Sivu 2/10
Lähetetty: 21 Helmi 2008, 16:04
Kirjoittaja Quadron
Jaku kirjoitti:Onko kellään fakta tietoa, mitä katsastusinssi sanoo jälkeen päin vaihdetuista xenoneista?
Laitoin Akeen tästä asiasta kyselyä, katsotaan kiinnostaako niitä vastata...
Edit: vastaus tuli valoa nopeammin...
Hei.
Pelkän polttimon vaihtaminen ei ole hyväksyttävää. Koko valaisin (polttimo ja umpio) on oltava kaasupurkausvalaisimeksi tarkoitettu ja sellaiseksi hyväksytty. Kaasupurkausvalaisimessa tulee olla asianmukaiset hyväksyntämerkinnät.
##### ###########
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus
Edited By Quadron on 1203602861
Lähetetty: 05 Touko 2008, 15:36
Kirjoittaja 65-1157802274
Jatketaampa samaan ketjuun.
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia xenonien kans, eli ku laittaa mopo käydessä valot päälle niin todennäköisesti ballastin antama jännitepiikki sekoittaa kierroslukumittarin, joka pomppaa n1000kierrosta johonkin suuntaan ja jää näyttämään sen verran väärin.
Myös polttoaine mittari näyttää omiaan.
Välillä näyttää mittarit jopa oikein,
seuraavaksi ajattelin laittaa lisämaadoitusta ballastien rungosta maahan jos auttas..
Lähetetty: 05 Touko 2008, 23:14
Kirjoittaja suiza
Eipä mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia K6 oli ja nyt K8 paikoillaan xenonit ja hyvin pelaa
Lähetetty: 07 Touko 2008, 22:24
Kirjoittaja 77-1202315596
Tänään koetin asentaa cobran hid sarjaa, ja ongelmaksi muodostu polttimon umpioon sovittaminen. normaali halogeeni tulee sen adapterin kanssa sinne umpioon ja pistetään sillä metalli linkulla tiukasti paikoilleen, mutta xenon polttimoon ei saa sitä adapterii kiinni ja metalli linkku ei kiristä polttimoa umpioon. miten olette ratkaisseet ongelman tekemallä sinne jonkin korotus renkaan väliin että xenon kiristyy umpioon?
Lähetetty: 09 Touko 2008, 22:23
Kirjoittaja suiza
Hehkuahan pitää paikoillaan sellainen rautalankaviritys. Sitä vähän vääntelemällä erillaisiin kulmiin sain hehkun pysymään jämerästi
Lähetetty: 09 Touko 2008, 23:23
Kirjoittaja MGa
Hieman offtopic kyssäri, mutta oletteko autoihin asennellu noita xenoneja?
Kun semmonen hassu juttu huomattiin tossa että Lexuksessa ja Suprassa aiheuttaa todella suurta radion kuuluvuuden heikkenemistä, mutta taas e46 BMW:ssä mihin laitettiin lisäksi vastus jotta ei herjaa rikkonaista polttimoa radio toimii kuten ennenkin??
Onko vinkkejä jotain häiriönpoistajaa tms.?
Lähetetty: 10 Touko 2008, 11:16
Kirjoittaja RHead
Kokeilen releitten kanssa? Jos on jo releet ota relesydeemit pois. Semmosta ne vähän tekee. Ihme hommia noikin.
Lähetetty: 18 Touko 2008, 20:30
Kirjoittaja Tomppa
Onko joku laittanu Xenonit K8:n? Lähinnä kiinnostaa, että kuinka tuo mittaristo lähtee irti ilman rikkomista... :p
Siinä valossa on joku muovi polttimon edessä. Mahtaakohan se ottaa nokkiinsa Xenon polttimosta?
Lähetetty: 27 Touko 2008, 11:56
Kirjoittaja Tomppa
Eikös ole kukaan vielä irrotellut mittaristoja uutukaisesta?
Lähetetty: 27 Touko 2008, 15:46
Kirjoittaja suiza
Onhan se irroitettu, mutta jo helmikuussa, niin ei muista enää miten irtos
Eipä vaiskaan, kyllä minä ainakin purin koko etukatteen irti, että sai kunnolla tilaa laittaa sytyttimet ym. hilpeet paikoilleen.
