Sivu 2/8
Lähetetty: 04 Touko 2006, 12:38
Kirjoittaja jarim
Pistetäänpä tähän nyt muistiin nuo laakereiden ja stefojen mallit vastaisuuden varalle ettei tartte kissojen ja koirien kanssa hakea... eli:
Eturengas:
2kpl 25x52x15 - 6205-2RS
2kpl 32x52x7 - 5207
Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
1kpl 38x58x7 - 5801
1kpl 39x65x7 - 6501
Edited By jarim on 1146735580
Lähetetty: 05 Touko 2006, 11:15
Kirjoittaja Tase
Mittarissa 54tkm ja alkoi etupää vaeltamaan.. Vaihdoin laakerit eteen ja avot kyllä auttoi. Alkuperäiset olivat aika surkeassa kunnossa. Väliät ja ihan ruosteessa.. Laakerit ostin jarim mainitsemasta Tasanto oy:stä ja hintaa oli stefojen kanssa vajaa 20. Vaihto oli helppo, reilu puoli tuntia...
Seuraavana olisi varmaan takapään vuoro... Maanantaina vaihdan uuden gummin alle ja pitää katsoa missä kunnossa laakerit on..?
Lähetetty: 09 Touko 2006, 17:44
Kirjoittaja 116-1126624259
Mulla meni viime lauantaina etupyörän laakerit ja alle 30tkm pyörällä ajettu. Kun otti stefan päältä pois niin kuulat ja iso kasa metllisilppua vaan ropisi lattialle Toinen puoli oli ehjä mut umpiruosteessa sekin. Jos viikonloppuna laakerit etupyörästä menee niin pääkaupunki seudulla helsingin pukinmäen essolta löytyy hyllystä ja ovat molemmin puolin suojatut.Siellä varaosamyynti niin lauantaina kun sunnuntainakin klo.10-18 avoinna. Takasen laakerit olis varmasti myös syytä pistää syyniin ja vaihtoon ja vois selvittää löytyykö tuosta samasta paikasta nekin.
Lähetetty: 09 Touko 2006, 19:34
Kirjoittaja Falconer
Tase1 kirjoitti:Mittarissa 54tkm ja alkoi etupää vaeltamaan.. Vaihdoin laakerit eteen ja avot kyllä auttoi. Alkuperäiset olivat aika surkeassa kunnossa. Väliät ja ihan ruosteessa.. Laakerit ostin jarim mainitsemasta Tasanto oy:stä ja hintaa oli stefojen kanssa vajaa 20. Vaihto oli helppo, reilu puoli tuntia...
Seuraavana olisi varmaan takapään vuoro... Maanantaina vaihdan uuden gummin alle ja pitää katsoa missä kunnossa laakerit on..?
Jos tarvit tuota takasen laakeria, niin mulla on se vielä laatikon pohjalla eli NSK 62/32DDU NS7S 504. Molemmin puolin suojattu. Saat sen kun jotain maksat :p Tarjoa.
Edited By Falconer on 1147260868
Lähetetty: 19 Touko 2006, 17:35
Kirjoittaja 98-1111316357
30 tkm ajettu ja takalaakeri rahisi ja ruosteessa ..
Lähetetty: 19 Touko 2006, 18:30
Kirjoittaja jakehaanpää
Tuntuu noita laakereita menevän!! , mutta tuntuu olevan enemmän bussin ominaisuus kuin vika.
Itse olen vaihtanut 3 kertaa eteen ja kerran taakse, mittarissa nyt 54 000. Peli ollut uudesta saakka, joten uskon tietäväni et näin se vaan on
Mut eipähän noi paljoa kustanna vaikka vaihtais joka toinen kevät uudet alle, riippuen tietenkin ajokilometreistä
Lähetetty: 21 Touko 2006, 22:25
Kirjoittaja -Artsi-
45tkm ajettu ´03, alkuperäiset laakerit edelleen.
Lähetetty: 28 Touko 2006, 22:20
Kirjoittaja mibusa
45tkm. ajettu, ja viikko sitten vaihdon molempiin päihin..
oli kyllä täysin paskana varsinkin etunen.
Lähetetty: 28 Touko 2006, 22:35
Kirjoittaja PetriK
Milläs olette pesseet kun noin ropisee kuulia ? Usein korreloinut liuottimiin ja painepesuriin - mutta tuskin nyt busanistien tapauksessa...
EDIT - Liuottimena Autoglymin motorcycle cleaner yhdistettynä muutaman kerran joen ylitykseen tuhosi maastopyörästä laakerit muutamassa kuukaudessa. Enpä itse uskaltaisi ko. ainetta käyttää busan laakereiden läheisyydessä...
Edited By PetriK on 1154171233
Lähetetty: 30 Touko 2006, 08:11
Kirjoittaja Peltsi
Mites hankala homma noiden laakereiden vaihtaminen on kotikonstein? meinaa ei oo enemmin moista hommaa tullu kokeiltua! vaatiiko jotain erityiskaluja / -kikkoja? (molempiin renkaisiin) ???
Saiskos sellaiset ytimekkäät vaihto-ohjeet ni ei tulis rikottua pesää eikä uusia laakereita!
Edited By Peltsi on 1148966638
Lähetetty: 30 Touko 2006, 08:16
Kirjoittaja jarim
Peltsi kirjoitti:Mites hankala homma noiden laakereiden vaihtaminen on kotikonstein? meinaa ei oo enemmin moista hommaa tullu kokeiltua! vaatiiko jotain erityiskaluja / -kikkoja? (molempiin renkaisiin) ???
Ainakin itse olen saanut vaihdettua laakerit ihan kotoa löytyvillä työkaluilla, ei vaatinu mitään ihmeellisempää.
Lähetetty: 06 Helmi 2007, 19:32
Kirjoittaja 107-1150222844
jarim kirjoitti:Pistetäänpä tähän nyt muistiin nuo laakereiden ja stefojen mallit vastaisuuden varalle ettei tartte kissojen ja koirien kanssa hakea... eli:
Eturengas:
2kpl 25x52x15 - 6205-2RS
2kpl 32x52x7 - 5207
Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
1kpl 38x58x7 - 5801
1kpl 39x65x7 - 6501
Montako laakeria takana oikein on?
Mulla oli takapää tossa taannoin levällään enkä mitään stefoja muistaakseni siel hoksannu,saattaa kyl olla että on hatara toi pääkoppakin,tai en vaan hoksaa mitä noilla stefoilla tarkotetaan?!
Lähetetty: 06 Helmi 2007, 19:40
Kirjoittaja 79-1091167648
Siellä on 3 laakeria. 2 niistä on vanteen keskiosassa ja yksi rattaan keskiössä. Stefat eli öljytiivisteet löytyvät molemmista ulkolaidoista. Ne ovat mustat kumiset jutut. Kyllä ne sinullakin on pakko olla
Lähetetty: 22 Touko 2007, 11:06
Kirjoittaja purzzi
jarim kirjoitti:Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
siis miten nuo laakerit on oikein ilmotettu...ovatko ihan tavallisia urakuulalaakereita?
Lähetetty: 22 Touko 2007, 12:44
Kirjoittaja jarim
purzzi kirjoitti:jarim kirjoitti:Takarengas:
2kpl 32x58x13 - 60/32-2RS
1kpl 32x65x17 - 62/32-2RS
siis miten nuo laakerit on oikein ilmotettu...ovatko ihan tavallisia urakuulalaakereita?
Ihan normilaakereita joo.