hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?
Ei muutakuin killereitä valmisteleen:
"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."
Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.
Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään )
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?
Ei muutakuin killereitä valmisteleen:
"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."
Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.
Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään )
Kai siellä apparalla on jotkut mittarit, millä voi kokeilla putkesta tulevan melun.
Mulla yoshimuran 4/1 kokoputkisto eikä db killeriä. Mahtaako mennä rajoista läpi.
Edited By vikkelä on 1206725853
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?
Ei muutakuin killereitä valmisteleen:
"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."
Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.
Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään )
Kai siellä apparalla on jotkut mittarit, millä voi kokeilla putkesta tulevan melun.
Mulla yoshimuran 4/1 kokoputkisto eikä db killeriä. Mahtaako mennä rajoista läpi.
En usko että menee läpi.
Motopark on jo pidempään ollut näiden mittausten alainen ja viimekesänä mulla 4-1 Yosin koko rännillä DB killerillä meni himppasen yli sallitun (jotain 0.2-0.3 taisi olla ylitystä). Pääsin ajamaan koska ohiajo melu ei kuitenkaan ylittynyt mittauksissa.
Ilman DB killeriä voi olla aika haastavaa ihan omaan kokemukseen nojaten...
Itse tehdyt hätävarakilleritkin auttaa kummasti. Kaljatölkistä vaan pohja pois ja muotoilemaan se putken päälle sopivaksi ja klemmarilla kiinni. Sitten siihen muutama reikä sopivasti niin johan äänet vaimeni. Näitä virityksiä nähty Motoparkissa useita.
Joten ei muutakun tuollainen väsäämään. Paras (omavalmiste) killeri saatetaan jopa palkita.
Eli kaikki jotka HALUAA niin pääsee kyllä ajamaan.
Niin ja päitsi juuri kierretty...... tosin huoltoautolla. 780km tuli kurvailtua.
Sepe kirjoitti:Itse tehdyt hätävarakilleritkin auttaa kummasti. Kaljatölkistä vaan pohja pois ja muotoilemaan se putken päälle sopivaksi ja klemmarilla kiinni. Sitten siihen muutama reikä sopivasti niin johan äänet vaimeni. Näitä virityksiä nähty Motoparkissa useita.
Joten ei muutakun tuollainen väsäämään. Paras (omavalmiste) killeri saatetaan jopa palkita.
Eli kaikki jotka HALUAA niin pääsee kyllä ajamaan.
Niin ja päitsi juuri kierretty...... tosin huoltoautolla. 780km tuli kurvailtua.
Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan.
En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa).
Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti!
Kamibusa kirjoitti:Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan.
En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa).
Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti!
Joo, tänään varmaan palverissa keskustelevat tuosta pelkästä rata-ajosta. Itse en pääse palveriin osallistumaan, mutta eiköhän sieltä viimeistään huomenissa jotain tänne kirjuutella.
Elikkäs jos jostain kumman syystä ei jollain tekosyyllä pääse miittiin osallistumaan niin pelkkä rata-ajo kustantaa 30 Oravan nahkaa.
Edited By jakehaanpää on 1207153688
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Kamibusa kirjoitti:Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan.
En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa).
Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti!
Joo, tänään varmaan palverissa keskustelevat tuosta pelkästä rata-ajosta. Itse en pääse palveriin osallistumaan, mutta eiköhän sieltä viimeistään huomenissa jotain tänne kirjuutella.
Elikkäs jos jostain kumman syystä ei jollain tekosyyllä pääse miittiin osallistumaan niin pelkkä rata-ajo kustantaa 30 Oravan nahkaa.
Moi
Toi ratahinta on OK. Eli
1. Osallistun rata-ajoon
2. Tilaan sapuskat. Keitto on hjyvä
Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?
Kamibusa kirjoitti:Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?
Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.
Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.
Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon.
Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).
Jep ilmaannun jos maailma ei kaada kattoa niskaan ja jotain tuonne suolenmutkaakin olis kiva saata, soppa käypi hyvin. Jaaa ilmottautun suoraan hitaitten(aloittelevien) joukkoon.