Lähetetty: 22 Huhti 2009, 16:16
...no ehkä sitä vois kävästä, kun muuttivat tuota jarrutusmatkaa pitemmäksi. Että siis osaamatonki ehkä uskaltais kokkeilla
Bussifoorumi :: D-kortillisille ;)
https://busanistit.org/forums/
greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille
Ei kannata sitä päätä heti nostaa sieltä pleksin takaa 300+ vauhdeissa mutta muuten näillä ohjeilla!Jaakko kirjoitti:greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille
alusta asti vaan niin paljon kun kiulu kulkee, kierrokset joka vaihteella lähes rajottaajaan asti. kyynärpäät tankkiin kiinni, helmi alas, hanuri kyttyrään.
ajon aikana katse kierroslukumittarissa ja jarrutuspaikassa, muita tietoja ei tarvita. vaihtamisella iso merkitys, jollei ole voimaa korvaamassa menetettyä aikaa (vs shifteri)
jarrutuksessa heti yläkroppa pleksin takaa esille ja voimakkaasti pitelemään jarrukahvaa. ekassa vedossa voi ottaa vähän varman päälle ja jarrutta ajoissa, ettei käy väärin. jälkimmäisillä vedoilla sit räjäyttää pankin.
Miksi ei päätä ylös heti? Itse olen aina pompannut sieltä heti pystyyn..jarim kirjoitti:Jaakko kirjoitti:greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille
alusta asti vaan niin paljon kun kiulu kulkee, kierrokset joka vaihteella lähes rajottaajaan asti. kyynärpäät tankkiin kiinni, helmi alas, hanuri kyttyrään.
ajon aikana katse kierroslukumittarissa ja jarrutuspaikassa, muita tietoja ei tarvita. vaihtamisella iso merkitys, jollei ole voimaa korvaamassa menetettyä aikaa (vs shifteri)
jarrutuksessa heti yläkroppa pleksin takaa esille ja voimakkaasti pitelemään jarrukahvaa. ekassa vedossa voi ottaa vähän varman päälle ja jarrutta ajoissa, ettei käy väärin. jälkimmäisillä vedoilla sit räjäyttää pankin.
Ei kannata sitä päätä heti nostaa sieltä pleksin takaa 300+ vauhdeissa mutta muuten näillä ohjeilla!
moottorille tietysti armollisinta painaa kytkin pohjaan. itselle ei tule mieleen tuota tehdä. kyllä sitä moottori jarrua tarvitaanTJJ kirjoitti:Kysymys B. Mikä on jarrutusvaiheessa moottorille armollisinta/järkevintä? Kytkin pohjaan heti jarrun alussa, vai moottorijarrulla?
Kaikki vaihteet vedetään rajottajan pintaan asti, myös se ykkönen.greatLeo kirjoitti:Kiitoksia, hyviä vastauksia on tullut Ykkösellä ei varmaan kannata hirveästi ahnehtia, ettei pääse keulimaan? Olin jotenkin ajatellut että ykköseltä vaihdettaisiin suht nopeasti, n. 6000 rpm kohdalla kakkoselle, josta lähtien kelataan sitten kaikilla vaihteilla rajoittajaan. Mutta miksipä sitä ykkösen parasta tehoaluetta suotta jättäisi käyttämättä
Mites pleksipolitiikka, kannattaako olla matalampi (vakio) vai korkeampi (tuplakupla)? Survotaanko vaihteet raakana sisään vai kytkimellä? Ja viimeisenä, mutta "melko" tärkeänä: kai sen jarrutuspaikan huomaa helposti?
greatLeo kirjoitti:Survotaanko vaihteet raakana sisään vai kytkimellä? Ja viimeisenä, mutta "melko" tärkeänä: kai sen jarrutuspaikan huomaa helposti?
snuggles kirjoitti:Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p
Saiskohan vielä invalidi sarjan esim. olkapäättömät?snuggles kirjoitti:Viimeeks hallissa ei monella ollu ku vaan yks vetokerta kun sit alko sataa esterin malliin. Siks tulee testattua menomatkalla että peli toimii ja ohjeet on mielessä, ja eka kerta täpöllä horisonttiin
No jaa, tuli sekin kerta sössittyä kun ei ollu ajolinja hallussa, siis sivusuunnassa. Se on ollu joensuussa jotenkin paljon helpompi hahmottaa.
Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p
Jouniri kirjoitti:snuggles kirjoitti:Viimeeks hallissa ei monella ollu ku vaan yks vetokerta kun sit alko sataa esterin malliin. Siks tulee testattua menomatkalla että peli toimii ja ohjeet on mielessä, ja eka kerta täpöllä horisonttiin
No jaa, tuli sekin kerta sössittyä kun ei ollu ajolinja hallussa, siis sivusuunnassa. Se on ollu joensuussa jotenkin paljon helpompi hahmottaa.
Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p
Saiskohan vielä invalidi sarjan esim. olkapäättömät?