Sivu 2/5

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 21:24
Kirjoittaja 67-1115742969
Jäin hieman kaivelee toi Pairin poisto, eli mitä hyötyä siitä on kuin se että hieman painoa poistuu?

Kattelin Fast Jonnyn sivuilta että se poistaa paukkuminen vaihtoputkista mutta ei muuta hyötyä kait oo?
???
Voisiko joku selventää mulle miksi ottaisin sen pois? kiitos :glare:

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 21:39
Kirjoittaja Kujo
Centrix kirjoitti:Jäin hieman kaivelee toi Pairin poisto, eli mitä hyötyä siitä on kuin se että hieman painoa poistuu?

Kattelin Fast Jonnyn sivuilta että se poistaa paukkuminen vaihtoputkista mutta ei muuta hyötyä kait oo?
???
Voisiko joku selventää mulle miksi ottaisin sen pois? kiitos :glare:
Juuri tuo paukkuminen moottorijarrutuksissa. Turha paskan kerääjä siellä, lisäksi PAIR poistamalla saadaan lisää tilaa ahtimelle.

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 21:50
Kirjoittaja akseli
niin miksi? busahan ostettiin alunperin siksi ettei sitä tarvitse vaihtaa tehokkaampaan saati sitten virittää :p jonnykin poisti pairin vaan eka busastaan.toisen jätti vakioksi-takinkääntäjä :angry: oikeasti härvelihän on täysin hyödytön ja kuvottavan ruma ja painaakin parisataa grammaa :shocked:

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 21:55
Kirjoittaja akseli
niin ja ison painon lisäksi heikentää pakokanavan virtausta entisestään ja sotkee seosmittausta :angry:

Lähetetty: 16 Maalis 2006, 16:03
Kirjoittaja PetriK
Tässä myös teoreettisia haittavaikutuksia (jos samalla ei vaihda koko putkistoa tai lisää fööniä jolloin poistoa ei kannata kyseenalaistaa): Ilmapumpun poistaminen oletettavasti alentaa katalysaattorin lämpötilaa tyhjäkäynnillä lyhentäen katalysaattorin elinikää pair:n poistamisen jälkeen. Lisäksi kun lisäilman virtaus estetään niin ylirikkaan seoksen takia pair:n poisto lyhentää lambdan elinikää sekoittaen seokset tämän ansiosta jonkin ajan kuluttua. Katalysaattorin tehon aleneminen taas saattaa ainakin teoriassa hidastaa virtausta kun kaasun lämpötila laskee ja siten sekoittaa pakosarjaan mitoituksessa huomioitua pulssien välissä olevan imujakson virtausta alakierroksilla.



Edited By PetriK on 1142517978

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 12:15
Kirjoittaja JakkeBusa
Mistä olette ostaneet noita sulkuläppiä jotka tarvitaan
pairin poiston yhteydessä ? Saako Suomesta ?

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 13:44
Kirjoittaja RHead
JakkeBusa kirjoitti:Mistä olette ostaneet noita sulkuläppiä jotka tarvitaan
pairin poiston yhteydessä ? Saako Suomesta ?
Kyseles ksthb:lta!

Lähetetty: 08 Touko 2006, 11:57
Kirjoittaja PetriK
Väittävät että busassa olisi tullut tällä 6hp lisää ...

Pair MOD for GSXR1000

Onko tietoa / kokemusta ?

Ei taida tehdä hyvää cateille, mutta varmasti pitää throttlebodyt yms. puhtaampina ja saattaa myös tasoittaa käyntiä alemmilla kierroksilla ?

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 10:55
Kirjoittaja 74-1141384116
HEI kaikille ruudinkeksijöille ja niille, jotka sitä ruutia käyttää!
:wtf:
Mulla on Devilin täysputkisto, joka tekee moottorijarrutuksessa afterburneria... poks poks...

Putki paukkuu joskus 3 tai neljäkin kertaa... Vehjes on just säädätetty, mutta ei auttanut tuohon.. Kones kävi matalilla kierroksilla alunperin pikkusen laihalla ennen säätöä ja silloinkin sama ongelma..

