RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Ensiasennustakanen oli sakoilla kahden tonnin jälkeen. Mezin sportec m1:llä takana 2800 kilsaa ja 1,3 milliä jäljellä. Ei oiken taho takakumit kestää, enkä oo ees polltanu yhtään...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

orpopiru kirjoitti:Ensiasennustakanen oli sakoilla kahden tonnin jälkeen. Mezin sportec m1:llä takana 2800 kilsaa ja 1,3 milliä jäljellä. Ei oiken taho takakumit kestää, enkä oo ees polltanu yhtään...
Paineet päin vittua. Paitsi jos siinä sun vehkeessä on turbo.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

jarim kirjoitti:
orpopiru kirjoitti:Ensiasennustakanen oli sakoilla kahden tonnin jälkeen. Mezin sportec m1:llä takana 2800 kilsaa ja 1,3 milliä jäljellä. Ei oiken taho takakumit kestää, enkä oo ees polltanu yhtään...

Paineet päin vittua. Paitsi jos siinä sun vehkeessä on turbo.

Oikeat paineet on kaiken a ja o. Mulla kesti BT56 Bridgestone 8500km tosin kangas näkyi kyllä jo silloin. :D Mutta 7500km kohdalla itse moottoripyöräpoliisimies :bowdown: tarkisti renkaan ja totesi lailliseksi. Tuonkin renkaan saa alipaineilla tuhottua hyvinkin nopeasti.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Pocasella kesti Z6 13500km ja nyt uusi samanmoinen alla...kaikissa keleissä ok,kunhan varoo pikipaikkoja sateella.(niinkuin myös maalauksia)

:unclesam:
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Maalauksia ja pikipaikkoja pittää miun kokemuksen mukkaan varoa sateella aina oli renkaat mitkä hyvänsä :respekt:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

martti kirjoitti:Maalauksia ja pikipaikkoja pittää miun kokemuksen mukkaan varoa sateella aina oli renkaat mitkä hyvänsä :respekt:

Sellasta kumia ei oo mikä pitäs ton piki paikan päällä...mietityttää et miks ne ei vois keksiä jotain systeemiä ton pien jatkoks, ettei se olis niin helv...n liukas sateella!




Edited By purzzi on 1152600974
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Nyt on käyty tuota paljon parjattua Avonia testaan kemorassa..
Meikäläisen hitailla kierrosajoilla (1,30min) ei minkäänlaista ongelmaa. (paineet 1.9bar)
Ittellä esim diablo ilman P-merkintää tuntui paaaaljon huonommalta, ku se jo maanteillä tiukoissa mutkissa alko nuljuamaan ja tuntu että taittuu jotenki alle..
Eli itte kyllä aion jatkossaki pysyä avonissa ylivoimaisen kestävyyden takia..
Taitaa olla tuo rengasjuttuki vähän ku esim. tuo TRE: joillakin itseni mukaanlukien todella huomattava vaikutus, ja joillakin ei kuulemma mitään eroa :shocked:
Mikskähän muuten tuo pilotsportti etunen alkaa olla jo kalju, ajettu 6 tkm, akup kesti 15donaa? Paineet moilemmissa ollu 2,9-3baaria?
Seuraavaksi kokkeilen eteenkin tota avonia, koska takasessa ei ainakaan vielä pidon kans trobulia.. :skootteri:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Tänään vaihdetaan sekä eteen että taakse Pirellin Diablot (P-merkinnällä). Saas nähdä tuliko tehtyä vikahankinta vai toimivatko gummit hyvin.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Jone kirjoitti:
jarim kirjoitti:
orpopiru kirjoitti:Ensiasennustakanen oli sakoilla kahden tonnin jälkeen. Mezin sportec m1:llä takana 2800 kilsaa ja 1,3 milliä jäljellä. Ei oiken taho takakumit kestää, enkä oo ees polltanu yhtään...

Paineet päin vittua. Paitsi jos siinä sun vehkeessä on turbo.

Oikeat paineet on kaiken a ja o. Mulla kesti BT56 Bridgestone 8500km tosin kangas näkyi kyllä jo silloin. :D Mutta 7500km kohdalla itse moottoripyöräpoliisimies :bowdown: tarkisti renkaan ja totesi lailliseksi. Tuonkin renkaan saa alipaineilla tuhottua hyvinkin nopeasti.

Paineet on ollu 3.0 bar. Ei pitäs siitä olla kiinni, joo ja oon kattonu ton paineen ehjällä mittarilla.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

orpopiru kirjoitti:
Jone kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Paineet päin vittua. Paitsi jos siinä sun vehkeessä on turbo.

Oikeat paineet on kaiken a ja o. Mulla kesti BT56 Bridgestone 8500km tosin kangas näkyi kyllä jo silloin. :D Mutta 7500km kohdalla itse moottoripyöräpoliisimies :bowdown: tarkisti renkaan ja totesi lailliseksi. Tuonkin renkaan saa alipaineilla tuhottua hyvinkin nopeasti.

Paineet on ollu 3.0 bar. Ei pitäs siitä olla kiinni, joo ja oon kattonu ton paineen ehjällä mittarilla.
Mullaki Mezin Z4 kesti vaa vajaa 4000 et onhan toi mahollista
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

orpopiru kirjoitti: Paineet on ollu 3.0 bar. Ei pitäs siitä olla kiinni, joo ja oon kattonu ton paineen ehjällä mittarilla.

Hyvin raskas kaasukäsi? :D
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Jone kirjoitti:
orpopiru kirjoitti: Paineet on ollu 3.0 bar. Ei pitäs siitä olla kiinni, joo ja oon kattonu ton paineen ehjällä mittarilla.

Hyvin raskas kaasukäsi? :D
Kai se on pakko myöntää... tasakaasumatkailu ei oo mun vahvin laji. Toisaalta en oo mikään riisitautinenkaan :rasberry:
109-1085635237

Viesti Kirjoittaja 109-1085635237 »

Alkuperäisellä renkaalla ajetu nyt 9900 km ja vielä menee max. 1000 km. Onkohan ns. "ennätys ? :laugh:

Mulle on yleensä riittänyt tieto, että Busassa on voimaa ja käytän sitä vain tarvittaessa.... respekt Busaa kohtaan on näköjään ollut senverran suuri ettei ole juuri tarvinnut, you know :D .
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

"Uusin" rengastesti Bike- lehdessä luettavissa...hmm...mielenkiintoista :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Eilen tuli busaan diablo corsat ja reilu viikon päästä kokeileen 2 päiväks rataa ja nähdään miten pitävät :D Ainakin vaikuttavat pienten lenkkien jälkeen paljon pitävämmältä kun edellinen 020 takana ja mez4 edessä. Onkos kellään kokemusta tuosta bt 002 renkaasta? Taitaa olla ihan kisarengas mut on se kuvioitu kuitenkin.
Vastaa Viestiin