jussibussi kirjoitti:Hmmm.... teho/painosuhde on se mikä ratkaisee. Esimerkkinä vakiopainoiset pyörät 217kg: Jos Jannella on 170hv ja kuskin kanssa paino 270kg jää tehoksi 0,63hv per kilo. Jos taas ksthb:lla on kokonaispaino 314kg hän tarvitsee 200hv että tehoksi tulee 0,63hv per kilo(217kg pyörällä). Eli jätkien painoero on 44kg mutta tehoa tarvitaan vain 30hv että ollaan samassa suhteessa.... no tämähän nyt on merkillistä.... parempi hyötysuhde kun kasvattaa tehoa eikä vähennä painoa... ei wi...tu... täytyypäs oikein miettiä tuota, menikö tää nyt oikein..
Hmm.. entäs tämä yhtälö tai toive
Paino 280kg (mopo ja kuski) teho koneesta 300 +
jokikokon kansakoulussa opetettiin että kun nostaa 70kg metrin korkeuteen sekunnissa,käytetään 1 hevosvoima :p siis tytöilläkin voi olla 4n hevosen voimat vartilla taistellaan massan hitautta vastaan-aikahan rakennetaan ensimmäisen sadan metrin matkalla jolla paino,pito ja teho ovat ratkaisevia tekijoitä.kstn tuntien nämä tulevat olemaan kohdallaan (pyörän osalta) petrin mainitsema päärynävartalo(en tiedä kehen tällä viitattiin)vaikuttaa lähinnä loppunopeuteen ja ajan viimeistelyyn :p yksi japanilainen viisaus? on lisätä tehoa väännön kustannuksella sutimisen estämiseksi siis teorioillakin on hyvä olla käytäntö pohjana :p
ksthb kirjoitti:Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin
Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?
Sen verran on spekuloitu että tuolla mun pyörällä minä puikoissa ei tahdo putkiviritteistä reilut 10kg kevyemmällä kuskilla jättää...
No ei ainaskaan silloin jos rätkäsee yhdenkään kerran rajoittajalle.
Paljon tippui vanteiden vaihdolla ? Luin äsken tuolta DaveO:n jutusta että sillä tippui 11.5lbs eli noin 5.2kg.... mutta kiihtyvyyden kannalta tuolla "rotaatioinertiamassalla" on kai vieläkin isompi merkitys.
Sit vaan seuraavaks lenkille ja kuskin painosta vielä muutama kilonen pois Itse pitäisi toteuttaa just tämä keino ja 8kg saada itsestänsä painoa alas, mut helpommin sanottu kun tehty