Sivu 13/14

Lähetetty: 13 Touko 2010, 22:30
Kirjoittaja -Artsi-
PetriK kirjoitti:BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0

Vähän OT, mutta miksi esim. mun pyörässä kipinää riitti selvästi pidemmälle? Joku ero G1 ja G2 bokseissa? Omalla boksillahan sytkää ohjattiin Yöjunassa, sen enempiä ropeloimatta, vakiopuolilla ja -tulpilla.
Voiko olla että ECUsta loppuu potku kun joutuu hoitamaan lisärikastusboksin ja boost controllin ja shifterin ja... hommat?
*päänraapimishymiö*

Lähetetty: 13 Touko 2010, 22:53
Kirjoittaja PetriK
Joo - näissä gen2/gen1 näyttäisi olevan sytkissä eroja. Yksi selitys voi olla tuo mun postaama dwell kartta että on tehty puolien kestävyyden takia liian heikoksi. Toinen se että siellä on kahdet suuttimet huutamassa auki-auki samassa sähkössä puolien kanssa. Jenkeissä sama tilanne gen2 bussilla...

Lähetetty: 13 Touko 2010, 23:04
Kirjoittaja BussiJussi
-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0

Vähän OT, mutta miksi esim. mun pyörässä kipinää riitti selvästi pidemmälle? Joku ero G1 ja G2 bokseissa? Omalla boksillahan sytkää ohjattiin Yöjunassa, sen enempiä ropeloimatta, vakiopuolilla ja -tulpilla.
Voiko olla että ECUsta loppuu potku kun joutuu hoitamaan lisärikastusboksin ja boost controllin ja shifterin ja... hommat?
*päänraapimishymiö*
Kuten jo mainitsinkin...
Jokainen pyörä on yksilö. Sinulla vielä isompi turbo, ei niin alhaalla tod.näk. ahdista pakopaine. työpaine samalla ahdoilla pienempi? I thin so. puristukset, kansi, nokat, kaikki vaikuttaa, uskoisin. Eihän mullakaan vuosi sitten ongelmaa, nyt on...Outoa, eikö totta?
:turbobusa:

Lähetetty: 14 Touko 2010, 20:57
Kirjoittaja PetriK
Tutkin tänään b#1 puolat ja gen2 puolat mun varakoneesta ja ne on osanumeroiltaan ihan samat. Jos virta puolissa ei riitä gen2:ssa niin todennäköinen syy on:
1) Oranssivalkean piuhan jännite tippuu kun kierrokset nousee ja samalla tuplainjektoreiden ja puolien virrankulutus nousee. se pitää laittaa releen kautta kulkemaan injektoreille ja puolilla suoraan akusta.
2) Ecun maadoitus koneeseen nähden ei riitä, eli mustavalkoinen johto ecista ei mene riittävän vahvasti maihin koneen runkoon. sitä pitää vahvistaa.
Joka tapauksessa gen1 koneesta on otettu kohtuullisen paljon tehoja eikä vastaavaa ole ihan yleisesti raportoitu, joten jossain on eroa ?

kirjoittelin tuonne sh.orggiin myös aiheesta, vaikka vieläkään en ymmärrä turboja ja edes tuota hukkaportin toimintaa.
http://www.suzukihayabusa.org/forum....089#new

Vielä tuosta ECU:n roolista.
- Oranssivalkeaan johtoon tulee +12V joka menee pysyvästi kaikille puolille ja injektoreille
- Kaikki puolat ja injektorit menevät ecuun omalla johdollaan
- ECU maadoittaa kunkin puolan ja injektorin vuorollaan ja siten syntyy polttoainepulssi ja kipinä
- ECU tutkii jännitettä ja sen mukaan lisää kipinää ja injektoripulssia, mutta ei välttämättä tunnista puolien vaativia nopeita piikkejä vaan enemmänkin monitoroi "akkujännitettä" joka normaalissa ajossa on 12.4v

Eli lisäämällä ECU:n maadoituskapasiteettiä ja puolille menevää +12V virtaa saadaan enemmän potkua. Toisaalta esim dyna arc2 kytkeytyy suoraan akkuun joten virtaa tulee lisää sitäkäin kautta että oranssivalkoista ja mustavalkoista johtoa ei kuormiteta.




Edited By PetriK on 1273859922

Lähetetty: 14 Touko 2010, 21:55
Kirjoittaja BussiJussi
Taidan sen ARC-2 pulikan johtosarjoineen tilata! Kunhan rahapula helpottas, sais jotain entisii osii myytyy!! Ensiviikolla pitää alkaa haalia jotain..

Lähetetty: 16 Touko 2010, 14:32
Kirjoittaja PetriK
Arc2 tai NLR:n uusi moduli. Greg varmaan pystyy auttamaan hieman.

