+1TBus kirjoitti:Puig on kiinni -04 Bussissani ja vallan mainio on ollut minulle.
Strategiset mittani ovat.
178/79/22
Huomattava ero vakiopleksiin.
Tuplakupla vai zero gravity touring? - Reissubusa
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Saatan olla vähemmistö ja en ole muita plexejä juurikan kokeillut. Mittani 185cm / 100kg Pitkäjalkainen ja vaikeasti Niskavaivainen. (hermojuuriaukkoahtauma) JOTEN matalan "Orkkis" plexin antamat ilmavirtaukset tekevät ajon mahdolliseksi ja TODELLA mukavaksi.
En edes halua kokeilla korkeampaa plexiä, koska vaikka "Orkkis" Plexillä tuuli välillä riepottaa selkä suorana ajossa, nopeassa ajossa perspää taaksepäin ja päätä alas . Tosin Suomen nopeuksilla "120 suurin sallittu" on saanut ajella kovallakin tuulella pää pystyssä.
Tosin Esim. vaihdenäyttöä ( GIPro ATre ) Joudun normaaliasennossa katsomaan plexin läpi, joskin se näkyy mainiosti niinkin.
Korkeammilla plexeillä näyttö näkyy muutenkin .
Jos mahiksia, testaa jonkun pyörää jossa korkeampi plexi. Itse en edes harkitse plexin vaihtoa, koska jo ison tankkilaukun pitäminen muuttui minulla mahdottomaksi, kun vaihdoin Bandiitista Busaan . ( Ei kestä niska ajoasentoa ilman vapauttavia ilman "pyörteitä", jotka keventävät painon pois käsiltä ja niskalta. ) Lycka Till .
En edes halua kokeilla korkeampaa plexiä, koska vaikka "Orkkis" Plexillä tuuli välillä riepottaa selkä suorana ajossa, nopeassa ajossa perspää taaksepäin ja päätä alas . Tosin Suomen nopeuksilla "120 suurin sallittu" on saanut ajella kovallakin tuulella pää pystyssä.
Tosin Esim. vaihdenäyttöä ( GIPro ATre ) Joudun normaaliasennossa katsomaan plexin läpi, joskin se näkyy mainiosti niinkin.
Korkeammilla plexeillä näyttö näkyy muutenkin .
Jos mahiksia, testaa jonkun pyörää jossa korkeampi plexi. Itse en edes harkitse plexin vaihtoa, koska jo ison tankkilaukun pitäminen muuttui minulla mahdottomaksi, kun vaihdoin Bandiitista Busaan . ( Ei kestä niska ajoasentoa ilman vapauttavia ilman "pyörteitä", jotka keventävät painon pois käsiltä ja niskalta. ) Lycka Till .
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
PTruu ! Takas, uusien uljaiden katteiden myötä tulossa Mra tuplakupla ja taitaa olla race malli. Pääsin koklaan Jukkikksen busalla ko. Plexiä ja toimi tosi upeesti, käsille antaa mukavasti nostetta, eli painoa pois, mutta muu kroppa rauhoittui huomattavasti ja nyt näkee 185 cm / 100 kg "äijä" mittaritkin ja vaihdenäytön suoraan. Osaltaan päänupin liike rauhoittui myös kun ostin Ruotsista Lazer Dragon kyrden: hieno, lämmin, hiljainen ja hyvä aerodynamiikka , eikä ees kallis ! Schuberth Conceptilla myös mulla riuhtovaa liikettä ja älytöntä nostetta ylöspäin. ??? Toki nää on kaikki yksilöllisiä juttuja ja selvii vain kokeilulla. ps. Terkut Tårneosta, fyrgat meni, mut Nissanin perä täys Busan katteita !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Osaisko kukaan vinkata että mitä pleksiä kannattaisi koittaa kun puigilla tulee kaula kipeeksi .
Sattuu sopivasti osumaan tuo viima eikä huvittaisi pitää mitään nahkalärpäkkää kaulassa,hyvä kun muutenkaan kääntyy.
Vakiota en ole koittanut ,oliskohan Kapan tourinki hyvä.
Mittaa on 185 cm ja tankoa nostettu reilun sentin.
Sattuu sopivasti osumaan tuo viima eikä huvittaisi pitää mitään nahkalärpäkkää kaulassa,hyvä kun muutenkaan kääntyy.
Vakiota en ole koittanut ,oliskohan Kapan tourinki hyvä.
Mittaa on 185 cm ja tankoa nostettu reilun sentin.
