Sivu 2/3

Lähetetty: 26 Syys 2006, 21:18
Kirjoittaja 72-1087041485
Timppa kirjoitti:Johonkin noista rasvareistahan on ihan valmistajan suositus moottorisahan ei_bio teräketjuöljy...
Juu miulla on kiinni CLS200myy, jonka mukana tuli ja ohjeissa kehotetaan jatkossakin käyttämään Stihlin öljyä...

Lähetetty: 28 Syys 2006, 20:38
Kirjoittaja mopoilija
Sepe kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.

Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".

Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...

Hintaa koko jutulle tuli 0€. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:

Pengo vähän lisää jos vaikka löytyis vielä neulaventtiili. :D
Nim. samat systeemit.

edit: ainiin nyt alkuperäisillä ketjuilla takana 49tKm. :baaa:
onko minkäänlaisia kuvia tosta rasvarista paikallaan?? kohta ois taas pitkä talvi edessä :;):

Lähetetty: 28 Syys 2006, 21:51
Kirjoittaja Sepe
mopoilija kirjoitti:
Sepe kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:Tein itse automaatti rasvarin. Helppoa kuin heinänteko.

Etsin 12VDC magneettiventtiilin ja sovittelin sen LT volkkarin jarrunestesäiliöön. Sieltä lähtee kyllä 2 ulostuloa mutta tulppasin toisen. Sitten vain magneettiventtiililtä letku kohti rattaita. Venttiilille sähköt kun valot on päällä Eli tinasin takavalolle piuhan kiinni. Homma toimii kuin "rasvattu".

Öljyletkun päähän jonkinlainen ohuempi putki (otin crc pullosta) jota litistämällä saa säädettyä sen miten nopeasti öljyä tippuu...

Hintaa koko jutulle tuli 0€. Osan pengoin appiukon romuvarastosta :laugh:

Pengo vähän lisää jos vaikka löytyis vielä neulaventtiili. :D
Nim. samat systeemit.

edit: ainiin nyt alkuperäisillä ketjuilla takana 49tKm. :baaa:

onko minkäänlaisia kuvia tosta rasvarista paikallaan?? kohta ois taas pitkä talvi edessä :;):
ööö Ei siitä ole näkyvillä kuin vähän nylon-letkua. Ja tietty penkin alla Ladan jarrunestesäiliö. Tuon säiliön vaihdoin kun löyty parempi.

Voinhan tosta koittaa jotain kuvia napsia jossain välissä.

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 11:43
Kirjoittaja TJJ
Joillakin siis on pro-oiler käytössä. Pukki toi vähän jälkijunassa Pro-oilerin mullekkin ja nyt vähän vinkkejä tiedustelen, että miten ootta asenteluja suorittanu?

Lähinnä, mistä saa virrat ja nopeustiedot kohtuullisella vaivalla?

Entä miten oletta toteuttaneet sen "ruiskupään" (vai mikä lienee, se mistä se öljy tulee ulos? :p) kiinnityksen? Kylmästi reiät svingiin ja ruuveilla kiinni vai?

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 17:31
Kirjoittaja 80-1126980226

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 21:20
Kirjoittaja TJJ
PIKKU JORE kirjoitti:Jotain Pro-oilerista
http://www.kotinet.com/saukki/kulkupelit/pro-oiler.htm
Kiitän tuosta. Vielä tarttis kumminkin semmosta tietoa, että mistä immeiset on busaan ottanut sen nopeusanturi-signaalin? Itselle kun ei tullut tuollaisella magneetti+kytkin versiolla, vaan pitäs löytää jostain paikasta nopeusanturin piuha..

Virran ilmeisesti voi repiä vaikka juurikin takalampun piuhalta..

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 22:17
Kirjoittaja rex
Sieltä eturattaan maisemista se löytyy. Olikohan etupuolella? Pro-oilerin Bablo laittoi mulle ihan kuvan meilillä, mistä näky paikka ja johtojen värit. Kyllä se kuva multa varmaan löytyykin, jos tarvitset.

Lähetetty: 04 Tammi 2007, 22:24
Kirjoittaja rex
Johtonippu koneen vasemalla poskella, katteen alla. Sylinteriryhmän vieressä. Lähetän kuvan privana(ainakin yritän).

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 22:23
Kirjoittaja TJJ
:apua: Mihin olette maadottaneet Pro-oilerin ja/tai vetäny piuhat? ¤!"#"! Vähän väliä ottaa jostain häiriötä.. :angry:

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 09:23
Kirjoittaja Kujo
rex kirjoitti:Sieltä eturattaan maisemista se löytyy. Olikohan etupuolella? Pro-oilerin Bablo laittoi mulle ihan kuvan meilillä, mistä näky paikka ja johtojen värit. Kyllä se kuva multa varmaan löytyykin, jos tarvitset.
Kjeh, usko tai älä niin ne kuvat on otettu tuosta nykyään Kansisetin tallissa mejeilevasta mustasta t-laitteesta..
Niin se johto oli pinkki.kannattaa ottaa läheltä liitintä niin ei tarvi rikkoa kuorta. Liitin vasemman runkopalkin ulkopuolella, paisuntasäiliön edessä. Musta lituskainen, kolminapainen liitin.

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 13:12
Kirjoittaja TJJ
Kaikki muu on kondiksessa, mutta häiriötön johtoreitti ja maadoituspaikka etsinnässä.. :apua:

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 13:15
Kirjoittaja jarim
TJJ kirjoitti:Kaikki muu on kondiksessa, mutta häiriötön johtoreitti ja maadoituspaikka etsinnässä.. :apua:
Maadoitus suoraan akkuun?

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 14:41
Kirjoittaja TJJ
jarim kirjoitti:Maadoitus suoraan akkuun?
Kaikista pahin, pelkkää häiriötä.

Joku hyvä runkopaikka pitäs löytää.. No kunhan pääsee pyörän viereen, niin osia irti, kunnes paikka löytyy.

Lähetetty: 10 Touko 2007, 16:58
Kirjoittaja 105-1178135672
Minä pistin uuden pro-oilerin kiinni busaan. Juuri tuollaisen
jossa otetaan pulssia nopeusmittarin anturilta.
Häiröit sai kuriin kun laittoi johtoon sarjaan 4.7kOhm vastuksen
ja sen jälkeen 100nF konkka maihin. Pablo epäili että kovemmassa
vauhdissa voisi hukata pulsseja, pitänee testailla.

Lähetetty: 10 Touko 2007, 17:41
Kirjoittaja TJJ
Lykkäsin maajohdon pablon suosituksesta takavalon maapiuhaan, sillä ongelmat loppu. Tosin tänään huomasin, että rek.kilven valo ei pala.. :angry: