Sivu 2/2

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 21:40
Kirjoittaja 116-1212663759
Kiitos kaikille avusta! Tuntuu, että nyt kun on uudet ketjut ja rattaat, niin pyörään tuli kolmasosa tehoja lisää... :)

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 21:12
Kirjoittaja eeroolli
Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/

Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?

Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle? :D




Edited By eeroolli on 1267989432

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 21:34
Kirjoittaja jarim
eeroolli kirjoitti:Nostetaas vanhaa juttua, kun syksyllä alkoi ketjut rutista ja löytyi jäykkiä lenkkejä vasta 30 tkm ajetusta ketjuista
No tuli sitten enkuista tilattua alkutalvesta 04/05 bussiin DID:in Busan "Extreme" ketju-rataspaketti.
Nätissä DID-paketissa oli ketjut mallia DID 530 ZVM2 112 lenkkiset ketjut, mutta rattaat oli jotkin oudot Powerite-merkkiset 17 etu ja 40 taka(ko. Powerite-merkistä kukaan koskaan kuullutkaan??)
Rattaat oli jotain Carbon steel:iä ja tarrat päällä että korvaa OEM-rattaat ja valmistusmaana made in Taiwan :/

Kysymys 1. Mutta tuli mieleen, jotta tarviiskohan hankkia esim. hyväksikoetut JT-rattaat noiden tilalle ja heittää noilla kuikkaa, vai uskaltaisko laittaa paikalleen Didien kanssa?

Kysymys 2. Jos jostain edullisesti sais JT-rattaita, niin kannattaiskos laittaa tällaseen normi katu- ja lyhyeen matkakruisailuun (ja kerran kaksi kesässä ratailuun)
ratastus mallia:
A. normi 17/40
vai B. etu 16 ja taka 40
vai C. oiskos etu 17 ja taka 42 paras?
Ja riittääkö normi 112 lenkkiset 17/42-ratastukselle? :D
1. Heitä alle vaan
2. 16/40 = pidempi akseliväli, 17/42 = lyhyempi akseliväli. Molemmat sopii vakiomittaisilla ketjuilla, välitysten suhteen ei suurta eroa. Minun mielestä 17/40 on ihan hyvä, varsinkin matka-ajossa en tykkää kun "kone huutaa" lyhyemmillä väleillä. Itse käytän 18/40. :)

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 21:57
Kirjoittaja eeroolli
Kiitti Jarim :respekt:

Laitetaan nuo normikokoiset 17/40 ja uskotaan/toivotaan että Powerite-merkkiset kestää siinä missä JT:eetkin.
Tuskinpa ne muuten olis tullut ton DID:in ZVM2-paketissa jos ois "liian pehmoiset" bussukkaan.

PS. Toki löytyy laatikosta miltei ajamaton (2 tkm)
Suzuki orkkis 17-eturatas, jossa se vaimenninmuovikin, mutta lienee tuo täysin ajamaton "outomerkki" parempi vaihtoehto kun ei oo kilsoja alla lainkaan :D