Xenonit bussii - Lissää tehoa

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
109-1159285982

Viesti Kirjoittaja 109-1159285982 »

Joo, saitteko kimppatilausta aikaan? Jos niin mitä tuli koko setti maksamaan? Jos löytyy tilaajia niin täältä vois löytyä myös yksi tilaaja...
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

KIINNOSTAA, mutta En oo mukana, mut oon nähnyt livenä ko. valot ! TOSIAAN NÄKYY JA NÄKEE, vaikka Bussin valot ei oo mitenkään huonot orggigsessakaan . Saatan jossain vaiheessa ostaa, mut toi hinta ei ollu mun mielestä halpa ? Tsekkaan vielä frendiltä Skånessa mitä kustantaa sieltä kautta. :blues:

Toi Jardzen linkki on ihan OK ! Luulisin, että jää alle 200 egen kaikkineen ?! :smoking:

Joskin oon Bussitauolla, tänään akku veke, pukille ja mömmö tankkiin, eli on muita kiireitä . :pomppu:

Toi stemen hinta tuntuu huikeelta ?! :oho:




Edited By busapappa2 on 1165519921
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
steme
Viestit: 174
Liittynyt: 03 Helmi 2006, 16:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja steme »

Juu ei tulluna kimppatilausta noista xenoneista aikoinaan, tilasin sitten setin Ebaysta joltain saksalaiselta. Tais tulla maksamaan jopa 90 eemelii postikuluineen. Setissä kaks kertaa h7 eli lyhyet. Jotain kinkkikamaahan noi on mutta niimpä ne tais olla siellä xenonkungenillakin. Ei oo vielä paikallaan, onhan täs talvi aikaa ruuvailla.
Saahan noita muuten kotimaastakin reilun 200 e:n hintaan jossei haluu ulkomailta tilailla
Klik..
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
busatar
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Loka 2004, 01:09
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja busatar »

olen mukana jos joku tekee kimppatilauksen
118-1106829594

Viesti Kirjoittaja 118-1106829594 »

Tommostakin olis ihan kotimaasta saatavissa ... oon nähnyt "demovehkeen" livenä - ihan tuntuu asiallisilta nämäkin ... jos on kiinnostusta (esim. useempi ottais kimpassa), saattaisin pystyä vaikutamaan hintaan jonnin verran :;):



Edited By valtsu1300r on 1165695231
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ??? :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ??? :D

Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.

Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.
Club 100 m/s
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

DO DI ! Selkishän "Tyhmemmällekkin" :D Joskin, pyörien valoja harvemmin "tutkitaan", koska epävirallisesti poket ei sakota sua, vaikka ajat pitkillä koko ajan kesä-aikaan. :p

Bandit -02 .sen valot oli kuin kynttilät, verrattuna ESIM. Busan originaaleihin ja käytinkin eka Bandiitissa lyhyissä 80w lamppuja ja pitkissä 100 w lamppuja.

Mutta loppujen lopux umpioitten likaisuden takii asensin Bandiittiin 2 kpl TRAKTORIN ajovaloa, eli 2x H4 . Uus umpiokompinaatio kun oli yx kokonaisuus ja hinta muistaakseni 500 egen luokkaa . :thumbdown:

Eli pätkät "Latta-alumiiniä" peilien muttereista taivutettuna ja niihin H-neloset, ja johan alkoi näkyä ! Hintaa tuli 35 egee ! Mutta sehän onkin jo historiaaaaaaaaaaaaa................................ :thumbup:




Edited By busapappa2 on 1165755710
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

-Artsi- kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ??? :D

Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.

Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.

Minkäköhän vuoksi tuota sitten mainostetaan E-hyväksyttynä? Eihän kait kaikissa autoissakaan automaatti säätöä valojen korkeudelle ole, vai onko? Itse en tiedä, kun autot vähäsen kivikaudelta ja umpioiden mutterisäädötkin jo ruostuneen säätämättömiks :D
TBus
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Touko 2004, 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TBus »

Autopuolella skodet ovat herkkiä katsomaan ja kokeileen ajovalojen korkeudensäätöö... Korkeudensäätö on nimittäin pakollinen xenonien kanssa, kuten pesurikin.

