BussiJussi kirjoitti:-04 Busasta pitäs saada rajoitin poes, ja kiinnostas tietää eri vaihtoehdoista: Toimiiko pelkkä vastus "viritys", ja ohjeet sen tekoon, ja onko vaikutusta "pikkuvahteilla"? Vai pitääkö hommata valmis boxi, minkä merkkinen, ja mix? Kertokaa kokemuksianne, kun ois talvi aikaa viritellä,jotain sopivaa!! Kiitos etukäteen!!
Hmm... itse sorruin tosi helppoon vaihtoehtoon Tre Smart EE-Speediltä Hintaan 110e. Asennus tuli kaupan päälle.
Valmis TRE Mixulta 100 eeroa muistaakseni on helppo asentaa ja Mixu säätää oman ruiskun sopivaksi penkissä
BussiJussi kirjoitti:Kytketäänkö näin? Kuva Vai pitääkö jättää musta johto katkaisematta? Oli vähän epäselvä ohje.
Mustaa johtoa ei katkaista, ainostaan pinkki. Muuten ko. ohjeen mukaan.
Siis häh? Ai vastus pinkin väliin?
Kyllä se kaikissa ohjeissa mitä mä olen nähnyt on tullut noin kun kuvassa.
Eihän niitä kumpaakaan johtoa tarvi katkaista kun siellä on se liitin. ???
Vastus tulee kuin kuvassa, mutta sitä mustaa johtoa ei katkaista, vaan vastuksen toinen pää tulee "ehjään/yhtenäiseen (GPS:ltä ECU:lle)" mustaan johtoon kiinni vähän niinkuin rinnalle. GPS:ltä tuleva pinkki sen sijaan jää, kuten kuvassa, roikkumaan ilmaan. - Näin siis kaikki aikaisemmat näkemäni modi-kuvat ovat asian ilmaiseet.
Juu, mitään ei siis tarvise välttämäti katkoa, kun vähän modaa sitä kyseistä liitintä.
Kun sitten puhutaan '99 - '00 mallin Busista, niin asia sitten vähän eri, kun siitä nopeusrajoittimesta ei tarvise välittää. Eli halvimman TRE modin niihin ja tietty kaikkiin muihinkin (jos nopeusrajoitinta ei tarvitse/halua ohittaa" ) on jättää GPS:ltä tulevan johdon liitin auki. Tuosta seuraa se, että ECU laittaa itsensä ko. signaalin osalta ns. fail safe modeen, joka taas on yhtäkuin 6-vaihteen signaali. Ko. modissa huomattavaa on se, että vapaan merkkivalo ei toimi.
Edelleen, jos puhutaan '99 - '00 -malleista, ja tehdään modi mallia Nikko G-Pack (ovh. 145), niin silloin vastus laitetaan sarjaan pinkin kanssa, eli kahden pinkin väliin. Tosin vastuksen koko, ei ole sillon 6,8k, eikä 15k, vaan .... . :p Ko. modissa ECU luulee GPS:n olevan neloselle asti 4-vaihteella. 5:nen, 6:nen ja vapaan jäävät "vakioikisi".
Laitoin vastuksen mustan ja pinkin väliin. Tuntus toimivan 1-4 vaihteilla alakierroksilla. Huippuja en oo kokeillu. Mix pitäs jättää musta johto kiinni, oisko tyhjäkäynnin takia? KYLMÄNÄ tyhjäkäynti kierrokset tippu, lämpimä ei eroa. Eli tein kuvan mukaan ja toimii, pitäskö vielä kokeilla, että laittas mustan takas kiinni?!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Mutta että niin, tarkoittaakos tuo ao. teksti siis sitä, ettei huippunopeusrajoitin häviäkään tuolla?
The JSD sends a fixed signal for sixth gear to the Electronic Control Unit (ECU) which eliminates the ignition timing retard and enables a more responsive throttle and faster acceleration in the lower gears.
Himppa kirjoitti:Mutta että niin, tarkoittaakos tuo ao. teksti siis sitä, ettei huippunopeusrajoitin häviäkään tuolla?
The JSD sends a fixed signal for sixth gear to the Electronic Control Unit (ECU) which eliminates the ignition timing retard and enables a more responsive throttle and faster acceleration in the lower gears.
???
