hajahuja kirjoitti:miten sulla voi olla 30 hepoa enemmän jos on alle 200 ja k8 kuitenki on yli 170???samaa sarjaa että vaparista 190 on enemmän ko turbon 260
Niinpä - sitähän tässä olen yrittänyt herätellä että ei kannata katsoa sitä lopputehoa siinä lapussa vaan verata muihin vastaaviin pyöriin. Moni penkki on vaan aika antelias... ), ja jotkut taas aika realistisia.
Tuo oma pyörä ei oikein ole vielä säädöissä, joten katsotaan nyt sitten mihin lukemiin se asettuu lopullisesti. Artsilla kyllä on muistaakseni noin 90hp:ta enemmän että siihen on matkaa ) - joten tuo turbokommentti on tässä yhteydessä ihan asiaton.
asiaton oli mutta tällä palstalla tullut moinen eteen...tuli mieleen että onko samassa penkissä ajettu k8 alle 170 lukuja?
Kyllä - K8 konetehotkin (ilman vaihteiston hävikin vähentämistä) jäävät alle 180hp joten takarengastehoja ei kannata edes mainita.
Se penkki on kalibroitu erillisen kalibrointipainon avulla perustuen hevosvoiman määritelmän mukaiseen laskentaan, joten hevoset ovat aitoja ilman mitään konversiokertoimia.
Taitaa ne turbohevoset muuten olla aika erilaisia kuin vaparihevoset kun kerran viime kaudella PSB:ssä joku ajoi 220hp:n konetehoilla olevalla vaparilla noita 300takapyörähp turboja vastaan sillä menestyksellä että sijoittui kakkoseksi pysäyttäessään finaalissa pyörän lähtöviivalle...
snuggles kirjoitti:Vaparina joo. Enkä ole käyny kaikissa penkeissä, tarkoitin ettei väliä missä käyn. Noita 200+hv pelejä on kyl liikkeellä, akselin, jarimin, bussijussin vanha ökylohko, jampan useempikin motti varmaan ollu siellä suunnalla, ja ties kellä vielä. K8:iin verrattuna joku +30hv pitäis tosissaan viritetyllä vanhalla busalla olla ihan realistinen tulos.
No joo - riippuu kyllä aika paljon siitä missä mitataan.
Tuossa omassa putkiviritteisessä on kyllä jo vaparina tuo 30hp enemmän tehoa kuin K8:ssa samassa dynossa, mutta kuten sanoin silti meikäläinen vasta haaveilee yli 200hp takapyörätehoista.
Ehkä sitten kun saadaan kaasuhanat auki niin tuohon yli 200hp takarenkaalta kerhoon voisi ajatella kuuluvansa.
Voipi olla että niissä 260hp fööneissä joka menee kympin lukuja on juuri samaa ongelmaa kuin monella muullakin. Epätasainen tehontuotto ja antelias dyno.
Mutta K8:ssa on kyllä hyvä vääntömomentti jo alhaalla.
Olettekos käyneet BikeDoctorin uudemmassa penkissä?Siellä vaan tuntuu olevan toi 200:n takistehon ylittäminen aikas vaikeaa ISOlohko vapari Busille,enkä nyt tarkoita pelkästään Jamppaa,vaan on sielä huhujen mukaan käyny muitakin isolohkoja.
Sutii kirjoitti:Olettekos käyneet BikeDoctorin uudemmassa penkissä?Siellä vaan tuntuu olevan toi 200:n takistehon ylittäminen aikas vaikeaa ISOlohko vapari Busille,enkä nyt tarkoita pelkästään Jamppaa,vaan on sielä huhujen mukaan käyny muitakin isolohkoja.
Ei kun sami vittaniemen pajalla (samin autopaja) espoossa on vietetty aikaa...
Sieltä ei kannata mennä hakemaan isointa teholukua (tai no konetehot on samalla tasolla kuin täällä ilmoitetut ns. takapyörätehot), mutta se on ainoita penkkejä missä on säädettävä jarru 350hp (vai olisiko ollut peräti 400hp) saakka sekä pakokaasunlämpötilan mittaus - molemmat ihan ehdottoman tärkeitä juttuja pyörää säädettäessä.
Sutii kirjoitti:Olettekos käyneet BikeDoctorin uudemmassa penkissä?Siellä vaan tuntuu olevan toi 200:n takistehon ylittäminen aikas vaikeaa ISOlohko vapari Busille,enkä nyt tarkoita pelkästään Jamppaa,vaan on sielä huhujen mukaan käyny muitakin isolohkoja.
Ei kun sami vittaniemen pajalla (samin autopaja) espoossa on vietetty aikaa...
