Sivu 2/4
Lähetetty: 30 Loka 2010, 12:30
Kirjoittaja Robin
Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.
Lähetetty: 30 Loka 2010, 12:40
Kirjoittaja Huhan Kolli
Jokohan mahtaa olla tietoa ens kesänä järjestettävistä nopeusajoista?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 18:07
Kirjoittaja snuggles
Robinson Crusoe kirjoitti:Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.
Toi on juu ihan asiallisen näkönen "katupyörä". Tankki ja satula jo rajottaa matka-ajoa.
Pitohan on suurin nopeuden rajoitin maililla, tehoa busasta saa kyllä. Kotimaiset nopeudet olis kovempia turboäijillä jos alusta olis saatu toimiin tehojen tahtiin.
Pitäiskö laatia uus mph-paita kun 200mph kerhoon on porukkaa kertyny. Jenkeissäkin on 10mph välein ranking listat. Ei sen puoleen, mul ei asiaa pitää 210mph paitaa, puuttuu 0.96kmh
Lähetetty: 30 Loka 2010, 19:30
Kirjoittaja jarim
snuggles kirjoitti:Robinson Crusoe kirjoitti:Tässä mun aiemmin linkittämä juttu tuosta maaliskuun 261,5mph (420km/h) ennätysajosta.Tämä vielä näyttää busalta.
Toi on juu ihan asiallisen näkönen "katupyörä". Tankki ja satula jo rajottaa matka-ajoa.
Pitohan on suurin nopeuden rajoitin maililla, tehoa busasta saa kyllä. Kotimaiset nopeudet olis kovempia turboäijillä jos alusta olis saatu toimiin tehojen tahtiin.
Pitäiskö laatia uus mph-paita kun 200mph kerhoon on porukkaa kertyny. Jenkeissäkin on 10mph välein ranking listat. Ei sen puoleen, mul ei asiaa pitää 210mph paitaa, puuttuu 0.96kmh
Busanistit 100m/s Club Finland
Tuo se on meikäläisen haaveena... :1087
Lähetetty: 30 Loka 2010, 21:34
Kirjoittaja ysi-ärrä
Joo, ja sit ois tosi kova juttu tuollanen 250 mph/mile ,jota jenkeissä on jo joillain,huh. Mut täällä härmässä voi katella vaan netistä sellasia paitoja....vielä,heh.
Lähetetty: 02 Joulu 2010, 14:48
Kirjoittaja snuggles
Vakiobusalla ajaessa on vastuksien minimoiminen tärkeä asia kentällä ajaessa ja painon vähentäminen auttaa kiihtyvyydessä ym. Joten 95E:tä tankkiin kun sen ominaispaino on 98E:tä pienempi. Kevennystä tulee n. 150g tankillisella.
Joo, talvi tekee tehtävänsä :p
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 08:22
Kirjoittaja Heksa
Paljonko noin, häviää norm-korkuisella busalla madallettuun...
loppunopeudessa?
entäs orggis pelksi vs tuplakupla?
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 09:45
Kirjoittaja busajasa
Heksa kirjoitti:Paljonko noin, häviää norm-korkuisella busalla madallettuun...
loppunopeudessa?
entäs orggis pelksi vs tuplakupla?
Tolla ekkelillä voi estimoida vaikutuksia.
tehot ja nopeus
Lähetetty: 02 Huhti 2011, 14:55
Kirjoittaja Juhama
Vaikuttaako merkittävästi onko ihan uudet renkaat tai selvästi käytetyt.Onhan siitä renkaasta korkeutta lähtenyt. Mopolla kun penskana ajeltiin, niin "isolla durolla" kulki hieman kovempaa:D
Edited By Juhama on 1301745325
Lähetetty: 02 Syys 2011, 16:25
Kirjoittaja wiltzu
Onko 16- vai 17-piikkinen eturatas parempi mailin huippunopeuskokeiluun?
Ykkösellä keulimista saa ainakin vähennettyä tuolla isommalla, vai keuliiko madallettuna enää ollenkaan?
