Bomber weekend 6.6. - Pe dragrace päivä
How fast is fast enough?Kekku kirjoitti:Pari 8.7 ja muutama huononpi.
Parhaat 60fd 1.48 ja 1.50
10 parhaan vedon keskiarvo 8 alkunen...
En tollakaan kerkee ajoissa töihin, missä vika?

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä toi riittää.jarim kirjoitti:Kekku kirjoitti:Pari 8.7 ja muutama huononpi.
Parhaat 60fd 1.48 ja 1.50
10 parhaan vedon keskiarvo 8 alkunen...
En tollakaan kerkee ajoissa töihin, missä vika?
How fast is fast enough?
Sais siitä kympin tai 15 pois mutta matalaa 8 ei tolla mopolla.
ps.toinen runko tulossa, ajetaan sillä sitten kovaa.
Eipä tullut oikeen hyvää aikaa, 9,2 muutamia, 9,3 ja 9,4 yht. 20 lähtöö.
Parhaat loparit 249,87 km/h
Kykä suli parin tunnin jälkeen; harvoin oon nähnyt niin loppuun ajettuja levyjä
parannuksia aikaan saanee tiukkaamalla kytkin jousia, silla uuskin pakka oli ihan luisto rajalla.
Ai niin ne sokerit, matalia 1,5 alkuisia 60 ft aikoja syntyi ihan urakalla, tästä on ihan hyvä jatkaa
Edited By Ksthb on 1212790958
Parhaat loparit 249,87 km/h
Kykä suli parin tunnin jälkeen; harvoin oon nähnyt niin loppuun ajettuja levyjä

parannuksia aikaan saanee tiukkaamalla kytkin jousia, silla uuskin pakka oli ihan luisto rajalla.
Ai niin ne sokerit, matalia 1,5 alkuisia 60 ft aikoja syntyi ihan urakalla, tästä on ihan hyvä jatkaa

Edited By Ksthb on 1212790958
PetriK kirjoitti:- kiinnostaisi tietää että menikö kukaan muu kuin Kekku Jampan ohitse...
taisin minä sen kerran ohittaa vähän ennen maalia

aamulla rata normaalikunnossa-suti kaikki vaihteet läpi,yhdeltä oltiin saatu aikaan renkaanlevyinen polku jolla pitoa.
kekku peeveli ajoi miesten ajat: 1.4 60 ja 3.9 330jlk

