Sivu 12/14

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 22:42
Kirjoittaja BussiJussi
PetriK kirjoitti:Tässä on tämä greg:n (eli Ryan Schnitz:n säätämä) boostfuel 356hp turbokartta näytille. Laskettiin samin kanssa että noin 300 samin takarengashevosta tuo vastannee. Sami myös sääti tänään yhden gen2:sen pienemillä ahdoilla että siellä on parikin hyvää karttaa lähtökohdaksi. Siinäkin maltillisemmassa pyörässä samin konetehot lähentelivät jo 300 hevosta. Toi samin dyno on nyt entistä parempi turbojen säätämiseen kun siinä on integroitu ahtopaineentunnistin. Eli dyno piirtää käppyrää jossa on kierrokset, teho, afr ja ahtopaine.

Jos haluat että boostcontroller (eli tuo ahtopaineen ecusäätö) saadaan toimimaan säätämisen lopuksi niin siihen kannattaa varata aikaa. Se on oikeastaan ainut asia turbopuolella mitä ei vielä ole kunnolla testattu. Greg:llä testaus ajanpuutteen vuoksi pysähtyi siihen että mies laittoi tämän väärälle puolelle turbon ohjausta ja reagointi ahtopaineisiin oli liian hidas. Jos aikaa on tarpeeksi ja molemmat ollaan samaan aikaan paikanpäällä niin eiköhän saada toimimaan.

Kuva
Jeps!

Mulla vielä mahdollisuus käyttää "edelllistä mallia smithiltä" olevaa säädintä, jos ei saada uutta toimimaan! Sillon vaan joudutaan käyttää samaa karttaa joka vaihteella, koska se vaihdeanturilla oleva systeemi sotkee ecun luulemaan 5 vaihdetta. Samin, ja sun viesteistä päätellen mahdollisuus saada aika laadukkaasti mopedi säätöihin!!! Yes!! :thumbup:

Penkkiaikaa odotellessa....

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 22:44
Kirjoittaja BussiJussi
Joo puhetta Samin kanssa viimeksi jo siitä, että saa käppyrälle tulevaisuudessa myös ahto-/ja pakopaineet!!!

Lähetetty: 23 Huhti 2010, 21:03
Kirjoittaja PetriK
Kävin tänään katselemassa yhtä turbon säätöä ja on kyllä todella upea systeemi tuo että dynovedon jälkeen voidaan piste pisteeltä lukea suoraan dynon näytöltä kierrosnopeus, ahtopaine ja afr. Aikaisemmin kun on nähnyt miten säätämistä katsottiin mittarista niin se vaikutti jo ihan hyvältä kun sähköjarrulla saatiin säädettyä vetoa vähän pidemmäksi ... tai mahdollisesti katsottiin ulkoisesta dataloggerista lukemia, mutta nyt vasta tajuaa kuinka tärkeä tuo ahtopaineen loggaaminen ja näyttäminen afr:n rinnalla dynon näytöltä on.

Siitä afr käyrästä näyttää saavan aikalailla suoraa nykyteknologialla - joten taitaa turbolla ajamisestakin tulla ihan eri tavalla nautittavaa kun ei enään nyi ja pauku ...

Lähetetty: 25 Huhti 2010, 11:22
Kirjoittaja kajbusa
PetriK kirjoitti:Kävin tänään katselemassa yhtä turbon säätöä ja on kyllä todella upea systeemi tuo että dynovedon jälkeen voidaan piste pisteeltä lukea suoraan dynon näytöltä kierrosnopeus, ahtopaine ja afr. Aikaisemmin kun on nähnyt miten säätämistä katsottiin mittarista niin se vaikutti jo ihan hyvältä kun sähköjarrulla saatiin säädettyä vetoa vähän pidemmäksi ... tai mahdollisesti katsottiin ulkoisesta dataloggerista lukemia, mutta nyt vasta tajuaa kuinka tärkeä tuo ahtopaineen loggaaminen ja näyttäminen afr:n rinnalla dynon näytöltä on.

Siitä afr käyrästä näyttää saavan aikalailla suoraa nykyteknologialla - joten taitaa turbolla ajamisestakin tulla ihan eri tavalla nautittavaa kun ei enään nyi ja pauku ...
Ahdot/seos käppyrät helpottaa säätämistä huomattavasti... meillä ne on ollut usean vuoden Dynomec:n ohjelmassa

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 11:01
Kirjoittaja BussiJussi
Joku tehnyt musiikkia mun pyörästä?



:p kliks :p

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 11:02
Kirjoittaja BussiJussi
Ja vähän asiaakin....
Reilun parinviikon päästä Samille mopo penkkiin!

