niin tulikin mukana.. ilmankos toimikin heti..PetriK kirjoitti:Tuo net framework taitaa tulla vistan mukana automaattisesti ?
Ecueditor 2.0 prerelease - ...löytyy täältä...
Ohjelmointi:
7 TX, 30 RX, 28 FWE: Nämä voidaan vaikka kytkeä suoraan FTDI USB5VTTL kaapeliin.
34 Gnd: käy oletettavasti vaikka myös suoraan akun maadoituskin
Enginedata:
32 SDS line: tarvitaan erillinen parin transistorin piiri jotta enginedata ja vikakoodien nollaus saadaan toimimaan.
17 +12V, 34 Gnd: Tarvitaan kytkentä näihin jotta SDS saadaan +12V/0V tasoiseksi.
(55,56 Yoshbox: liittimiä joita ei toivottavasti enään tarvita.)
Edited By PetriK on 1242657033
7 TX, 30 RX, 28 FWE: Nämä voidaan vaikka kytkeä suoraan FTDI USB5VTTL kaapeliin.
34 Gnd: käy oletettavasti vaikka myös suoraan akun maadoituskin
Enginedata:
32 SDS line: tarvitaan erillinen parin transistorin piiri jotta enginedata ja vikakoodien nollaus saadaan toimimaan.
17 +12V, 34 Gnd: Tarvitaan kytkentä näihin jotta SDS saadaan +12V/0V tasoiseksi.
(55,56 Yoshbox: liittimiä joita ei toivottavasti enään tarvita.)
Edited By PetriK on 1242657033
Nyt alkaa olla jo otetta toiminnassa, turha holhous pois.
Kysymys ei varsinaisesti ole holhouksesta vaan siitä että mitä käyttäjät ovat valmiita tekemään käyttäjäyhteisön eteen. Tuo v1.5 karttojen toimimattomuus lisättiin sen takia että oli syntymässä flashing kulttuuri jossa FDT:tä käytettiin ecueditorin ulkopuolella jotta karttojen jakamiselta olisi vältytty.
No joka tapauksessa Karttojen pakottaminen jakoon nykymuodossa ei ole riittävän tehokas keino tiedon jakamiseksi. Mm. pyyntö noista putkiviritteisen kartoista tarkoittaa juuri sitä.
Mikähän olisi jatkoa ajatellen tehokkaampi keino karttojen jakamisen edistämiseksi ? Se että synnytetään ns. advanced user taso jolla on edistyksellisemmät työkalut ja jotka sitoutuvat karttojen jakamiseen ?
Itse olen säätänyt IAP aluetta aina jokaisen TPS kaasunasentovedon välissä hyödyntäen sähköjarrua. Säätäminen ei ole ihan yhtä tarkkaa koska se tehdään ruudulta katsomalla samaan aikaan seosta ja paikkaa missä kartalla liikutaan - eli käytännössä säädetään noin 4-10 solua kerralla ajoalueelta. Päin vastoin kuin TPS kartta, koko IAP kartta ei juurikaan ole käytössä joten alueisiin jossa esim. ollaan moottorijarrutuksella ei tarvitse koskea. Isoin homma on hioa siirtymät O2 sensorialuelle taslle 14.5-14.7 ja siirtymät TPS kartalle tasolle 13 jotta saadaan nykiminen pois.
PetriK kirjoitti:Itse olen säätänyt IAP aluetta aina jokaisen TPS kaasunasentovedon välissä hyödyntäen sähköjarrua. Säätäminen ei ole ihan yhtä tarkkaa koska se tehdään ruudulta katsomalla samaan aikaan seosta ja paikkaa missä kartalla liikutaan - eli käytännössä säädetään noin 4-10 solua kerralla ajoalueelta. Päin vastoin kuin TPS kartta, koko IAP kartta ei juurikaan ole käytössä joten alueisiin jossa esim. ollaan moottorijarrutuksella ei tarvitse koskea. Isoin homma on hioa siirtymät O2 sensorialuelle taslle 14.5-14.7 ja siirtymät TPS kartalle tasolle 13 jotta saadaan nykiminen pois.
ehkä itse topicista ohi eli .
Onko sulla PetriK minkänlaista karttapiirrosta millä alueella liikutaan normi maantieajossa - mitä aluetta tuosta kartasta käytetään. Tässä muutaman päivän yrittänyt loggerilla säätää ja aika vaikeaa on - totesin saman että aika rajallisesti on käytössä tuo IAP kartta.
Kun olisi miniläppäri niin siitä voisi samalla kurkata solut joissa liikutaan. Ja jos olisi vielä marker toiminto EE:ssä niin voisi jollain näppäimellä merkitä ao datat talteen, jolloin voisi jälkeenpäin kurkata missä päin kartta-aluetta liikuttiin jolloin ei tarvitsisi kytätä ruutua ajon aikana.
