Totta, ajatusvirhe, korjasin tuohon viestiini...Jaakko kirjoitti:jarim kirjoitti:gsxr kirjoitti:Pitää hankkia -99 runko ja siirtää kaikki kamat siihen ja sitte konttorille
Huom, -99 runko joka on rekisteröity suomeen ennen 17.6.99. :]
onko tollanenkin pykälä viel et rekisteröinnin on oltava suomeen?
Turbobusan leimaus... - Helpottuu...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei sitä moottorin numeroa ole otteeseen merkattu. Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään.gsxr kirjoitti:Niin ja sekin vielä että miten moottorinumeron pitää olla suhteessa runkonumeroon eli pitääkö rungon ja lohkon olla samasta alkuperäisestä moposta. Lohkossahan oli muistaakseni numerosarja...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
nuohan ovat kulutus tavaraa. ja muutos prosentteja siitä vaan tulee, niinkuin turbosta muutenkin. tarttis varmaan selvittaa noiden suorien putkien äänentasoa. ja tehdä lisä vaimennusta pönttöön.jarim kirjoitti:Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään.
jeejee 1/4 alle kympin
Niin sen täytyy olla että ei niillä moottorinumeroilla ole väliä koska onhan numeroitujakin osia pystyttävä vaihtamaan niiden hajotessa joko uuteen tai käytettyyn osaan.jarim kirjoitti:Ei sitä moottorin numeroa ole otteeseen merkattu. Tietysti sarjanumeron perusteella on mahdollista selvittää lohkon valmistusvuosi mutta aika epätodennäköistä että sitä katsastuksessa alettaisiin tekemään.
Pitäs ruveta vääntämään kaikinpuolin alkuperäisen näköistä putkistoa vaimentimineen kun löytys vaan jostain motivaatiota.
Siinäki on oma hommansa...
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Hukkiksen kello ihan löysimmille,dynoon tehonmittaukseen ja pyöräkohtaisessa käyrässä pitää näkyä myös ahtopaineet ja lapulle ahtimen merkki ja malli. Pakokaasutesti jossain,tai miksei vaikka konttorilla. Konttorilla myös melumittaus. Vaimentajat/vaimentaja pitää olla tyyppihyväksytty eli e-merkintä löytyä ja äänet saa ylittää 5db sen mitä mopon tehtaan lätkässä lukee. Onnea!
Itse kävin Rollossa hoitaan koko homman...Rovahuollossa pakokaasujen mittauksen,Kelahaaralla dyno ja A-katsastus marttiinintiellä hoiti katsastuksen..kaikki meni pykälien mukaisesti ja tarkkaa oli puuha niinku kirppua nassis, mutta suht kivuttomasti meni kun oli valmistellu hyvin.
Edited By bussikoppa on 1279656579
Itse kävin Rollossa hoitaan koko homman...Rovahuollossa pakokaasujen mittauksen,Kelahaaralla dyno ja A-katsastus marttiinintiellä hoiti katsastuksen..kaikki meni pykälien mukaisesti ja tarkkaa oli puuha niinku kirppua nassis, mutta suht kivuttomasti meni kun oli valmistellu hyvin.
Edited By bussikoppa on 1279656579
Tuosta päästömittauksesta, meilläpäin haluavat (yhden katsastajan mukaan) että päästö pitää mitata konttorilla koska FINLEX 1078/2009 16§5 sanotaan että ...jos ajoneuvo muutoskatsastuksessa täyttää vähintään seuraavat...
Tämän perusteella siis muualla tulostettu päästölappu ei kelpaa, riippuu kyllä varmaan katsastajasta.
Tämän perusteella siis muualla tulostettu päästölappu ei kelpaa, riippuu kyllä varmaan katsastajasta.
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23
Mopomiesten rahastusta toiseen potenssiin..kun mikään ei riitä, ei edes autot. Kyllä ne samat säännöt luulis olevan jokapaikassa kun on AKElta samat säännöt ja ohjeistukset. On se jännä kuinka epävarmoja nuista katsureista osa on kun ei uskalleta mitään tai varmistellaan turhilla,ettei vaan tehä virhettä vaikka selkeät ohjeet annetaan niille pääkallopaikalta kirjallisesti ja suullisesti. Useassa paikassa kieltäydytään tai alkaa helvetillinen puhelinrumba joka kerta...enkä nyt tarkoita pelkkiä mopojen turbokatsastuksia.gsxr kirjoitti:Tuosta päästömittauksesta, meilläpäin haluavat (yhden katsastajan mukaan) että päästö pitää mitata konttorilla koska FINLEX 1078/2009 16§5 sanotaan että ...jos ajoneuvo muutoskatsastuksessa täyttää vähintään seuraavat...
Tämän perusteella siis muualla tulostettu päästölappu ei kelpaa, riippuu kyllä varmaan katsastajasta.
- bussikoppa
- Viestit: 162
- Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23