Taxi II & Taxi III - vaparia ja ahdettua pukkaa kaudelle 2014
Pientä edistystä haasteiden tiellä,
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Need more love(a),
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Huh huh, mihinhän sitä tulikaan ryhdyttyä? Lisäksi omat haasteensa tuntuu olevan saada uudet nokatkin pyörimään B-kingin kansiaihiossa.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Huh huh, mihinhän sitä tulikaan ryhdyttyä? Lisäksi omat haasteensa tuntuu olevan saada uudet nokatkin pyörimään B-kingin kansiaihiossa.
TFM Taxi II, ei ole ollut haasteet pelkästään uuden hiukan pitempi iskuisen kampiakselimme aiheuttamat lohko muutokset etc. sillä kuulostaa, jotta Kosuselta tuli tilattua melko eksoottinen kansi eksoottisilla nokilla. Nokkien asteet alkaa kolmosella ja nostoa enemmän kuin mitä B-kingin kannessa pyörimään mahtuu niin kannen kuin paininkuppienkin osalta. Eli Kosunen päässyt normi pirra hommien lisäksi täyttämään kantta myös ulkopuolelta, muuttamaan painikupit ja avartamaan, siirtämään, oikomaan ja lyhentämään kanavia. Ts. lienee tulossa Gen 3 kansi meittille tällä viikolla
Ylikoko kampi- ja nokka-akselien kaveriksi tulee tietty olla saman sarjan sylinteriryhmä...
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Taxi II:sen kansi+venttiilit+nokat, yhtälö aiheutti pientä lisähaastetta joka tietty vaatii lisäaikaa yhtälön ratkaisemiseksi joten välillä Taxi III:sen kimpussa.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Jonkun sortin tavoitteena oli saada Taxi II:sen kone nippuun tämän vuoden puolella, mutta monesta muuttujasta johtuen tämä ei taida toteutua? Nokat+kansi kombinaatio lienee valmis ensiviikolla, mutta vastaavasti lopulliset männät on vielä työnalla. Testi männät kyllä löytyy hyllystä mutta tilauksessa olevat männät vaatii vielä koneistusta täälläkin päässä ennen kuin ne ovat käyttökelpoiset. Ensi kaudella Taxi II & III:sta ajetaan uusilla MoTeC M1 sarjan purkeilla joten molempien sähkösarjatkin menee uusiksi. Nyt JarnoJ ajaa testimoottoriamme meittin M1 purkeilla joten sikäli pohjia päästään ensi kauteen luomaan jo nyt siltä osin. Että kaikilla riittäisi motivaatiota, niin on mm. Kuski parhaillaan 10 päivän Espanjan leirillä Valenciassa. Huomenna vuorossa on MotoGP kisaan tutustuminen.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Muutetut rungon/moottorin kiinnityspisteet-ja adapterit isolohkolle valmiit.
https://www.facebook.com/media....comment
https://www.facebook.com/media....comment
Pientä edistystä Taxi III:sen osalta. Uusi moottoriversio valmis nostettavaksi runkoon. Sitten alkaakin MoTeC M1 sarjan purkeille passaavien sähköjenteko.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Taxi III:n osalta homma etenee nyt niin, että ensin kasaamme tekniikan nippuun MoTeC M800 sarjan purkeille (sähkösarja on 2013 tehty niille) ja koekäytämme uuden moottorin. Mikäli kaikki vörkkii, niin sen jälkeen teemme sähkösarjaan muutokset jolloin pystymme jatkossa käyttämään sekä MoTeC M800 kuin M1 sarjan purkkeja. Ei helppo rasti, mutta tehtävissä.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1417380252
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
Edited By jouniri on 1417380252
Pikku hiljaa Taxi III:n eteneepi, mikäli mitään yllättävää ei ilmaannu niin huomenna lienee mahdollisuus koekäyttöön.
https://www.facebook.com/Teamfor....theater
https://www.facebook.com/Teamfor....theater