Alustasta...
Perä jäykäksi esijännityksellä ja alas säädettävillä koiranluilla?
Etupää on jäykkä, mut pitääkö vetää jollain liinoilla alas?
Kyseessä Gen1 putkiviri.
Lähetetty: 02 Syys 2011, 17:29
Kirjoittaja jarim
Putkiviriseen 17/40 ja alusta matalaksi. Keula liinalla niin pysyy kanssa matalana. 16/40 väleillä vakiorajoittimella 296km/h. Testattu on...
Lähetetty: 17 Kesä 2012, 20:08
Kirjoittaja jakehaanpää
Luin tän ketjun uudemman kerran läpi ja moneen pikkuasiaan on tullut vastauksia.
Yhdestä asiasta on keskustelujen kautta tullu hieman ristiriitaista tietoa ja se on lähtö. Omasta mielestäni lähtö on yksi tärkeä osa sen osalta, että saa parhaan mahdollisen vauhdin sen aikana ja siinähän taas ratkaisee juurikin se lähtö. Käytetty aikahan ei tuossa ratkaise vaan se paljonko nopeutta ehtii muodostua ensimmäisellä vartilla joten siinä se eroaa pelkästä varttimailista ???
Lähetetty: 17 Kesä 2012, 20:33
Kirjoittaja jarim
Lähdöstä; kytkintä on ihan turha polttaa pitkillä välityksillä varttimailityyliin. Itse ainakin otan ihan normaalin "liikennevalolähdön" ja väännän kaasun mahdollisimman nopeasti pohjaan. Siitä se matkanteko alkaa.
Lähetetty: 28 Joulu 2012, 14:58
Kirjoittaja toimeve
...jos nyt talven aikana saa mestari loihittua pienellä budjetilla jonku verran lisätehoja Busaani, niin meinaan tavotella ensi kesänä 200mph -kerhopaitaa.
Tarkotuksena on ajella kotua kentälle ja sieltä poiskin, mutta jos sitten yrittäis "varmistaa" olosuhteita ja pakettia tavoitteensaavuttamisedellytyksiseksi, niin on kait sitten
- madallettava (koiranluut on jo, liinoilla keula alas?)
- teipattava keulaa?
Tuplakuplalla meinaan myös mennä, koska tämä ruho ei taivu ja menettäny jo toivoa kevyemmästä minästä (senpä takia pakko hakia toista kautta vauhtia eli tehoja lissäämällä...).
Liinat pitänee laittaa kiini vasta kentällä, vai voiko niillä ajella pitempää matkaa...vai onko ajettavuus muutenki persiistä (siirtymätaipale koti-kenttä siis), jos koiranluilla madallettu takkaa, mutta keulaa ei...? En nimittäin matalana tuota pitäs, vaan ihan vaan mailia varten tiputtasin tonttiin...tai tipututtaisin - minä mithän ossaa.
edit: ja jollaki vuokrata/lainata matalampaa penkkiä niin sais vähän pintaa pienemmäksi...muita "halpoja" varmennuskeinoja? (älä ehota laihuttamista, koska se tie on käyty jo ja toettu mahottomaksi...)
Edited By toimeve on 1356699978
Lähetetty: 28 Joulu 2012, 21:12
Kirjoittaja TNT
Veke..liinat vasta kentällä paikalleen tai toki vaihtoehto sekin, että liinat löysällä ja kirraat vasta kentällä keulan kenttään. Voip muuten tulla se kuuluisa oho. Mutta ite laittasin ehottomasti kentällä liinat paikalleen, varmistanu olen vielä nippusiteilllä sen vapaaksi jäävän liinan osuuden. Titaanillahan muistaakseni on specialjakkara by homemade:) Enkä ehota laihuttamista mutta alappa Veke voimistelemaan ja laita vakiopleksi niin avot siinäki nipistät sen 1-5kmh taas nopeutta, en toki meinaa että sinun pitäs ballerinaksi heittäytyä, ois turhan visto homma se