Sivu 2/3
Lähetetty: 04 Kesä 2013, 12:47
Kirjoittaja Turtlesi
Kaikki kuluu, mitä tankkiin laittaa :rasberry:
Lähetetty: 04 Kesä 2013, 16:23
Kirjoittaja RHead
Marbusa kirjoitti:Mun Eco Or-Mu yllätti viikonloppuna, kun ajelin tankillisella 420 km.
Tankkiin meni 19,11 l ja olisihan sillä vielä varmaanki pätkän päässyt, jos olisi kuivaksi ajanut.
Eli keskikulutus 4,5 l.
Ajotyyli pääasiassa tourinkia, täydellä takalaukulla varustettuna.
En kyllä muista, että koskaan olisin noin pitkälle tankillisella ajellut.
Nyt taasen tätä nurkissa pyörimistä, mutta siltikin tripissä 365 km eikä bensavalo ole vielä syttynyt.
Sulla Marjut alkaa olla sopivasti sisäänajettu tuo busa. Sit alkaa näyttää vasta parhaat puolet.
Lähetetty: 04 Kesä 2013, 17:01
Kirjoittaja Jukkis
Kyllä sillä sen 400km ajaa, kun tankkaa rauhassa mopo pystyssä ja "pumppaamalla" piripintaan...
Lähetetty: 04 Kesä 2013, 17:42
Kirjoittaja Marbusa
Kotimatkalla piti käydä tankilla ja viimeisin kulutuslukema on 4,8 l/100 km.
Tää tankillinen onkin ollut vaihtelevaa ajoa motarilla ja ruuhkamopoilua, joten sillä hiukka merkitystä.
Mä en yleensä jaksa lirutella tankkia piripintaan, mut nyt pitääkin ihan mielenkiinnosta ruveta tilannetta seuraamaan.
Lähetetty: 06 Kesä 2013, 23:45
Kirjoittaja Marbusa
Tämän iltainen tankkaus antoi tällaisia lukemia:
- 5,26 l/100 km
- tankkiin pistin tasan 21 l
(en ihan täpötäyteen jaksanut lirutella)
- tripissä 399,2 km
- varoitusvalo syttyi 344,1 km kohdalla
Puoli tankillista duuniajoa+työmatkat osittain ruuhkissa, puoli tankillista rivakkaa & erittäin rivakkaa motaria + mutkaa, joten kulutus nousi.
Ei edelleenkään paha kulutus.
Lähetetty: 07 Kesä 2013, 20:21
Kirjoittaja 106-1251057001
Olen ajanut yli 400km tankillisella ja vielä jäi litra tankkiin (tankkasin siis tasan 20L).
Kulutus yleensä matkassa noin 4.9L sataselle.
Kaupunkiajossa tyhjäkäyntiä rytkyttämällä saa vaikka kilsan matkalla tankin tyhjäksi jos oikein hitaasti etenee
Ja E10:llä totta kai. En huomannut mitään eroja pyörän käytöksessä enkä kulutuksessa vpowereihin sun muihin. Jos pyörä ei hyödynnä korkeampaa oktaania niin hukkaan menee rahat v-voimaa tankatessa
Edited By jyka on 1370699978
Lähetetty: 08 Kesä 2013, 13:56
Kirjoittaja 82-1363678172
Kiinostas saada jokin logiigga / perustelu tohon et lisätään happea pensaan..
Happihan on kaasua ja mielestäni ei sekoitu nesteeseen vaan vaatii paineistetun tilan pysyäkseen nesteessä ja sitähän ei pyörän tankkikaan ole . Happi pulloissakin on yli 300 baarin paine.?????? Kiinostava aihe sinän kun itekki ajelin nesteen pensall 250km ja alakieroksill pien nykimist. täytyy kattoo poistuuko jos kävis vaik aakkosbaarin pensal seuraaval tankillisel..
Lähetetty: 08 Kesä 2013, 17:13
Kirjoittaja Heksa
minä epäilen et:
poijat ostaa bensaa sellasilta asemilta jossa vähäinen menekki 98e5
ja toi etanolihan ei tahdo pysyä sekaisin kovin hyvin bensassa.
eli saattaa olla e pitoisuus vaikka mitä (15%)
Lähetetty: 09 Kesä 2013, 16:01
Kirjoittaja SSBusa
Jos nyt "yleensä kulutusta" ei oteta, niin pariviikkoa sitten ajoin tankillisella tasan 461 km. Viimeisen 2 km oli jännää kun alkoi nykimään. Menovesi loppui n. 200 m. ennen bensa-asemaa ja loppu mentiin alamäkea vapaalla lasketellen tankille
Lähetetty: 12 Kesä 2013, 22:24
Kirjoittaja Piese
Ruottalaisella bensalla tuli gepsin mukaan 435km ja jotain 21L meni tankkiin, oli kunnollista "mummoajoa" normisti 300km ja 18L eli siinä 6litran hujakoilla mennään, oli bensa sitten norjalaista, ruottalaista tai suomessa sekoitettua venäläistä bensaa.
