Sivu 13/16

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:07
Kirjoittaja toimeve
...parit kuvat "analysoitavaksi" arvon busanisteille omista ajoista eilen Hallin kentällä. Jottain tarttis tehä, siis muutaki ku vattaa pienemmäksi. Mutta mitä, ja miten? Kuvat ovat otetut noin 300m kohdalta (eli siitä parkkipaikan kohilta, ihan matalimmillaan en varmasti vielä näissä ole, omasta mielestä oli pää reilusti pleksin takana lipuille tullessa):

Kuva

Kuva

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:23
Kirjoittaja sam77
Ensimmäinen kerta kentällä ja mukavaa oli :)
1.veto: 290km/h 2.veto: 295km/h 3.veto 299km/h
Pyörä vakio, lukuunottamatta shifteri, jonka toimintaan saattamisesta iso kiitos Jarim:lle.
Kaiken kukkuraksi pidin sitten peilit kiinni, jotta ei nyt vauhti liian kovaksi karkaa :p

Onko tänä vuonna vielä muita nopeuskinkereitä kuin Joensuu?

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:26
Kirjoittaja Simppa70
Titaani kirjoitti:Käppyrää parhaasta 353.88km/h / 219.93mph vedosta, monta asiaa vielä voi parantaa.

Halli 2012 353.9km/h

Potentiaali kuitenkin näyttää olevan laitteessa kohdallaan, siitä iso kiitos koko SMR tiimille + muille kokeneille kaasuttelijoille.
Pikkuisen jäi 220mph vajaaksi, vajaa 0.07mph, eli Joensuuhun tavoitetta parantaa vähintään tuo.
Oli kyllä hienot puitteet Wäsikin telttoineen päivineen.
Onnittelut täältäkin ja Yksinkertaisesti Erinomaista Työtä koko paketilta!!!! Ja "puuttuva" 0.07 mph löytyy varmasti joensuussa jos keli sallii sen...onnittelut myös jarim 100m/s kerhoon liittymisestä ja snugglesille vapareiden SE-tuloksesta!!! :kippis: kiitokset myös Tyrnävän autoilevalle pariskunnalle (no names :D) joka matkasi yhtä matkaa oulun alapuolelle asti kun itse jatkoin vielä siitä vajavan 200 km vielä pohjoiseen...

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:27
Kirjoittaja jakehaanpää
sam77 kirjoitti: Onko tänä vuonna vielä muita nopeuskinkereitä kuin Joensuu?

Perinteisesti LPR:ssa on kesän lopulla ollut toinen päivä.

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:30
Kirjoittaja Marbusa
Kyllä noita kuvia pitäisi saada sieltä mailin kohdalta, kun siinähän se huippukin mitataan. Kun viimeinen vaihde on vaihdettu, niin silloin haetaan ajoasento, missä odotellaan tutkaa ja tämä asento on varmaankin se kaikkein merkittävin.

Osaava kameramies + riittävillä ominaisuuksilla varustettu kamera olisivat ihan "sikahyväjuttu",
jolloin ajoasennon merkitystä suoritukseen voitaisiin analysoida.
Ja jos vertaisi vielä Vbox/Driftbox yms. käppyröitä + mahdollista tiedonkeruuta + kuvia, niin se vasta olisi mielenkiintoista.

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 17:36
Kirjoittaja Nesmit
Tossa käyrät omista vedoista: ...KÄYRÄT...
Ensimmäinen veto sinisellä, lähtö rauhallisesti tunnustellen. Toinen veto hieman rivakkaammalla lähdöllä, mutta sit män jotain pieleen koneessa.

