Sivu 2/2

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 13:17
Kirjoittaja toimeve
akseli kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...pitänee kuitenki kevväällä yrittää joltakulta saaha ajohetki sellasella johon on vaihettu,

minun mopotinta voit toimeve testailla milloin vaan :thumbup:

kiitosta vaan. Kun kelit alkaa olemhan kohilhan ja pääsee turvallisesti tienpäälle, niin takaan että tulen tästä Jämsästä sukkuloimhan koko keski- ja eteläisen Suomen meleko tihiästi. Sitä kun tuolla pohjosessa tottu kilometreihin ja täälä kun vetäset 500km iltalenkin töitten jälkhen niin oletki jo käyny meleko kaukana...ja tuommonen ei ole matka eikä mikhän. Ainakhan minulle.

edit: kirjotusvirheitä. "hoot" ei kuulu niihin :;):




Edited By toimeve on 1172747920

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 16:04
Kirjoittaja 66-1155057341
Hombres kirjoitti:Joo, juttu lähti sitten vähän "rönsyilemään" mutta mitä sitten, tuskin ketään haittaa kun puhutaan oikeesta asiasta!


LeoVincet on myyty, ja uusi omistaja on torviin tyytyväinen.
Hyvin istuivat Hopea/Siniseen runko väreihin.

Hommasin tilalle Yosan R-22 putket. Meinasin ensin laittaa koko putkiston, mutta nuo R-22 saavat nyt kelvata. Jos laittais koko putkiston, pitäisi laittaa commanderi yms. ja lompakko huutaisi Hoosiannaa...

Mutta tuo ikä juttu on mielenkiintoinen. Toukokuussa tulee mittariin 42v. ja kun talliin menet niin silmät jää busaan kiinni, on se niin hieno pyörä :shocked:
eli ikä ei tunnu missään.
ja kaikenlaista pitää "tuunata". Nyt on "Huggers" paikallaan, Race "tuplakupua" odotellaan...
:thumbup:
Laitahan Hombres kuvaa miten r-22:set istuu bussiin! Ei kokoputkiston kanssa commanderi nyt aivan välttämätön ole, mutta toki siitä paremman saa kuin omalla boksilla.

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 16:18
Kirjoittaja 72-1168857737
Busanaattori kirjoitti:
Hombres kirjoitti:Joo, juttu lähti sitten vähän "rönsyilemään" mutta mitä sitten, tuskin ketään haittaa kun puhutaan oikeesta asiasta!


LeoVincet on myyty, ja uusi omistaja on torviin tyytyväinen.
Hyvin istuivat Hopea/Siniseen runko väreihin.

Hommasin tilalle Yosan R-22 putket. Meinasin ensin laittaa koko putkiston, mutta nuo R-22 saavat nyt kelvata. Jos laittais koko putkiston, pitäisi laittaa commanderi yms. ja lompakko huutaisi Hoosiannaa...

Mutta tuo ikä juttu on mielenkiintoinen. Toukokuussa tulee mittariin 42v. ja kun talliin menet niin silmät jää busaan kiinni, on se niin hieno pyörä :shocked:
eli ikä ei tunnu missään.
ja kaikenlaista pitää "tuunata". Nyt on "Huggers" paikallaan, Race "tuplakupua" odotellaan...
:thumbup:

Laitahan Hombres kuvaa miten r-22:set istuu bussiin! Ei kokoputkiston kanssa commanderi nyt aivan välttämätön ole, mutta toki siitä paremman saa kuin omalla boksilla.

Joo, kuvaa laitetaan kun ruuvataan putket paikalleen. Mietin vain pitäisikö ajaa "sisään" vakioputkilla, ja sen jälkeen yosit paikalle ja penkkiin... vai heti kiinni ja ajais ton 1000km yosit kiinnitettynä ja uusiin säätöihin. Mitä tykkää kone, tai lähinnä venttiilit, käykö kuinka paljon liian laihana...?
Kommentteja kiitos :apua:

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 16:44
Kirjoittaja 66-1155057341
Hombres kirjoitti:
Busanaattori kirjoitti:
Hombres kirjoitti:Joo, juttu lähti sitten vähän "rönsyilemään" mutta mitä sitten, tuskin ketään haittaa kun puhutaan oikeesta asiasta!


