Hämeenlinnan busamiitin rata-ajajat - Radalla ajavat ja ruokailevat

"Virallisiin" Busamiitteihin liittyvät asiat.
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?

Ei muutakuin killereitä valmisteleen:

"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."


Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.

Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä :D ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään :thumbup: )
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

jakehaanpää kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?

Ei muutakuin killereitä valmisteleen:

"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."


Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.

Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä :D ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään :thumbup: )

Kai siellä apparalla on jotkut mittarit, millä voi kokeilla putkesta tulevan melun.

Mulla yoshimuran 4/1 kokoputkisto eikä db killeriä. Mahtaako mennä rajoista läpi.




Edited By vikkelä on 1206725853
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

vikkelä kirjoitti:Kai siellä apparalla on jotkut mittarit, millä voi kokeilla putkesta tulevan melun.

Mulla yoshimuran 4/1 kokoputkisto eikä db killeriä. Mahtaako mennä rajoista läpi.

Apparalla on oma mittari (kalibroitu ??? ) Itse en mutuna oikein usko, et tolla rännillä pysyy max 97 db.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

vikkelä kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?

Ei muutakuin killereitä valmisteleen:

"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."


Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.

Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä :D ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään :thumbup: )

Kai siellä apparalla on jotkut mittarit, millä voi kokeilla putkesta tulevan melun.

Mulla yoshimuran 4/1 kokoputkisto eikä db killeriä. Mahtaako mennä rajoista läpi.

En usko että menee läpi.

Motopark on jo pidempään ollut näiden mittausten alainen ja viimekesänä mulla 4-1 Yosin koko rännillä DB killerillä meni himppasen yli sallitun (jotain 0.2-0.3 taisi olla ylitystä). Pääsin ajamaan koska ohiajo melu ei kuitenkaan ylittynyt mittauksissa.

Ilman DB killeriä voi olla aika haastavaa ihan omaan kokemukseen nojaten...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

tullaan ajaan ja syömään.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Vielä mahtuu reilusti radalle kurvailemaan...hopi hopi :thumbup:

Onhan se varma et tätä ei kannata missata ku omalla porukalla pääsee harjootteleen mutka-ajoo :mosh:
Ei siä täysillä tartte vetää :oho:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

Ja ilmoottaudun myös tänne. Syön soppaa kans.
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

saako tuohon tri ovaaliin killereitä..pitäs mittauttaa paljonko on ilmaan niitä
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Itse tehdyt hätävarakilleritkin auttaa kummasti. Kaljatölkistä vaan pohja pois ja muotoilemaan se putken päälle sopivaksi ja klemmarilla kiinni. Sitten siihen muutama reikä sopivasti niin johan äänet vaimeni. Näitä virityksiä nähty Motoparkissa useita.

Joten ei muutakun tuollainen väsäämään. Paras (omavalmiste) killeri saatetaan jopa palkita. :;):

Eli kaikki jotka HALUAA niin pääsee kyllä ajamaan.

Niin ja päitsi juuri kierretty...... tosin huoltoautolla. 780km tuli kurvailtua.




Edited By Sepe on 1206902315
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Sepe kirjoitti:Itse tehdyt hätävarakilleritkin auttaa kummasti. Kaljatölkistä vaan pohja pois ja muotoilemaan se putken päälle sopivaksi ja klemmarilla kiinni. Sitten siihen muutama reikä sopivasti niin johan äänet vaimeni. Näitä virityksiä nähty Motoparkissa useita.

Joten ei muutakun tuollainen väsäämään. Paras (omavalmiste) killeri saatetaan jopa palkita. :;):

Eli kaikki jotka HALUAA niin pääsee kyllä ajamaan.

Niin ja päitsi juuri kierretty...... tosin huoltoautolla. 780km tuli kurvailtua.

Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan. :)

En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa). :tapu:

Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti! :cool:
MAL
78-1197887966

Viesti Kirjoittaja 78-1197887966 »

Eiköhän sitä rata-ajoa tarvitse kokeilla ensimmäistä kertaa.
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Kamibusa kirjoitti:Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan. :)

En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa). :tapu:

Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti! :cool:

Joo, tänään varmaan palverissa keskustelevat tuosta pelkästä rata-ajosta. Itse en pääse palveriin osallistumaan, mutta eiköhän sieltä viimeistään huomenissa jotain tänne kirjuutella.

Elikkäs jos jostain kumman syystä ei jollain tekosyyllä pääse miittiin osallistumaan :angry: niin pelkkä rata-ajo kustantaa 30 Oravan nahkaa. :D




Edited By jakehaanpää on 1207153688
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

jakehaanpää kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:Moro
Mitäs kustantaa, jos tulee vain ajamaan rataa? Siis kun Sepe tossa vakuuttaa, että kaikki halukkaat pääsee ajamaan. :)

En töiltäni pysty osallistumaan viikonlopun kekkereihin, mutta perjantain 2.5 lomapäivän meinasin käyttää ensin aamun R.M Heinon koeajopäivään ja iltapäivän sitten tähän ratakurvailuun. Jos ei siis hirveitä kustanna. Ottaisin radalla myös soppaa (siis tässä yhteydessä meaning ruokaa). :tapu:

Niin, toi koeajopäivä on muistaakseni eräälle italovalmisteelle...siten päivä etenee nousujohteisesti! :cool:

Joo, tänään varmaan palverissa keskustelevat tuosta pelkästä rata-ajosta. Itse en pääse palveriin osallistumaan, mutta eiköhän sieltä viimeistään huomenissa jotain tänne kirjuutella.

Elikkäs jos jostain kumman syystä ei jollain tekosyyllä pääse miittiin osallistumaan :angry: niin pelkkä rata-ajo kustantaa 30 Oravan nahkaa. :D
Moi

Toi ratahinta on OK. Eli

1. Osallistun rata-ajoon
2. Tilaan sapuskat. Keitto on hjyvä :;):

Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?
MAL
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Kamibusa kirjoitti:Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?

Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).




Edited By Sepe on 1207300263
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Jep ilmaannun jos maailma ei kaada kattoa niskaan ja jotain tuonne suolenmutkaakin olis kiva saata, soppa käypi hyvin. Jaaa ilmottautun suoraan hitaitten(aloittelevien) joukkoon.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Vastaa Viestiin