Oma tavote 350km/h ei jääny kauas, jos ois ottanu ekassa vedossa lähdön rivakkaamin ja vetäny kiihdytyksen loppuun asti, niin olis kyllä menny.
Mutta meni se rikkinäiselläkin koneella 200 mph :D




Edited By Nesmit on 1339943926

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 18:30
Kirjoittaja 83-1339944845
Täytyi nyt tännekin rekisteröityä, kun täällä on parhaat nopeusajojutut :D Hauskaa oli taas gixxerillä ajella vaikka joutuikin odottamaan 16 asti :p��sein��n: Ei oikein tuuli ollut suotuisa, tai sitten oli muuten nihkeää. 303 meni slipariviri, muutama kilsa viime vuonna Joensuun huippukelistä jäi. Vertailin käyriä Joensuuhun verrattuna, niin varttimailin kohdalla on nopeus suurinpiirtein sama n.235, mutta kilometrissä oli Joensuussa 290, nyt n.285. Kyllä se myötätuuli ainakin tuollaisessa pienitehoisessa auttaa. Joku vakiobusanisti voisi vähän verrata missä kohtaa busa alkaa gixxerilta karata, kun huipuissa eroa kuitenkin aika reilusti on. Ainakin parhaimmillaan.....aina pari päänahkaa on tietenkin hauskaa saada :thumbup:
Erityiskiitokset Marjutille ruokahuollosta ja sidontatarpeista :D
Jaksoi vielä siinä paahteessa odottaa vuoroa. Kun Jenkit vielä veti sellaisen paraatin ennen neljää, ja oltiin jo jonossa, niin alkoi kyllä nestetasapaino olla luokkaa kuiva sisältä, märkä päältä

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 19:24
Kirjoittaja 109-1317649016
Mukavaa oli, ensimmäinen pitempi ajo myös busalla, sekä ensimmäinen kenttäkokeilu busalla jäi itselle 298km/h, no maanantaina soittelemaan pajat läpi että saisi säätöihin ennen Joensuuta, kiitos jakehaanpäälle ajoseurasta ja kädestäpitäen opastuksesta.

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 19:35
Kirjoittaja blackbusa
Hyvin ootte vetäny ekakertalaisiks, ite olin kans ekakertaa ja 282km/h ja oon kyllä semi tyytyväinen... Pyörässä olis ollu varaa mut ukossa ei tälläkertaa, ens kesänä sit se maaginen 300km/h siihen sitä aletaan talvella valmistelemaan bussia ja ukkoo :tongue:

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 19:43
Kirjoittaja Hartsa
Omana tavoittena oli 300 km/h rikkominen. Sarjaksi tuli 300, 304 ja viimeisellä 306 km/h.
Joensuuhun pitäisi jotakin kehitellä (jos vaikka opettelisi hiukan rivakamman liikkeellelähdön), jotta seuraava tavoite saataisi kiinni (310 km/h).
Nälkä tähän touhuun perhana tulee ihan väkisin :baaa:

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 19:47
Kirjoittaja jakehaanpää
mopokuume kirjoitti:Mukavaa oli, ensimmäinen pitempi ajo myös busalla, sekä ensimmäinen kenttäkokeilu busalla jäi itselle 298km/h, no maanantaina soittelemaan pajat läpi että saisi säätöihin ennen Joensuuta, kiitos jakehaanpäälle ajoseurasta ja kädestäpitäen opastuksesta.
Mukava oli tourailla pelipaikoille. Toivottavasti saat koneen säätöihin Joensuun kinkereihin!

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 20:18
Kirjoittaja Jorgos
Marbusa kirjoitti:Kyllä noita kuvia pitäisi saada sieltä mailin kohdalta, kun siinähän se huippukin mitataan. Kun viimeinen vaihde on vaihdettu, niin silloin haetaan ajoasento, missä odotellaan tutkaa ja tämä asento on varmaankin se kaikkein merkittävin.

