Sivu 2/13

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 16:16
Kirjoittaja toimeve
...no ehkä sitä vois kävästä, kun muuttivat tuota jarrutusmatkaa pitemmäksi. Että siis osaamatonki ehkä uskaltais kokkeilla :)

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 16:18
Kirjoittaja Jaakko
greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita :respekt: Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille :D

alusta asti vaan niin paljon kun kiulu kulkee, kierrokset joka vaihteella lähes rajottaajaan asti. kyynärpäät tankkiin kiinni, helmi alas, hanuri kyttyrään.
ajon aikana katse kierroslukumittarissa ja jarrutuspaikassa, muita tietoja ei tarvita. vaihtamisella iso merkitys, jollei ole voimaa korvaamassa menetettyä aikaa (vs shifteri)

jarrutuksessa heti yläkroppa pleksin takaa esille ja voimakkaasti pitelemään jarrukahvaa. ekassa vedossa voi ottaa vähän varman päälle ja jarrutta ajoissa, ettei käy väärin. jälkimmäisillä vedoilla sit räjäyttää pankin.




Edited By Jaakko on 1240406389

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 16:22
Kirjoittaja jarim
Jaakko kirjoitti:
greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita :respekt: Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille :D

alusta asti vaan niin paljon kun kiulu kulkee, kierrokset joka vaihteella lähes rajottaajaan asti. kyynärpäät tankkiin kiinni, helmi alas, hanuri kyttyrään.
ajon aikana katse kierroslukumittarissa ja jarrutuspaikassa, muita tietoja ei tarvita. vaihtamisella iso merkitys, jollei ole voimaa korvaamassa menetettyä aikaa (vs shifteri)

jarrutuksessa heti yläkroppa pleksin takaa esille ja voimakkaasti pitelemään jarrukahvaa. ekassa vedossa voi ottaa vähän varman päälle ja jarrutta ajoissa, ettei käy väärin. jälkimmäisillä vedoilla sit räjäyttää pankin.
Ei kannata sitä päätä heti nostaa sieltä pleksin takaa 300+ vauhdeissa mutta muuten näillä ohjeilla!

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 18:57
Kirjoittaja TJJ
jarim kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
greatLeo kirjoitti:varmasti on hyviä ohjeita :respekt: Jos vaan viitsitte heittää helmiä sioille :D

alusta asti vaan niin paljon kun kiulu kulkee, kierrokset joka vaihteella lähes rajottaajaan asti. kyynärpäät tankkiin kiinni, helmi alas, hanuri kyttyrään.
ajon aikana katse kierroslukumittarissa ja jarrutuspaikassa, muita tietoja ei tarvita. vaihtamisella iso merkitys, jollei ole voimaa korvaamassa menetettyä aikaa (vs shifteri)

jarrutuksessa heti yläkroppa pleksin takaa esille ja voimakkaasti pitelemään jarrukahvaa. ekassa vedossa voi ottaa vähän varman päälle ja jarrutta ajoissa, ettei käy väärin. jälkimmäisillä vedoilla sit räjäyttää pankin.

Ei kannata sitä päätä heti nostaa sieltä pleksin takaa 300+ vauhdeissa mutta muuten näillä ohjeilla!
Miksi ei päätä ylös heti? Itse olen aina pompannut sieltä heti pystyyn..

Kysymys B. Mikä on jarrutusvaiheessa moottorille armollisinta/järkevintä? Kytkin pohjaan heti jarrun alussa, vai moottorijarrulla?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 19:25
Kirjoittaja BussiJussi
Oishan tuonne kiva lähtee kokeilee...Liki jokainen kenttäajo vaan sattuu työpäiväx, pitää vapaita koettaa järkätä jotenkin...
:turbobusa:

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 20:43
Kirjoittaja Jaakko
TJJ kirjoitti:Kysymys B. Mikä on jarrutusvaiheessa moottorille armollisinta/järkevintä? Kytkin pohjaan heti jarrun alussa, vai moottorijarrulla?
moottorille tietysti armollisinta painaa kytkin pohjaan. itselle ei tule mieleen tuota tehdä. kyllä sitä moottori jarrua tarvitaan

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 21:06
Kirjoittaja 103-1209027290
Kiitoksia, hyviä vastauksia on tullut :respekt: Ykkösellä ei varmaan kannata hirveästi ahnehtia, ettei pääse keulimaan? Olin jotenkin ajatellut että ykköseltä vaihdettaisiin suht nopeasti, n. 6000 rpm kohdalla kakkoselle, josta lähtien kelataan sitten kaikilla vaihteilla rajoittajaan. Mutta miksipä sitä ykkösen parasta tehoaluetta suotta jättäisi käyttämättä :D

Mites pleksipolitiikka, kannattaako olla matalampi (vakio) vai korkeampi (tuplakupla)? Survotaanko vaihteet raakana sisään vai kytkimellä? Ja viimeisenä, mutta "melko" tärkeänä: kai sen jarrutuspaikan huomaa helposti? :D

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 21:14
Kirjoittaja Martta
greatLeo kirjoitti:Kiitoksia, hyviä vastauksia on tullut :respekt: Ykkösellä ei varmaan kannata hirveästi ahnehtia, ettei pääse keulimaan? Olin jotenkin ajatellut että ykköseltä vaihdettaisiin suht nopeasti, n. 6000 rpm kohdalla kakkoselle, josta lähtien kelataan sitten kaikilla vaihteilla rajoittajaan. Mutta miksipä sitä ykkösen parasta tehoaluetta suotta jättäisi käyttämättä :D

Mites pleksipolitiikka, kannattaako olla matalampi (vakio) vai korkeampi (tuplakupla)? Survotaanko vaihteet raakana sisään vai kytkimellä? Ja viimeisenä, mutta "melko" tärkeänä: kai sen jarrutuspaikan huomaa helposti? :D
Kaikki vaihteet vedetään rajottajan pintaan asti, myös se ykkönen.

