Nopeusmittaustapahtuma Hallissa 16.6.2012

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

snuggles kirjoitti:Olipas hieno ajopäivä, keli keskinkertainen mutta varikkotoiminta mukavaa ja ajo maistui. Veijo ja Pete reippaasti päälle 300 eli 311, tuntunee hyvältä, Tompan puristus viime hetkillä 200mph lippiksen alle, Titaanilla kaasua koneeseen ja 350 tuolle puolen, Heksalla myös kaasua ja reilusti mph kerhoon.
Onnittelut myös Jarim, 100m/s on vihdoin plakkarissa, JanneH pohjat mutta potentiaalia vielä riittää.
Oma tulos oli enemmän kun osasin odottaa, välitys, koneen toiminta ja kaikkiaan busan ajokäytös oli parempi kuin koskaan aikaisemmin.
Kiitokset tiimin development manager ja chief analytics Titaanille neuvoista moottorin rakenteessa ja välitysten laskennassa.
Wäiskille myös kiitoksia varikon katoksesta ja apulaitteista.
Onnittelut koko poppoolle. Snugglesille eritoten nopeimmasta vaparista - taitaa tulla tuosta luvusta samanlainen paalu kuin oli aikanaan Artsin 374km/h. Voipa vierähtää tovi ennen kuin tuo rikotaan.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

busajasa kirjoitti:Onnittelut koko poppoolle. Snugglesille eritoten nopeimmasta vaparista - taitaa tulla tuosta luvusta samanlainen paalu kuin oli aikanaan Artsin 374km/h. Voipa vierähtää tovi ennen kuin tuo rikotaan.
Katsotaan nyt, Antilla voi olla muutama ässä hihassa vielä. Mulla on ainakin ihan takki tyhjä, mukavalla tavalla :)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

Ja Suurkiitokset Snugglesille osien keräilystä/ hankinnasta, korjaamisesta,yms
Titaanille: laskelmista, nokkien ajoituksesta, kymmenistä puhelinpalavereista
Vittaniemelle säätö-töistä
+ kaikille muille projektiin osallistuneille :bowdown:
SMR
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Itte olin kattelemassa noin 300m kohdalla. Ajeluista jäi mieleen jotain:
- JariM lähdöt, ikäänkuin "landspeed Juha Ollikainen". Eleetöntä vauhtia.
- Tooooosi moni testas rajotinta vieläpä monella vaihteella
- Snugglesin pyörä jotenki uhku menohaluja ainakin alkumatkasta (olin kuulivinani jotain häikkää 5/6 vaihteella?)
- Bemarit piipaa komiasti
- ysi-ärrä kämmäili vähän vaihteissa :oho: (sori jos ei olis saanu raportoijja)
- Lämpöä piisas
- Karhu maistu hyvälle
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

tenhulttio kirjoitti:Itte olin kattelemassa noin 300m kohdalla. Ajeluista jäi mieleen jotain:
- JariM lähdöt, ikäänkuin "landspeed Juha Ollikainen". Eleetöntä vauhtia.
- Snugglesin pyörä jotenki uhku menohaluja ainakin alkumatkasta (olin kuulivinani jotain häikkää 5/6 vaihteella?)
Jarim tosiaan poistui horisonttiin ilman ylimääräistä ohjelmaa, kun olis ritsalla ampunu. Mul joo ei oikeen kulkenu loppuun saakka :D
Minkähänlaista ääntelyä oli ? Voisin perehtyä asiaan ennenku oksentaa jotakin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

snuggles kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:Itte olin kattelemassa noin 300m kohdalla. Ajeluista jäi mieleen jotain:
- JariM lähdöt, ikäänkuin "landspeed Juha Ollikainen". Eleetöntä vauhtia.
- Snugglesin pyörä jotenki uhku menohaluja ainakin alkumatkasta (olin kuulivinani jotain häikkää 5/6 vaihteella?)
Jarim tosiaan poistui horisonttiin ilman ylimääräistä ohjelmaa, kun olis ritsalla ampunu. Mul joo ei oikeen kulkenu loppuun saakka :D
Minkähänlaista ääntelyä oli ? Voisin perehtyä asiaan ennenku oksentaa jotakin.
en ossaa sen kummemin kuvailla. Tuo maili on niin pitkä matka, että melekeen jo unohtaa kuka millonki ajo ennenku ees tuloksen kuulee :oho:
Olisko ollu vähä hidasta vaihtoa 5 -> 6 vaihteella tai jotaki semmosta häiriötä mikä vaan kiinnittää huomion. Ei tosin niin pahasti ku ysi-ärrällä :kippis:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja kotiuduttu tosiaan täälläki. Olipas päivä. Kovasti vaan onnea kaikille tavoitteensa ylittäneille; Titaani, Snuggles, Heksa, Tomppa ja kaikki muutkin. Nesmitkin heittämällä 200mph listalle vaikka hiukkasen öljyset tulpat koneesta löytyikin... 116tkm ajetulla katuvaparillakin näemmä pääsee 100m/s. :) Tuosta omasta viimeisestä vedosta kun olisi video niin mielelläni näkisin. Hassu veto; ykkönen tappiin, kakkonen sisään ja kaasunappi pohjaan. Lähti keula kiipeämään ylöspäin, meinasin että en löysää vaan kun kiipesi ja kiipesi vaan niin pakko oli kaasunappi löysätä ja sifterillä kolmonen sisään. Keula tipahti samointein alas ja kaasunappi taas pohjaan. Hiukkasen ennen jarrumerkkiä ehdin kattomaan että 11k näyttää oma jengamittari (~10300-10400 oikeat kiekat) ja mielessä kävi että näinköhän tuo kuiten 360 meni. Ja menihän se. :) Jounille kiitokset kun potki minut vielä tuolle viimeiselle vedolle. Meinasin jo lopettaa 355.4 tulokseen "täytyy saada lisää voimaa" tuumailun kera. Kiitos ja anteeksi. :p