Tuo on aika yksilöllinen juttu. Yhdelle sopii yks ja toiselle toinen. Paras olis kun pääsisit koittamaan eri vaihtoehtoja.Vee-äM kirjoitti:Osaisko kukaan vinkata että mitä pleksiä kannattaisi koittaa kun puigilla tulee kaula kipeeksi .
Sattuu sopivasti osumaan tuo viima eikä huvittaisi pitää mitään nahkalärpäkkää kaulassa,hyvä kun muutenkaan kääntyy.
Vakiota en ole koittanut ,oliskohan Kapan tourinki hyvä.
Mittaa on 185 cm ja tankoa nostettu reilun sentin.
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Oliskoos toi stongan nosto ollut VIRHE ??
Mä oon 185 cm selässä 3 välilevynpullistumaa + Niskassa hermojuuriaukkoahtauma välissä 5/6.
Stongat normaalikorkeudella, plexina Mra Tuplakupla, siis se "sieraimellinen". Mikään ei puudu, ja esim. just tein pitkän reisun 6pv ja 3500 km, sekä muuten ajokunnossa edelleen, mutta väsyttää sairaasti !
Mra:n Tuplakuplassa se hyvä puoli, että riittävän korkea, mittarit näkyy ja riepottava pyöritys ei kohdistu päähän. Sit kun mennään tosi lujaa niin vähä päätä alas ja taas OK !
Kuitenkin Tuplakupla on muotoiltu siten, että jo 60km/h vauhdissa antaa keventävää tuulenpainetta käsivarsille, mikä taas helpottaa niskalle kohdistuvaa painetta HUOMATTAVASTI. Omalle kohdalleni TOTAALISEN optimaalnen ratkaisu.
Toinen hyvä on orggis plexi, mutta se tuppaa riepottaa vähän kovissa nopeuksissa. Eli jos mahkuja niin koita saada Mra Tuplakupla vaikka lainax jostain liikkeestä tai kaverilta ja KOKEILE !
TAI yksinkertaisesti osta se, siitä pääsee täällä palstalla eroon helposti muutaman kybän tappiolla, joka taas ei oo mitään jos vaikka se oikee plexi löytyisikin !
???
Kuvassa kaksi Mra:n tuplakuplaa rinnakkain, oikeanpuoleinen Korimireuna on oma modi, mutta Plexit samanlaisii. Jukan punainen on alkuperämodissa!
KLIX!
Tässä kuvassa Plexi kuskin silmin nähtynä, huomaa korkeus, mutta samalla kapea korotus !
KLAX!
Edited By busapappa2 on 1188321499
Mä oon 185 cm selässä 3 välilevynpullistumaa + Niskassa hermojuuriaukkoahtauma välissä 5/6.
Stongat normaalikorkeudella, plexina Mra Tuplakupla, siis se "sieraimellinen". Mikään ei puudu, ja esim. just tein pitkän reisun 6pv ja 3500 km, sekä muuten ajokunnossa edelleen, mutta väsyttää sairaasti !
Mra:n Tuplakuplassa se hyvä puoli, että riittävän korkea, mittarit näkyy ja riepottava pyöritys ei kohdistu päähän. Sit kun mennään tosi lujaa niin vähä päätä alas ja taas OK !
Kuitenkin Tuplakupla on muotoiltu siten, että jo 60km/h vauhdissa antaa keventävää tuulenpainetta käsivarsille, mikä taas helpottaa niskalle kohdistuvaa painetta HUOMATTAVASTI. Omalle kohdalleni TOTAALISEN optimaalnen ratkaisu.
Toinen hyvä on orggis plexi, mutta se tuppaa riepottaa vähän kovissa nopeuksissa. Eli jos mahkuja niin koita saada Mra Tuplakupla vaikka lainax jostain liikkeestä tai kaverilta ja KOKEILE !
TAI yksinkertaisesti osta se, siitä pääsee täällä palstalla eroon helposti muutaman kybän tappiolla, joka taas ei oo mitään jos vaikka se oikee plexi löytyisikin !
???
Kuvassa kaksi Mra:n tuplakuplaa rinnakkain, oikeanpuoleinen Korimireuna on oma modi, mutta Plexit samanlaisii. Jukan punainen on alkuperämodissa!
KLIX!
Tässä kuvassa Plexi kuskin silmin nähtynä, huomaa korkeus, mutta samalla kapea korotus !
KLAX!
Edited By busapappa2 on 1188321499
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Tosi on ! Nää on niin yksilöllisiä ! Mulla ei tuu viimakaan kaulaan, koska Mra tuplakupla on keskeltä korkea, mutta taas tosiaan käsille antaa sit MUN tarvitsemaa kevennystä painolle !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT