Sivu 2/5

Lähetetty: 10 Touko 2005, 14:51
Kirjoittaja jarim
Suki kirjoitti:Eipä nuo DID:n ketjut tykkää kestää, toiset ketjut tälle keväälle! Viimeisin ketju kesti 750 km ennen kuin sano morjes. :angry:
530ZVM ja 750km? Huh... :bowdown:

Lähetetty: 10 Touko 2005, 15:17
Kirjoittaja Kujo
Jees, tämä näyttää nyt muodostuneen ongelmaksi johon täytyy tosissaan alkaa etsimään ratkaisua.

EDIT: Tehtiin ruumiintarkastus tuolle Sukin ketjulle. Poikki liittimen kohdalta, rullan holkit murtuneet ja menneet soikeiksi. Kaikki niitit (tai kaikki mitä puristettiin irti) ovat vääntyneet kaarelle. Tästä johtuen ketjun lenkeissä huomattava välys ja taipuu sivusuunnassa todella paljon. Heikko kohta siis löytyi noista niiteistä joista sulakkeeksi on muodostunut juuri tuo liitin pehmeämmän materiaalinsa johdosta.
Kiihdyttelypuolelta tulossa lisää hyviä vinkkejä eri ketjuista, jotka kestävät kuulemma myös Moottoripyörissä. :smoking:

Lähetetty: 11 Touko 2005, 17:41
Kirjoittaja 74-1085495998
No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p

Lähetetty: 11 Touko 2005, 17:42
Kirjoittaja 107-1089231881
Jardze kirjoitti:No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p
Huomenissa lähtee :skootteri:

Lähetetty: 11 Touko 2005, 17:56
Kirjoittaja 74-1085495998
ksthb kirjoitti:
Jardze kirjoitti:No voi prkl :angry: ...alkaa olemaan ketjun vaihto edessä nopeammin kuin luulinkaan ??? pistähän ksthb paketti liikkeelle :p

Huomenissa lähtee :skootteri:
Hienoa toimintaa :bowdown:

Lähetetty: 12 Touko 2005, 18:18
Kirjoittaja 83-1085581541
Minkäslaista ketjua jardze meinaa laittaa?

Lähetetty: 12 Touko 2005, 19:03
Kirjoittaja 74-1085495998
Suki kirjoitti:Minkäslaista ketjua jardze meinaa laittaa?
Meinaan koittaa tuota ksthb:n pakettia ??? Raporttia tulee heti kun saan ne kiinni (ensi maanantaina) :arskat:

Lähetetty: 12 Touko 2005, 21:13
Kirjoittaja busa00
Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???

Lähetetty: 12 Touko 2005, 21:24
Kirjoittaja 74-1085495998
busa00 kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???
Olen hiukan muuttamassa välitys suhdetta ??? siitäkin laitan juttua tänne kun saan kokemusta siitä :arskat:

Lähetetty: 13 Touko 2005, 00:12
Kirjoittaja Kujo
busa00 kirjoitti:Tuli muuten sellainen mieleen että jos eturatasta suurentais yhdellä eli 18 piikkisex ja takasta kahella eli 42 piikkisex niin välitys-suhteet pysyy lähes vakioina mutta tällä muutoksella saa ketjuun kohdistuvaa rasitusta jonkin verran pienemmäksi. :thumbup: (ainakin teoriassa)
Nyt sitten pitää kokeilla mahtuuko tuo 18 piikkinen paikalle tai jos jollain on jo kokemusta tästä niin vastauksia kiitooos....
Kyselin että ainakin molempia rattaita löytyy Busaan ja tuota olis tarkotus kokeilla seuraavaksi josko jotain hyötyä moisesta olisi. ???
Kyllä mahtuu. Ainakin GSX1400 eturatas käy Busaan ja on 18 hampainen.

Lähetetty: 25 Touko 2005, 13:46
Kirjoittaja Sepe
DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...

Lähetetty: 25 Touko 2005, 17:20
Kirjoittaja Kujo
Sepe kirjoitti:DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...
Vanha juttu jo. :cool:

Lähetetty: 25 Touko 2005, 17:55
Kirjoittaja Sepe
Kujo kirjoitti:
Sepe kirjoitti:DRAGBIKE.FI
Ja tuolta:
Erikoisvahva O-Rengas ketju
Kestää jopa 400hv takarenkaalta, kestää siis
venymättä kaikissa muissakin laitteissa.
170 € / metri + kulut

Tierä sitten...

Vanha juttu jo. :cool:
Sitä vähän ajattelinkin... :D

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 08:31
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. saman vian olen ikäväkseni joutunut toteemaan isolohkossa. Yhdet kiihdyttelyt ja nopeusajot, ZVM on roskis kamaa. No eikai auta valittaa, tiedossahan on se perinteinen, vauhti tuppaa maksaan :D

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 00:34
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. ketju rintamalle uusia kokemuksia. Laitoin Tsubakin ketjun ja 18/43 hammas rattaat. Ja yllätys ketjulla on ajettu jo 3000 km ja vasta kolme kertaa kirittu :thumbup:

Ja näyttäs kestävän oleellisesti paremmin kuin edelliset.
Ketju on aavistuksen vahvemman oloinen kuin DID ZVM ja luulen että isommat rattaat jeesaavat kestävyyden suhteen, siltä ainaski näyttää. Palaan aiheeseen kun kilsoja saadaan lisää :cool: