Sivu 12/30
Lähetetty: 27 Heinä 2008, 22:07
Kirjoittaja jarim
Ei lisättävää edelliseen viestiin!
Lähetetty: 28 Heinä 2008, 01:01
Kirjoittaja ahtis
en tiiä sanoisko nörttejä, neroja vai hulluja
Lähetetty: 29 Heinä 2008, 13:12
Kirjoittaja jarim
Tämä aihe on nyt siirretty tänne oikeaksi katsomaani ja juuri julkiseksi avattuun foorumin osaan.
Lähetetty: 01 Elo 2008, 22:13
Kirjoittaja Wyfell
Kiitos PetriK!!! Eipä olis uskonu miten hyvin busa voi toimia. Onhan sitä täällä foorumilla hehkutettu, mutta kyllä silti ero on uskomaton. Nyt kun pyörällä on ajettu yli 27 tkm, se toimii eka kertaa kunnolla. Ja kaikilla kierroksilla. Veto on tasainen ja kaasu herkkä. Tottelee kyllä tosi kiltisti. Olis muuten myytävänä PC ja TRE HALVALLA! Kiitokset myös jarim:lle vaivannäöstä. Asiansa tuntevalla kaverilla ei tuohon hommaan kauan mennyt. Nyt kun vielä sais kunnon jarrut tuohon pyörään niin alkas olla aika loistava peli. ......ja jossain vaiheessa on tietysti saatava voimaa lisää...............
Lähetetty: 03 Elo 2008, 10:48
Kirjoittaja 74-1155281906
Olen tässä tutkaillut oman pyörän logia, ja mietityttää hieman tuo 3000rpm alue. Siinä kun tuntuu pientä nykimistä vieläkin useammallakin vaihteella. AFR on siinä 13.4 hujakoilla, eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Voiko Petri ennakkoa ronkkimalla vaikuttaa tuohon "nykimiseen"? Ja jos voi, niin mitkä sen vaikutukset on kumpaankin suuntaan säätämällä? Ja mikä on hatusta vedetty arvio sille, paljonko kestää ennakkoa tuommoisessa vakiossa säätää ilman nakutuksen vaaraa 95E:llä?
Lähetetty: 03 Elo 2008, 11:31
Kirjoittaja PetriK
Jep - ennakkoapa hyvinkin. Isommilla vaihteilla juuri tuolla pintakaasulla ajettaessa ennakko tippuu 28 asteen tienoille tietyissä kohdin. Kun taas vastaavasti ihan vieressä käytetään ainakin tässä omassa 13.5:1 koneessa jopa 34 astetta ennakkoa.
Itse säädin omasta juuri tuon ennakon avulla pois pienet nypytykset joskus alkukeväästä.
EDIT - no joskus vaihteistossa oleva väljyys myös tuntuu pintakaasulla...
Edited By PetriK on 1217752375
Lähetetty: 03 Elo 2008, 12:11
Kirjoittaja 74-1155281906
PetriK kirjoitti:Jep - ennakkoapa hyvinkin. Isommilla vaihteilla juuri tuolla pintakaasulla ajettaessa ennakko tippuu 28 asteen tienoille tietyissä kohdin. Kun taas vastaavasti ihan vieressä käytetään ainakin tässä omassa 13.5:1 koneessa jopa 34 astetta ennakkoa.
Itse säädin omasta juuri tuon ennakon avulla pois pienet nypytykset joskus alkukeväästä.
EDIT - no joskus vaihteistossa oleva väljyys myös tuntuu pintakaasulla...
Semmoinen käytännön kymysys vielä, että miten hieroit nuo nypytykset? Täysin säätö-koeajo-säätö-koeajo vaiko jonkun periatteen mukaisesti? Esim tasoittelemalla viereisten solujen eroa (esim samalla RMP kohdalla, mutta viereiset solut), jolloin ennakon muutokset ei tee niin isoja hyppäyksiä? Tuo ennakko puoli on muutenkin sellainen, että täytyy vähän koittaa perehtyä enemmän sen vaikutuksiin kulkupuolella ennenkuin menee sotkemaan koko paketin ihan sekaisin. Parin asteen muutokset tuskin vielä tappaa ihan täysin koko vehjettä(?)