Penkistä irtos ennen säätöä 160,5 hp ja säädön jälkeen 164,25 hp (olis saatu 167,98 maksimi teho, mutta käyrät rumeni... pistettiin ajoon paras säätö)

Kyseessä on sitten vakio ECU.

Pitääkö mun ottaa toi pakokaasujen "raikastin" pois tai tukkia jotain letkuja vai antaa olla? In inglis: WTF shud ai duu?

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 11:30
Kirjoittaja -Artsi-
PAIR on vain pakokaasupäästöjen takia, toimii vain vakioputkistolla. Koska olet vakioputkenkin hylännyt niin et tee sillä pairilla mitään. Pelkkä lisäpaino, tilanahtauden lisääjä, seosmittauksen sotkija, teoriassa vie jopa tehoa kun hukkaa osan ilmanputsarin läpi saadusta ilmasta putkeen...
Heitä mäkeen se kuin olis jo. Loppunee ne ampumisetkin.
:skootteri:

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 12:17
Kirjoittaja Jassu
-Artsi- kirjoitti:PAIR on vain pakokaasupäästöjen takia, toimii vain vakioputkistolla. Koska olet vakioputkenkin hylännyt niin et tee sillä pairilla mitään. Pelkkä lisäpaino, tilanahtauden lisääjä, seosmittauksen sotkija, teoriassa vie jopa tehoa kun hukkaa osan ilmanputsarin läpi saadusta ilmasta putkeen...
Heitä mäkeen se kuin olis jo. Loppunee ne ampumisetkin.
:skootteri:
Eli sil ei tee mitään jos on ränni vaihdettu... ok, uusi tieto mullekin.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 13:44
Kirjoittaja Quadron
Halvin ja helpoin keino oli eräällä nettisivulla törmäämääni tapaan survoa siihen putsariboxin oikeassa laidassa olevaan pairletkuun marmorikuula tukkimaan ilman kulku ja jättää kaikki hilppeet ennalleen.

Nää ameriikan älyköt oli sitä mieltä että sillä loppuu paukkuminen putkissa.... :oops:

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 13:52
Kirjoittaja 74-1141384116
Hianoo. Kiitos...

Ja lisää vettä myllyyn..

Onko helpointa tehdä oma valmiste tulpat vai onko helpoin tulpata putket?

Vaihto ehto nro. 3: löytyykö jotain kikka kolmosta, ettei tarvi, kuin "sammuttaa se vehjes?

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:31
Kirjoittaja 74-1141384116
Tilasin just Itämaista pussillisen marmorinkuulia (ostajia?).... Ens viikolla koitetaan... :rasberry:

Testattu samoin 8mm kuusiokolo pultti letkuun ja loppui peräyskä!

Tuntui, kuin olis ääni muuttunu huomattavsti parempaan suuntaan, kun moottorijarruttaa...

Ja tehoo tuli varmasti lisää!!! Tai sitte kuski vaan kiihtyi hillittömästä ruuvaamisesta..

Kitos He!

Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:12
Kirjoittaja 74-1141384116
HEI TAAS...
Tuli tuossa alkukesästä säädätettyä bussi....
Huiput olis ollu takanakilta 168hp ja jätettiin 164,25hp, kun käyrät oli tasasemmat. (tosin en tiedä penkin kalibroinnin tasosta, mutta tollasta näytti.)

Alakertaan laitettiin korjaukset tappiin, että nykiminen loppuis... vielä tuntuu pikkasen nyppivän...

Mulla siis oli PAIRi vielä aktiivinen penkityksessä.
ONKO PAHA JUTTU?
Mitäs tehopenkin lampda tykkää, kun lykätään raitista ilmaa putkee, joka ei katalysaattoreissa pala pois...


Siirsin ulkolämpötila-anturinkin jo ramairiputkeen, mutta ei loppunu tuo pikkunen nyppiminen

Kuumana alkaa kone mopottaankin.

saakohan kenties liikaa?


Nyt tuli vielä kiskottua ilmanputsarista läppä poies, mutten vielä avartanu koteloo...
Paanko läppähärdellit takas vai avarranko.. siinä vasta pulma?

Vai pistetäänkö perkeles seisontaan... kun en nyt rallien takia pääse edes manseenkaan...

:stupid:

Perkl... tulihan taas epäslevästi krijotettua....