Sivu 14/19

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 19:52
Kirjoittaja Dipshit
Jotain tän tyylistä hakusessa tuohon paluulinjan vetoon?
https://imgbb.com/BVGD4rj

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 19:54
Kirjoittaja juu-zo
Kyllä tästä tosiaan osalistaa ja kertomusta muutenkin saadaan. Tosiaan tuon gen2 setin hommasin, täytyy nyt ensin katsoa lähdetäänkö tuota gen2 plenumia muokkailemaan vai pitääkö uusi plenumi vielä hommata. Juuri suuttimet nykäisin irti ja katsotaan käytetäänkö nämä huollossa varmuuden vuoksi ja mennään sitten vakio suuttimilla. Voisi olla kenties järkevää katsoa paljonko näistä saa mehuja ulos kertovan säätimen kanssa kun mitään isoja tehotavotteita ei ole. Tässä osia katsoessa ja tietoa etsiessä meinaa koko ajan homma karata vähän käsistä. Helposti löytää itsensä etsimässä parempia osia ihan vaan varmuuden vuoksi, mutta koitetaan nyt kuitenkin mennä suhteellisen simppelillä paketilla aluksi eteenpäin.

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 19:55
Kirjoittaja juu-zo
Dipshit kirjoitti:Jotain tän tyylistä hakusessa tuohon paluulinjan vetoon?
https://imgbb.com/BVGD4rj
Juurikin jotain tämän tyylistä hakusessa. Mielummin vaikka samantien kaksi tai kolme kappaletta niin on meno linjalle, paluulle ja mittarille tarvittaessa kaikille uudet lähdöt railissa.

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 19:57
Kirjoittaja Dipshit
juu-zo kirjoitti:
Dipshit kirjoitti:Jotain tän tyylistä hakusessa tuohon paluulinjan vetoon?
https://imgbb.com/BVGD4rj

Juurikin jotain tämän tyylistä hakusessa. Mielummin vaikka samantien kaksi tai kolme kappaletta niin on meno linjalle, paluulle ja mittarille tarvittaessa kaikille uudet lähdöt railissa.

Maksoin noista kolmesta kappaleesta 60e. Jos ei ole liian kalliit niin voin luopua noista.




Edited By Dipshit on 1644861581

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 19:59
Kirjoittaja juu-zo
Dipshit kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:
Dipshit kirjoitti:Jotain tän tyylistä hakusessa tuohon paluulinjan vetoon?
https://imgbb.com/BVGD4rj
Juurikin jotain tämän tyylistä hakusessa. Mielummin vaikka samantien kaksi tai kolme kappaletta niin on meno linjalle, paluulle ja mittarille tarvittaessa kaikille uudet lähdöt railissa.
Maksoin noista kolmesta kappaleesta 60e. Jos ei ole liikaa niin voin luopua noista
Laitoin yv:n toivottavasti tuli perille.

Lähetetty: 14 Helmi 2022, 20:04
Kirjoittaja juu-zo
Suuttimista muillekin tähän hieman mittoja tiedoksi eli alkuperäisissä 11mm yläpää, O-O mitta eli o renkaiden väli keskeltä keskelle mikäli oikein sen mittaan on 47mm, alatiiviste kun ei perus pyöreä o-rengas ole vaan tuollainen paksumpi tiiviste niin en tiedä mitataanko mitta varsinaisesti sen keskelle. Kokonaismitta on noin 65mm, ehkä karvan päälle. Alapään tiivisteen ulkohalkaisija on noin 21,5mm.

Lähetetty: 15 Helmi 2022, 07:43
Kirjoittaja juu-zo
Kertova paineensäädin tuntuu olevan nyt vaikein komponentti löytää tuohon yhtälöön. Saa vinkata jos tietää mistä saisi ostettua. Itse löydän googlen avustuksella lähinnä amerikkalaisia sivustoja josta sitten laitan tilauksen jos ei muualta tunnu löytyvän.

Lähetetty: 15 Helmi 2022, 11:01
Kirjoittaja Dipshit
juu-zo kirjoitti:Kertova paineensäädin tuntuu olevan nyt vaikein komponentti löytää tuohon yhtälöön. Saa vinkata jos tietää mistä saisi ostettua. Itse löydän googlen avustuksella lähinnä amerikkalaisia sivustoja josta sitten laitan tilauksen jos ei muualta tunnu löytyvän.
Katsoitko finjectorin sivuilta?

