Sivu 2/4
Lähetetty: 07 Joulu 2006, 20:36
Kirjoittaja 109-1159285982
Joo, saitteko kimppatilausta aikaan? Jos niin mitä tuli koko setti maksamaan? Jos löytyy tilaajia niin täältä vois löytyä myös yksi tilaaja...
Lähetetty: 07 Joulu 2006, 20:56
Kirjoittaja busapappa2
Lähetetty: 07 Joulu 2006, 21:26
Kirjoittaja steme
Juu ei tulluna kimppatilausta noista xenoneista aikoinaan, tilasin sitten setin Ebaysta joltain saksalaiselta. Tais tulla maksamaan jopa 90 eemelii postikuluineen. Setissä kaks kertaa h7 eli lyhyet. Jotain kinkkikamaahan noi on mutta niimpä ne tais olla siellä xenonkungenillakin. Ei oo vielä paikallaan, onhan täs talvi aikaa ruuvailla.
Saahan noita muuten kotimaastakin reilun 200 e:n hintaan jossei haluu ulkomailta tilailla
Klik..
Lähetetty: 08 Joulu 2006, 19:19
Kirjoittaja busatar
olen mukana jos joku tekee kimppatilauksen
Lähetetty: 09 Joulu 2006, 22:08
Kirjoittaja 118-1106829594
Tommostakin olis ihan kotimaasta saatavissa ... oon nähnyt "demovehkeen" livenä - ihan tuntuu asiallisilta nämäkin ... jos on kiinnostusta (esim. useempi ottais kimpassa), saattaisin pystyä vaikutamaan hintaan jonnin verran
Edited By valtsu1300r on 1165695231
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 10:36
Kirjoittaja busapappa2
Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ???
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 11:41
Kirjoittaja -Artsi-
busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ???
Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.
Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 14:55
Kirjoittaja busapappa2
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 16:12
Kirjoittaja 116-1126624259
-Artsi- kirjoitti:busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ???
Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.
Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.
Minkäköhän vuoksi tuota sitten mainostetaan E-hyväksyttynä? Eihän kait kaikissa autoissakaan automaatti säätöä valojen korkeudelle ole, vai onko? Itse en tiedä, kun autot vähäsen kivikaudelta ja umpioiden mutterisäädötkin jo ruostuneen säätämättömiks
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 16:48
Kirjoittaja TBus
Autopuolella skodet ovat herkkiä katsomaan ja kokeileen ajovalojen korkeudensäätöö... Korkeudensäätö on nimittäin pakollinen xenonien kanssa, kuten pesurikin.
Prätkäänhän tuo on laiton modi. Yksiselitteisesti.
Tuskin koskaan kukaan puuttuu siihen, mutta jos sattuu hiukan vaikkapa 5. vaihteella availeen kaasua jossain ja tulee sellainen kantaaottava keskustelu nopeuksista, niin helposti juttelu laajenee rätkäänkin.. Silloin voipi olla tympeää selitellä.
Mut joka leikkiin ryhtyy, sen kestäköön.
Tosin silloin kun valoa tarvii, niin ei ole sitten niitä virkaveikkoja näyttämässä valoa kaverina, joten "pitäköön tunkkinsa" mielipiteineen mielestäni.
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 16:53
Kirjoittaja RHead
Paitti että pitkille laitettaessa xenoni laillinen. Sama koskee myös autoa kysytty akesta.. Jos tarkemmin haluaa tietää xenoneista ja niitten laillisuudesta niin tästä löytyy:
xenon tietoa
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 17:02
Kirjoittaja busapappa2
SAMAA MIELTÄ ! Kuin TBus . Yhen "sukulaisjepen" kanssa keskustelin tuosta pitkillä ajosta, niin ovat kuulemma testanneet oikeen POLLIISIporukalla, että pitkillä ajo vain hämärtää prätkän etäisyyden !?!?!?
Teki mieli HUUUUUTAAAA niin, mutta se prätkä on ainakin havaittu silloin, ja joku jopa POLIISIKIN saattaa pitää sitä ihan täysivaltaisena ajoneuvona tieliikenteessä !? Mut annoin asian olla, jeppejä ketuttaa vaan kun ite ajavat suurin piirtein mopoilla, joilla saa kiinni tasan Customit ei muita, siis OIKEITA MOOTTORIPYÖRIÄ, eli Busat on VARSINKIN osan virkavallasta ERTYISTARKKAILUSSA, vaikka kuinka nätisti ajasit !? Ja mähä tietty ajan .
Samma Här, toteuttanen ite myös koska kun näin kuinka kirkkaat on Xebonit ja vielä mustapintasella lasilla, niin TURVALLISUUTTA jos mikä, kolme hirvi kohtaamista menneenä kesänä, joista 2 vaaratonta, eli näin kaukaa, mutta yhessä Täyskokosen emän perskarvat väpätti pitkään, kun ohitin möhkäleen perspuolelta! Tilaa oli noin 1/2 metrii sulkuviivaan ja vauhtii n. 100, ja ihan YHTÄKKII se vain oli siinä ?
Kyselen täsä vaan talven aikana yheltä tutulta Skånessa, josko sais edukkaasti ?
Edited By busapappa2 on 1165764140
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 17:09
Kirjoittaja 116-1126624259
Ihan sama tuo mullekkin on, onko laillinen modi vaiko ei ja turvallisuuttahan esim hirvien havaitsemisen kannalta parantaa kummasti. On tuo xenon modi mielessä itselläkin käynyt jo ja melkein sen toteutan kunhan nyt selvii, millä ens kesä ajetaan..
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 20:06
Kirjoittaja -Artsi-
turboJR kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ???
Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.
Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.
Minkäköhän vuoksi tuota sitten mainostetaan E-hyväksyttynä? Eihän kait kaikissa autoissakaan automaatti säätöä valojen korkeudelle ole, vai onko? Itse en tiedä, kun autot vähäsen kivikaudelta ja umpioiden mutterisäädötkin jo ruostuneen säätämättömiks
Tuo polttimo-ballast voi hyvinkin olla E-hyväksytty, jolloin sitä saa laillisesti käyttää xenonvalolle tarkoitetussa (ja myös hyväksytyssä) valaisimessa, eli umpiossa. Ei se e/E-merkki muuta lupaa anna.
Lähetetty: 10 Joulu 2006, 21:28
Kirjoittaja 116-1126624259
Kannattaa käyttää sitä hyväks todettua selitystä ja tyhmänä esittää, et pyysin E hyväksytyn polttimon kaupasta ja tuollaisen lykkäsivät En minä noista polttimoista tiedä mikä on mikäkin, kuhan siel valo palaa