Kuva




Edited By jarim on 1339883313
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jounia olis "kiitelty" myös moottorisulasta :rasberry:
Mutta tuo kuva kertoo hienosti miten hyvin jarrutusmatka piisas :welcome:
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Se oli kyl hienon näkönen toi Jarin keulan nousu, eikä se laskukaan ulkopuolisen silmin "tipahtanu" vaan sulavasti laskeutui ja meno jatkui eleettömänä :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
sorjonen
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Kesä 2011, 11:31
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja sorjonen »

on kyllä kovia lukemia :respekt: olikos tämä motorrad lehden turbo busa ajamassa ja jos oli niin minkälaiset lukemat tempasi?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei tainnu olla.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

sorjonen kirjoitti:on kyllä kovia lukemia :respekt: olikos tämä motorrad lehden turbo busa ajamassa ja jos oli niin minkälaiset lukemat tempasi?
Ei ehtinyt pyörä kiireiltä valmiiksi millään. En viitsinyt lähteä vetämään vaillinaisella kamppeella. Korpesi kyllä rutosti kun joudui jättämään välistä, mutta Joensuuhun sitten ehjällä pyörällä.

Ja kyseistä Busaa ja sen nopeuskokeilut löytyvät muuten jatkossa omasta lehdestä, eli www.ratas-lehti.fi. Anteeksi mainos :oops:
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Käppyrää parhaasta 353.88km/h / 219.93mph vedosta, monta asiaa vielä voi parantaa.

Halli 2012 353.9km/h

Potentiaali kuitenkin näyttää olevan laitteessa kohdallaan, siitä iso kiitos koko SMR tiimille + muille kokeneille kaasuttelijoille.
Pikkuisen jäi 220mph vajaaksi, vajaa 0.07mph, eli Joensuuhun tavoitetta parantaa vähintään tuo.
Oli kyllä hienot puitteet Wäsikin telttoineen päivineen.




Edited By Titaani on 1339936566
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Hallin koitos takanapäin ja kuultuna & luettuna onnistumisia löytyi.

Onnea JariM:lle "satasen" kerhoon pääsystä + Tompalle +200 suorituksesta + Titaanille uusista ennätyksistä + Snuggin hieno tulos (kun on taasen "remmissä mukana")
ja muille onnistujille ja tuloksiinsa tyytyväisille. :respekt:

Halli on hyvä kenttä ajaa ja nuo tunnin vuorot on ok,
mutta ei minkäänlaista tulospalvelua/-listausta järjestäjän puolesta. Tulokset olis kiva lukea jälkeenpäin ja olisi kärryillä muidenkin vedoista. Toki tulospalvelu vaatii henkilökuntaa, mutta Hallissa näytti olevan järjestävän tahon tyyppejä yllin kyllin, joten tuskin ainakaan siitä oli kiinni.

Omalta osalta ajosuoritteet ok, mutta muu toiminta meni sähläämiseksi.

Kerrankin saatiin pyörät viittä vaille valmiiksi ja autoon ennen puoltayötä perjantaina. La tuhraantui aamusta reilu 30 min säheltämiseen.
Kentälle tultaessa kiireesti mopot alas ja viimeiset riisumiset pyörään ja kuskille kamat niskaan. Itse heti ekassa ajovorossa ja pääsin kentälle vasta, kun ryhmän aikaa oli enää reilu 20 min.
Omalla varikolla kaaos ja pyörän tsekkaus vasta 2. vedon jälkeen ja samalla Driftin kortin luku (ei lukemia) ja sokkona 3. vetoon.
Vika veto meni jo 12 ryhmän puolelle ja samassa ryhmässä myös toinen oma ajosetti.
Ekan setin tutkatulokset 314, 322, 321.

Sain vaihdettua yhden kaverin kanssa 12 vuoron 13 ryhmään (kiitos sille kaverille) ja eikun välityksiä vaihtamaan.
Suuret kiitokset Simpalle ja Samiko:lle (meniköhän oikein) muttereitten avaamisesta. (olivatkin sitten kunnolla kiinni)
Eli vaihdoin taakse 40 tilalle 39 rattaan.
Samalla vaihdoin Driftin oman kortin laitteeseen, kun ekassa setissä ollut uusi kortti olikin tyhjä.

