Sivu 13/36
Lähetetty: 21 Tammi 2009, 09:43
Kirjoittaja tenhulttio
Kysymys: tarviiko busat öljypohjaan loiskelevyn?
Vaikuttaa jotenki kalliilta tuo 139 palasta peltiä. Kommentit tervetulleita.
edit: ja kuvien perusteella tuosta hyötyy vaan kauppias...
Edited By tenhulttio on 1232529673
Lähetetty: 22 Tammi 2009, 21:13
Kirjoittaja tenhulttio
Vastataan sitte itte ku kerran muut ei vaivaudu... tana
Edelleen kuvia ja vakiolohkoa tutkimalla päätelmä on, että loiskelevylle ei ole tarvetta (vieläkin voi kommentoida jos on ollut jarruttaessa tai kiihdyttäessä öljynpaineongelmia).
Ai miksikö ei? No siksi, että kuvien perusteella tuo myytävä levy on niin hatara ettei se kuitenkaan pysty öljyn pakenemista estämään.
Uudet öljypohjat ja kuivasumppusysteemitkin sitte lienee vain enimmäkseen madallussyistä laitettu (+öljymäärä, kovasti tunatuissa).
TFM jatkaa vakiolla
Lähetetty: 22 Tammi 2009, 22:48
Kirjoittaja -Artsi-
Mulla on hyllyssä semmoinen matala autokäyttöön tarkoitettu pohja, sen mukana tuli loiskelevy ja foamikin. Vois tuosta piirrellä kuvan jos jollakin on innostusta väsätä moinen.
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 11:08
Kirjoittaja 74-1211486656
tenhulttio kirjoitti:Vastataan sitte itte ku kerran muut ei vaivaudu... tana
Edelleen kuvia ja vakiolohkoa tutkimalla päätelmä on, että loiskelevylle ei ole tarvetta (vieläkin voi kommentoida jos on ollut jarruttaessa tai kiihdyttäessä öljynpaineongelmia).
Ai miksikö ei? No siksi, että kuvien perusteella tuo myytävä levy on niin hatara ettei se kuitenkaan pysty öljyn pakenemista estämään.
Uudet öljypohjat ja kuivasumppusysteemitkin sitte lienee vain enimmäkseen madallussyistä laitettu (+öljymäärä, kovasti tunatuissa).
TFM jatkaa vakiolla
Hyvää pyhäpäivää!
Nut ois sit moottorin romppeet kasassa jotta millos lyödään (lyötte) nippuun? Naapurilla on jo Salama nestettä vaille valmis, melko puurtaja tuo Jari ämmällä.
JR
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 11:27
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ?
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 11:53
Kirjoittaja 74-1211486656
Ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ?
Moro! Varaan kentän muutamaksi kerraksi vaan ensi odotellaan milloin vartti kisoja niin voi yrittää niille viikonlopuille..muuten yli 250hp vaparit ajaa sit max 1300m! Saattaa muuten jarrupäässä tulla kiirus.
Mp messuille oon lau tulossa, be there.
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 19:19
Kirjoittaja 84-1131181311
Jouniri kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ?
Moro! Varaan kentän muutamaksi kerraksi vaan ensi odotellaan milloin vartti kisoja niin voi yrittää niille viikonlopuille..muuten yli 250hp vaparit ajaa sit max 1300m! Saattaa muuten jarrupäässä tulla kiirus.
Mp messuille oon lau tulossa, be there.
Saakos ahdetut yli 250hp kikottimet ajaa pidemmälle kuin vaparit?
Lähetetty: 26 Tammi 2009, 17:27
Kirjoittaja majuriTK
Mitenkä on tuon jounirin taxin vetolevyn vahvistuksen laita?ei ainakaan näkynyt tuolla ostoslistalla
Lähetetty: 26 Tammi 2009, 23:06
Kirjoittaja jarim
On sillä semmonenki...
Lähetetty: 27 Tammi 2009, 23:54
Kirjoittaja 74-1211486656
Lähetetty: 26 Helmi 2009, 09:54
Kirjoittaja tenhulttio
-Artsi- kirjoitti:Noita polttoainekiskoja löytyy metritavarana vauhtiputkista, ja busaan valmiiksi sovitettunakin: halvin jonka olen löytänyt on tämä.
Onko foorumilla hydrauliikka/putkimiehiä?
Mitenkä 3/8" NPT kierteeseen saa näppärästi bensalinjat kiinni? Tavote oli saada banjoliittimet päihin (lähdöt taaksepäin). Olis kiva saada banjot suoraan tuota kiskoa vasten jottei leveys kasvaisi turhaan.
Lähetetty: 27 Helmi 2009, 13:48
Kirjoittaja tenhulttio
tenhulttio kirjoitti:Onko foorumilla hydrauliikka/putkimiehiä?
Mitenkä 3/8" NPT kierteeseen saa näppärästi bensalinjat kiinni? Tavote oli saada banjoliittimet päihin (lähdöt taaksepäin). Olis kiva saada banjot suoraan tuota kiskoa vasten jottei leveys kasvaisi turhaan.
Lisätietoa vielä.
NPT kierteestä löytyy tietoa täältä :
http://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread
3/8" = 17.15 mm (ulkohalkasija), 18 kierrosta/tuuma = 1.41122mm nousu
Minkähän takia veli ameriikkalainen (?) on tuommosen kierteen valinnut?
Lähetetty: 27 Helmi 2009, 18:24
Kirjoittaja Joke
Kannattaa kysäistä hydrauliikkaliikkeestä, itse ostin
paikallisesta MTP-hydrauliikasta liittimen ja sulkutulpat
ylimääräisiin liitäntöihin.
Lähetetty: 06 Maalis 2009, 10:25
Kirjoittaja tenhulttio
Joke kirjoitti:Kannattaa kysäistä hydrauliikkaliikkeestä, itse ostin
paikallisesta MTP-hydrauliikasta liittimen ja sulkutulpat
ylimääräisiin liitäntöihin.
Ootko varma, että ne MTP-hydrauliikan liittimet on "oikeita"? Ja kiertyvät pohjaan saakka?
Kun nämä eurooppalaiset (tuumaset) putkikierteet (BSPT) on 19 kierrettä tuumalle (NPT siis 18 kierrosta tuumalle.1.34mm nousu vs. 1.41mm nousu). Eli liitin saatta kiertyä muutaman kierroksen mutta sitten tökkää...
Ainakaan Oululaisten hydrauliikkaliikkeiden hyllystä ei löytynyt NTP kierteitä...
Taidamme kiertää/ratkaista TFM:ssä ongelman hankkimalla sopivan kierretapin jolla vännetään eurokierteet.