Lähetetty: 15 Helmi 2022, 11:58
Kirjoittaja juu-zo
Dipshit kirjoitti:
juu-zo kirjoitti:Kertova paineensäädin tuntuu olevan nyt vaikein komponentti löytää tuohon yhtälöön. Saa vinkata jos tietää mistä saisi ostettua. Itse löydän googlen avustuksella lähinnä amerikkalaisia sivustoja josta sitten laitan tilauksen jos ei muualta tunnu löytyvän.
Katsoitko finjectorin sivuilta?
Finjectorin sivut katsoin ja pirautinkin vielä ja sanoivat että kaikki heidän valikoimissa olevat säätimet eivät ole kertovia. Ehkä laitan ameriikan maalta yhden tulemaan.

Lähetetty: 15 Helmi 2022, 20:37
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:Postissa saattaa olla jotain tulossa... Polttoainepuoli on nyt melkolailla lukkiutunut että 4:llä suuttimella nyt mennään. Lähinnä mietinnässä että riittääkö vakio suuttimet varmasti kertovan paineensäätimen kanssa? Mistä kertova paineensäädin? Begin säätimiä ei ainakaan mistään tunnu oikein löytyvän, saa vinkata jos tietää mistä saisi hankittua. Suutintukkiin pitäsi myös saada adapterit polttoaineen paluulinjaa varten. Dragracella tilauskamana orkkis tukkiin billet välikappaleita, tosin melko hintavia. https://dragrace.fi/polttoa....007-mps Tai vaihtoehtoisesti etsiskelisi toisen alkuperäisen letkulähdön ja laittaisi sen 1-2 suuttimien väliin.
Kannattaako jo näille alle 300hv tehoille hommata järeämmät pinnapultit yläkerralle vai meneekö vielä alkuperäisillä? Cometicin kannentiivisteitäkin on parilla eri paksuudella, joten kuinka paksu tuohon nyt kannattaa laittaa?
jostain toisesta orkis bensakiskosta nappa tulp liitimen niin sekin käy jos ei mitä ihmeempiä halu,
kiskon saa porlla porattua isomaksi jos tarvetta(ritää ainkin 500hv)
kertovan säätimen kohdalla kanatta muistaa että paine kun nousee niin se käy pumpun päälle ja tuotokin siinä vähenee

Lähetetty: 15 Helmi 2022, 21:08
Kirjoittaja juu-zo
Tuota toisen orkkis tukin pätkän haalimista mietin myös hetken, kunnes Dipshit tarjoutui myymään nuo omat billet välikappaleet järki hintaan. Kertovan paineensäätimen laitoin jenkeistä tilaukseen. Hintaa tulee verojen ja tullien jälkeen jotain hieman päälle 300¤ joten ei se halpa ollut, mutta eihän tämä halpaa lystiä muutenkaan ole. Polttoainepumppu tulee vaihdettua ulkoiseksi joka tapauksessa. Tuon ostetun kitin mukana tulee jokin pumppu, en tarkemmin kysellyt mikä, joten voi olla että se on tankin sisäinen pumppu tai jokin muu mikä ei omaan käyttöön sovi, mutta hankin polttoainepumpun sitten kun saan vähän muita osia kasaan. Dragracelta varmaankin laitan tilaukseen Apen pinnapultit ja mutterit sekä cometicin kannentiivisteen sekä ehkä jotain muuta hilpettä.
Mites kytkinjouset, sopiiko tuosta gen2 setistä gen1:een vai meneekö ne vaihtoon? Hieman ristiriitaista tietoa löytyy. Ilmeisesti kuitenkin kytkinkori ja kansi samanlaiset, mutta onko pulteissa ja sitä myöten jousissa jotain merkittävää eroa?
Kun saa nyt tuon turbosetin ja pääsee tarkastelemaan vähän sen sisältöä niin sitten vierailu finjectorilla, orkkis suuttimet huoltoon ja polttoainelinjan kamoja samalla hakemaan. Lisäksi tosiaan tuon gen2 plenumin kanssa täytyy katsoa miten se passailee ja onnistuuko sitä modailla vaikka hitsaamalla tarvittaessa imukanavien runkoja linjaan tuon gen1 kaasuläppärungon kanssa.