Lähetetty: 12 Touko 2010, 20:43
Kirjoittaja BussiJussi
Rakas päiväkirja....
Aamulla 4:30 kohti Samin pajaa. Päivä penkitetty, TUHANNET kiitokset Samille, Petrille, ja Uraulille avuista. Ecueditor toimii kuin junan vessa, pyörässä hieman korjattavaa... Ahtoja ei edelleenkään päästy nostamaan taroeeksi! Nyt loppu Gen2 busan sytkästä voima!!! Ensi peliin sitten jämäkämpää sytkää, että pästään edes kilon paineisiin!! Nyt alle kilon paineella jäi hieman alle 300hp, tais 0,9hv jäädä puuttuumaan!! Ahtopaineensäätökin onnaa nykyään sitten eculla!!!

Ps. Xpressen lisäruisku, ja vaihdekohtainen ahtopaineensäädin, sekäPCIII usb myytävänä...

Lähetetty: 12 Touko 2010, 20:56
Kirjoittaja majuriTK
BussiJussi kirjoitti:Rakas päiväkirja....
Aamulla 4:30 kohti Samin pajaa. Päivä penkitetty, TUHANNET kiitokset Samille, Petrille, ja Uraulille avuista. Ecueditor toimii kuin junan vessa, pyörässä hieman korjattavaa... Ahtoja ei edelleenkään päästy nostamaan taroeeksi! Nyt loppu Gen2 busan sytkästä voima!!! Ensi peliin sitten jämäkämpää sytkää, että pästään edes kilon paineisiin!! Nyt alle kilon paineella jäi hieman alle 300hp, tais 0,9hv jäädä puuttuumaan!! Ahtopaineensäätökin onnaa nykyään sitten eculla!!!

Ps. Xpressen lisäruisku, ja vaihdekohtainen ahtopaineensäädin, sekäPCIII usb myytävänä...
tänne vois kauppailla sitä ahtopaineen säätöä :;):

Lähetetty: 12 Touko 2010, 22:38
Kirjoittaja jarim
Mukava lukea tästäki projektista!! 19.6. Halli?

Lähetetty: 13 Touko 2010, 16:44
Kirjoittaja PetriK
BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0

Lähetetty: 13 Touko 2010, 16:46
Kirjoittaja BussiJussi
En kuulemma! Kun OIKEILTA, tehokkaita kiihotuspyöriä ajavilta kuskeilta asiaa kyselee, on kaikissa sytty pitänyt päivittää! Onpahan taas viisaampi!!

Lähetetty: 13 Touko 2010, 20:01
Kirjoittaja PetriK
Tuskin auttaa, mutta laitoin ecueditor.com:iin tuon Dwell asetuksen. Eli puolien lautausaikaa voidaan tarvittaessa pidentää. Tosin gen1:stä opittiin että silloin myös kokonaisennakko voi muuttua joten täytyy jossain yhteydessä ensin testata hieman - mutta yritetään helpottaa säätämistä kaikin keinoin.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 20:05
Kirjoittaja 107-1089231881
PetriK kirjoitti:BJ, et ole yksin tämän gen2 tehontuotto-ongelman kanssa kun lähestytään 300rwhp (=samilla eli dynojetin 400hp tasoa). Kyselin kavereilta ja tämä kaveri on myös vaihtamassa sytkäjärjestelmää paremmaksi kun mikään muu ei ole auttanut isoilla tehoilla pätkimiseen ...

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=145258.0
:shocked: OHO ! Tarkoittaako tämä että Samin penkin takapyörä teho on noin matalalla ... Hmm.. jos näin niin huikeita moottoreita suomessa tehdään....
Esim. iso A:n n.380hp kuulostais jo joltakin jenkki heppoina :;):

Lähetetty: 13 Touko 2010, 20:20
Kirjoittaja BussiJussi
Pikku pointti asiaan! Elikkäs viimekesänä mulla n.1bar ahdoilla 311rwhp, ei ollut kipuna ongelmaa. Talven ainoat "viritykset", joilla tehoa yritettiin hakea, oli 2mm isompi kompurasiipi turboon. Noh, nythän käy (näköjään) silleen, että tehoa näyttäis tuottavan hieman enemmän samoilla paineilla, muttamutta! Tehokäyrästä saadaan nyt ylös asti "pysyvä", viimekesänä hiipui n.15hp 9500rpm. jälkeen! Pakopainepaine mielestäni hieman ylempänä, kuin viimekesänä. Pakopesä tod.näk liian pieni suhteessa kompuraan! Eli työpaine nousee sylinterissä?! Eli liianpieni turbo, tai liian vähän kipunaa! Itse päädyn kipunan korjaamiseen, koska pakolämmöt pysyy edelleen kurissa, eikä pakopaineetkaan VIELÄ ylitä ahtopaineita. Jos turbo olisi isompi, ko. ongelmaa ei tod.näk. tulisi. Tämä kaikki arvailua, ei faktaa....I don´t know....Oisko pitänyt jättää turbo Erikin jäljiltä hipelöimättä. aika näyttää....

Lähetetty: 13 Touko 2010, 20:42
Kirjoittaja PetriK
Tässä puolien latausaikakartta näkyville...
Kuva