Ei tullut tehtyä mitään piirrosta, mulla oli läppäri tankkilaukun päällä kiinni ja siitä katselin viime kesänä ja säätelin - mutta kun se oli työlästä ja hankalaa sateessa niin siirryin dynohommiin . Mutta käytännössä tosiaan on hyvin pieni alue, ehkä 15x10 solua missä liikutaan pintakaasulla. Toki kaasun avauksessa mennään vähän sivuun, samoin ylämäessä ja alamäessä kun kuorma vaihtelee suhteessa kaasunavaukseen. Aikoinaan kalibroin ne loggerin tiedot niin että tuli samat lukemat logista kuin ecueditorissa on joten pystyin vähän hahmottamaan missä liikuttiin. Logsworksiin pystyy aika hienosti laittamaan erilaisia kaavoja ja makroja - mutta kun mulla hajosi levy viime kesänä niin paljon tuota tietoa hukkui silloin kun kone asennettiin uusiksi.
suiza - se päivä on jo tänään.
suiza - se päivä on jo tänään.
Itse olen pohtinut tekeväni pelkistä kuljetinrullista (2kpl) rullapenkin... Toimiiko niin sen voitte te sanoa ; )
Just tuo 14-15 AFR alue on ollut minun härvelilläni yhtä nykimistä taajama nopeuksilla.
Vaihdetta vaihtamalla kun menee 12 pintaan, niin helpottaa ajamista...
Mitä mieltä ollaan -Jari kerran mainitsi niin rikkaammalla voisi olla mukavampi.
Kuten oli vissiin Jasan kanssa kerran juttua, mitä karttojen jakamisiin tulee, niin hyvin onnistuneita karttoja olisi suorastaan mukava muillekkin tarjota... : )
Tämä 2. toimii! Hieno homma !!!
Aikaisemmin vanhalla luotu ja uudella muokattu fläsh meni ilman mitään.
Joku tämmöinen dialogi vilahti "1.5 Protection detected and removed"
Just tuo 14-15 AFR alue on ollut minun härvelilläni yhtä nykimistä taajama nopeuksilla.
Vaihdetta vaihtamalla kun menee 12 pintaan, niin helpottaa ajamista...
Mitä mieltä ollaan -Jari kerran mainitsi niin rikkaammalla voisi olla mukavampi.
Kuten oli vissiin Jasan kanssa kerran juttua, mitä karttojen jakamisiin tulee, niin hyvin onnistuneita karttoja olisi suorastaan mukava muillekkin tarjota... : )
Tämä 2. toimii! Hieno homma !!!
Aikaisemmin vanhalla luotu ja uudella muokattu fläsh meni ilman mitään.
Joku tämmöinen dialogi vilahti "1.5 Protection detected and removed"
Jaa...a valaiskaapa hitaampaakin ???PetriK kirjoitti:Ei tullut tehtyä mitään piirrosta, mulla oli läppäri tankkilaukun päällä kiinni ja siitä katselin viime kesänä ja säätelin - mutta kun se oli työlästä ja hankalaa sateessa niin siirryin dynohommiin . Mutta käytännössä tosiaan on hyvin pieni alue, ehkä 15x10 solua missä liikutaan pintakaasulla. Toki kaasun avauksessa mennään vähän sivuun, samoin ylämäessä ja alamäessä kun kuorma vaihtelee suhteessa kaasunavaukseen. Aikoinaan kalibroin ne loggerin tiedot niin että tuli samat lukemat logista kuin ecueditorissa on joten pystyin vähän hahmottamaan missä liikuttiin. Logsworksiin pystyy aika hienosti laittamaan erilaisia kaavoja ja makroja - mutta kun mulla hajosi levy viime kesänä niin paljon tuota tietoa hukkui silloin kun kone asennettiin uusiksi.
suiza - se päivä on jo tänään.
Missä, miten, kuka...hä
Tuon gen2 ecun flashaäyksessä on käytännön ongelma siinä että se kestää useita minuutteja. Tutkin äsken karttojen sijaintia ja valitettavasti MS0/1 MODE ABC kartat jakaantuvat useaan segmenttiin. Toisaalta on mahdollista ohjelmoida yksi kartta jota käytetään kaikissa MS0/1 MODE ABC asetuksissa. Eli käytännössä säädetään vain yhtä karttaa jota sitten kutsutaan olipa kyseessä mikä tahansa sylinteri tai ABC mode tai MS0/1. Lopuksi jos halutaan että tätä karttaa käytetään vaikkapa MS0 B mode karttana niin sitten kopioidaan se oikealle paikalleen. Tällä tavoin flashing aika saadaan tiputettua muutamiin kymmeniin sekuntteihin.
Eka flashays Gen1:een tehty ECUEditor 2.0:lla. Hienosti rokkaa!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gen2 flashaystä parannettu 2.0.0.14 alkaen niin että siinä on advanced settings osiossa kaksi vaihtoehtoa:
Normal - flashaa kaikki ecun kartta-alueet, kestää noin 7 minuuttia
Fast - muuttaa karttojen osoitteeksi vain MS0modeA kartan ja flashää vain alueet 5 ja 8, kestää noin minuutin
Eli normaalisti dynotettaessa käytetään fast moodia, muuten käytetään normal moodia kun halutaan muuttaa rajoittimia tms.
Normal - flashaa kaikki ecun kartta-alueet, kestää noin 7 minuuttia
Fast - muuttaa karttojen osoitteeksi vain MS0modeA kartan ja flashää vain alueet 5 ja 8, kestää noin minuutin
Eli normaalisti dynotettaessa käytetään fast moodia, muuten käytetään normal moodia kun halutaan muuttaa rajoittimia tms.