Sivu 11/19
Lähetetty: 20 Touko 2020, 23:25
Kirjoittaja jarim
Vanhemmassa vuosimallissa missä on vielä valokytkin voisi tuon kytkennän tehdä niin että ilman releiden vetoa olisi starttiasento (= akut sarjassa) ja kun valot laittaisi päälle niin samalla releet kytkeytyisi latausasentoon (= akut rinnan).
Lähetetty: 21 Touko 2020, 09:37
Kirjoittaja juu-zo
Mietin myös vaihtoehtoa että tuon voisi tehdä niin ettå kytkee releiden maan suoraan akun miinukseen jolloin starttinappia painettaessa releet vetäisi ja kytkintä vetämällä sitten starttaisi pyörän. Eli tekisi starttaus toimenpiteen hieman erilailla. Tai sitten tutkitaan vielä onko pyörässä mitään muuta vaihtoehtoa tuolle.
Lähetetty: 09 Heinä 2020, 12:22
Kirjoittaja juu-zo
Busaan on tullut maltillisesti kilometrejä, muutamia työmatkoja ajeltu sekä parit viikonloppukurvailut. 24V startti systeemi toimii hyvin ja vielä ei ole ollut tarvetta taka-akkua latailla. Varustepuolella tuli kypärä päiviteltyä. Vanhan hjc:n leukaverho alkoi pännimään sen verran ja olihan se jo 7v vanhakin, että lähdettiin sovittelemaan uusia. Biketeamin myymä scorpion sopi päähän sen verran hyvin että tuli sellainen hankittua. Värityksiä oli toki melko vähän biketeamin valikoimissa, mutta kyllä tämäkin ihan siisti on. Kypäräksi siis scorpion exo 1400 air carbon grand
Lähetetty: 21 Heinä 2020, 10:37
Kirjoittaja juu-zo
Vähän pidempi seisotus sessio tuli busalle kun oltiin reissussa ja tänään ajattelin lenkin käydä heittämässä. Vaan eipä sanonut busa taaskaan yhtään mitään eli etuakku aivan tyhjä. Mikä mahtaa purkaa busan akun kahdessa ja puolessa viikossa? Nyt akku oli siis niin tyhjä ettei avaimen kääntö sanonut yhtään mitään. Taka-akussa luonnollisesti olisi potkua vielä ollut, mutta tuo etuakku oli aivan tyhjä. Jokin purkaa siis seisonnassa akun tyhjäksi.
Lähetetty: 22 Heinä 2020, 13:06
Kirjoittaja juu-zo
Eipä mittarin kanssa katsottuna mikään tuntunut virtaa vievän. Renklasin virtoja päälle ja pois, mutta lepovirran kulutus aina vain noin 0,7uA eli ei mitään. Katsotaan toistuuko ongelma ja voiko akussa sitten itsessään olla vikaa.
Lähetetty: 28 Heinä 2020, 07:59
Kirjoittaja jarim
Minulla tahtoi olla samaa ongelmaa jos unohti akut rinnakkain (=latausasentoon) kun pyörän jätti seisomaan mutta sinullahan ne kai oli koko ajan sarjassa?
Lähetetty: 28 Heinä 2020, 09:31
Kirjoittaja 1340R86
juu-zo kirjoitti:Vähän pidempi seisotus sessio tuli busalle kun oltiin reissussa ja tänään ajattelin lenkin käydä heittämässä. Vaan eipä sanonut busa taaskaan yhtään mitään eli etuakku aivan tyhjä. Mikä mahtaa purkaa busan akun kahdessa ja puolessa viikossa? Nyt akku oli siis niin tyhjä ettei avaimen kääntö sanonut yhtään mitään. Taka-akussa luonnollisesti olisi potkua vielä ollut, mutta tuo etuakku oli aivan tyhjä. Jokin purkaa siis seisonnassa akun tyhjäksi.
