Sivu 2/3
Lähetetty: 01 Syys 2011, 11:28
Kirjoittaja KingBusa
Vaikkei oo pikku rahan puutetta niin en kyllä maksa kahtakymppiä vedosta.
Lähetetty: 03 Syys 2011, 18:15
Kirjoittaja Juhama
Ilmailupäivän tulokset
Pyöristä paras 357, mutta hyvin oli taas Koistel Nätynkin Supra työntänyt 347!!
Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:10
Kirjoittaja Rockster
Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.
Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.
Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:23
Kirjoittaja BussiJussi
Rockster kirjoitti:Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.
Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.
Paljonko piti himmailla, että tulos jäi <200mph? Aika pahalta kuulosti toi etujarrun katoaminen noissa vauhdeissa!!! :O kerkesitkö useampaa vetoa tehdä? Janne tais vetää vasta 9. kerran +100m/s tuloksen tänä kesänä....
Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:25
Kirjoittaja Simppa70
Suuret Kiitokset Jannelle ja Marjutille pyörän kuskaamisesta kentältä samin pajalle sekö Syrenin pariskunnalle avustamisessa kotiin pääsemisessä... hieno huomata että maailmassahan on edelleenkin olemassa mukavia ja avuliaita Ihmisiä!
Lähetetty: 03 Syys 2011, 22:34
Kirjoittaja Rockster
BussiJussi kirjoitti:Rockster kirjoitti:Himmailin ensivetäisyksi turbolla lukemat 318 km/h. Leikki jäi vähän kesken kun etujarrusta tuli nesteet pihalle jarrumerkillä. Hidastelin siis vauhdit pois pelkällä takajarrulla. Eli todistetusti Gen 1 Busa pysähtyy lentokentällä iisisti ilman etujarrua.
Homma ei siis jäänyt voimasta kiinni, vaan kuskista. Tämän kauden tavoite 200 mph jäi siis saavuttamatta. No ensi kaudelle lyödään tavoitteet kovemmiksi. 100 m/s -kerhoon pitää päästä.
Paljonko piti himmailla, että tulos jäi <200mph? Aika pahalta kuulosti toi etujarrun katoaminen noissa vauhdeissa!!! :O kerkesitkö useampaa vetoa tehdä? Janne tais vetää vasta 9. kerran +100m/s tuloksen tänä kesänä....
Kaksi vetoa ehdin ajaa. Kyllä menoa olisi varmasti riittänyt vielä huomattavasti enemmän. Ei vain uskaltanut vetää kunnolla kun en vielä ole sinut pyörän kanssa. Turbolla ajellut viikon ja tuntuu edelleen vieraalta. Mm. ohjausgeometria on muuttunut aika lailla, samoin tietysti kone
Jarrujen katoamista en siinä tilanteessa osannut edes kauhistella. Jälkikäteen iski, että siinä olisi voinut käydä vittumaisesti.
Mutta parannusta vaparitulokseen melkein 50 km/h. Pakko olla kohtuullisen tyytyväinen.
Ja kiitokset myös Jannelle ja Marjutille myös täältä. Pääsin lainapyörällä himaan ja oma pyörä meni pakulla pajalle. Harvassa on tällainen avuliaisuus ja yhteishenki. Ilman jeesiä olisi ollut vittumainen kotimatka. En voi kyllin osoittaa kiitollisuutta.
Edited By Rockster on 1315078529
Lähetetty: 04 Syys 2011, 11:03
Kirjoittaja Juhama
Lähetetty: 04 Syys 2011, 13:50
Kirjoittaja 106-1307819418
jee,hyvä,hyvä..ja ilman takin tuomaa etua,heh,heh..hitonmoinen parannus,ja jos vielä lisää löylyä löytyy niin huh.jakellakin ens kesän rientoihin turbobusa,ja ehkäpä vähän muutakin....oliko varttimailin vetoja?
Lähetetty: 04 Syys 2011, 19:35
Kirjoittaja ysi-ärrä
Onkos tuossa ajassa 3:48 lähtevä busanisti tää meidän Rockster? Jos olit niin pajon jäi vielä hampaan koloon sulla ens kesäksi. Todellaki lähdit himmailemalla mailille. No niinku sanoit, että ei oikein vielä tohdi vetää tuppijumissa ku ei oo ajokokemusta turbostas ku viikko. Niin siksi ihan hyvä vielä tutustua pyörään ja varsinki sen antamiin tehoihin paremin
Mut siitä se lähtee.
