Sivu 2/3

Lähetetty: 26 Helmi 2012, 13:52
Kirjoittaja snuggles
Titaani kirjoitti:"Eli en kannata lajiliitto ym moottoriliitto juttuja tähän lajiin, mutta jonkunlainen luokkajako voisi porukan kesken olla eri vehkeille, ehdotus kommentoitavaksi"
Titaanin pointti oliki tämä, eli porukan kesken, hyvin epävirallista. Jos sais jonkun sponsoroimaan öljypöntön tahi potun meukowia luokan parhaalle, jotain tämmöstä lisäämään mielenkiintoa.

Lähetetty: 26 Helmi 2012, 15:18
Kirjoittaja Titaani
snuggles kirjoitti:
Titaani kirjoitti:"Eli en kannata lajiliitto ym moottoriliitto juttuja tähän lajiin, mutta jonkunlainen luokkajako voisi porukan kesken olla eri vehkeille, ehdotus kommentoitavaksi"
Titaanin pointti oliki tämä, eli porukan kesken, hyvin epävirallista. Jos sais jonkun sponsoroimaan öljypöntön tahi potun meukowia luokan parhaalle, jotain tämmöstä lisäämään mielenkiintoa.
Juu ihan kuskien määrittelemänä, ei mitään erillisiä porukoita.

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 11:04
Kirjoittaja snuggles
Jenkkien tarkoista säännöistä huolimatta juuri alkaneessa Texas mile tapahtumassa jo eka nurin, Billy Shoemaker, joka on jonkin sortin konkari nopeusajoissa. Kylkiluita poikki ym.
Tuloksista taasen, vaparibusalla ajettu 100m/s kerhoon, Karl Gunter 224.6mph / 361,46kmh

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 11:32
Kirjoittaja jiihoo
Shoemakerin ennätys seisovalla maililla taitaa olla 433 km/h, joten "ihan kohtuukova vetomies".

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 00:13
Kirjoittaja -Artsi-
jiihoo kirjoitti:Shoemakerin ennätys seisovalla maililla taitaa olla 433 km/h, joten "ihan kohtuukova vetomies".

Mikäs Billyn nurin vei?

Ja jiihoo, allekirjoituksesta päätellen olet huudeilta? Have we met, yet? :welcome:

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 08:33
Kirjoittaja jiihoo
-Artsi- kirjoitti:Have we met, yet?

yv:tä lähetetty Artsille

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 09:59
Kirjoittaja Simppa70
"Tuloksista taasen, vaparibusalla ajettu 100m/s kerhoon, Karl Gunter 224.6mph / 361,46kmh"

Sama mies kaatunut pahasti eilen, luita mennyt ainakin rikki, toivotaan et selviäis niillä...




Edited By Simppa70 on 1332658807

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 12:27
Kirjoittaja snuggles
Olikos nää kaatumiset tapahtunu jarrutusalueella, ainakin Shoemakerilla. Niil on paikoin kehnompia ratoja ku meillä, pinta muuttuu lähdöstä jarruun, ei hyvä.

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 14:48
Kirjoittaja Simppa70
snuggles kirjoitti:Olikos nää kaatumiset tapahtunu jarrutusalueella, ainakin Shoemakerilla. Niil on paikoin kehnompia ratoja ku meillä, pinta muuttuu lähdöstä jarruun, ei hyvä.
Käsittääkseni tosiaan jarrualuella tääkin kaatuminen tapahtunu.

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 15:13
Kirjoittaja Arctikdiver
Tulee mielee, että olisko jo menty liian pitkälle aerodynaamisten ja muiden huippunopeuteen tähtäävien ratkaisuiden kanssa... Unohdettu turvallinen ajettavuus ja ohjattavuus sekä mahdollisesti jousitus. Jotain poikkeavaa sivutuulikomponenttia tai epätasaisuutta... Niin pelin hallinta menetetty. Nää vaan pohdintana taustoista tapahtuneisiin perehtymättä.

Toivon hartaasti ettei kotoisissa karkeloissa ala vahinkoja sattumaan. Ylenpalttisten tehohirviöiden rakentamisen yhteydessä mietittäs ajettavuutta ja hallittavuutta tilanteissa jotka eivät ole ideaalit. Juu tiedän oon tavallaan kukkahattu tällä saralla. Ei vaan oo mukava kun hyville ihmisille sattuu kohdalle sitä huonompaa hiihtokeliä.

Siinä mielessä kannatan jonkinlaista edes harrastajien keskenään sovittavista ja valvottavista turvallisuuteen tähtäävistä sekä sitä edistävistä pelisäännöistä toiminnassa ja rakenteissa... ???

Olipa vaikee selkoinen kirjoitelma hajatelmista...

-jari-
ps Kirjoitus ainoastaan mun kanta ei minkään ryhmittymän.

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 19:10
Kirjoittaja jakehaanpää
Siä ku ruvetaan lähempänä 400:n nopeuksis liikkumaan niin väistämättä noi Jarin mainitsemat jutut varmaan korostuvat. Harrastepohjalla ku Härmässä vedetään niin voi tehojen ja nopeuden lisäysten huumassa jäädä muu osa eli jarrut ja alusta lähinnä jäädä maltillisempien nopeuksien asteelle, Toivottavasti ei.

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 21:52
Kirjoittaja snuggles
Kyl se taitaa olla radan vika jenkeissä, ja tyypillisesti järjestäjätaho ei ota syytä niskoilleen. Tääl meil ei taida olla muutoksia tiedossa kenttien pintaan, silti aion ajaa eka vedot tunnustellen onko tuntuma niinko pitää.

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 12:17
Kirjoittaja snuggles
Ja näin matalilla vehkeillä ei sitte kannata lähtee nopeusajoon, pieni pomppu kentäs ni siitä lähtee:
http://eatmyink.smugmug.com/Motorcy....=1&s=XL

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 12:22
Kirjoittaja jarim
Liika matala ei ole tarinoiden mukaan muutenkaan hyvä koska samojen tarinoiden mukaan generoi pyörrettä takarenkaalle ja pito heikkenee...

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 14:16
Kirjoittaja Heksa
Mp-messuilla käytiiin milelenkiintoinen keskustelu:
Eräs suht nopea bussi-kuski meinas huggerin auttavan
kenttä-ajoissa...
Sillä oli aika hyvät perustelutkin asian puolesta..
Mitäs mieltä muut?