Osaava kameramies + riittävillä ominaisuuksilla varustettu kamera olisivat ihan "sikahyväjuttu",
jolloin ajoasennon merkitystä suoritukseen voitaisiin analysoida.
Ja jos vertaisi vielä Vbox/Driftbox yms. käppyröitä + mahdollista tiedonkeruuta + kuvia, niin se vasta olisi mielenkiintoista.
Minulta löytyisi muutama ammattitason järkkäri ja repullinen objektiivejä, kiinostaisi kyllä tulla kuvaamaan johonkin nopeus ajoihin, hurjastelut jätän muille...
Missäs on näin Turun suunnalta katsottuna lähimmät ajelut?!?
Toiminimellä OTO tullut kuvaus keikkaa tehtyä joten tekniikka ja osaaminen löytyy kyllä.
Myös HD videokuvaus mahdollisuus, joskin se ei leipä lajini, mutta jos joku haluaa niin miksei...

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 21:18
Kirjoittaja TNT
Hyviä nopeuksia on tullu porukalla, onnittelut kaikille onnistujille :) Huikeita vetoja JariM, Titaani sekä snuggles. Ja hienoa että Veke, Tomppa, Nesmit hlökohtaset tavoitteet täyttyivät :kippis:

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 21:30
Kirjoittaja snuggles
Marbusa kirjoitti:Halli on hyvä kenttä ajaa ja nuo tunnin vuorot on ok,
mutta ei minkäänlaista tulospalvelua/-listausta järjestäjän puolesta. Tulokset olis kiva lukea jälkeenpäin ja olisi kärryillä muidenkin vedoista.

Vika tulos tyhjällä eturenkaalla (varikolla oli turha paineita tarkastaa, kun peukalolla painettaessa etunen painui sisään).

Käppyröistä muuten näkee, että jarrutukset ovat alkaneet 1413 m, 1534, 1531m kohdilla.
Joko mä näen väärin tai tutkamies ei ollut tasan mailin kohdalla.
Tulospalvelu varmaan vaikea toteuttaa kun alkaa olemaan aina enemmän kuskeja keiden tuloksia ei saada mitattua, tutka ei riitä ja kennot on testiasteella. Jonkun pitäisi juosta kyselemässä boxien lukemia, mahdollista kyllä.

Kuinka jarrutus tyhjällä eturenkaalla ?

Veijo, sulla kyllä tuo niskahuppu haraa vastaan, ja oisko sträpit mittää, ei oo montaa kymppiä setti. Koitin ite ekan kerran liina kiinni, olen ollu sitä vastaan, ja yllätti kuinka vähä vaikutti normiajoon.

Hienoa lukea ensikertalaisten kommentteja, herättää uskoa että lajilla on tulevaisuutta.

Kokeneempien vinkkejä kun ottaa onkeen niin sieltä voi saada tarvittavia lisäkilsoja tulokseen. JanneH neuvoi Lappeenrannassa ajoasennon hakemista ja toteutin neuvoja viimesessä setissä. Myös tuli seurattua TFM:n team managerin visuaalisia ohjeita lähtöalueella miten kaasua pitää kääntää ja sitten parhaan ajon jälkeen havaitsinkin että olin vääntänyt kaasukahvarungon lukitustapin poikki :p

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 21:34
Kirjoittaja parta
myös ensikertalaisena mukana klo 17 ryhmässä ja hauskaa oli,-99 bussi(gixxu perällä) mitsun ahtimella anto tulokseksi 314 ja 317. viimesen vuoron käytin kuljetuskaluston kokeiluun josta loppu välitykset turhan aikaseen. tietysti hampaankoloon jäi että se 321 olis pitäny ylittää, mutta välitykset oli vissiin liian pitkät kun eka tulos oli 5.vaihteella(18/38) täytyy ostaa vissiin vaihdenäyttö.eikä lähtökään
ollu kovin paljon lehmää ojasta parempi. muuten täytyy
suositella kaikille innovaten seosmittaria ,helkkaristi apua säätämisessä ja näkökentässä itse ajossa turvana. joensuu olis
ehkä seuraava koitos ,mutta joudunko tälläkin kertaa jättämään
emännän kotiin kun siellä lukee että vain kuskeille?




Edited By parta on 1339958811