Lähetetty: 04 Syys 2011, 20:56
Kirjoittaja Rockster
ysi-ärrä kirjoitti:Onkos tuossa ajassa 3:48 lähtevä busanisti tää meidän Rockster? Jos olit niin pajon jäi vielä hampaan koloon sulla ens kesäksi. Todellaki lähdit himmailemalla mailille. No niinku sanoit, että ei oikein vielä tohdi vetää tuppijumissa ku ei oo ajokokemusta turbostas ku viikko. Niin siksi ihan hyvä vielä tutustua pyörään ja varsinki sen antamiin tehoihin paremin
Mut siitä se lähtee.
Sama mies. Tuo oli eka veto, jonka vauhdiksi jäi 299,5. Kakkosveto oli se parempi jossa jarrut muuttuivat lievästi sanoen tunnottomiksi. Eka oli erittäin rauhallinen ensimmäiset viisi vaihdetta. Kiihdytin kunnolla vasta kutosella.
Jännitti koneen kestävyys ja pyörän ominaisuudet kovemmassa kyydissä. Pakko ottaa rauhassa kun on näin hannari äijä
Lähetetty: 05 Syys 2011, 19:39
Kirjoittaja hajahuja
miten sillä taxilla meni,ja mihin koko kohti bonnevilleä ketju on hävinnyt?
Lähetetty: 05 Syys 2011, 19:59
Kirjoittaja jakehaanpää
hajahuja kirjoitti:miten sillä taxilla meni,ja mihin koko kohti bonnevilleä ketju on hävinnyt?
Taxi ei ollut LPR:ssa. Bonneville projekti jatkuu entistä ehompana, mut aihe siirretty taltioon aiheen avaajan pyynnöstä. Eikä siitä sen enempää tähän topiikkiin.
Lähetetty: 07 Syys 2011, 18:20
Kirjoittaja Marbusa
Onkohan tuolla Lappeessa koskaan ollut myötätuuli?
Kauden vikat kinkerit meni taasen odotellessa kentän kuivumista, kun vähän väliä ripsotteli vettä. Tyyntä oli ihan turha venttailla, vaan tylysti jonon päähän odottelemaan vuoroa.
Kummasti tuntui olevan innokkaita yrittäjiä, vaikka epävakaa sää oli varmaan verottanut ainakin moottoripyöräilijöiden määrää.
Tosimotoristit tietty tuli ajamalle paikalle, lukuunottamatta paria vässykkää busanistia.
Huipputuloksista oli turhan uneksiakaan tossa vastatuulessa, mutta kyllähän noi turbovehkeet vaan puskee tuulessakin (mm. Jannen 360 km).
Rockster vasta totuttelee turboahdettuun Busaansa ja 318 oli kyllä kelpo veto hältäkin ja poltti vielä siinä samassa jarruletkunkin.
Ormu ei sitten päässyt vielä eläkkeelle, vaan jatkaa ensi kautena 2,4 km metsästystä.
Oma 313 km tuntui ihan paskalta vedolta, mutta jälkeenpäin ajateltuna ihan linjassa siihen, että tuulen (5 m/s) vaikutus on 14 km.
Vaan mukavaahan tuo taasen oli ja mikäs se hyvässä seurassa.
Super-Jorma kylläkin puuttui joukosta, harmi.
Simppa taisi päästä säikähdyksellä Kwaakun kanssa.
Mutta taasen yksi kausi takana ja laitteet&kuskit ehjinä, joten tyytyväinen voi olla.
Hampaankolot täynnä kohti ensi kautta.
Lähetetty: 07 Syys 2011, 22:09
Kirjoittaja Simppa70
Lähetetty: 08 Syys 2011, 09:00
Kirjoittaja Titaani
Simppa70 kirjoitti:Kyllä siltä nyt näyttää että kerrankin oli onnea matkassa...
jo mielessä siintäneen koneremontin sijasta riittikin se että Sami otti ja kiristi pakosarjan joka oli kesän kuluessa ottanut ja löystynyt...
Ilmeisesti kova vastainen tuuli ja siihen sit kova moottorijarrutus aiheutti sen että putkisto pääsi liikahtaan sen verran että pakostiivisteet eivät enään tiivistäneet "lainkaan"...Eipä käynyt mielessä kentällä tuomoinenkaan vaan tulppia vaihtelin ja sadattelin...
Saatanan amatööri vois tässä todellakin sanoa itsestään kun ei tuotakaan tajunnut...
Tästä pakosarja äänestä taisin mainita Joensuussa.