Edited By juu-zo on 1644952270

Lähetetty: 16 Helmi 2022, 09:30
Kirjoittaja Tctic
Eikö ne orkkissuuttimet ole aivan sama vaihtaa isompiin? 200¤:lla saa uudet 530cc boschit jotka riittävät varmasti:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1361188/0-280-158-117-bosch

Lähetetty: 16 Helmi 2022, 09:52
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:Tuota toisen orkkis tukin pätkän haalimista mietin myös hetken, kunnes Dipshit tarjoutui myymään nuo omat billet välikappaleet järki hintaan. Kertovan paineensäätimen laitoin jenkeistä tilaukseen. Hintaa tulee verojen ja tullien jälkeen jotain hieman päälle 300¤ joten ei se halpa ollut, mutta eihän tämä halpaa lystiä muutenkaan ole. Polttoainepumppu tulee vaihdettua ulkoiseksi joka tapauksessa. Tuon ostetun kitin mukana tulee jokin pumppu, en tarkemmin kysellyt mikä, joten voi olla että se on tankin sisäinen pumppu tai jokin muu mikä ei omaan käyttöön sovi, mutta hankin polttoainepumpun sitten kun saan vähän muita osia kasaan. Dragracelta varmaankin laitan tilaukseen Apen pinnapultit ja mutterit sekä cometicin kannentiivisteen sekä ehkä jotain muuta hilpettä.
Mites kytkinjouset, sopiiko tuosta gen2 setistä gen1:een vai meneekö ne vaihtoon? Hieman ristiriitaista tietoa löytyy. Ilmeisesti kuitenkin kytkinkori ja kansi samanlaiset, mutta onko pulteissa ja sitä myöten jousissa jotain merkittävää eroa?
Kun saa nyt tuon turbosetin ja pääsee tarkastelemaan vähän sen sisältöä niin sitten vierailu finjectorilla, orkkis suuttimet huoltoon ja polttoainelinjan kamoja samalla hakemaan. Lisäksi tosiaan tuon gen2 plenumin kanssa täytyy katsoa miten se passailee ja onnistuuko sitä modailla vaikka hitsaamalla tarvittaessa imukanavien runkoja linjaan tuon gen1 kaasuläppärungon kanssa.
Paine kotelon jaon muttamista joskus itsekin tuumaillut
sillä tavalla että saahisi sen pituus suuntaan kurkkujen välistä
ja sitten siihen "suoraa" levy tavaraa tai tarpeen mukaan
pala pois
niin ei tarvisis kurkun reikiä tehdä uusiksi ja sitten vanhoja kohtia paikkailla

044 suorituu kustanus tehokaasti paineen noususta,
ei tuo säädin nyt ihan mikään hirveän hintainen ollut joskus
vähän käytetystä tiedossa että joutunut maksamaan ~250¤
niitä kun ei paljon liiku

Pultit ilman muuta vaihtoon
apen 10mm pulti, cometic, yhdistelmä suorituu
toimii luotetavasti ainakin vielä 1bar paineilla

Lähetetty: 16 Helmi 2022, 09:52
Kirjoittaja juu-zo
Tctic kirjoitti:Eikö ne orkkissuuttimet ole aivan sama vaihtaa isompiin? 200¤:lla saa uudet 530cc boschit jotka riittävät varmasti:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1361188/0-280-158-117-bosch
Nuo boschilaiset on ainakin 14mm yläpäällä joten eivät alkuperäiseen suutintukkiin mene. Voihan ne alkuperäisetkin isommaksi vaihtaa jos sopivat suuttimet järkevään hintaan löytyy. Tuohon 250hv tehoihin kyllä alkuperäisten pitäisi riittää aivan hyvin.

Lähetetty: 16 Helmi 2022, 09:59
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:
Tctic kirjoitti:Eikö ne orkkissuuttimet ole aivan sama vaihtaa isompiin? 200¤:lla saa uudet 530cc boschit jotka riittävät varmasti:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1361188/0-280-158-117-bosch
Nuo boschilaiset on ainakin 14mm yläpäällä joten eivät alkuperäiseen suutintukkiin mene. Voihan ne alkuperäisetkin isommaksi vaihtaa jos sopivat suuttimet järkevään hintaan löytyy. Tuohon 250hv tehoihin kyllä alkuperäisten pitäisi riittää aivan hyvin.
Noist pikku bosch suttimista ei tietoa sopivuuden puolesta mutta 1000cc oli toteutus alkuperäistä lyhempi suutin minkä yläpäähän tuli sovite holkki finjectorilta,
alkuperäisen kiskoon sopivat sillä tavalla suoraan