Sivu 2/2

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 00:09
Kirjoittaja jiihoo
Nonnih, tuli näköjään puhuttua täyttä tuubaa veiveistä. Ei ne mitkään kiinancarillot ole, vaan Faliconit. Paino -30g verrattuna alkuperäisiin. Ja valintakriteeri se, että hintaero kiinalaisiin on mitätön. Nämä faktat ja perustelut Bussi-Jussilta, joka ko. osat tähän pyörään (eli Sawon Woimaan) vaihtanut.

Gen2 laatikosta ei tarvii kaikkia vaihteita cutata, tosin en tiedä onko tässä(kään) asiassa yhtä ainoaa oikeaa totuutta.

Vetoakselin ylimääräinen tukilaakeri asennettiin viikko sitten, Robinsonilta löytyy valmis paketti.

Ja vielä päivitys spekseihin: viimeisin käppyrä Vittaniemen penkissä renkaalta 433hv ja 412Nm. Parhaimmillaan mitattiin jopa 480hv ja 458 Nm renkaalta 2,5 bar paineilla.




Edited By jiihoo on 1403644321

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 07:07
Kirjoittaja Nesmit
Sika-nauta kirjoitti:Minkälaisella rataspaketilla Nesmit olet ajanut kentällä. Mitä kokeillut ? :apua:
19 / 38 rattailla (40 varalla), normi takagummi.
Koitin myös tolla ratastuksella ja 195/65 Dunlopin sliksillä, mutta meni liian pitkäksi välitys mailille...

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 16:02
Kirjoittaja AtteKoo
jiihoo kirjoitti:Nonnih, tuli näköjään puhuttua täyttä tuubaa veiveistä. Ei ne mitkään kiinancarillot ole, vaan Faliconit. Paino -30g verrattuna alkuperäisiin. Ja valintakriteeri se, että hintaero kiinalaisiin on mitätön. Nämä faktat ja perustelut Bussi-Jussilta, joka ko. osat tähän pyörään (eli Sawon Woimaan) vaihtanut.

Gen2 laatikosta ei tarvii kaikkia vaihteita cutata, tosin en tiedä onko tässä(kään) asiassa yhtä ainoaa oikeaa totuutta.

Vetoakselin ylimääräinen tukilaakeri asennettiin viikko sitten, Robinsonilta löytyy valmis paketti.

Ja vielä päivitys spekseihin: viimeisin käppyrä Vittaniemen penkissä renkaalta 433hv ja 412Nm. Parhaimmillaan mitattiin jopa 480hv ja 458 Nm renkaalta 2,5 bar paineilla.
Perhana sullahan on melkeen enemmän vääntöä pyörässä ku mulla mesessä, ei paha..
Millane toi on kadulla, kerran ahdot oot pitäny samana?

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 16:39
Kirjoittaja jiihoo
AtteKoo kirjoitti:Perhana sullahan on melkeen enemmän vääntöä pyörässä ku mulla mesessä, ei paha..
Millane toi on kadulla, kerran ahdot oot pitäny samana?

Viimeisimpien säätöjen yhteydessä löytyi yhtäkkiä 50 Nm lisää, ja se tuntui olevan ongelma ainakin Hallin seisovalla maililla. Neljällä pienimmällä vaihteella ei ole pitoa ja kahdella suurimmalla ei pysy keula maassa. Eli maalaisjärjellä ajateltuna akseliväli on alkumatkasta liian pitkä ja loppumatkasta liian lyhyt. Säädä siinä sitten...

424hv/364Nm ajoin Lappeenrannan lentokentällä, ja silloin näytti kiihtyvyys 100-200 km/h olevan heikohko 3,68 sek (viime syksynä parhaimmillaan 3,27 sek) mutta vastaavasti väli 200-300 km/h sujuu nyt paremmin, 4,27 sek (viime syksynä 4,67 sek).

Kadulla pärjää ihan hyvin, normiajossa ei tule vastusta niin paljoa että ahdot nousisivat missään vaiheessa tappiin. Elokuussa Joensuussa toivottavasti saadaan ahtopaineet tiedonkeruun piiriin, niin nähdään nousevatko ahdot edes kentällä kunnolla ennen kuin parilla suurimmalla vaihteella.

Lähetetty: 01 Heinä 2014, 22:20
Kirjoittaja gsxr
Pelaako Jiihoo tuo vetoakselin tukilaakeri kitti käyttäpyörässä ilman ongelmia, nopeusmittari toimii normaalisti ym..joutuko leikkeleen sivukatetta?

Asennus varmaan meni heittämällä?

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 09:19
Kirjoittaja jiihoo
gsxr kirjoitti:Pelaako Jiihoo tuo vetoakselin tukilaakeri kitti käyttäpyörässä ilman ongelmia, nopeusmittari toimii normaalisti ym..joutuko leikkeleen sivukatetta?

Asennus varmaan meni heittämällä?

Nopeusmittari toimii eikä tarvii leikellä katteita.