LeoVincet on myyty, ja uusi omistaja on torviin tyytyväinen.
Hyvin istuivat Hopea/Siniseen runko väreihin.

Hommasin tilalle Yosan R-22 putket. Meinasin ensin laittaa koko putkiston, mutta nuo R-22 saavat nyt kelvata. Jos laittais koko putkiston, pitäisi laittaa commanderi yms. ja lompakko huutaisi Hoosiannaa...

Mutta tuo ikä juttu on mielenkiintoinen. Toukokuussa tulee mittariin 42v. ja kun talliin menet niin silmät jää busaan kiinni, on se niin hieno pyörä :shocked:
eli ikä ei tunnu missään.
ja kaikenlaista pitää "tuunata". Nyt on "Huggers" paikallaan, Race "tuplakupua" odotellaan...
:thumbup:

Laitahan Hombres kuvaa miten r-22:set istuu bussiin! Ei kokoputkiston kanssa commanderi nyt aivan välttämätön ole, mutta toki siitä paremman saa kuin omalla boksilla.

Joo, kuvaa laitetaan kun ruuvataan putket paikalleen. Mietin vain pitäisikö ajaa "sisään" vakioputkilla, ja sen jälkeen yosit paikalle ja penkkiin... vai heti kiinni ja ajais ton 1000km yosit kiinnitettynä ja uusiin säätöihin. Mitä tykkää kone, tai lähinnä venttiilit, käykö kuinka paljon liian laihana...?
Kommentteja kiitos :apua:

Pyörän pystyy ajamaan sisään siinä penkissäkin. Valmistajan/maahantuojan ohjeiden mukaan sisäänajoa ei mielestäni kannata tehdä. Netistä löytyy kyllä ohjeetkin sisäänajoon niin penkissä kuin maantielläkin ja hyvät perustelut miksi niiden ohjeiden mukaan kannattaa toimia. Sisäänajosta on puhetta ollut paljonkin eri palstoilla ja muistaisiko joku linkkiä noihin ohjeisiin? Eli periaatteessa vaimentimet vaan kiinni jos ajaa sisään penkissä, muuten pitäisin kyllä vakio piiput sisäänajon ajan. Ala/keskialueella jolla päästöt mitataan on mopo vakionakin suht laihalla ja vaimentimien vaihto paremmin hengittäviin ei ainakaan paranna tilannetta. Niin laihalle en usko kuitenkaan menevän että moottorille vahinkoa tekisi, mutta sen toimintaa voi huonontaa esim. nypytyksen muodossa.




Edited By Busanaattori on 1173192483

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 17:28
Kirjoittaja 66-1155057341
Tässä olisi nyt linkki sisäänajo-ohjeisiin!
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 18:58
Kirjoittaja 72-1168857737
Busanaattori kirjoitti:Tässä olisi nyt linkki sisäänajo-ohjeisiin!
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Just Just... tuo Lontoo kun ei ole äidinkieli niin jätän ton saitin tavaamisen väliin, ei jaksa sanakirja kädessä Suomentaa, kiitos kuitenkin linkistä, jospa siitä olisi jollekkin hyötyä... :pomppu:

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:19
Kirjoittaja 66-1155057341
Ja suomen kielellä pikku perusteluita miksi valmistajien ilmoittamaa sisäänajoa ei tarvita.

http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.24:

Ja täältä sivun alareunaan!!

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 20:54
Kirjoittaja bussikka
On tätä asiaa kannattaa ajatella jo järjellä...

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 18:38
Kirjoittaja Jorgos
Tossa "vähän" paremmat kuvat putkista paikallaan...
Kliks

ja

kloks

ja

kolmas