Stongan korotuspalat?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Kokeilin edellisessä K6.sessa tuollaisia holkkeja. Mielestäni pelkillä holkeilla ohjaus antoi hieman myöden eli ei ollut tarpeeksi tukeva. JonyMan:in mainitsema alumiinilevy taas tukevoitti etupään entiselleen. Eli en itse laittaisi pelkkiä holkkeja...periksi antaa hieman..
Ei toki ajossa heti huomaa, mutta paikallaan kun etupyörä on pukilla.
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Humppanisti kirjoitti:Kokeilin edellisessä K6.sessa tuollaisia holkkeja. Mielestäni pelkillä holkeilla ohjaus antoi hieman myöden eli ei ollut tarpeeksi tukeva. JonyMan:in mainitsema alumiinilevy taas tukevoitti etupään entiselleen. Eli en itse laittaisi pelkkiä holkkeja...periksi antaa hieman..
Ei toki ajossa heti huomaa, mutta paikallaan kun etupyörä on pukilla.
Itellä ollu nuo holkit paikoillaan, enkä ole havainnut mitään häiritsevää notkumista. Vaikkakin se kylä joustaa hieman, mutta niin se joustaa ilman niitä holkkejakin, mikäli on oikeaoppisesti kiinni, eli kumit välissä, eikä osu etuputkien yläpäät siihen päälimmäiseen kolmioon.

Sehän noissa holkeissa on hyvä, että todella edullista kokeilla eri korkuisia korotuksia, ja niiden vaikutuksia omaan ajoasentoon.

Lisäksi bonuksena on se, että saa laskettua keulaa vaikka varttimailille.. Toki siitä alumiinikäikäleestäkin saa tehtyä sellaisen, että lasku onnistuu. Mutta jos on 100e valmis panostaan siihen käikäleeseen, niin ennemmin ostaisin jo Helibarssit, joita TeeCay jobbaa. :) Niillä saa säädettävyyttä jo ihan erimalliin.

Mutta mutta, makuasioita, tietysti paras aina jos pääsee ennen hankintaa kokeileen, että miltä tuntuu.
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

JanneT kirjoitti:Toki siitä alumiinikäikäleestäkin saa tehtyä sellaisen, että lasku onnistuu.

Tuollaisesta kaupan käikäleestä pystyi ilman modausta laskemaan keulaa alas pelkät pultit löysäämällä.

Itse mietin vielä lisäksi helibarseja, mutta sitten saattaa stongat olla jo sen verran korkealla että ottaa nestesäiliöt pleksiin kiinni äärilaitaan käännettäessä, nytkään ei paljon jää varaa.
116-1177750100

Viesti Kirjoittaja 116-1177750100 »

vikkelä kirjoitti:Itse sorvautin paikallisessa yrityksessä holkit itselleni munkkipossun hinnalla..

Mulle tuli holkit D30mm ja H22mm. Alkuperäiset pultit on M10x60 kuusiokolakanta ja kovuutta 8.8. Minulle tuli nyt pultit M10x80 kuusiokolakanta.
Kiitos avusta..
109-1239870515

Viesti Kirjoittaja 109-1239870515 »

Löytyisikö keltään yhteystietoja kaverille joka kauppasi tangon korotuspaloja nettivaraosassa. Oli muistaakseni jostain pohjoisesta, mutta ilmoitus on jo poistunut.Tai jos joltain löytyy vastaavaa?
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

vikkelä kirjoitti:Mulle tuli holkit D30mm ja H22mm. Alkuperäiset pultit on M10x60 kuusiokolakanta ja kovuutta 8.8. Minulle tuli nyt pultit M10x80 kuusiokolakanta.

No mutta noilla ohjeillahan saa varmaan itekkin duunattua :thumbup:
Täytynee viikonloppuna kahtella...mitään hyviä ehdotuksia materiaaliks? nylon vai alumiini?
Tarkoituksena siis saada keulaa laskettua.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BaTTman kirjoitti:
vikkelä kirjoitti:Mulle tuli holkit D30mm ja H22mm. Alkuperäiset pultit on M10x60 kuusiokolakanta ja kovuutta 8.8. Minulle tuli nyt pultit M10x80 kuusiokolakanta.

No mutta noilla ohjeillahan saa varmaan itekkin duunattua :thumbup:
Täytynee viikonloppuna kahtella...mitään hyviä ehdotuksia materiaaliks? nylon vai alumiini?
Tarkoituksena siis saada keulaa laskettua.
"Pysyvästi" vai esim. varttimailia varten? Jos jälkimmäinen niin laita keulaan sellainen liina jolla sen saa vedettyä alas.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

No "pysyvästi" meinasin. Kummiskin tarpeiden mukaan helpohkosti säädettävissä takaisin...
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Vastaa Viestiin