Prätkäänhän tuo on laiton modi. Yksiselitteisesti.
Tuskin koskaan kukaan puuttuu siihen, mutta jos sattuu hiukan vaikkapa 5. vaihteella availeen kaasua jossain ja tulee sellainen kantaaottava keskustelu nopeuksista, niin helposti juttelu laajenee rätkäänkin.. Silloin voipi olla tympeää selitellä.
Mut joka leikkiin ryhtyy, sen kestäköön.
Tosin silloin kun valoa tarvii, niin ei ole sitten niitä virkaveikkoja näyttämässä valoa kaverina, joten "pitäköön tunkkinsa" mielipiteineen mielestäni.
Hanaa!!!
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Paitti että pitkille laitettaessa xenoni laillinen. Sama koskee myös autoa kysytty akesta.. Jos tarkemmin haluaa tietää xenoneista ja niitten laillisuudesta niin tästä löytyy:

xenon tietoa
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

SAMAA MIELTÄ ! Kuin TBus . Yhen "sukulaisjepen" kanssa keskustelin tuosta pitkillä ajosta, niin ovat kuulemma testanneet oikeen POLLIISIporukalla, että pitkillä ajo vain hämärtää prätkän etäisyyden !?!?!? :angry:

Teki mieli HUUUUUTAAAA niin, mutta se prätkä on ainakin havaittu silloin, ja joku jopa POLIISIKIN saattaa pitää sitä ihan täysivaltaisena ajoneuvona tieliikenteessä !? Mut annoin asian olla, jeppejä ketuttaa vaan kun ite ajavat suurin piirtein mopoilla, joilla saa kiinni tasan Customit ei muita, siis OIKEITA MOOTTORIPYÖRIÄ, eli Busat on VARSINKIN osan virkavallasta ERTYISTARKKAILUSSA, vaikka kuinka nätisti ajasit !? :blues: Ja mähä tietty ajan .

:smoking: :pomppu:

Samma Här, toteuttanen ite myös koska kun näin kuinka kirkkaat on Xebonit ja vielä mustapintasella lasilla, niin TURVALLISUUTTA jos mikä, kolme hirvi kohtaamista menneenä kesänä, joista 2 vaaratonta, eli näin kaukaa, mutta yhessä Täyskokosen emän perskarvat väpätti pitkään, kun ohitin möhkäleen perspuolelta! Tilaa oli noin 1/2 metrii sulkuviivaan ja vauhtii n. 100, ja ihan YHTÄKKII se vain oli siinä ?

Kyselen täsä vaan talven aikana yheltä tutulta Skånessa, josko sais edukkaasti ?




Edited By busapappa2 on 1165764140
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Ihan sama tuo mullekkin on, onko laillinen modi vaiko ei ja turvallisuuttahan esim hirvien havaitsemisen kannalta parantaa kummasti. On tuo xenon modi mielessä itselläkin käynyt jo ja melkein sen toteutan kunhan nyt selvii, millä ens kesä ajetaan..
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

turboJR kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:Tota valtsun settii mäkin meinasin . Toi E-hyväksyntä on hyvä pointti ! Hoopoo vaan, että esim. 100w halogen on kielletty, mut 35w Xenon sallittu, vaikka Xenon on jopa tehokkaampi kuin Halogen ? :p ??? :D

Tuosta E-merkistä ei ole mitään iloa busan vakioumpion kanssa, ihan yhtä laillinen tai laiton kuin xenonpolttimo siellä ilman E- tai e-merkintöjä. Xenonvalaisimessa pitää olla automaattinen tasonsäätö, juuri tuon valovoiman takia. Jos valaisin on hyväksytty halogeenipolttimolle, ei sinne pykälien mukaan saa muuta laittaa tieliikennekäytössä. Kuten ei saa laittaa sataa kappaletta e- tai E-hyväksyttyä halogeenilisävaloakaan.

Mutta modina tuo xenonmuunnos on hyvä, näkyvyys paranee kirkkaasti, kirjaimellisesti.

Minkäköhän vuoksi tuota sitten mainostetaan E-hyväksyttynä? Eihän kait kaikissa autoissakaan automaatti säätöä valojen korkeudelle ole, vai onko? Itse en tiedä, kun autot vähäsen kivikaudelta ja umpioiden mutterisäädötkin jo ruostuneen säätämättömiks :D

Tuo polttimo-ballast voi hyvinkin olla E-hyväksytty, jolloin sitä saa laillisesti käyttää xenonvalolle tarkoitetussa (ja myös hyväksytyssä) valaisimessa, eli umpiossa. Ei se e/E-merkki muuta lupaa anna.
Club 100 m/s
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Kannattaa käyttää sitä hyväks todettua selitystä ja tyhmänä esittää, et pyysin E hyväksytyn polttimon kaupasta ja tuollaisen lykkäsivät :D En minä noista polttimoista tiedä mikä on mikäkin, kuhan siel valo palaa :skootteri:
Vastaa Viestiin