Sivu 11/15
Lähetetty: 21 Tammi 2009, 20:55
Kirjoittaja 107-1089231881
Lähetetty: 21 Tammi 2009, 21:10
Kirjoittaja sam77
Taitaa olla hyviä uutisia tulossa?
Edited By sam77 on 1232565052
Lähetetty: 21 Tammi 2009, 22:04
Kirjoittaja 107-1089231881
No tavallaan, toki huonot ensin. Nyt on Hindlen full race putkiston kattoteho linjattu. Jos eteenpäin haluaa päästä niin putkiston vaihto/teko on edessä
No tähän savottaan ei enää tälle talvee viitti lähteä.
Hmm.. taas tultiin siihen että kun haluaa lisää huipputehoa väännön kustannuksella, niin ei onnistu. Vääntö lisääntyy vaan järkyttävissä määrin. Toki onhan moottori nyt vapariksi sellaisella alueella johon en olisi uskonut itsekkään.
Niin ja mitään säätöjä ei tehty niin lähelle seokset osuivat. Toki hieromisella muutamia heppoja lisää voi tavoittaa. Tämä hoidellaan Mp-messujen jälkeen.
Niin tulokset, tehoo tuli parhaillaan 20hp lisää, ja vääntöä järkyttävät liki 40 Nm !
Käppyrät tosta linkistä
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg
Vertailun helpottamiseks suuntaa antavat kertoimet eri penkkien välille. (Huomioikaa että nämä ovat suuntaa antavia tuloksia vertailun helpottamiseksi, ei faktoja)
Dynostar 237 hp (vääntö 198Nm)
Dynojet 247 hp, (237hp *4,4%)
Kemi MC 266 hp (237hp*12,2%)
Dynamec 272 hp (237hp*14,8%)
Kaikki tulokset takis tehoja
Hmm.. eiköhän se ole tässä kohtaa valmis vähän aikaa. Kuka pistää paremmaks ?
Lähetetty: 24 Tammi 2009, 20:41
Kirjoittaja jakehaanpää
Ksthb kirjoitti:Kuka pistää paremmaks ?
Eipä taida hetkeen parannuksia tulla, ellet ite ala putkistoa avartaa
Lähetetty: 24 Tammi 2009, 21:01
Kirjoittaja janne
Dynostar 237 hp (vääntö 198Nm)
Dynojet 247 hp, (237hp *4,4%)
Kemi MC 266 hp (237hp*12,2%)
Dynamec 272 hp (237hp*14,8%)
Kaikki tulokset takis tehoja
Lähetetty: 24 Tammi 2009, 23:30
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. talvi lähenee jo loppuaan
Pitäsköhä aloittaa toi putkisto savotta ???
Eiks kevät ala mp-messujen jälkeen?
Lähetetty: 24 Tammi 2009, 23:40
Kirjoittaja turboman
Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 03:40
Kirjoittaja 107-1089231881
turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 04:31
Kirjoittaja tenhulttio
Pardon mai kyynisyys...
Tesmailin tuossa ksthb:n pakoputkia simullaattorilla En saanut parannusta huipputehoon halkasijaa muuttelemalla.
Minen oikiastaan edes jaksa uskoa, ainakaan käytetyn softan laskukukykyyn (niin Jamppa, tehot ei ainakaan kasvaneet 2mm tai 4mm putken mittaa kasvattaessa).
Loppujenlopuksi asia lienee meleko yksinkertainen. Isompi sylinterintilavuus = isompi pakoputki (siis haluttu kaasunnopeus riippuu iskutilavuudesta ja pakoaukon halkasijasta) -> resonassitaajuus tulee suoraan putkien pituudesta, lyhempi korkeampii (=millä kierroksilla pakosarja imee kaasuja sylintereistä) -> vaikutus parantunut teho halutuilla kierroksilla.
Näistä asioista puhuminen tuntuu välillä abaut ufokeskuselulta...
Anteeksi vain karke kielenkäyttöni, mutta:
mulla ei ole mitään luottoa savupiipuvalmistajia kohtaan. Mutta heillä ulkonäkö tuntuu olevan tärkein ominaisuus.
Mulla on ..tun vaikia uskoa miten savukaasut tietäis, onko jonku ...tanan putken suunnitellu japanialainen, ameeriikkalainen vaiko savolainen suunnittelija. Siis tarkotan, että pakoputkikeskustelu on yleisesti ottaen aivan liian merkkikeskeistä. Onko jotain saamarin merkitystä, onko putkea taivuttanut youshimura, vance&hines, micron vai joku muu spede? Jos se pakokaasu on niin fiksua, niin kantsii vaihtaa polttoainetta johonkin vähemmän "säteilevään".
Itte oon (saatavuus/köyhyys/nuukusrajoitteisesti) joutunu pakon edessä tekemään itte pakosarjat (=1100EF ja no money). Silti oon liian tyhmä uskomaan, että tästä syystä olisin antanut tasoitusta kilpaveljille (ulkonäköä huomioimatta).
Jälleenmyyjät saa pahastua näistä kommenteista, mutta mun mielipidettä se ei muuta. Paisi jos hinnasta sovitaan
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 09:45
Kirjoittaja turboman
Ksthb kirjoitti:turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.
Eli noissa molemmissa vedoissa vedetty rajoittajalle saakka , jota ei ole siirretty ?
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg
Lähetetty: 25 Tammi 2009, 10:31
Kirjoittaja 107-1089231881
turboman kirjoitti:Ksthb kirjoitti:turboman kirjoitti:Ootko rajoitinta siirtänyt 400 rpm alaspäin ?
En ole, turha vetää ylemmäs vielä ennenkuin toi putkisto juttu saadaan hallintaan. Rajoittimelle (n.12300 rpm oman kellon mukaan) asti ei ole tota vedelty turhan takia.
Eli noissa molemmissa vedoissa vedetty rajoittajalle saakka , jota ei ole siirretty ?
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Dyno+tuloksia/21012009083.jpg
Ei, ymmärsit väärin. Rajoitin on niin ylhäällä tällä hetkellä ettei missään tapauksessa osu siihen. Veto on vain lopetettu ennalta sovittuun kierrosrajaan ihan itse. Niin ja rajoittimelle tota konetta ei ole ajettu kertaakaan dynossa.
Lähetetty: 27 Tammi 2009, 23:35
Kirjoittaja 107-1089231881
Huh huh, projekti nipussa ja ihan pientä hienosäätöö vajaa messu kunnossa
http://kansiset.galleria.fi/kuvat....108.jpg
Lähetetty: 28 Tammi 2009, 00:32
Kirjoittaja 84-1131181311
Lähetetty: 28 Tammi 2009, 06:10
Kirjoittaja Jukkis
Komee putki ja varmaan hienot saundit
Edited By Jukkis on 1233115866
Lähetetty: 28 Tammi 2009, 06:15
Kirjoittaja 107-1089231881
Sanoisin ettei Hindlen Alien Race jätä ketään "kylmäksi"
Edited By Ksthb on 1233116225