Lähetetty: 10 Heinä 2017, 20:55
Kirjoittaja Snowman
Kiusataanpa taas ihmisiä tällä.
Tulipa käytyä vaihteeksi euroopassa pyörimässä autolla+busalla. Autoon tuli +8000km ja busaan 2500km.
Polttoainevertailua tehden jälleen.
Volvo S80 2,4D manuaali kulutus Oulu-Helsinki 7.2l/100km auton ajokompuutterin mukaan. Pärräkärryperässä tasaista vakkarilla 90kmh navin mukaan. Nesteen tavallinen dieseli tankissa. Viron/Liettuan rajalla tankkasin Nesteen asemalla ja samaa kulutusta näytti samalla nopeudella matkaa tehden.
Puolassa Varsovassa tankkasin varalta täyteen että pääsen varmasti naisväkeä Berliinin lentokentälle vastaan niin kulutus tippui saman tien 6.7l tuntumaan ja ilmastointi päällä kokoajan. Berliinin jälkeen tankkaus jollakin ööbeedee-asemalla ja kulutus laski edelleen vaikka naisväki tuli kyytiin ja nopeus nousi navin mukaan 110:n kmh. Edelleen ilmastointi+vakkaripäällä, kulutus 6.0-6,4 kärryperässä Itävaltaan asti. Mopotin pois kärrystä Itävallassa ja tyhjään busan tankkiin jonkin kgb:n tankilta bensaa ja kappas pari passoa, vaimo ja n.40kg matkatavaraa kyydissä busalla pääsi taas yli 400km. Kun ajettiin Italian puolelle ja "eksyttiin" kolmelle passolle mukaan lukien Stelvio niin jäi alle 400km. Reissun jälkeen tankkasin busan täyteen ja kotonakin pääsin yli 400km ulkolaisella bensalla. Toinen tankki reissun jälkeen Nesteeltä ja taas jäädään 300km:n. Volvoa tankkasin takaisin päin Puolassa ja taas Nesteen asemalla Viro/Latvian rajalla sekä Tallinnassa niin kulutus nousi saman tien takaisin n.7.5l/100km. Ei ihme että Neste tekee tulosta kun jatkaa polttoainetta vedellä kuten svedut kaljaansa. Stana. Ei muuten mutta periaatteesta...Eli sama stoori kuin 2009,2010,2012,2014 ja nyt 2017. Tarkoitus oli tuoda kanisterissa dieseliä ja bensaa jostakin välitä testattavaksi,mutta unohin lähtiessä kanisterit kotiin ja takaisin tullessa ei olisi mahtunutkaan mukaan.
Lähetetty: 25 Heinä 2017, 05:39
Kirjoittaja timox
Tulipa sitte mielenkiinnosta mitattua ahetun busan kulutus. Eli maisemantaittuvaa matkavauhtia senkummemmin kenekhän perässä roikuttua niin kulutus 6,2 l / 100 Km. Ei tuo ollenkhan paha.
Edited By timox on 1500950495
Lähetetty: 09 Elo 2017, 18:53
Kirjoittaja TNT
Ja menihän nuo Norjan teillä parhaillaan alle kuudella kun vauhtia ei sattuneesta syystä pahemmin pidetty..
Lähetetty: 09 Elo 2017, 21:20
Kirjoittaja Eke7
Pistäydyin Jyväskylässä toissaperjantaina ja puolet matkasta sateessa körötellen oli kulutus 5,47 ltr/100 km matkamittarin perusteella. Eilen käväisin Turussa ja moottoritiennopeudella oli kulutus 5,25 ltr/100 km ja busa on ihan vakiokuntoinen n. 14 tkm ajettu L11.
Aiemmin keskikulutus on ollut 5,3...5,6 l/100 km luokkaa.
Näyttäisi tämän(kin) perusteella nopeuden lisääminen laskevan kulutusta
Lähetetty: 10 Elo 2017, 10:07
Kirjoittaja sam77
Alle 7litran ei pääse millään. K&N suodatin, putkisto ja Samilla säädetty. Ennen säätöä, vaihdetuilla vaimentimilla, parhaimmillaan 4.7L/100km