Ee-speed takuut...?!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Ostakaa multa K3, regattu 04/2003. Ajettu 52tKm eikä saa takuuta kovin pitkälle. :;): Mutta toimii ja on loisto kunnossa. Stefat ja laakerit on jo vaihdettu ja alustakin huollettu. Kaiken huipuksi alla uudet Corsat joten varmasti parempi kuin uusi. :D

Ja hintakin on alle EE-Speedin.
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Paljo maksat välii ?? K4 regattu 03.2005. 41.200km ajettu ! :D :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tähän ei voi muuta sanoa kuin että harmi jos edullisten pyörien myyjä pilaa maineensa ns. "markan vian" takia...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
busapappa2

Luulisin, että homma klaaraantuu, mutta se pitäis olla itsestään selvyys ?? Eikä aiheuttaa turhia puhelinsoittoja ja päänvaivaa likimain uuden pyörän omistajalle !

Jos ei homma hoidu, niin kääntyy taatusti ko. Firman tappiox pitkässä juoksussa. Nää asiat kun levii kulovalkean tavoin ! Mikä on tietty HYVÄ . :blues:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Tude

Viesti Kirjoittaja Tude »

No pitääpä nyt kommentoida tähän ennenkun menee se "maine" ihan mutu kommenteilla, että ystäväpiirissäni on neljällä henkilöllä pyörät tuolta hommattuna, kahdella jo useammat kappaleet eikä ikinä ole huonoa sanaa kuulunut, parhaimmillaan huolto on järjestynyt seuraavalle päivälle, eikä takuuhuoltojen kanssa ole ollut ongelmaa. Toki totuus on se että itse pk-seudulla asuvana myös ystäväni asuvat täällä jolloin EE:n palveluiden käyttäminen ei pääse hirveäksi vaivaksi muodustumaan. Tosin ehkä tämäkin on sitten asia mikä pitäisi miettiä ostovaiheessa. No niin tai näin, ainahan se on väärinpäin...toiselle kumartaa toiselle pyllistää... :baaa:
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
Nesmit

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Tude kirjoitti:Tosin ehkä tämäkin on sitten asia mikä pitäisi miettiä ostovaiheessa. No niin tai näin, ainahan se on väärinpäin...toiselle kumartaa toiselle pyllistää... :baaa:

Nämä takuuasiat on juuri senlaisia mitä tässä topicissa on tullu ilmi; eli kultaista keskitietä ei ole tämmöisessä markkinatilanteessa...

Mutta olettaisin silti että kun ostan uuden pyörän niin saan siihen takuuhuoltoa riippumatta siitä missä asun... Itse olen sinänsä tyytyväinen Ee-speedin palveluihin, paitsi tähän kyseiseen tapahtumaan. Jos jotain vikoja ilmenee jatkossa niin aikahan sen näyttää miten asiat hoituvat?! Ostopäätöstä tehdessäni laskeskelin samaa että pystyn tekemään melko monta "takuukorjausta" hinnanerotuksella; kunhan mitään isompaa ei rysähdä...

Hyvä keskustelu tässä saatiin kuitenkin aikaiseksi :D
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
busapappa2

Juuripa näin Martti. TOIVOTAAN, että Esko Speed lukee myös tämän, saattaa homma hoitua näpäkämmin. :D Koska tosiaan yhden vitosen Stefan takii ei juuri kannattais riskeerata "Hyvän Firman Mainetta". :p Niin tai Näin, panehan Storylle jatkoa, jos ja kun lopullinen ratkaisu löytyy. :cool:
112-1168023213

Viesti Kirjoittaja 112-1168023213 »

busajasa kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:K8 en tiedä vielä, eikä tiedä kukaan muukaan !!