iltapäivällä oli ohjelmaa 3 kytkinremppaa-oliskohan kaikkien aika uskoa kujon suositus :vähintään 2.5mm laatat +jäykät jouset. kst kiitos varaosista
petri se loota korjaantuu vaihtamalla siirtäjät,kakkosen ja kuutosen rattaat ja rumpu-tsemppiä!
itselle muistettavaksi-kun ilokaasupullossa on jäljellä 12.5 kg ei sieltä enää mitään tule
:1087 siis kaikkineen ihan kiva ja antoisa päivä virtasalmella-nyt alastarolle..
akseli kirjoitti:taisin minä sen kerran ohittaa vähän ennen maalia
Ohitithan meikäläisenkin pari kertaa kun ei vaihteisto enään toiminut... kuten sanoin että sun kanssa en lähde radalle koska toi ongelma alkoi teikäläistä vastaan ajaessa noilla jälkimmäisillä kerroilla... Silloin oli radalla ensimmäisen kerran niin paljon pitoa että pääsin kakkosella ajamaan täyskaasulla jossa tuo kakkosvaihteen aukeaminen tapahtuu.
Se mitä ehdin tutustua asiaan mun ongelma ei välttämättä liity siirtäjiin vaan siihen että vakiona kakkosrattaan pitopinnat eivät ole viistotut ja kovalla väännöllä se vaan aukeaa. Tuossa vaiheessa vaihteensiirtäjällä ei enään ole rasitusta joten on ihan todennäköistä että siirtäjät ovat ehjät koska niillä ei ole poljettu mitään sisään väkisin.
Jenkeissä korjaavat nämä kakkosen viat siten että jos pinnat ovat hyvät viistoavat ne uusiksi tai sitten tarvittaessa hitsaavat uudet pinnat ja viistoavat ne. Sinne on ihan turha vaihtaa vakiorattaita joissa on viistoamaton pinta ja jotka eivät pidä yhtään sen paremmin - rattaisiin tarvitaan ns. "race cut" viistoaminen.
Suomessa ei taida kukaan tätä viistoamista ja mahdollista pitopintojen korjaamista osata tehdä - vai ?
Tässä linkki sivuun jossa kerrotaan miten tuo undercutting tehdään:
http://www.rcsperformanceonline.com/Transmission_s/54.htm
http://www.aperaceparts.com/transmissions.html
Ja tästä näkee miten ratas ei ole viistottu ja miten se kuluu, samassa näkyy myös viallinen siirtäjä.
http://home.cfl.rr.com/redbusa/TheBike/Disassembly.html
Edited By PetriK on 1212827864
Hyvä tietää !Ksthb kirjoitti:Hmm.. muistaakseni Malmilla on liike, joku työkaluhiomo jossa noita modeja on tehty
Yritän ensin ostaa jenkeistä tuollaiset pitopinnat valmiiksi viistottuna... näyttävät maksavan yhteensä 320usd + postikulut.
25231-24F10 FORK,GEAR SHIFT 69usd
24321-24F00 GEAR,2ND DRIVEN 69usd
24361-24F10 GEAR,6TH DRIVEN 81usd
APE LC57-1 (undercut 2nd gear only) 100usd
Hieman offtopic mutta mikä jenkkiputka lähettää Suzuki original osia suomeen?PetriK kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Hmm.. muistaakseni Malmilla on liike, joku työkaluhiomo jossa noita modeja on tehty
Hyvä tietää !
Yritän ensin ostaa jenkeistä tuollaiset pitopinnat valmiiksi viistottuna... näyttävät maksavan yhteensä 320usd + postikulut.
25231-24F10 FORK,GEAR SHIFT 69usd
24321-24F00 GEAR,2ND DRIVEN 69usd
24361-24F10 GEAR,6TH DRIVEN 81usd
APE LC57-1 (undercut 2nd gear only) 100usd
Taitaa jo muutenkin olla offtopiccia koko vaihteistokeskustelu
. Toisaalta tämä koko pitopinnan viistoaminen oli asia joka ei ainakaan mulla ollut tiedossa aikaisemmin ja varmaan sopii tänne rääkracing aiheen yhteyteen. Katuajossa ja ihan vakiomopolla tätä ongelmaa ei edes oikein huomaa... kuten kirjoitin ...vakiona kakkosratasta ei ole viistottu, vakiona kakkosella on käytössä miedompi sytkäennakkokartta, ihan vakiona mulla ainakin suti tai keuli ennen kuin tulee tällaista ongelmaa - joten ei ihmekään että tuo löytyi vasta kun takarengas alkoi putkiviritteisellä mopolla ja liimapinnalla pitämään kun alustaakin oli vähän säädetty ja madallettu.
Mutta vastaus kysymykseen: Toistaiseksi en ole vielä löytänyt paikkaa joka hoitaisi samalla kertaa sekä tuon oem osien oston ja vaihteen viistoamisen... mutta eiköhän sekin löydy kunhan kaupat maanantaina aukeavat. Tuolta sh.org palstalta on kyllä tullut pikaviestillä nimiä jotka voivat oem osia myydä - tosi auttavaista porukkaa siellä.
Edited By PetriK on 1212841099

Mutta vastaus kysymykseen: Toistaiseksi en ole vielä löytänyt paikkaa joka hoitaisi samalla kertaa sekä tuon oem osien oston ja vaihteen viistoamisen... mutta eiköhän sekin löydy kunhan kaupat maanantaina aukeavat. Tuolta sh.org palstalta on kyllä tullut pikaviestillä nimiä jotka voivat oem osia myydä - tosi auttavaista porukkaa siellä.
Edited By PetriK on 1212841099
Ostin kokonaisen vaihteiston joka on valmiiksi viistetty top gas kuski Pippardilta jenkeistä. Mutta jos joku haluaa pelkät 1&2 rattaat sekä siirtäjävivun niin tänään päivän hinta on 369usd + postikulut rattaat valmiiksi viistettynä täältä:
http://www.tupeloperformancecycles.com/
Tai sähköpostilla:
wilburn1221@yahoo.com
Katselin yhden busan alakerran purkamisen ja kokoamisen vierestä ja homma vaikutti niin helpolta että tämän teen varmaan pääsääntöisesti itse. Siis paljon helpompi kuin ryhmän vaihto...
http://www.tupeloperformancecycles.com/
Tai sähköpostilla:
wilburn1221@yahoo.com
Katselin yhden busan alakerran purkamisen ja kokoamisen vierestä ja homma vaikutti niin helpolta että tämän teen varmaan pääsääntöisesti itse. Siis paljon helpompi kuin ryhmän vaihto...
Minäkin olen yhden alakerran purkamisen ja kokoamisen (oman moottorini) vierestä katsonut ja tuosta mielipiteestä uskaltaisin olla eri mieltä.PetriK kirjoitti:Katselin yhden busan alakerran purkamisen ja kokoamisen vierestä ja homma vaikutti niin helpolta että tämän teen varmaan pääsääntöisesti itse. Siis paljon helpompi kuin ryhmän vaihto...