Taasen jäi puolisen tuntia aikaa 3 vetoon Volvojen seassa.
Toisen setin vedot poimittu Driftin käppyröistä:
324,54 - 322,95 - 323,03.
Ekan vedon jälkeen Drifti näytti koneessa 324,7.
Vika tulos tyhjällä eturenkaalla (varikolla oli turha paineita tarkastaa, kun peukalolla painettaessa etunen painui sisään).
Tokavikan vedon jälkeen ihmettelin pyörän kankeaa kääntymistä, muttei tullut pieneen mieleen tarkistaa eturenkaan paineita. Etupäässä ollut liina haittasi vasemmalle kääntymistä, mutta nyt oli työstäminen oikealle kääntymisessäkin.

Oma tavoitteeni on siis 330 km ja pitäisi oikeissa olosuhteissa jopa onnistuakin. Paljoa ei tarvistisi lisää vauhtia, mutta tiukassa on ja se on kyllä ollut tiedossa.
Ei onnistunut Lappeenrannassa, eikä nyt Hallissa.
Tavoitteen saavuttaminen tarvistisi tod.näk. muutaman metrin myötätuulen ja vähän happirikkaamman ilmanalan ja tietty täydellisen ajosuorituksen.

Eilinen päivä oli siis aika sähläämistä ja etukäteen jännitti ainoastaan se, miten takarengas kestää, kun sieltä tahtoi paineet vähetä. Takanakin paineita sitten tarkastelinkin lähes joka suorituksen jälkeen. Takanen kyllä kesti, mutta etunen ei.
Mutta siitä sählingistä paineita kasasi kuski ja jossain vaiheessa vit...tti ihan saat...sti :p��sein��n: , mutta starttiviivalla oli ajatukset ainoastaan tulevassa suorituksessa.
Nyt onnistuin jopa tsekkaamaan kierrokset tutkamiehen kohdalla ja olivat vähän yli 11 000. Omasta mielestä ajosuoritukset meni ihan ok ja mitään selvää kämmiä en muista rekisteröineeni.

Illalla saunassa käytiin päivän tapahtumia läpi ja myös noita ajosuoritukseen vaikuttavia tekijöitä.
Yksimielisyyteen ei päästy siitä, että vaikuttaako jännitys (mm. vit..tus) ajosuoritukseen heikentävästi vaiko ei. :fight:
Vaikka kaikki olisi mennyt nappiin ja kuski ollut rento ja hyvällä päällä, niin olen sitä mieltä, että tavoitteeni ei olisi eilen saavuttunut.
Tiimin toisen kuskin mielestä Ormu olisi nyt "eläkeläinen".

Käppyröistä muuten näkee, että jarrutukset ovat alkaneet 1413 m, 1534, 1531m kohdilla.
Joko mä näen väärin tai tutkamies ei ollut tasan mailin kohdalla.

V..tutti tai ei, niin on se niin hienoa vetää kentällä tuppi nurin ja vielä, jos on dokumenttia suorituksista, niin niitä on hyvä verrata omaan muistikuvaan suoritteesta.

Toivottavasti viimeinenkin ryhmä pääsi ajamaan, sillä oltiin vielä paikalla, kun kuuluttivat jonkun ameriikan ihmeen sylkeneen ölpät kentälle. Olis noi autuot voineet muutenkin olla omassa ryhmässään siellä loppupuolella, kun niistä aina joku laukee kentälle. Vaikka kyllä siinä ekassa ryhmässäkin odoteltiin kentän raivausta, kun jostain pyörästä oli tippunut osia.

Vaikkakaan oma tavoite ei täyttynyt, niin en ole pettynyt. Ormu on pelannut loistavasti ja kulkenutkin kovaa.
Se on tehty, mitä omat periaatteet ovat sallineet.
Tämä kausi on Ormun viimeinen ja keleistä riippuu näkyykö loppukaudesta kentällä.

Sitten koittaa aika, kun ehtii keskittymään varikkoelämään ja seuraamaan muiden ajoja. :thumbup:
Club 100 m/s Otalampi
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Titaani kirjoitti:Käppyrää parhaasta 353.88km/h / 219.93mph vedosta, monta asiaa vielä voi parantaa.

Halli 2012 353.9km/h

Potentiaali kuitenkin näyttää olevan laitteessa kohdallaan, siitä iso kiitos koko SMR tiimille + muille kokeneille kaasuttelijoille.
Pikkuisen jäi 220mph vajaaksi, vajaa 0.07mph, eli Joensuuhun tavoitetta parantaa vähintään tuo.
Oli kyllä hienot puitteet Wäsikin telttoineen päivineen.

Hienosti on Titaani piirtänyt Busalla ja tasainen nousu ihan loppuun asti.
Kuski ja tiimi onnistunut tekemisissään. :respekt:

..kenttäajoa parhaimmillaan..
Club 100 m/s Otalampi
Vastaa Viestiin