Sieltä ei kannata mennä hakemaan isointa teholukua (tai no konetehot on samalla tasolla kuin täällä ilmoitetut ns. takapyörätehot), mutta se on ainoita penkkejä missä on säädettävä jarru 350hp (vai olisiko ollut peräti 400hp) saakka sekä pakokaasunlämpötilan mittaus - molemmat ihan ehdottoman tärkeitä juttuja pyörää säädettäessä.
No juu tiedossa on,että noista paikoista ei lahjahevosia heru.Mutta käväseppä joskus tampereella ajaan käyrä,niin vertaillaan Kawan lukemiin.Huhujen mukaan pyörässäs on kyllä potentiaalia...
Mutta käväseppä joskus tampereella ajaan käyrä,niin vertaillaan Kawan lukemiin.
Turbokawan ?
Potentiaalista en tiedä - mutta sen mukaisesti mitä tietokoneella on suunniteltu mallinnettu niin samoja lukemiahan se työntää. Mutta katsotaan sitten noita keikkoja kunhan ensin saadaan säädöt kohdalleen ja kaikki narut kiinni ...
EDIT - Täytyy vähän vielä jatkaa tästä erilaiset takapyörähevoset aiheesta kun kuulin juuri PSB lajittelun tulokset motoparkista. Siellä vähän kaasuilla piristetty lähes vakio vapari jossa on 230 takapyörähevosta taisi olla ykkösenä ja turbobussit ja muut joissa on 300 takapyörähevosta (ainakin näin olen täältä lukenut) jäivät jälkeen ??!??
Työkaverin kookasista oli vaasan AJ-Bikessä mitattu yli 190 ja yli 150nm kokoputkistolla.. Renkaalta. Vertailuna kuulemma vakiot 1400zzr:ät antaa 170 renkaalta..
jummijammi kirjoitti:Työkaverin kookasista oli vaasan AJ-Bikessä mitattu yli 190 ja yli 150nm kokoputkistolla.. Renkaalta. Vertailuna kuulemma vakiot 1400zzr:ät antaa 170 renkaalta..
Putkiston merkki...? Kiitos...
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
jummijammi kirjoitti:Työkaverin kookasista oli vaasan AJ-Bikessä mitattu yli 190 ja yli 150nm kokoputkistolla.. Renkaalta. Vertailuna kuulemma vakiot 1400zzr:ät antaa 170 renkaalta..
Joo, mikä putkisto kyseessä ???
Oliko säädetty ???
Juups, elikkäs Yoshin 4-1 R77 vaimentimella.. Ja 188 ilman säätöä ja sit oliko 190,7 oma boxi säädettynä.. Näin se työkaveri kerto. Siinä penkissä kuulemma vanhoista vakioista 150-160..
jummijammi kirjoitti:Juups, elikkäs Yoshin 4-1 R77 vaimentimella.. Ja 188 ilman säätöä ja sit oliko 190,7 oma boxi säädettynä.. Näin se työkaveri kerto. Siinä penkissä kuulemma vanhoista vakioista 150-160..
Juu, eli vakio wanhat tolla alueella ja B-king vakio 173hv takaa tuolla penkillä keväällä. Jotenkin vaan puskee paljon tolle K8:lle?
K8 on tässä täysin vakio (sininen käyrä) ja tuo punainen käyrä - hmmm... oli vielä alkuvuodesta jonkun teoreetikon vakio, nyttemmin muutettu putkiviritteiseksi 1397:ksi (punainen käyrä). Punaisen käyrän pieni nyppylä on kohta missä kytkin alkaa luistamaan vaikka siellä on jo puolet jousista vaihdettu jäykempiin. Noin 40hp:ta wanhan liiton 1397 bussin hyväksi vielä toistaiseksi - ehkä jossain vaiheessa joku virittää K8 vaparin niin että tällaiset vanhanaikaiset 1397:t jäävät sitten kakkoseksi.
Mutta hyvin vääntää jo pienillä kierroksilla tuo K8 heti alhaalta.
Molemmat luvut ns. konetehoja - eli eivät edes takapyörätehoja siellä Vittaniemen penkissä, vaikka vastaavat luvut muualla saattaisivatkin olla takapyörätehoja.
No jos punaisesta puhut niin Kansiset kansihan siinä on ja moottori muutenkin kasattu siellä samalla teoreetikkojen pajalla joten sinne suuntaan ja toinen Brock:lle ja DaveO:lle jotka jaksoivat sparrata useampaankin kertaan asiasta. Mutta kunhan nyt saadaan kytkimen luistot pois ja tulokset sen jälkeen varmennettua ja vähän kestävyyttäkin testattua niin sitten voidaan kertoa tarkemminkin mitä pieniä erityisiä juttuja tuossa wanhan mallisessa bussissa on huomioitu. Mutta se lienee eri tarina kuin mitä tänne K8 ketjuun kirjoitellaan.
Sinisestä täytyisi lähettää onnitteluja jaappanin pojille, sitä kieltä en osaa