Lähetetty: 16 Touko 2010, 16:14
Kirjoittaja BussiJussi
PetriK kirjoitti:Arc2 tai NLR:n uusi moduli. Greg varmaan pystyy auttamaan hieman.
Jeps, kyselinkin jo hieman aiheesta...Varmaan ens viikolla tilaan. Tero kertoili jostain (se toinen kalju, joka penkkauksessa mukana) NLR lootasta, katotaan kumman Greg tahtoo laittaa mulle.... :baaa:

Lähetetty: 20 Touko 2010, 20:26
Kirjoittaja PetriK
Meikäläinen tilasi NLR:n lootan omaan koneeseen. Aika vakuuttavan näköisiä kuvia sen kipinästä, mutta hintaa on 2.5x enemmän kuin dynassa. Meikäläinen tekee ecueditoriin systeemin että voidaan kytkeä suoraan ilman mitään dummytulppia.

Lähetetty: 20 Touko 2010, 20:33
Kirjoittaja BussiJussi
PetriK kirjoitti:Meikäläinen tilasi NLR:n lootan omaan koneeseen. Aika vakuuttavan näköisiä kuvia sen kipinästä, mutta hintaa on 2.5x enemmän kuin dynassa. Meikäläinen tekee ecueditoriin systeemin että voidaan kytkeä suoraan ilman mitään dummytulppia.
Minä tilasin sen halvemman ARC-2:n.... Odotellaan koska Greg saa sen laiteltuu tulemaan...

Lähetetty: 22 Touko 2010, 22:36
Kirjoittaja BussiJussi
Turbolle tuleva ö-letku...Banjoliittimellä alumini kikkareeseen kiinni tuleva, vuotaa alumiinin, ja turbion välistä öljyy...Millanen tiiviste yleensä siellä? Joku tasotiiviste? Ja mitä hankin valmiiksi ennen purkamista? Liimalla, vai millä pitäväksi!?

:p :p

Lähetetty: 23 Touko 2010, 17:22
Kirjoittaja tetsa
Oma vuos alkuunsa pari kertaa samasta kohtaa, kiristys auttoi. Vmäinen vaan kiristää paikallaan, kun takimmainen pultti panjoliittimen alla. Tein avaimen isommasta kuusikolosta tosi lyhyt pätkä hitsaten pienempään kuusiokoloavaimeen ja välillä pillistä kuumaa avaimeen että sai oikeeseen kulmaan, taas lisää kiristettyä. Elikäs ei mitään tietoa mitä siellä välissä on. :1087



Edited By tetsa on 1274624660

Lähetetty: 23 Touko 2010, 18:01
Kirjoittaja BussiJussi
tetsa kirjoitti:Oma vuos alkuunsa pari kertaa samasta kohtaa, kiristys auttoi. Vmäinen vaan kiristää paikallaan, kun takimmainen pultti panjoliittimen alla. Tein avaimen isommasta kuusikolosta tosi lyhyt pätkä hitsaten pienempään kuusiokoloavaimeen ja välillä pillistä kuumaa avaimeen että sai oikeeseen kulmaan, taas lisää kiristettyä. Elikäs ei mitään tietoa mitä siellä välissä on. :1087
Ihan näkyi paperitiiviste olevan välissä! Nappasin turbon pöydälle, ja katoin!! Uuden tiivisteen arvelin laittaa, ja jotain sopivaa liimaa, mutta mitä!? Ja ruuvit kunnolla kii, toinen tuntu olevan vähän löysässä! Vaikka lukitten kanssa ruuvitkin!! Huomenna tiivisteen, ja sopivan liiman etintään joo....

Lähetetty: 23 Touko 2010, 19:59
Kirjoittaja BussiJussi
Toimiskohan toi Coppergasket moisessa välissä, tiivisteen kanssa?

Lähetetty: 23 Touko 2010, 20:50
Kirjoittaja tetsa
Ei oo ollu ruuvi varttikierrostakaan löysällä omassa pyörässäkään ja vuotanut. Kaveri käyttänyt paperitiivistettä autohommissa ja sillä pitänyt.
Varmaan coppergasket toimii tai joku muu kunhan lämmönketoa löytyy.




Edited By tetsa on 1274637284

Lähetetty: 23 Touko 2010, 21:27
Kirjoittaja BussiJussi
tetsa kirjoitti:Ei oo ollu ruuvi varttikierrostakaan löysällä omassa pyörässäkään ja vuotanut. Kaveri käyttänyt paperitiivistettä autohommissa ja sillä pitänyt.
Varmaan coppergasket toimii tai joku muu kunhan lämmönketoa löytyy.
Hieman mullakin ainakin toinen löystynyt! Lukitetta kierteeseen, joka lämpöö kestää!!!