Mutta ei kannata puhua "muutamista tonneista", ainakin K6 :sen kohdalla se oli vajaa tonni. EE-Speed pyysi K6 : sesta vähän yli 14.000 egee ja Heinolta olisin sen saanut loppukesästä 2006 hintaan 15.200 egee, eli tosi kaupan tullen ei takuulla olisi jäänyt kahesta sadasta kii . Mutta allani oli 15.000 ajettu K4 Busa ja huippukunnossa, jolloin Kari Vahteristo totesi reiluna kaverina minulle, että eipä sun kannata vaihtaa ainakaan omaasi, mutta toisaalta olinkin ostamassa Vaimolle Bussia sen GS 500 E :n tilalle.

Eli Summasummarum, erotus on TONNI, ja se voi joissain tapauksissa olla aikas pieni raha, paino sanalle VOI. ??? :O :D

Keväällä kun omani ostin maksoin 13990 ja virallisen kautta 16990. Mun tapauksessa puhuttiin tonneista silloisella hetkellä.

Toki molemmilla listahinnat - näyttää olevan voimassa edelleen. Myyjä kohtaisia eroja voi toki olla, mutta keväällä hinnat oli aika tapissa ja neuvotteluvara vähissä.
Pikkubroidi hommasi myös uuden Busansa (K7 musta) keväällä/talvella. Silloin kyllä Varsinais-Suomessa/Satakunnassa ei tuollaisia 16990€ lukuja tullut yhdeltäkään viralliselta maahantuojan liikkeeltä! Hinnat pyöri alle 16t€ melkeinpä jokaisessa. Pikku-Broidi maksoi omastaan tasan 15.000€ ja sai samasta kaupastaan ostamistaan varusteista (nahkatakki, housut*2, huoltopukki, hanskat*2, kypärä*2 jne...) yli 50% alennuksen jo edullisista hinnoista, joten tuossa kaventui se ero, että ei enää kannattanut lähteä riskeeraamaan harmaa tuotuun, jonka huoltoa/takuuhuoltoa ei sitten näillä kulmilla olisi ollut helppoa suorittaa... :)

Mut tosiaankaan en halua ketään mollata - en ostajaa enkä myyjää! Kyllähän sitä ittekin on tullut hommattua tavaraa ulkomailta (ns. ei viralliselta maahantuojalta), mutta silloin ei hintalapussa ole lukenut tuhansia euroja vaan ihan korkeintaan 500€ kauppaa. Niissä uskallan vielä riskeerata, mutta en enää tuhansien - puhumattakaan kymmenien tuhansien eurojen - edessä uskalla "hypätä tuntemattomaan"... :shocked:

PS. Voi olla, että pian tulee loppu Hollannin uusille harmaa tuoduille (tai ainakin saadaan lopullinen selvyys niiden takuuhuolloista ja pyörien hinnoista Euroopan markkinoilla)... Sellasta huhua kuullut ihan luotettavalta taholta, mut katotaan nyt... Kilpailu on hyväksi, eli siinä mielessä kannatan KAIKKIEN Suomessa toimivien mp-liikkeiden olemassa oloa - saadaan hinnat sopiviksi kuluttajalle eli minulle! :thumbup:
Tude

Viesti Kirjoittaja Tude »

Nesmit kirjoitti:Mutta olettaisin silti että kun ostan uuden pyörän niin saan siihen takuuhuoltoa riippumatta siitä missä asun... Itse olen sinänsä tyytyväinen Ee-speedin palveluihin, paitsi tähän kyseiseen tapahtumaan. Jos jotain vikoja ilmenee jatkossa niin aikahan sen näyttää miten asiat hoituvat?! Ostopäätöstä tehdessäni laskeskelin samaa että pystyn tekemään melko monta "takuukorjausta" hinnanerotuksella; kunhan mitään isompaa ei rysähdä...