Oisko virhe tekstissä? Ainakin omassa JSD:ssä on vitosvaihde kytkettynä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Eilenpä sitten tähän mennessä äänettömänä foorumia seurailleen busanistikaverin kanssa laiteltiin ko. värkki kiinni. Lieköhän ihan normaalia se semmoinen toiminta, ettei se toimi? Tarkemmin: ruiskun merkkivalo alkaa palaa heti, kun JSD:n kytkee päälle, eikä valo sammu, vaikka JSD:n pistää OFFille. Välillä JSD:n laittaminen päälle sammuttaa pyörän heti. Kaasuun vastaavuus huononi selkeesti ON-asennossa. Ensin testailtiin vain vapaalla, mutta kun kytkin pohjassa ykkönen silmässä teki samat jutut, niin eipä juuri muuttunut meno mitenkään. Tyhjäkäynti on kyllä huomattavan alhainen; alle 1000.
Pitääkö systeemiä käydä jotenkin enempi säädättämässä asennuksen jälkeen? Apua! Joku, joka tietää? jarim?
Himppa kirjoitti:Eilenpä sitten tähän mennessä äänettömänä foorumia seurailleen busanistikaverin kanssa laiteltiin ko. värkki kiinni. Lieköhän ihan normaalia se semmoinen toiminta, ettei se toimi? Tarkemmin: ruiskun merkkivalo alkaa palaa heti, kun JSD:n kytkee päälle, eikä valo sammu, vaikka JSD:n pistää OFFille. Välillä JSD:n laittaminen päälle sammuttaa pyörän heti. Kaasuun vastaavuus huononi selkeesti ON-asennossa. Ensin testailtiin vain vapaalla, mutta kun kytkin pohjassa ykkönen silmässä teki samat jutut, niin eipä juuri muuttunut meno mitenkään. Tyhjäkäynti on kyllä huomattavan alhainen; alle 1000.
Pitääkö systeemiä käydä jotenkin enempi säädättämässä asennuksen jälkeen? Apua! Joku, joka tietää? jarim?
Hmm, tuliko tästä miun oma topicci... :p
Ruiskunvalon ei pitäisi kyllä normaalisti syttyä. Ainakaan minulla ei tee sitä. Tosin mullahan ei ole jsd:n vehettä. Joo kyllä se sitten ton mukaan pitäs toimia , kun kerta kierrokset laskee huomattavan alas. Eipä tuossa hirveesti muita vaihtoehtoja oo ku testiä sitä ajamalla -> keväällä.
Joku on pielessä, FI-valon syttyminen tarkoittaa ruiskun siirtymistä eräänlaiseen "suojatilaan", eli parametrit, jotka normaalisti luetaan antureilta, siirtyvätkin ennalta ohjelmoituihin safe-arvoihin. Joku tulkitsikin Fi-valon syttymisen kehoituksena "aja-suoraan-korjaamolle-kulkematta-lähtöruudun-kautta"
Tarkistitkos minkä häiriökoodin DealerMode toiminto antaa fi-valon sytyttyä?
Kujo kirjoitti:Tarkistitkos minkä häiriökoodin DealerMode toiminto antaa fi-valon sytyttyä?
No enpä ole vielä kerinnyt siihen tutustua, vaikka suurin piirtein jopa tiedän, mistä päin se liitin löytyy. Sitä en kyllä osaa suoralta kädeltä sanoa, mitä sinne piti survoa, että mode tulee päälle...
edit: Aikani foorumia selailtuani löysin tietoa, jonka Kujo olet aiemmin kirjoittanut... Vissiin 2 johdon yhteen kytkemisestä kyse...
Tuota busaromppua selaillessani tuli vaan mieleeni, että lieköhän siellä muitakin samanlaisia liittimiä? ???
Kannatti maksaa Mixulle (Bike doktor) vähän enempi TREstä Ei tarvinnu kun tökätä liittimet kiinni ja heti alkoi homma pelittään Ruisku säädettiin putkien vaihdon yhteydessä
jarim kirjoitti:Joku muu siinä on nyt pielessä, mun ja Tasen pyörässä pelitti ilman FI valoja ihan suoriltaan...
Tuo oli hyvä kuulla; toimivaksi viritys tästä tilanteesta ei olis varmaankaan ollut ihan helppoa... No, pitänee tänä iltana kokeilla sitä dealermode-vipstaakia ja jos se näyttää vian olevan vaikka jossain ilmanpaineanturissa, edessä lienee seuraavan samanlaisen töpselin etsintä... Hmm, ei liene haittaa mittailla vastusmittarilla sitä JSD:täkään..? Onko muita vinkkejä?