Sivu 2/4

Lähetetty: 10 Syys 2012, 10:35
Kirjoittaja 1340R86
Arctikdiver kirjoitti:Sellainen seikkakin kannattaa ottaa huomioon... Jos ja kun sattuu jotain on muutoskatsastamattoman pelin kanssa heikoilla vakuutuskorvausta haettaessa. On yhtiöllä hyvä syy olla korvaamatta kun on eri peli kuin papereissa.
Jep tosin omalla kohdalla ei niin vaikutusta"pelkkä" liiken on silloin kun on katu ajelusa,
ja vasta puoli saa aina omansa kunhan joku vakuutus on mitkä sitten mahdolisesti perivät

Lähetetty: 15 Marras 2012, 13:13
Kirjoittaja Ginkaze
Tulin juuri konttorilta. Yritin siellä muutoskatsastaa turbotettua busaani. Palvelu oli asiallista, mutta eihän se leima paperiin tullut kun pyörä on -03 niin selvisi maahantuojalta olevan nk. euro2. Etukäteen selvittelin mahdollisuuksia leimaan konttoreilta, maahantuojalta ja Trafilta. Trafin kanssa asiaa selvitettäessä näytti jo vähän ainakin vaaleanvihreältä. Maahantuoja tarkisti tuon päästötasoasian vasta kun katsastaja sinne soitti. Nyt en kyllä ymmärrä mitä helvettiä tässä voi tehdä tai oikeammin vaihtoehtojahan on paljon, huonoja tai mahdottomia. Pitäisi tietää missä on se katsastuskonttori joka katsoo ja tulkitsee sitä lakia L-luokan rakennemuutosasetuksessa 16 §:ssä (käyttöönottopäivä ennen 17.6.2003). Vinkkejä kaivataan, yv:lläkin voi laittaa.

Lähetetty: 15 Marras 2012, 18:56
Kirjoittaja jarim
Johonkin toiseen topiciin kirjoitinkin että vuosimallista 2002 lähtien Busa on Euro 2 speksien mukaan tyypitetty ja jos katsuri on ns. "hereillä" niin Euro 2 mukaisesti mennään vaikka lainsäädäntö ei ko. vuosimallilta vielä sitä edellyttäisikään. Harmaaksi alueeksi voisi sanoa tuota 2002-2003.

Lähetetty: 15 Marras 2012, 20:17
Kirjoittaja ysi-ärrä
Harmaata aluetta on vielä 6/-04. :;):

Lähetetty: 16 Marras 2012, 20:45
Kirjoittaja Ginkaze
jarim kirjoitti:Johonkin toiseen topiciin kirjoitinkin että vuosimallista 2002 lähtien Busa on Euro 2 speksien mukaan tyypitetty ja jos katsuri on ns. "hereillä" niin Euro 2 mukaisesti mennään vaikka lainsäädäntö ei ko. vuosimallilta vielä sitä edellyttäisikään. Harmaaksi alueeksi voisi sanoa tuota 2002-2003.
Niin se menee, katsastaja lukee samaa paperia kuin mekin. Kun "harmaa" ilmestyy ovelle kysytään maahantuojalta onko EURO1/2? Maahantuoja vastaa vuosimallin kuultuaan "se on EURO2". Harmillisen tuskallista oli tuo kokea, no eiköhän tästä kohta jo polviasentoon pääse. :) Olisi pitänyt hoitaa tämä jo -10 kesällä. :p��sein��n:

Lähetetty: 17 Marras 2012, 10:20
Kirjoittaja snuggles
Mitenkä jos menee yrittämään toisella konttorilla, jossain selkeesti eri puolella maata

Lähetetty: 17 Marras 2012, 18:08
Kirjoittaja Arctikdiver
Eikös Rovaniemellä olr ainakin myönteisesti aiheeseen suhtautuvia konttoreita...

Lähetetty: 17 Marras 2012, 21:19
Kirjoittaja mibusa
Arctikdiver kirjoitti:Eikös Rovaniemellä olr ainakin myönteisesti aiheeseen suhtautuvia konttoreita...
Sama laki täälläkin.Ei mene eurokakoset läpi.

Lähetetty: 18 Marras 2012, 10:46
Kirjoittaja Ginkaze
Trafin ohjeesta "2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntätietojen perusteella kumpaa päästötasoa ne ovat." Tämän selvittivät maahantuojalla noin puolessa sekunnissa ???

Lähetetty: 18 Marras 2012, 11:10
Kirjoittaja Heksa
Ginkaze kirjoitti:Trafin ohjeesta "2002-1.7.2004 välillä käyttöönotettujen moottoripyörien kohdalla ei käyttöönottopäivän perusteella voi selvittää päästötasoa, koska ne voivat olla kumpaa tahansa. Näiden kohdalla tulee selvittää luotettavasti valmistajan antamien dokumenttien tai tyyppihyväksyntätietojen perusteella kumpaa päästötasoa ne ovat." Tämän selvittivät maahantuojalla noin puolessa sekunnissa ???

miten eroaa 2002 päästöt 2004.sesta? Ei mitenkään.
eikös 2007 ollu ongelmana saada päästöistä läpi?
tuli muistaakseni myyntikielto
kaks vaihtoehtoa: etsit maahantuojan piiristä sellasen ihmisen joka
on oikeasti kiinnostunut pyöräsi kohtalosta/ muutoksesta turbolle
tai osta 99 (alle 02)runko ja romut siihen kiinni

Lähetetty: 05 Syys 2016, 13:20
Kirjoittaja juu-zo
Autoissahan nämä muutoskatsastusnormit muuttuivat ilmeisesti viime vuonna melko merkittävästi. Oliko kenties niin, että jopa euro3 luokan ajoneuvon saisi kohtalaisen helposti muutoskatsasteltua päästöjen osalta. Mites muuttuiko käytäntö myös moottoripyörissä? Voisiko olla jo mahdollista muutoskatsastella euro2 ja jopa euro3 luokan ajoneuvoja järkevästi?

Lähetetty: 05 Syys 2016, 15:01
Kirjoittaja Titaani
Ei ole muuttunut pyörissä muutoskatsastukset mitenkään autojen muutoksen aikana viime vuoden syksyllä, säännöt pyörissä samat kun aiemminkin. 2004/06 saakka käyttöönotettu onnistuu leimata ahtimelle.

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 01:58
Kirjoittaja YyyVee
Kyllä tämä on hiljaa tosi. Helposti saa turbon pois, mutta, kun olet osallisena kolarissa tai yms. niin maksumiestä ei tarvitse pitkältä hakea.

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 02:05
Kirjoittaja YyyVee
Kävin Satakuntalaisessa konttorissa kysymässä tätä asiaa:

Maahantuojalta pitää kysyä seuraava asiat:

- Euro1/Euro2
- runko (kestääkö tehot)
- alusta (kestääkö tehot)

Siis kaikki nämä maahantuojalta. En löydä Suzukin
maahantuojan puh.nroa. / e-mail-osoitetta.

Lähetetty: 06 Maalis 2017, 19:02
Kirjoittaja Timba
Suzuki Deutschland GmbH
Suomen Sivuliike
Juvan teollisuuskatu 23 B
02920 ESPOO

Puh. 010 321 2000
Sähköposti:suzuki@suzukifinland.com