Sivu 2/2
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 20:35
Kirjoittaja 112-1168023213
Nyt alkoi itteä harmittaa ihan pirusti noi tankin naarmut ja sameus... Ei oikein lähde Autoglymin punaisellakaan pois vaan jää sellaiseksi sameaksi...
Onko myllytystä paha ite kokeilla hyvällä onnistumisprosentilla ja millä välineillä/aineilla? Onko joku esim. Turtlen kliineri hyvä aine vai onko jokin muu parempi tuohon sameuden poistamiseen, myös Autoglymin MetalPolishia löytyy hyllystä mut mites se soveltuu hommaan? Entäs riittääkö käsi tuohon hankaamiseen tai esim epäkeskohiomakone vai pitääkö hommata rälläkän näköinen oikeen kunnon kiillotuskone? Miten kauan kuuluu hioa ja miten (painaa hiljaa? paljonko ainetta?) ??? Paljon kysymyksiä...
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 21:45
Kirjoittaja Titaani
Ei se Busan maalipinta oo sen huonompi kuin muissakaan merkeissä. Muutama viikko sitten kattelin vuoden vanhan punaisen 1000RR tankkia ja katteita ja oli ihan hirveessä kunnossa.
Hankin joku vuosi sitten sen rälläkkä-tyyppisen myllytyslaitteen ja muutamia autoja tullut myllyteltyä, lähinnä kaverilta hommatuilla Autoglym ammattiaineilla. Auton myllyttäminen on vielä kohtuullisen helppoa, kun on paljon tasaista pintaa ja vähän teräviä/pyöreitä nurkkia joissa on kuitenkin oltava tarkkana ettei mee puhki.
Itsellä myös 04- Busan tankissa naarmuja ja vaikka ne vehkeet on itsellä niin ajattelin kuitenkin käydä ammattimiehellä myllyttämässä tankkia, ettei oo pian entinen maalipinta.
Vahaa joka pesun jälkeen niin ei ne naarmut niin helposti lisäänny ja pesussa ei tartte painaa hampaat irvessä sitä sientä/harjaa, niin ei tuu niitä pesunaarmuja. Ei mee montaa minuuttia kun on levittäny sen kulta etikettisen Autoglymin tai vastaavan kiiltovahan ja sitten vain kiilloitus.
Käytettyyn vehkeeseen tulee ennemmin tai myöhemmin naarmuja ja sille vain ei voi mitään. Nykyään tehtaat käyttää vesiohenteisia värejä/lakkoja jotka on pehmeämpä kuin 10v sitten olleet maalit, eli vahaamisen tärkeys on kaikissa kulkuvälineissä lisääntynyt.
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 21:55
Kirjoittaja Jukkis
Bagsteri oli mun vaihtoehto jälkien torjuntaan, ei tuu jälkiä takuulla..
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 22:04
Kirjoittaja 112-1168023213
Titaani kirjoitti:Ei se Busan maalipinta oo sen huonompi kuin muissakaan merkeissä. Muutama viikko sitten kattelin vuoden vanhan punaisen 1000RR tankkia ja katteita ja oli ihan hirveessä kunnossa.
Hankin joku vuosi sitten sen rälläkkä-tyyppisen myllytyslaitteen ja muutamia autoja tullut myllyteltyä, lähinnä kaverilta hommatuilla Autoglym ammattiaineilla. Auton myllyttäminen on vielä kohtuullisen helppoa, kun on paljon tasaista pintaa ja vähän teräviä/pyöreitä nurkkia joissa on kuitenkin oltava tarkkana ettei mee puhki.
Itsellä myös 04- Busan tankissa naarmuja ja vaikka ne vehkeet on itsellä niin ajattelin kuitenkin käydä ammattimiehellä myllyttämässä tankkia, ettei oo pian entinen maalipinta.
Vahaa joka pesun jälkeen niin ei ne naarmut niin helposti lisäänny ja pesussa ei tartte painaa hampaat irvessä sitä sientä/harjaa, niin ei tuu niitä pesunaarmuja. Ei mee montaa minuuttia kun on levittäny sen kulta etikettisen Autoglymin tai vastaavan kiiltovahan ja sitten vain kiilloitus.
Käytettyyn vehkeeseen tulee ennemmin tai myöhemmin naarmuja ja sille vain ei voi mitään. Nykyään tehtaat käyttää vesiohenteisia värejä/lakkoja jotka on pehmeämpä kuin 10v sitten olleet maalit, eli vahaamisen tärkeys on kaikissa kulkuvälineissä lisääntynyt.
Joka pesun jälkeen oon vahannu... Ja Glymin tuotteita käytän...J joo, ei kestää kauan se vahaus... Kiitti tiedoista... Ja ei, en vie ammattilaiselle jonkin sellaisen työn takia mistä selviydyn itsekin (tai luulen selviytyväni)...