Asennus menee kohtuu helposti, mutta ei ihan heittämällä. Kytkinnesteet joutuu vaihtamaan tai ainakin ilmaamaan järjestelmän, letku on pakko avata että saa pujotettua osat paikalleen.

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 19:09
Kirjoittaja gsxr
Joutuu ruveta harkitsemaan tuollaisen hankkimista.

Toinenkin vaihtoehto näemmä löytyy maailmalta:

http://www.powerhousemc.com/products/sscover.htm

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 19:26
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Joutuu ruveta harkitsemaan tuollaisen hankkimista.

Toinenkin vaihtoehto näemmä löytyy maailmalta:

http://www.powerhousemc.com/products/sscover.htm
Näytää hiukan kevyemmältä systeemiltä
kuppimainen holkki taitaa tulla vetarin mutterin alle
ja se sitten poskeen tulevaan laakeriin ?

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 20:06
Kirjoittaja snuggles
gsxr kirjoitti:Joutuu ruveta harkitsemaan tuollaisen hankkimista.

Toinenkin vaihtoehto näemmä löytyy maailmalta:

http://www.powerhousemc.com/products/sscover.htm
Eikö tuo tukivarsi tule jalan tielle, vai näyttääkö vaan siltä

Lähetetty: 02 Heinä 2014, 22:17
Kirjoittaja villeh
Jos joku tuollain tuen tilaa, niin voisin kimpassa ottaa myös mahdollisesti..

Lähetetty: 03 Heinä 2014, 02:50
Kirjoittaja gsxr
1340R86 kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Joutuu ruveta harkitsemaan tuollaisen hankkimista.

Toinenkin vaihtoehto näemmä löytyy maailmalta:

http://www.powerhousemc.com/products/sscover.htm
Näytää hiukan kevyemmältä systeemiltä
kuppimainen holkki taitaa tulla vetarin mutterin alle
ja se sitten poskeen tulevaan laakeriin ?
Noin se varmaan on tarkoitus asentaa. Tuon tukitangon ulommaisen kuusiokolopultin kanta ulkonee rungosta suunnilleen sen verran että sen kohdalta alkaa jalkatapin kumiosuus joten sen perusteella ei kai hirveästi olisi tanko jalan edessä. Tai siihen ainakin tottuisi.

Suurin hyöty lisälaakerista kai on se että kun se tukee vetaria päästä niin samalla se helpottaa myös vetoakselin varsinaisen laakerin elämää kovassa rasituksessa ja siten ehkä lohko säilyy paremmin ehjänä. Robinsonin koppa voisi olla jämäkämpi kun siinä nojataan takahaarukan akseliin.
Vaikea uskoa että kumpikaan koppa itsessään estäisi lohkon halkeamisen kun se tulee samoilla pienillä pulteilla kiinni kuin alkuperäinenkin.

Kytkinakselin laakeri saa pärjätä omillaan, sinne ei ole vielä apuja keksitty jos edes tarviikaan.

Lähetetty: 03 Heinä 2014, 20:03
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Joutuu ruveta harkitsemaan tuollaisen hankkimista.

Toinenkin vaihtoehto näemmä löytyy maailmalta:

http://www.powerhousemc.com/products/sscover.htm
Näytää hiukan kevyemmältä systeemiltä
kuppimainen holkki taitaa tulla vetarin mutterin alle
ja se sitten poskeen tulevaan laakeriin ?
Noin se varmaan on tarkoitus asentaa. Tuon tukitangon ulommaisen kuusiokolopultin kanta ulkonee rungosta suunnilleen sen verran että sen kohdalta alkaa jalkatapin kumiosuus joten sen perusteella ei kai hirveästi olisi tanko jalan edessä. Tai siihen ainakin tottuisi.

Suurin hyöty lisälaakerista kai on se että kun se tukee vetaria päästä niin samalla se helpottaa myös vetoakselin varsinaisen laakerin elämää kovassa rasituksessa ja siten ehkä lohko säilyy paremmin ehjänä. Robinsonin koppa voisi olla jämäkämpi kun siinä nojataan takahaarukan akseliin.
Vaikea uskoa että kumpikaan koppa itsessään estäisi lohkon halkeamisen kun se tulee samoilla pienillä pulteilla kiinni kuin alkuperäinenkin.

Kytkinakselin laakeri saa pärjätä omillaan, sinne ei ole vielä apuja keksitty jos edes tarviikaan.
kumpikaan koppa pelkästään tuskin juuri vetarin elämään vaikuuttaa
mutta sen lisä kiinitys voi jo jotain meinata
toinen millä leinee enemän merkitystä on se miten lisä tuki kopassa olevasta lisä laakerista vetariin on toteuttu kuvien mukaan robinsonin
systeemissä se on tukevampi

mutta kumpi vaan on parempi kuin ei tukea olenkaan

kytkin akseli saa ehkäpä pientä tukea nlr:än systemissä kytkin kopassa olvaan laakeriin menevästä tapista