Vakiopläkisi on todettu parhaimmaks. Itelläkin tuo tumma tuplakupla, niin eihän siltä näe mitään ajaa.

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 21:16
Kirjoittaja RHead
Itellä taas tuli vakiopleksin kanssa ongelmia joten olen käyttänyt tuplakuplaa (kirkasta).

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 21:40
Kirjoittaja busajasa
greatLeo kirjoitti:Survotaanko vaihteet raakana sisään vai kytkimellä? Ja viimeisenä, mutta "melko" tärkeänä: kai sen jarrutuspaikan huomaa helposti? :D

Jos ei ole Shiferiä niin sitten ihan normisti kytkimellä. Ei siinä kytkintä käyttäessä mitään menetä.

Kyllä ne yleensä jarrupaikat on hyvin merkittyjä pääsääntöisesti. Toki mahdollisuus on silti ohivetoon - nimim kokemusta on viime kesältä.. 2200 kohdalla aloitin jarrut Lappenrannassa ja hiekalle asti meni - kylläkin enään kävelyvauhtia.

Itse kokemuksesta oppineena nollaan tripin ennen lähtöä niin on jotain mistä tarkistaa edes sen 100 metrin tarkudella missä mennään.

Toisaalta siihen ekan vetoon ei ehkä kannata ihan kaikkia ladata - enemmänkin ottaa ekan vedon sellaisena tunnusteluna; missä jarru merkki, miten merkitty, millainen fiilis jää jarrumatkasta, miten pyörä toimii, etc etc.. Sitten toiseen tai siihen kolmanteen sitten lataa kaiken. Toki joka vedolla oppii aina uutta joten...

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 09:53
Kirjoittaja TJJ
Pikku vinkki muuten ekaa kertaa tulevalle.. Vauhtisokeutta tulee yllättävästi.

Jarrun lopussa katso, että oikeasti vauhti on pois. Itse meinasin elämäni ekalla vedolla pistää 90 asteen mutkaan pitkästi yli 160km/h. Sen jälkeen tullu katsottua nopeusmittari aina silloin tällöin jarrutuksen loppupuolella.

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 14:50
Kirjoittaja snuggles
Viimeeks hallissa ei monella ollu ku vaan yks vetokerta kun sit alko sataa esterin malliin. Siks tulee testattua menomatkalla että peli toimii ja ohjeet on mielessä, ja eka kerta täpöllä horisonttiin :D
No jaa, tuli sekin kerta sössittyä kun ei ollu ajolinja hallussa, siis sivusuunnassa. Se on ollu joensuussa jotenkin paljon helpompi hahmottaa.
Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 21:04
Kirjoittaja BussiJussi
snuggles kirjoitti:Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p

HUHHUH!!! Joudunko tosiaan itse ajamaan... Arvelin viedä mopon kentälle, Jarim puikkoihin (jos ois suostunut) Sitten oisin ollut 200mph mopo members clubilainen( jos ois mennyt sen 200mph!!) Aika kovat on vaatimukset... Onnex itse pyörän väkertänyt suurimmax osax, ainakin sillä pääsen kehumaan... Ja taidanpa ajaakin itse, niin ei tartte selitellä mitään.... :oho:

Ei vaineskaan, tuskin porukassamme tarttee kenenkään laitella muita ajamaan, eiköhän jokainen omallaan? COMMENTS?

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 21:10
Kirjoittaja 74-1211486656
snuggles kirjoitti:Viimeeks hallissa ei monella ollu ku vaan yks vetokerta kun sit alko sataa esterin malliin. Siks tulee testattua menomatkalla että peli toimii ja ohjeet on mielessä, ja eka kerta täpöllä horisonttiin :D
No jaa, tuli sekin kerta sössittyä kun ei ollu ajolinja hallussa, siis sivusuunnassa. Se on ollu joensuussa jotenkin paljon helpompi hahmottaa.
Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p
Saiskohan vielä invalidi sarjan esim. olkapäättömät?

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 21:34
Kirjoittaja BussiJussi
Jouniri kirjoitti:
snuggles kirjoitti:Viimeeks hallissa ei monella ollu ku vaan yks vetokerta kun sit alko sataa esterin malliin. Siks tulee testattua menomatkalla että peli toimii ja ohjeet on mielessä, ja eka kerta täpöllä horisonttiin :D
No jaa, tuli sekin kerta sössittyä kun ei ollu ajolinja hallussa, siis sivusuunnassa. Se on ollu joensuussa jotenkin paljon helpompi hahmottaa.
Jos tässä vaiheessa on innostusta jo näin hyvin niin laadittaisko luokkajako, vaikka tällä kertaa silleen että kuka on ite virittäny koneet, tahi ketkä ajaa ite omalla busalla, eli henk. koht. lukemat listoille. Muuten kun lainataan jarim kuskiksi niin saa gixxerit ja kwaakutkin tekeen kenttäennätyksiä :p

Saiskohan vielä invalidi sarjan esim. olkapäättömät?

Eiköhän sekin onnistu. Samaan sarjaa kädettömät-, ja alaleuattomat ajajat :D (itse täytän molemmat vaatimukset)