Laitat vaan sinne oikeeta laadukasta mp-öljyä.
Yhtään konetta en tiedä hajonneen huonon öljyn vuoksi -merkistä riippumatta- ja tuo kytkinongelmakin vaihtelee kertojasta riippuen. Sama pätee vaihteiston kolahteluun/nahkeuteen.
Tuo mihin RHead edellä viittasi, on Motulin ominaisuus värjätä paikkoja -siis lohkot sisältä tummiksi. Kuitenkaan voitelussa ei häikkää, lienee niin että sitoo heikosti epäpuhtauksia tai sitten jokin lisäaine palaa.
Kurkkasin vast'ikään paljon ajetun busan sisälle, pyörässä käytetty castroll R4 pitkään. Kone oli kuin uusi, öljyt kirkkaat samoin kuin sisäosat muutenkin oli kuin tehtaan jäljiltä.
>siirryin sitten minäkin Castrollin käyttäjäksi.
...vaan mitenkähän, kun esson baarissa sanoivat että alkaa laatikko rusahteleen... :O
Edit: niin ja tietysti öljyt sitten vaihdetaan tiheämmin kuin manuaaleissa neuvotaan, kun kerran niitä kiusataankin enemmän.
Kujo kirjoitti:Kurkkasin vast'ikään paljon ajetun busan sisälle, pyörässä käytetty castroll R4 pitkään. Kone oli kuin uusi, öljyt kirkkaat samoin kuin sisäosat muutenkin oli kuin tehtaan jäljiltä.
>siirryin sitten minäkin Castrollin käyttäjäksi.
...vaan mitenkähän, kun esson baarissa sanoivat että alkaa laatikko rusahteleen... :O
Edit: niin ja tietysti öljyt sitten vaihdetaan tiheämmin kuin manuaaleissa neuvotaan, kun kerran niitä kiusataankin enemmän.
Tuosta Castrolista pitää sanoa, että sekä -99:ssä että tässä -04 härvelissä pariakin eri tuotetta kokeilleena on R4 ehdottomasti toiminut jouhevimmin, sekä vaihteiston että kytkimen suhteen. Se, että tarkoittaako se sitten sitä, että kytkin aavistuksen luistaa, en osaa sanoa, mutta mukavan pehmeästi se otti.
Öljyjä tuskin voi vaihtaa enään tiheämmin kuin on nyt ollut tapana. :p
Eli vaihtoehto yksi kytkimeen on kireämmät jouset? Mikäs olisi toinen?
Hmm.. mulla pyörii shellin Advence Ultra 10-40W Ja on toiminut moitteetta. Hmm... Eikös Suzuki suosittele juuri kyseistä öljyy?
Hmm.. öljyy saa muuten multakin 27e/4L, Onks paha??? Joko 4x4l kannussa 100e tai vaikka 200 L tynnyrissä ja silloin hinta tippuu aika oleellisesti vielä? Hmm..... tosin vain Busanisteille/
Minä en oo salamyhkänen. Ens kesänä aplarissa ProBoostin satsi Mitsun TD04 16T ahtimella, Megasquirt -lisäruiskunohjain, Aquamist vesispruutta ja vielä jotain muuta pientä muutosta viime kesäiseen verrattuna. Kokoonpano noiden osalta valmis, mittaustuloksia KemiMC:n pessimistipenkistä ( ) kevään kypsyessä.
Kujo kirjoitti:Minä en oo salamyhkänen. Ens kesänä aplarissa ProBoostin satsi Mitsun TD04 16T ahtimella, Megasquirt -lisäruiskunohjain, Aquamist vesispruutta ja vielä jotain muuta pientä muutosta viime kesäiseen verrattuna. Kokoonpano noiden osalta valmis, mittaustuloksia KemiMC:n pessimistipenkistä ( ) kevään kypsyessä.
Jaappa joskus kokemuksia tuosta kukkasumuttimesta, jahka sellaisia kerkeät saamaan. Houkutteleva ajatus. Jospa sitä vaikka ensi talvena tai siis viimeistään Juhannuksena itsekin innostuisi...
Jep, kertoilen kyllä, jahka ehdin saamaan aikaiseksi.
Nykyisen tietämyksen pohjalta sanoisin, että teikäläisen tapauksessa tuo ois must. Kuulerista huolimatta.
Kujo kirjoitti:Jep, kertoilen kyllä, jahka ehdin saamaan aikaiseksi.
Nykyisen tietämyksen pohjalta sanoisin, että teikäläisen tapauksessa tuo ois must. Kuulerista huolimatta.
Mikäs noista Aquamistin seteistä sulla on? Mitä kautta hankittu? Mitä kaikkee tarvitsee? Kuka noista tietää "oikeasti"?
Jaaha,onkohan teillä Bussikuskit optimisti odotukset vehkeistänne. Tässä teille vähän faktaa!!!! Alan harrastajat ainaskin tietävät Eerikin turbosatsin (tämä näin niin ei turhaa mainosteta) josta luvataan takarenkaalta 300 pollea. Eräs kaveri laitatti kyseisellä pajalla satsin ja sai sieltä muistini mukaan lapun jossa luki 304 pollea takikselta. Toinen kaveri osti kyseisen pajan satsin ja laittoi itse sen paikoilleen. Tämä jälkimmäinen sitten laitettiin tähän meidän tunteman miehen sanomaan "pessimistipenkkiin". Tämä kyseinen penkki näytti lukemaa 301 pollea takanakilta. Elikkä repikää epäilijät siitä sitten. Ja Kujon kyllä pitäis tietää että Kemissä on käytössä sääasema joka huomioi eri mittauskertojen vaihtelut, joten periaatteessa mittaustulokset eivät pitäisi vaihdella eri vetäisyjen välillä, varsinkaan ruiskupyörissä. No, katsotaan mitä "aplari" alkaa näyttämään muutosten jälkeen, jos et nyt oikeen ota nokkiin tästä "optimisti odotukset" jutusta. Tämä juttu nyt siksi ettei täällä palstalla aleta heitteleen asiattomia juttuja ja selventäs ajatuksia todellisista tehoista sekä penkkien näyttämistä. Onhan Suomessa olemassa jos lukemia haluaa monta ns. varsinaista TEHOpenkkiä, varmasti tiedät mitä tarkoitan!!!