Tuosta olen kanssasi kyllä samaa mieltä eli huoltojen olisi syytä toimia riippumatta siitä missä sinä asut, ja tässä kohdassa on EE:n hyvä hoitaa asiansa niin että pyöri saadaan huolletuksi vaikka inarinpyhtäällä. No ei asiasta enempää... :)
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
75-1108648572

Viesti Kirjoittaja 75-1108648572 »

Ottamatta kantaa siihen että mistä ostaa pyöränsä, niin meinaatteko että ns. virallisen maahantuojan pyöriä välittävillä liikkeillä olisi mitään motivaatiota edellisten viestien kaltaisiin "alennuksiin" jos ei ee-speedin kaltaisia liikkeitä olisi tiputtamassa hintoja ? ( olipas pirun pitkä lause, ei ihan kieliopin mukainen :) )

Että näin.
75-1108648572

Niin ja vielä lisäyksenä voisin mainita että ostin 2005 pyöräni paikalliselta suzuki-kauppiaalta. ( Kotkasta )

Mutta tiputti hinnan ee-speedin tasolle kun kerroin ee-speedin hinnan ja sanoin että ostan joka tapauksesssa pyörän tänään ja on heistä kiinni ostanko sen heiltä vai ee-speediltä.

Ja siinä vaiheessa LUULIN että nyt ainakin huollot pelaa, kun "virallinen" kauppa ja lähellä... mutta paskat, on niin pitkä ja kivulias tarina että ei edes jaksa kirjoittaa. Jotain ehkä kertoo että siellä ainakin pitäisi olla vielä mun pyörän mukana ostama tuplakupla, mutta en todellakaan HALUA mennä ko liikkeeseen IKINÄ ENÄÄN.

Mutta tämäkin yksittäinen kauppias ja heidän käsityksensä asiakaspalvelusta, eli ei voi yleistää. :pääseinään:

Pyörän olen huollattanut Varpulan Torstilla Kouvolassa.
busapappa2

Jeps ! Sen takii toivotaankin, että homma hoituu . Mutta huutoonsa on vastattava, arvaas moniko ostaa "harmaan" jos kerrotaan ostettaessa, että esim. Stefojen kaltaiset osat ei kuulu takuun piiriin ?? Se on sitte suoraa ilmoitettava jos takuu ON HEIKOMPI kuin virallisella maahantuojalla, muuten menee kusetuksen puolelle. Martille oli ilmoitettu, että ihan normitakuu 24kk. Mulla korvattiin Stefa (t) vielä 3 viikkoo takuun jälkeenkin ja oli mittarissa yli 20.000km, Martilla ( Nesmit ) Puol vuotta vanha mopo ja 5.500km mittarissa ? Ei pitäis olla mitään epäselvää............................
75-1108648572

Juuh, takuun puolesta ei pitäisi olla epäselvää ko tapauksessa. :blues:

Mulla oli 3 vkoa yli 24 kk ja ei korvannut "virallinen" huoltokaan, mutta takuu oli ummessa ja pulinat pois... :)

Eli ostetaan jokainen mistä kulloinkin parhaaksi katsomme, koska kilpailu TIPUTTAA hintoja !
74-1158779367

Viesti Kirjoittaja 74-1158779367 »

Ja eiköhän asia ole niin ettei se myyjä sitä mopoa ole valmistanut ja sille tehdas takuuta myöntänyt...?
Tästä asiasta kerätään kuluttaja asiamiehelle materiaalia edelleen. joten jos on jotain ongelmia takuiden suhteen pyytäkää ne mustaa valkoisella muodossa ja lähettäkää vaikka mulle niin saadaan iso kasa papereita vietyä kerralla...

Jake
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Jake76 kirjoitti:Tästä asiasta kerätään kuluttaja asiamiehelle materiaalia edelleen. joten jos on jotain ongelmia takuiden suhteen pyytäkää ne mustaa valkoisella muodossa ja lähettäkää vaikka mulle niin saadaan iso kasa papereita vietyä kerralla...

Jake
Voisitko vähän selventää tätä?

Oletko siis jo vienyt jotain juttua/juttuja eteenpäin? Vai viemässä?
Vastaa Viestiin