Busa dieetille...

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jussibussi kirjoitti:Hmmm.... teho/painosuhde on se mikä ratkaisee. Esimerkkinä vakiopainoiset pyörät 217kg: Jos Jannella on 170hv ja kuskin kanssa paino 270kg jää tehoksi 0,63hv per kilo. Jos taas ksthb:lla on kokonaispaino 314kg hän tarvitsee 200hv että tehoksi tulee 0,63hv per kilo(217kg pyörällä). Eli jätkien painoero on 44kg mutta tehoa tarvitaan vain 30hv että ollaan samassa suhteessa.... no tämähän nyt on merkillistä.... parempi hyötysuhde kun kasvattaa tehoa eikä vähennä painoa... ei wi...tu... täytyypäs oikein miettiä tuota, menikö tää nyt oikein..

Hmm.. entäs tämä yhtälö tai toive :shocked:
Paino 280kg (mopo ja kuski) teho koneesta 300 + :thumbup:




Edited By ksthb on 1163446950
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

vois kiinnostaa :tapu: ja kun osais vielä kiihdyttää kuin isot pojat vois ehkä pärjätä :rocket
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

janne kirjoitti:vois kiinnostaa :tapu: ja kun osais vielä kiihdyttää kuin isot pojat vois ehkä pärjätä :rocket
Hmm.. tää on se mun tavoittelema yhdistelmä.
Yritän olla nopee tulevalla kaudella :shocked: :rocket
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

"Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg."
"Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg"

Ei sillä ainakaan Essolle enää ajella...

Mitäs kaikkee siit on jo pois, mulla ajokunnossa (voi ajaa Essolle) tankki tyhjänä 237kg.

Tehdas ilmoittaa 1000:lle jotain 166kg, puntari näyttää ajokunnossa (Esso kunnossa) vajaa 200.
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

jokikokon kansakoulussa opetettiin että kun nostaa 70kg metrin korkeuteen sekunnissa,käytetään 1 hevosvoima :p siis tytöilläkin voi olla 4n hevosen voimat :offtopic: vartilla taistellaan massan hitautta vastaan-aikahan rakennetaan ensimmäisen sadan metrin matkalla jolla paino,pito ja teho ovat ratkaisevia tekijoitä.kstn tuntien nämä tulevat olemaan kohdallaan (pyörän osalta) petrin mainitsema päärynävartalo(en tiedä kehen tällä viitattiin)vaikuttaa lähinnä loppunopeuteen ja ajan viimeistelyyn :p yksi japanilainen viisaus? on lisätä tehoa väännön kustannuksella sutimisen estämiseksi :wtf: siis teorioillakin on hyvä olla käytäntö pohjana :p
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Jep jep.

-300kg ja +300hv

Ei sit kannata valittaa pitovaikeuksista...

Lock-up:pi auttaa mutta kyllä on kuskillakin sit töitä.
Mutta yleisö tykkää (ja kello) ja se on pääasia.
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

jarim kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin

Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?

Sen verran on spekuloitu että tuolla mun pyörällä minä puikoissa ei tahdo putkiviritteistä reilut 10kg kevyemmällä kuskilla jättää... :glare:
No ei ainaskaan silloin jos rätkäsee yhdenkään kerran rajoittajalle. :D
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep, homma etenee :thumbup:
Pultit tipahti kuin taivaasta :shocked:
ALLE viikossa :pomppu:

Muutamia kuvia lisätty

http://galleria.busanistit.org/album34
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. 200 kg raja ajokuntoisena puhkastu :shocked: :mosh:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Paljon tippui vanteiden vaihdolla ? Luin äsken tuolta DaveO:n jutusta että sillä tippui 11.5lbs eli noin 5.2kg.... mutta kiihtyvyyden kannalta tuolla "rotaatioinertiamassalla" on kai vieläkin isompi merkitys.



Edited By PetriK on 1164182319
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jos lompuuki kestää niin 9 kg tai sinne päin, tipahtaa :shocked:

http://www.bikehps.com/bst/bst_weight.html :rocket
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Taitaa kohta kuulua pajalta työn ääniä :D :D
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Sit vaan seuraavaks lenkille ja kuskin painosta vielä muutama kilonen pois :D Itse pitäisi toteuttaa just tämä keino ja 8kg saada itsestänsä painoa alas, mut helpommin sanottu kun tehty :shocked:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. 3,5 kg pois :shocked: Kuskista :wtf:
Sylettää, kaikki herkut poikotissa :thumbdown:
85-90 tavoite :( Paha paikka mutta yrittänyttä ei laiteta :D
Vastaa Viestiin