Sivu 14/36

Lähetetty: 06 Maalis 2009, 11:07
Kirjoittaja Joke
Kisko oli mallina, kun kävin ostamassa ne liittimet.
Hyvin menivät paikoilleen. Kyseinen kartiokierre oli tuttu MTP:n myyjille.
Laitoin kierteisiin lisäksi vielä Loctiten hydrauliikkatiivisteliimaa.
Asensin suuttimet paikoilleen ja kiinnitin kiskon ruiskurunkoihin. Paineilmalla testailin, näytti siltä, ettei vuoda 6bar paineella.
Bensansyötön laitan keskiliittimestä 8mm letkulla, päätyreikiin laitoin sulkutulpat.

Tässä mainos: http://www.mtp-hydrauliikka.fi/etusivu/

Lähetetty: 19 Maalis 2009, 23:47
Kirjoittaja 74-1211486656
Joke kirjoitti:Kisko oli mallina, kun kävin ostamassa ne liittimet.
Hyvin menivät paikoilleen. Kyseinen kartiokierre oli tuttu MTP:n myyjille.
Laitoin kierteisiin lisäksi vielä Loctiten hydrauliikkatiivisteliimaa.
Asensin suuttimet paikoilleen ja kiinnitin kiskon ruiskurunkoihin. Paineilmalla testailin, näytti siltä, ettei vuoda 6bar paineella.
Bensansyötön laitan keskiliittimestä 8mm letkulla, päätyreikiin laitoin sulkutulpat.

Tässä mainos: http://www.mtp-hydrauliikka.fi/etusivu/
Pienten hae, vaihda, nouda, vaihda, modifioi propleemojen jälkeen tosi on jotta Taxi 911 1580cc hönkäisi tänään ensi savut ja toivotaan myötätuulta lauantain penkinpainajaisiin.. toki double gas jää vielä myöhemmäksi penkityksen suhteen vuan etiäpäin sano Mannerheim!

Lähetetty: 20 Maalis 2009, 10:13
Kirjoittaja busajasa
Jouniri kirjoitti:
Joke kirjoitti:Kisko oli mallina, kun kävin ostamassa ne liittimet.
Hyvin menivät paikoilleen. Kyseinen kartiokierre oli tuttu MTP:n myyjille.
Laitoin kierteisiin lisäksi vielä Loctiten hydrauliikkatiivisteliimaa.
Asensin suuttimet paikoilleen ja kiinnitin kiskon ruiskurunkoihin. Paineilmalla testailin, näytti siltä, ettei vuoda 6bar paineella.
Bensansyötön laitan keskiliittimestä 8mm letkulla, päätyreikiin laitoin sulkutulpat.

Tässä mainos: http://www.mtp-hydrauliikka.fi/etusivu/

Pienten hae, vaihda, nouda, vaihda, modifioi propleemojen jälkeen tosi on jotta Taxi 911 1580cc hönkäisi tänään ensi savut ja toivotaan myötätuulta lauantain penkinpainajaisiin.. toki double gas jää vielä myöhemmäksi penkityksen suhteen vuan etiäpäin sano Mannerheim!

way to go TFM!! :pomppu: :turbobusa: :rocket

Lähetetty: 23 Maalis 2009, 10:50
Kirjoittaja 74-1211486656
busajasa kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:
Joke kirjoitti:Kisko oli mallina, kun kävin ostamassa ne liittimet.
Hyvin menivät paikoilleen. Kyseinen kartiokierre oli tuttu MTP:n myyjille.
Laitoin kierteisiin lisäksi vielä Loctiten hydrauliikkatiivisteliimaa.
Asensin suuttimet paikoilleen ja kiinnitin kiskon ruiskurunkoihin. Paineilmalla testailin, näytti siltä, ettei vuoda 6bar paineella.
Bensansyötön laitan keskiliittimestä 8mm letkulla, päätyreikiin laitoin sulkutulpat.

Tässä mainos: http://www.mtp-hydrauliikka.fi/etusivu/

Pienten hae, vaihda, nouda, vaihda, modifioi propleemojen jälkeen tosi on jotta Taxi 911 1580cc hönkäisi tänään ensi savut ja toivotaan myötätuulta lauantain penkinpainajaisiin.. toki double gas jää vielä myöhemmäksi penkityksen suhteen vuan etiäpäin sano Mannerheim!

way to go TFM!! :pomppu: :turbobusa: :rocket



http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp




Edited By Jouniri on 1237798319

Lähetetty: 23 Maalis 2009, 19:44
Kirjoittaja tenhulttio
:apua:
Minkälaisia puristuspaineita olette mitannut moottoreista?

TFM:ssä painetta oli niin, että mittarista loppui lukemat. 20+ bar siis. Tosin 24V startti lienee osaltaan vähän lisää lukemia, mutta kuitenkin paljolta tuntuu.

Lähetetty: 23 Maalis 2009, 21:37
Kirjoittaja Joke
Oliko sama 20bar kaikissa sylintereissä?
:shocked:
Kovalta tuntuu painelukema. Itsellä on kone on 13:1 puristussuhteella ja kun läpimänä mittasin, niin n. 13-13,5 bar
mittari näytti.

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 07:29
Kirjoittaja tenhulttio
Joke kirjoitti:Oliko sama 20bar kaikissa sylintereissä?
:shocked:
Kovalta tuntuu painelukema. Itsellä on kone on 13:1 puristussuhteella ja kun läpimänä mittasin, niin n. 13-13,5 bar
mittari näytti.
Joo, kaikissa pytyissä mittari pohjaan. Tarvis vissiin tarkistaa mittarikin...

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 09:26
Kirjoittaja 74-1211486656
tenhulttio kirjoitti:
Joke kirjoitti:Oliko sama 20bar kaikissa sylintereissä?
:shocked:
Kovalta tuntuu painelukema. Itsellä on kone on 13:1 puristussuhteella ja kun läpimänä mittasin, niin n. 13-13,5 bar
mittari näytti.

Joo, kaikissa pytyissä mittari pohjaan. Tarvis vissiin tarkistaa mittarikin...
Pitäähän sitä painetta ollakin uudessa koneessa, mulla itsellä lauantai-maanantai oli paineet lähellä kahtasataa ja hyvin sykkii eli jari tilannut mulle uudet jäykemmät jouset+uudet massa ja välilevyt ja sit ei muuta kun kovaa ajoa.

Musta tuntuu diagnoosi sanoo:

-kytkin kävi liian kuumana= pito huononee
-öljy merkin vaihto=pito huononee
-orkkis jouset=anto periksi
-hitsattu käikäle=?
-237/211(vapari)+n.60/?=300/??= oli kovasti liikaa tolle kykälle

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 12:42
Kirjoittaja 74-1211486656
Asiasta kolmanteen... missähän mahtaa orkkis kannen pulttien kestoraja tulla vastaan?



Edited By Jouniri on 1237891420

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 13:10
Kirjoittaja RHead
Jouniri kirjoitti:Asiasta kolmanteen... missähän mahtaa orkkis kannen pulttien kestoraja tulla vastaan?
Elä nyt rupee tuolle linjalle..

"Mitä minä sanoin"
:tapu:

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 14:57
Kirjoittaja PetriK
Jouniri kirjoitti:-hitsattu käikäle=?
Pahus kun olisi tämä asia tullut aiemmin mieleen. Onko teillä hitsattu mihin asentoon - pohjalle vai pintatasolle ?

Brockin valmiissa kekäleessä on huomioitu se että pinta ei nouse ja siten siinä riittää tavallaan pienemmät jouset ja kun on tottunut sellaiseen niin ei edes ajattele tätä toista vaihtoehtoa.

Se alkuperäinen kytkinhän nostaa hieman pakan "kantta" ylemmäs kun siihen osuu vääntöä. Eli syntyy se luistoefekti moottorijarrutuksessa ja lähdössä. Nyt jos kytkimen hitsausmodin tekee niin että se ei osu alimpaan asentoon niin silloin muutos täytyy tietysti kompensoida jousilla/prikoilla tai modin lopputulos on luistavampi mutta täsmällisempi kytkin.

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 15:11
Kirjoittaja 74-1211486656
PetriK kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:-hitsattu käikäle=?

Pahus kun olisi tämä asia tullut aiemmin mieleen. Onko teillä hitsattu mihin asentoon - pohjalle vai pintatasolle ?

Brockin valmiissa kekäleessä on huomioitu se että pinta ei nouse ja siten siinä riittää tavallaan pienemmät jouset ja kun on tottunut sellaiseen niin ei edes ajattele tätä toista vaihtoehtoa.

Se alkuperäinen kytkinhän nostaa hieman pakan "kantta" ylemmäs kun siihen osuu vääntöä. Eli syntyy se luistoefekti moottorijarrutuksessa ja lähdössä. Nyt jos kytkimen hitsausmodin tekee niin että se ei osu alimpaan asentoon niin silloin muutos täytyy tietysti kompensoida jousilla/prikoilla tai modin lopputulos on luistavampi mutta täsmällisempi kytkin.
Hulttio tietää kun modasikin, siis huhuu hulttio?

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 15:27
Kirjoittaja tenhulttio
PetriK kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:-hitsattu käikäle=?

Pahus kun olisi tämä asia tullut aiemmin mieleen. Onko teillä hitsattu mihin asentoon - pohjalle vai pintatasolle ?

Brockin valmiissa kekäleessä on huomioitu se että pinta ei nouse ja siten siinä riittää tavallaan pienemmät jouset ja kun on tottunut sellaiseen niin ei edes ajattele tätä toista vaihtoehtoa.

Se alkuperäinen kytkinhän nostaa hieman pakan "kantta" ylemmäs kun siihen osuu vääntöä. Eli syntyy se luistoefekti moottorijarrutuksessa ja lähdössä. Nyt jos kytkimen hitsausmodin tekee niin että se ei osu alimpaan asentoon niin silloin muutos täytyy tietysti kompensoida jousilla/prikoilla tai modin lopputulos on luistavampi mutta täsmällisempi kytkin.

No se keskiosa (=sisäosa) on kiinteästi mutterilla kiinni vaihteiston ykkösakselissa. Ulko-osa (johon jousipultit ruuvataan) on hitsattu ns luistoasentoon, eli niin ulos/lähellekytkinkoppaa kun menee.

Tuo toimii kyllä päinvastoin kun selitit. Eli vakiona ollaan aina ns luistomodissa, mutta kun tulee vääntöä vetäistään kytkinpakkaa kiinni (ulko-osa pyrkii liikkumaan moottorin keskilinjaa kohti -> kytkinjouset menee läjään).
Siksi ne vakiojouset on niin löysät, että kytkin luistais ilman vedätystä.

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 20:37
Kirjoittaja Kekku
tenhulttio kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:-hitsattu käikäle=?

Pahus kun olisi tämä asia tullut aiemmin mieleen. Onko teillä hitsattu mihin asentoon - pohjalle vai pintatasolle ?

Brockin valmiissa kekäleessä on huomioitu se että pinta ei nouse ja siten siinä riittää tavallaan pienemmät jouset ja kun on tottunut sellaiseen niin ei edes ajattele tätä toista vaihtoehtoa.

Se alkuperäinen kytkinhän nostaa hieman pakan "kantta" ylemmäs kun siihen osuu vääntöä. Eli syntyy se luistoefekti moottorijarrutuksessa ja lähdössä. Nyt jos kytkimen hitsausmodin tekee niin että se ei osu alimpaan asentoon niin silloin muutos täytyy tietysti kompensoida jousilla/prikoilla tai modin lopputulos on luistavampi mutta täsmällisempi kytkin.

No se keskiosa (=sisäosa) on kiinteästi mutterilla kiinni vaihteiston ykkösakselissa. Ulko-osa (johon jousipultit ruuvataan) on hitsattu ns luistoasentoon, eli niin ulos/lähellekytkinkoppaa kun menee.

Tuo toimii kyllä päinvastoin kun selitit. Eli vakiona ollaan aina ns luistomodissa, mutta kun tulee vääntöä vetäistään kytkinpakkaa kiinni (ulko-osa pyrkii liikkumaan moottorin keskilinjaa kohti -> kytkinjouset menee läjään).
Siksi ne vakiojouset on niin löysät, että kytkin luistais ilman vedätystä.


Juuri näin.
Ja busan vakio käikäleessä ei ole ramppia toiseen suuntaan, eli ei avaa kytkintä moottorijarrutuksessa, niinkuin "luistokytkimet" rr mopoissa.
Tosin ei se silloin vedätä kytkintä kiinnikään.

Eli veto päällä puristetaan jousia kasaan.
Moottorijarrussa ei puristeta jousia kasaan, mutta ei kyllä avatakkaan.

Onneksi kytkin on vain mekaniikkaa . . .




Edited By Kekku on 1237920441

Lähetetty: 24 Maalis 2009, 20:44
Kirjoittaja PetriK
tenhulttio kirjoitti:Tuo toimii kyllä päinvastoin kun selitit. Eli vakiona ollaan aina ns luistomodissa, mutta kun tulee vääntöä vetäistään kytkinpakkaa kiinni (ulko-osa pyrkii liikkumaan moottorin keskilinjaa kohti -> kytkinjouset menee läjään).
Siksi ne vakiojouset on niin löysät, että kytkin luistais ilman vedätystä.
Oikeassa olet toimintaperiaatteen suhteen mietinkin kun olin kirjoittanut että nyt varmaan meni jotain pieleen - mutta tuota en ihan heti vielä osta että modauksen jälkeen jousitarve on pienempi, tästä on toisenlainen muistikuva.

Täytyisi etsiä jostain mokkula nähtäville niin muistuisi mieleen. Siitä on varmaan kohta pari vuotta kun sitä on viimeksi katsellut...