Sivu 2/3

Lähetetty: 23 Touko 2009, 23:41
Kirjoittaja Quadron
Vanhassa mopossa, kylläkin kasawiassa, teki vastaavaa vikaa jota ei myöskään saatu paikallistettua.

Komponentteja vaihdeltiin ja mittailtiin, enää jäi tarkistamatta startin hiilet, mutta pyörä ehti uudelle omistajalle ja en tiedä miten tarina päättyi.

Lähetetty: 24 Touko 2009, 08:46
Kirjoittaja kartsap
Aiemmassa prätkässä vm.-99 oireili samalla tavalla.Virtalukon pohja selvis vian aiheúttajaksi...ei ollu kylläkään Suikka.
Kannattanee tsekata ennen isompia remontteja.

Lähetetty: 25 Touko 2009, 05:45
Kirjoittaja 109-1197707696
kartsap kirjoitti:Aiemmassa prätkässä vm.-99 oireili samalla tavalla.Virtalukon pohja selvis vian aiheúttajaksi...ei ollu kylläkään Suikka.
Kannattanee tsekata ennen isompia remontteja.
Onkos kenellä tietoa mitä kustantaa virtalukko tai sen pohjan vaihto busassa?
Millainen operaatio, onnistuuko kohtuullisesti kotioloissa?

Lähetetty: 28 Touko 2009, 22:05
Kirjoittaja 104-1242627923
Olen pienessä pääsäni kehitellyt vialle teorioita.
Mopon maadoitus piste/ pisteet, maadoitus on huono tahmean käyntiin lähtön syy.
Akun navat olen katsonyt ok.
Mihin akun maa menee, starttiinko????

Lähetetty: 29 Touko 2009, 17:46
Kirjoittaja 109-1210607114
suriseeko bensapumppu ? meillä k4 gigserissä ei bensapunppu ei kestäny pensaa...ajosta hajos

Lähetetty: 29 Touko 2009, 18:48
Kirjoittaja jarim
BlackEagle kirjoitti:Itellä alkoi tekemään mopo samaa eli välillä ei tapahdu mitään kun starttaa sitten yhtäkkiä starttaa kuin ei olisi mitään vikaa. Jännitteet ainakin näyttää ihan hyvää mut akku on kyllä aika vanha.
Tästä olen aika varma että kyseessä ns. kytkimen kytkin. pyyhkäise kynsiviilalla kontaktit puhtaiksi ja katso mitä tapahtuu. :)

Lähetetty: 30 Touko 2009, 12:04
Kirjoittaja 66-1180034031
jarim kirjoitti:
BlackEagle kirjoitti:Itellä alkoi tekemään mopo samaa eli välillä ei tapahdu mitään kun starttaa sitten yhtäkkiä starttaa kuin ei olisi mitään vikaa. Jännitteet ainakin näyttää ihan hyvää mut akku on kyllä aika vanha.

Tästä olen aika varma että kyseessä ns. kytkimen kytkin. pyyhkäise kynsiviilalla kontaktit puhtaiksi ja katso mitä tapahtuu. :)

Kävi sama epäilys itselläkin mielessä kun joskus auttoi se kun painoi kytkimen uudestaan pohjaan. Minäpä puhdistan ton kytkimen. Kiitos neuvosta. :p

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 20:51
Kirjoittaja 83-1197371388
Perhana sentää itsellä ollut nyt viikon verran sama vika. Startatessa ilman ryyppyä ei meinaa lähteä ja ryypylläkin joskus kankeaa.

Lisäksi tänään koskiessani starttinappulaan koko pyörästä hävisi jännitteet!! Tsekkasin sulakkeen ja kaikki ok. Hetken päästä käänsin virrat uudelleen päälle nii kaikki ok. Ajon aikana pyörässä ei mitään vikaa.

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 20:55
Kirjoittaja jarim
Samuli kirjoitti:Perhana sentää itsellä ollut nyt viikon verran sama vika. Startatessa ilman ryyppyä ei meinaa lähteä ja ryypylläkin joskus kankeaa.

Lisäksi tänään koskiessani starttinappulaan koko pyörästä hävisi jännitteet!! Tsekkasin sulakkeen ja kaikki ok. Hetken päästä käänsin virrat uudelleen päälle nii kaikki ok. Ajon aikana pyörässä ei mitään vikaa.
Vaihda siihen uusi akku?

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 08:33
Kirjoittaja 83-1197371388
Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 08:42
Kirjoittaja 107-1089231881
Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087
Sama vika poistettu omasta moposta vaihtamalla akku tuoreempaan

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 08:42
Kirjoittaja jarim
Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087
Niinhän siinä heikolla hapella olevan akun kanssa voi käydä että startin ja puolien ottama virta tiputtaa jännitteen niin alas ettei se ECU:lle jne oikein riitä.

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 21:53
Kirjoittaja 104-1242627923
Katsoin sen säätimen ok.
staatori ja tiltti vaihdettu kysyin asiaa turun bige worldistä jota pyörän ostin, jossa ne vaihdettiin alku vastoin käymisten tuloksena.
Tapasin iisalmessä kesälomareissulla pari busanistia toisella oli saman moinen bussi -99.
sama vika silläkin eikä oo vikaa löytänyt JÄNNÄ JUTTU ???
liekö malli vika:;):
Miten tiltti anturi ohitetaan? pyörästäni vaihdettiin viime kesänä takahäkki teräksiseen ja laukku telineet ei mennyt enää heittämällä paikalleen, voisko olla että anturin kiinnikkeissä olis jotain vinossa.

RUPEE :angry: KUN ALKAA BUSSI JO SAMMUILEE AJOSTA. moottori jarrutus ja lievä alamäki.

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 22:28
Kirjoittaja jarim
haba kirjoitti:Katsoin sen säätimen ok.
staatori ja tiltti vaihdettu kysyin asiaa turun bige worldistä jota pyörän ostin, jossa ne vaihdettiin alku vastoin käymisten tuloksena.
Tapasin iisalmessä kesälomareissulla pari busanistia toisella oli saman moinen bussi -99.
sama vika silläkin eikä oo vikaa löytänyt JÄNNÄ JUTTU ???
liekö malli vika:;):
Miten tiltti anturi ohitetaan? pyörästäni vaihdettiin viime kesänä takahäkki teräksiseen ja laukku telineet ei mennyt enää heittämällä paikalleen, voisko olla että anturin kiinnikkeissä olis jotain vinossa.

RUPEE :angry: KUN ALKAA BUSSI JO SAMMUILEE AJOSTA. moottori jarrutus ja lievä alamäki.
Onko sivujalka yläasennossa edelleen kun sammuu kesken ajon? Tarkistapa seuraavalla kerralla. Sellainenkin vika minulla oli että kun sivujalja oli liian nihkeä niin alkoi resonoinnin seurauksena valumaan alaspäin. Tarpeeksi kun valuu niin se sivujalan tunnistin lyö pelin poikki... Kunnon rasvaus akselin kohdalle että liikkuu kuin luistinradalla niin pelaa.

Lähetetty: 10 Kesä 2009, 09:35
Kirjoittaja 83-1197371388
Ksthb kirjoitti:
Samuli kirjoitti:Onko jännitteiden häviäminen starttia painaessa ja hetken odottelun jälkeen palautuminen siis vain merkki akun elon päättymisestä? :1087

Sama vika poistettu omasta moposta vaihtamalla akku tuoreempaan
Jep, akun vaihto ratkaisi ongelman.