Onkos siinä mitä jälkiasenus lisä vimpaimia, hälytintä, sifteriä?
semoisiin törmännyt että syövät sähkö(yhteen eri merkissen piti laitta sifterille katkisin mistä pitempiin säiltyksiin sähköt siltä pois)
jos vaiva toistuu ja jotain on lisätty niin koita irroteela varusteiden syötö 1 kerrallan mittä vaikuttaa
Lähetetty: 28 Heinä 2020, 10:32
Kirjoittaja juu-zo
Akut tosiaan jatkuvasti sarjassa ja taka-akku oli kyllä aivan täysi vielä.
Lisähärpäkkeitä on kyllä asennettuna, mutta mittausten perusteella mikään ei pitäisi kuluttaa virtaa. Kaikki oli kytkettynä mukana kun kulutuksia mittarilla diagnosoin. Gipron vaihdenäyttö, dynojetin shifteri, oxfordin kahvat ja tompan navi (navin telakka oli kokonaan irti). Nyt on viikon verran pyörä taas seissyt ja virrat pysynyt hyvin. Tarkkaillaan siis jos tilanne uusiutuu.
Lähetetty: 28 Heinä 2020, 11:01
Kirjoittaja Jone
Ihtellä kyllä kokemus, että Gipro laskee varausta. Eikö sille pieni standby-kulutus ilmoitetakin?
Lähetetty: 28 Heinä 2020, 18:08
Kirjoittaja juu-zo
Giprolle ilmotetaan 4mA standby kulutukseksi ja tuon pitäisi kyllä kunnossa oleva lipo kestää useamman viikon. Katsotaan nyt tosiaan vieläkö sama toistuu. Tänään tuli käytyä 150km lenkki taas eikä ollut lähdössä mitään ongelmia. Harvemminhan yli viikon seisotuksia näin kesällä edes tulee kun työmatkoja sen verran kuitenkin tulee pyörälläkin ajettua. Nyt loman aikana tuli vain pidempi seisotusputki.
Lähetetty: 29 Heinä 2020, 06:22
Kirjoittaja BaTTman
Itselläkin imi juuri akun tyhjäksi. Tulin siihen tulokseen että laitan siihen vähintään pääkatkaisijan. Olen sitä mieltä että syypää on gipron vaihenäyttö. Minulla kyllä olikin hieman pitempi seisotus, kuin pari viikkoa.
Lähetetty: 29 Heinä 2020, 11:11
Kirjoittaja 1340R86
Sitten on vielä semmoinen että ilmoitettu on ilmoitettu monesti todelinen on jotain muuta varsinkin jos kapistus on vialinen,
ajoitaisissa sähkövioissa on tutkiessakin semmoinen ikävä juttu että kaikki voi olla juuri mittaillu hetkellä ok,
Lähetetty: 29 Heinä 2020, 11:30
Kirjoittaja Jone
Joo kyllä pelkästään Gipro tuntuu purkavan akkua selvästi jo parissa viikossa. Pääkatkaisin olisi varmasti hyvä ratkaisu. Ite olen varmistanut startit laittamalla pyörän ylläpitolataukseen pidemmän seisonnan aikana. Vedin akulta takaboksiin pikaliittimen, josta on nopea kytkeä laturiin.
Lähetetty: 29 Heinä 2020, 14:19
Kirjoittaja willis
Itsellä kans Gipro oli syyllinen akun tyhjenemiseen aikoinaan. Ihmettelin pitkän aikaa, että mikä akkua purkaa. Laitoin uuden yasan akunkin, mutta sillä sama homma. Rupesin mittaan vuotovirtoja ja Gipron ku irrotti, niin kappas vaan. Otin pois käytöstä ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.
Lähetetty: 29 Heinä 2020, 23:13
Kirjoittaja juu-zo
Positiivinen ongelma sinäänsä jos näin paljon kokemuksia niin uskonhan minäkin että gipro sen varmaankin tyhjää. On minulla tuossa yksi relesysteemi jo tehty valmiiksi tourinkia ajatellen jossa osa lähdöistä releen takana ja osa saisi suoraan akulta virrat. En ole tuota vaan jaksanut missään vaiheessa viritellä kiinni. Ehkä pitää siis tuo ruuvailla kiinni niin saa kaikki lisähärpäkkeet releen kautta virrat. Takavaloltahan tuohon voi herätteen ryöstää.