Sivu 14/67

Lähetetty: 22 Syys 2008, 07:42
Kirjoittaja jarim
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.
Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...

Lähetetty: 22 Syys 2008, 10:30
Kirjoittaja 66-1155057341
jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.

Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...
Missä penkissä tollasia lukemia Jarim:n pyörästä on saatu...?? :shocked:

Lähetetty: 22 Syys 2008, 14:11
Kirjoittaja jarim
Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.

Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...

Missä penkissä tollasia lukemia Jarim:n pyörästä on saatu...?? :shocked:

Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...




Edited By jarim on 1222081968

Lähetetty: 22 Syys 2008, 15:37
Kirjoittaja 66-1155057341
jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...
Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D

Lähetetty: 22 Syys 2008, 17:13
Kirjoittaja jarim
Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...

Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D
Tämmöistä siitä ihan ekalla kerralla tuli:

http://www.hiekkalaatikko.org/148.jpg

Lähetetty: 22 Syys 2008, 20:34
Kirjoittaja MGa
Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...

Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D
Mulla tuli tuossa penkissä takikselta 159,4hp@9577rpm / 137Nm@6202rpm
Vois skannailla noi käppyrätki jos ehtis ja jaksais..
Nii ja ei päässy itku :rasberry:

Lähetetty: 22 Syys 2008, 21:24
Kirjoittaja 66-1155057341
MGa kirjoitti:Mulla tuli tuossa penkissä takikselta 159,4hp@9577rpm / 137Nm@6202rpm
Vois skannailla noi käppyrätki jos ehtis ja jaksais..
Nii ja ei päässy itku :rasberry:
Ompas omituinen yhtälö. Jarim taikonut omaan pyöräänsä 50hv lisää renkaalle ja kuitenkaan eroa ei sinun pyörään ole kuin 20hv!!

Ei taida sun busa olla ihan vakio, tai sitten joku muu mättää tuossa mittauksessa.

Taitaa tänä päivänä tommonen +/-150hv renkaalta olla keskiarvo lukema vakio busasta, siis näissä vähemmän "tiukoissa" dynoissa.

Lähetetty: 22 Syys 2008, 21:26
Kirjoittaja kartsap
Samin Autopajalla kesällä ecua säädettiin, muistaakseni n.151hp/ 129Nm takaselta.Maksimikierroksia nostettiin n.500rpm. ylöspäin, tällä ei taida olla merkitystä kun on vakionokat.
Muualla en ole penkissä käyttänyt, joten paha verrata muihin penkkeihin.Perus Busa , eli Acran kokorööri ja KN putsari.
Ajettavuus ja kierrosherkkyys varsinkin alhaalta parani kovasti. Ei nypytä eikä paukuta putkessa oikeastaan missään tilanteessa.Kulutus pieneni vrt.aiemmin Nikko G-pack.
:cool:

Lähetetty: 10 Loka 2008, 21:24
Kirjoittaja 107-1089231881
Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg

Lähetetty: 10 Loka 2008, 22:38
Kirjoittaja -Artsi-
Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg
Paljonko dyno kertoi takarengastehoksi? 169 hv?

Lähetetty: 10 Loka 2008, 22:41
Kirjoittaja 107-1089231881
174,8 hp/139 Nm

Dynolapussa vertailussa myös vakion takisteho, tai joku sellainen




Edited By Ksthb on 1223667770

Lähetetty: 11 Loka 2008, 07:42
Kirjoittaja Vmatti
Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg

Kai sentään kommander oli kiinni?

Lähetetty: 11 Loka 2008, 08:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Vmatti kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg

Kai sentään kommander oli kiinni?
Ei oo kommaria. ......kun katsoo seos käyrää niin n.4000.rpm kohdalla mopedi on tosi juovuksissa. kommarilla sais vielä muutaman hepan lisää moottori tehoa.

Ago, oliko omaa ecua säädetty yoshiboxilla?

Lähetetty: 11 Loka 2008, 08:39
Kirjoittaja majuriTK
Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg
Meikäläisen papereissa aikalailla samat luvut(193hp/9291 rpm,163Nm/7180 rpm.Mutta nuo kierrosluvut millä huipputehot on mitattu mikä selittää tuon eron?

Lähetetty: 11 Loka 2008, 09:26
Kirjoittaja timo3
Ihan vertailun vuoksi kiinnostaisi tietää, miten tuossa Samin Autopajan penkissä:

- Mitantattiinko siinä moottorin todelliset kierrokset.
- Millä vaihteella vedot tehtiin.
- Mistä seos mitattiin.
- Puhaltaako puhallin myös ramair aukkoon jäähdytys ilmaa.
- Minkälaista ”kerrointa” se käyttää kampiakselitehon määrittelyssä.