Lisäksi se H7 hehku ei pysy suoraan nakkaamalla umpiossa paikoillaan, koska alkuperäinen hehku on muovisessa asennuskappaleessa kiinni, eikä xenonhehkua voi johdon takia samallalailla laittaa.
Kyllä se etukate siitä kohtuudellla irtosi. Mulla oli kyllä samalla sivukatteetkin irti.
Itellä jäi sieltä katteiden alta kaksi sellaista keskeltä painettavaa muovikiinnikkettä ylimääräiseksi ??? Ei löytynyt enää kasausvaiheessa niille paikka joten jätin pois. Hyvinhaän nuo on katteet pysynyt siitä huolimatta mukana.
Ne on muuten isompia kuin esim. etukatteen alapuolella olevat keskeltä painettavat kiinnikkeet. Mistähän lie?
Edited By suiza on 1211892598
Lähetetty: 18 Syys 2008, 19:07
Kirjoittaja Timba
Nyt kun taas noi illat alkaa pimetä, on alkanut mielessä pyöriä xenonien asennus busaan. Kertokaahan K8:iin xenonit asentaneet kokemuksia asennuksesta, esim. oletteko käyttäneet relettä asennuksessa (miksi olette/miksi ette), käyttökokemuksia jne. Kannattaako moiseen hommaan ryhtyä? Onko paljon ongelmia toimivuuden/takuun kanssa? Kiitos!
Lähetetty: 18 Syys 2008, 19:15
Kirjoittaja Agostini
K8 ja vanhemmissa on mittaristot samankaltaisesti kiinni...eli alareuna pulteilla 2*8mm(kanta) ja yläreuna vain varovasti vetämällä....
En käyttänyt relettä...ja toimii vallan mainiosti
Mittariston ympärillä olevien muovien kanssa enemmän hommaa kuin itse mittarin.
Ei todellakaan tarvitse koko etukatetta ottaa auki.
Niitä muoviklipsejä on ne peilien kohdilla,tankin molemmin puolin ja sit siellä on piilossa vielä 1 pari.Virtalukon edessä 1 kpl pultteja ja 1 pari ristipää ruuveja löytyy myös piilossa olevana.
Varovasti pientä voimaa käyttäen se mittariston yläpuoli lähtee irti,mutta.....yläreuna 'kynsillä' kii,joten beaware!!
Edited By Agostini on 1221754726
Lähetetty: 19 Syys 2008, 19:24
Kirjoittaja 104-1152012659
Onko kukaan K8 :ssa kokeillu kumpi polttomo antaa paremman valokuvion lyhkäsillä
tämä
normaali H7
vai tämä
H7R
mulla on K8:ssa tuo H7R
pitkissä on lämpöarvo 4300 muuten hyvä mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää
kuvatus
Edited By hayabusa00 on 1221841490
Lähetetty: 19 Syys 2008, 20:57
Kirjoittaja Mrk
Bussissa en ole testannut että kumpi antaa paremman valokuvion mutta juurikin tuo H7R majailee omassa, rastaassa oli ihan normi h7 xenon, eipä siinä rastaassa mielestäni mitään ylimääräisiä heijastuksia ollut mutta kun sattui tuo sama osumaan silmään xenoneita tilatessa niin otin tuon H7R.
( Xenonit olivat mielestäni rastaassa tehokkaammat kuin bussissa )
Ja muuten olis valot kohdillaan mutta pitkät valaisevat puun latvoja
Taitaa pitkien poltin olla huonosti paikallaan.
mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää
Säädön pitäis onnistua helposti kun vilkaisee pyörän mukana tullutta manuaalia.
Lähetetty: 19 Syys 2008, 21:35
Kirjoittaja Agostini
Onko tuo tyyppi H7R vain sen häiriönpoistovastuksen takia vai minkä? Tämä villi veikkaus vain.... ???
Koska joissain tapauksissa antaapi radiolle häiriöö ku virran kytkee...
Edited By Agostini on 1221849375