Ja kyllä on maalipinta PALJON surkeampi kuin esim. Z750 Kawassa! Busassa on siis todella surkea maalipinta eikä siitä päästä mihinkään (melkein yhtä huono kuin Mersun Vitoissa ).
Ja Jukkiksen bagster ehdotukselle ei kiitos myös, ajelen mieluummin paljaalla kuin kumilla... :rasberry:
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 22:14
Kirjoittaja 74-1155281906
gold kirjoitti:Kun on hyttysen raadot ja piki ja muukin paska tiukassa, niin minkälaisella liuotinpesuaineella ootte pessy? Würthilla on kuulemma jotain aikas hyvää ainesta, mikä mahtaa olla sen nimi? ???
Würthillä on ainakin semmosta ko Pineline. Sillä on tullut ite pestyä, ja ihan kohtuudella irtoaapi paska. Eikä ole vissiin edes pahinta sorttia liuotinta. Sitä saa tiivisteenäkin litran pulloissa ja isommissakin kanistereissa, eikä mun mielestä ole mitenkään tolkuttoman hintaista.
Tuolla muuten lisää tietoa: http://www.wurth.fi/site....li.html
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 22:20
Kirjoittaja Titaani
peltsi85 kirjoitti:Titaani kirjoitti:Ei se Busan maalipinta oo sen huonompi kuin muissakaan merkeissä. Muutama viikko sitten kattelin vuoden vanhan punaisen 1000RR tankkia ja katteita ja oli ihan hirveessä kunnossa.
Hankin joku vuosi sitten sen rälläkkä-tyyppisen myllytyslaitteen ja muutamia autoja tullut myllyteltyä, lähinnä kaverilta hommatuilla Autoglym ammattiaineilla. Auton myllyttäminen on vielä kohtuullisen helppoa, kun on paljon tasaista pintaa ja vähän teräviä/pyöreitä nurkkia joissa on kuitenkin oltava tarkkana ettei mee puhki.
Itsellä myös 04- Busan tankissa naarmuja ja vaikka ne vehkeet on itsellä niin ajattelin kuitenkin käydä ammattimiehellä myllyttämässä tankkia, ettei oo pian entinen maalipinta.
Vahaa joka pesun jälkeen niin ei ne naarmut niin helposti lisäänny ja pesussa ei tartte painaa hampaat irvessä sitä sientä/harjaa, niin ei tuu niitä pesunaarmuja. Ei mee montaa minuuttia kun on levittäny sen kulta etikettisen Autoglymin tai vastaavan kiiltovahan ja sitten vain kiilloitus.
Käytettyyn vehkeeseen tulee ennemmin tai myöhemmin naarmuja ja sille vain ei voi mitään. Nykyään tehtaat käyttää vesiohenteisia värejä/lakkoja jotka on pehmeämpä kuin 10v sitten olleet maalit, eli vahaamisen tärkeys on kaikissa kulkuvälineissä lisääntynyt.
Joka pesun jälkeen oon vahannu... Ja Glymin tuotteita käytän...J joo, ei kestää kauan se vahaus... Kiitti tiedoista... Ja ei, en vie ammattilaiselle jonkin sellaisen työn takia mistä selviydyn itsekin (tai luulen selviytyväni)...
Ja kyllä on maalipinta PALJON surkeampi kuin esim. Z750 Kawassa! Busassa on siis todella surkea maalipinta eikä siitä päästä mihinkään (melkein yhtä huono kuin Mersun Vitoissa ).
Ja Jukkiksen bagster ehdotukselle ei kiitos myös, ajelen mieluummin paljaalla kuin kumilla... :rasberry:
Lähinnä varoittelin siksi, että määrätyillä myllytysaineilla saa muutamassa sekunnissa myllytettyä lakan ja maalin pois terävemmästä nurkasta sillä koneella. Turvallisempaa on hinkkailla käsipelillä esim. kosteutettuun sieneen hionta-ainetta ja siitä sitten pyörittelemään...
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 22:58
Kirjoittaja busapappa2
No enpä oo mikää himopesu/vahaaja, mutta mulla on Musta / Violetti värit ihan kuosisa ? Tottakait -04 mallissa -05 rekisteröidysä käytön jälkiä näkyy. 24.800 ajettu, mut saapi ihan pikavahalla hyvin kiiltään ! :p
Lähetetty: 08 Huhti 2007, 23:36
Kirjoittaja 106-1154289781
Wurthin PineLine tehopesulla kun pesee (ei liuota vahaa pois) ja samaisen firman teflonvahaa kerran viikossa tankin poskiin...
Toki näin keväällä kun hieman pölyää, niin on maalipinnat kovia hiertymään, polven ja tankin välissä v..tusti nyt hiekkaa, ongelma pienenee kun mennään kesää eteenpäin.
Lähetetty: 09 Huhti 2007, 00:57
Kirjoittaja busapappa2
Juuri NÄIN !