Mulla näkyy muuten tällä hetkellä tuo pintakaasu alue (3500-4000rpm) Eli perus tourinki alue olevan koko ajan alle 13, pahimmillaan joka 11 AFR puolella. Eli ei ihme että soppa maistuu. Tuon Matka-ajon pintakaasun uskaltaa ilmeisesti säätää helposti tuonne 14 hujakoille?
Edit:
Toki vaihteistosta ja ketjuista tulee aina pientä välystä, joka tuntuu pintakaasulla ajossa.
Edited By JanneT on 1217754777
Lähetetty: 03 Elo 2008, 13:08
Kirjoittaja PetriK
Matka-ajoon voi hyvin laittaa 14-15:1, siihenhän se lambdakin konetta säätää.
Ennakot laitoin pari astetta kerrallaan kuitenkin maksimissaan saman kuin mitä vähän isommilla kaasunasennoilla tehdas oli laittanut. Vittaniemen Dynossa näkee jarrua vasten pintakaasua ajettaessa helposti kun teho alkaa tippumaan ennakon mennessä liian isoksi - silloin palataan hieman takaisinpäin. Kadulla aiemmin tein takapuolituntumalla. Musta ennakot on pienet ja seos liian rikas tietyissä kohdissa jotta katalysaattorit toimisivat pienellä virtauksella - eli pidetään katalysaattorin lämpöä kovana pienelläkin kaasun virtauksella. Tämä on kuitenkin pelkkä arvaus syystä miksi tuon kartan ovat noin rakentaneet.
Lähetetty: 06 Elo 2008, 09:05
Kirjoittaja Busaixu
JanneT kirjoitti:[]
Voinko saada ainoastaan slipariviritteiseen paranneltua karttaa?
Olen vaihtanut K7:aan ainoastaan Micronin suoraan puhaltavat pöntöt -muita modeja ei ole, kuten ei vielä Innovateakaaan...
Lähetetty: 06 Elo 2008, 18:10
Kirjoittaja Wyfell
Pitäs varmaan itekkin tuommonen Innovate hommata.....
Lähetetty: 06 Elo 2008, 22:59
Kirjoittaja jarim
Lähetetty: 06 Elo 2008, 23:29
Kirjoittaja Busaixu
[quote="jarim"]Tänään tuli väsättyä tällaisella kytkennällä:
Onko kytkin kuitenkin ON-OFF-ON (3 asento)?
Itse toteutin oman kaapelini kahdella ON//ON kytkimellä, kun valmistushetkellä ei sattunut olemaan saatuvilla kolmiasentoista.
Edited By Busaixu on 1218054643
Lähetetty: 07 Elo 2008, 07:04
Kirjoittaja jarim
Busaixu kirjoitti:jarim kirjoitti:Tänään tuli väsättyä tällaisella kytkennällä:
Onko kytkin kuitenkin ON-OFF-ON (3 asento)?
Itse toteutin oman kaapelini kahdella ON//ON kytkimellä, kun valmistushetkellä ei sattunut olemaan saatuvilla kolmiasentoista.
Ei vaan nimenomaan 4-napainen On-On. Koska kaapeli ei ole kiinni pyörässä koko ajan (tuo liitin hox hox) niin sen voi toteuttaa noinkin.
Kuvaan korjattu nyt myös vastus ledille...
Edited By jarim on 1218089385
Lähetetty: 07 Elo 2008, 10:44
Kirjoittaja Busaixu
jarim kirjoitti:Ei vaan nimenomaan 4-napainen On-On. Koska kaapeli ei ole kiinni pyörässä koko ajan (tuo liitin hox hox) niin sen voi toteuttaa noinkin.
Kuvaan korjattu nyt myös vastus ledille...
Jep -samanlaisesti käyttö itsellä : )
Liittimenä käytän pyörän orggista yoshi liitintä.
Lähetetty: 07 Elo 2008, 11:11
Kirjoittaja Busaixu
Löytyykö joltakin paranneltuna pelkästään "slipari viri" biniä?