoitti:Kujo kirjoitti:PetriK kirjoitti:
), pitääkö tätä jotenkin perustellakin ???
Täystehoisen määritelmänä pidän noin 400hp tehoa nykyaikaisessa penkissä - mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipide.
Henk. kohtaisesti pidän outona tuota "täystehoisista" vouhkaamista, yli 500rwhp busan moottorista on kuitenkin mitattu Suomessa jo parisen vuotta sitten, eikä kehitys täälläkään ole kovin paljoa takaisinpäin mennyt. Vai onko nyt kuitenkin kyse _nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_
..jossain tämän foorumin toisessa topicissa mainittiin jotain tähän suuntaan että "...ne todelliset "gurut" eivät paljoa taida vaivautua tänne kirjoittelemaan" ..pitänee paikkansa, vai mitä mieltä olette?
Nyt taidetaan puhua eri asiasta - ratakäyttöön tehty pyörä vs. maantiellä pääsääntöisesti ajettavaksi tarkoitettu tehokas katupyörä. Vai mitä mieltä olette...
Vartilla kone ehtii hädintuskin pyöriä tuhatta kierrosta ennen kuin se huolletaan ... katupyörällä ajetaan lappeenrantaan ja joskus jopa sieltä takaisin.
Tahallani kärjistän koska sellaine turbo ei ole täystehoinen jonka kanssa vähän viritetyllä vaparilla tai normaalissa ajossa olevalla kaasutetulla bussilla ollaan samalla hehtaarilla. Näkihän tuon taas lappeenrannan tulosluettelostakin.
Mutta samaa mieltä olen että mitä tehoon tullee niin asiantuntijat löytyvät muualta kuin täältä foorumilta...
kaikki rispekti Artsille siittä,että ajoi pyöränsä Lappenrantaan nopeusajoihin,vaikkakin sen tuhoutumisen lähtölaskenta oli jo aloitettu siinä vaiheessa,kun sitä oli jo kipurajoilla penkissä kiusattu...
toisilla tuntuu olevan jokin pakkomielle vähätellä turbomoottoreita,se on vain tapa ahtaa moottorista lisähevosia,aivan yhtälailla,kuten esimerkiksi nostamalla puristussuhdetta,suihkuttamalla sinne ilokaasua tms...
ketään tai kenenkään moottoreita väheksymättä,tämä oli oma mielipide,enkä ala siittä sen enempään kinailemaan...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).
Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.
Tepa, joku varmasti on toista mieltä (tyyliin olipas tyhmä jätkä kun lähti kuumeisella koneella kentälle eikä avannut sen sijaan mosaa ajoissa) ja saa ollakin. Itseäni vaan *tuttais nyt enemmän jos ois ajot jääneet ajamatta, vaikka olisikin selvinnyt esim. pelkän pahvin vaihdolla. Mitäs sitä mopolla kun tuolla sataakin...
Club 100 m/s
Lauteilla ollaan yhä, löylyäkin tuntuu riittävän. Mites siellä alalauteilla, paleleeko varpaat?PetriK kirjoitti:Kujo kirjoitti:PetriK kirjoitti:
No kertoo sitten enemmän ettei jouduta elämään täydellisessä tyhmyydessä...
Erityisestä pyynnöstä vaikenen. Asianomainen avautukoon aiheesta, jos tarpeelliseksi kokee. Tuskin.
Peli on jo avattu - ei kannata heittää vettä kiukaalle ja sitten juosta ulos saunasta. Parhaat jutut jää kuulematta ja kokematta...